DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ambreiaj, prea sus...

RIon
post 25 Jul 2005, 21:43
Post #1


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Imi prinde ambreiajul in vit I si II doar sus de tot, ramane cursa moarta 1-2cm... e normal?
Pot regla si pedala sa fie mai jos, sau doar sa strang mai tare cablul, ce solutii exista?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nvmirel
post 26 Jul 2005, 06:35
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 7 May 04
From: Bucuresti




Cu cat strangi mai tare cablul cu atat va tine mai sus. In cazul tau mai elibereaza-l un pic, mai desurubeaza piulita de la furca. Mi-a spus un mecanic ca ambreiajul are doua pozitii de utilizare in functie de cum il exploatezi, mai mult sau mai putin. Daca mergi mai mult in oras e bine sa tina cat mai jos astfel presiunea exercitata in cablu si furca sa fie cat mai mica si de cat mai scurta durata. Daca mergi mai mult pe afara, nu conteaza, poate tine si sus de tot, se presupune ca schimbi mai rar vitezele. Oricum nu e bine sa tina sus de tot, cel mai bine undeva la mijloc.


--------------------
Dacia Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 26 Jul 2005, 06:37
Post #3


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




esti sigur ca trebuie destrans?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 26 Jul 2005, 07:54
Post #4


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Bai, sa imi explice unul ca lumea cum trebe destrans cablul ca sa tina mai jos. Ori eu m-am tampit de tot, ori voi iar vorbiti din basme auzite din popor, ceea ce nu e bine deloc.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nvmirel
post 26 Jul 2005, 09:27
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 7 May 04
From: Bucuresti




Repet: cu cat desurubezi piulita de la furca cu atat se slabeste pedala si scade cursa acesteia. Ce-i asa de greu de inteles? Am schimbat pana acum "n" cabluri de ambreiaj de la diferite marci de masini. Crede-ma ca stiu ce vorbesc.


--------------------
Dacia Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 26 Jul 2005, 09:29
Post #6


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




merci; slabind cablul, nu se intampla nimic cu discul??


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nvmirel
post 26 Jul 2005, 09:36
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 7 May 04
From: Bucuresti




Din contra, cu cat ambreiajul tine mai jos cu atat soarele apasa mai mult pe disc. Daca tine prea sus, si mie mi s-a intamplat asta, in anumite momente imi patina si astfel mi-am dat seama ca mai trebuie slabit. Dar ai grija ca atunci cand il slabesti sa verifici sa nu il desfaci prea tare. Verificarea se face la treptele cu care trebuie sa pleci de pe loc, respectiv treapta I si marsarier. Cel mai bine se verifica in marsarier. Cum? Dupa ce ai facut operatiunea de slabire a cablului, pornesti motorul, apesi ambreiajul, numeri pana la trei (sau astepti 3 secunde) si introduci in marsarier. Daca intra bine, lin, fara sa agate sau sa caraie, e OK. Ia piciorul usor si vezi unde tine. Daca vrei mai jos, mai desfa putin. Ai grija insa ca la apasarea totala sa decupleze de tot discul, adica sa nu caraie cum am explicat mai sus. Asta-i tot. Bafta. Daca crezi ca nu te descuri mai bine du-te in service.


--------------------
Dacia Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 26 Jul 2005, 09:40
Post #8


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




la cat mi-am bagat eu nasul in masini...cred ca o sa ma descurc, merci tare fain. se poate inchide?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 26 Jul 2005, 09:47
Post #9


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu zic sa ramana deschis topicul si sa mai scrie aici cei care chiar au incercat sa regleze cursa ambreiajului. Apoi sa ne spuna cum au facut si daca sunt multumiti de rezultate. Eventual daca au avut probleme sa adauge tot aici - ca sa nu mai deschida alt subiect.

Oricum, eu cred ca reglajul acesta trebuie facut cate un pic. Adica mai intai dai drumul la cateva ture la piulitele alea. Dupa aia vezi cateva zile daca iti place sau nu. Apoi dupa cateva zile - daca tot ti se pare ca tine prea sus - mai slabesti piulitele alea inca un pic.
Nu cred ca are rost sa faci reglarea din prima ci o faci treptat pana iti place ce iese. Asa e mai bine ca sa nu risti sa dai drumul prea mult.

Eu am vrut sa fac acest reglaj insa mi-a fost frica sa nu stric vreo ceva... Acum insa mi-ati dat curaj sa schimb putin cate ceva pe acolo.

Oricum, am sesizat ca piulitele alea sunt aproape infiletate la maxim. Deci nu prea ai cum sa faci sa tina ambreiajul mai sus decat e deja. (caz ce poate avea urmari grave - ambreiaj patinat in mers ) Deci obligatoriu il faci sa tina mai jos....

This post has been edited by i96nds: 26 Jul 2005, 09:58


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 26 Jul 2005, 09:51
Post #10


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




asa e , ai dreptate, trebuie facut progresiv reglajul.
chiar, cine l-a mai facut?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-man
post 26 Jul 2005, 13:30
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 31 May 05




Ciau la toata lumea,

Eu mi-am reglat ambreajul acum 3 zile. Prindea prea sus si practic dupa debreiere nu aveam cursa moarta de loc. Din pacate nici acum.
Sa va povestesc. Ambreajul meu prinde foarte sus si dupa aceea nu mai am cursa moarta de loc. Imi e frica ca rulmentul de presiune sa nu stea inca in contact cu placa de presiune - cu soarele acela de fapt- si sa-l uzeze. M-am dus in service, ca sa fiu sigur ce fac, ca si asa ambrajele de soleza sunt nefiabile, si inginerul de tura se urca verifica si spune la mester 5 ture destranse piulitele de la furca. Zis si facut.
Am plecat si pe drum am vazut ca e totul la fel. Imediat dupa aceea in fata blocului am mai destrans eu vreo 3 ture si mi-am dat seama ca:
- pedala de ambreaj coboara, fiind un simplu reglaj de pedeala nu de pozitie unde anume din intreaga cursa a pedalei se produce cuplajul. Practic acum bag piciorul sub pedala cand e sus, si o pot ridica aexact cu cat am destrans, fara sa actioneze nimic.

- cred ca in principiu nu se poate regla unde anume sa prinda ambreajul, e specific monturii din cutie. Adica sa fac ceva de genul: cursa moarta jos, la mijloc cursa activa - cuplaj, si sus iarasi curasa moarta. Nu se poate decat primele doua trepte, pentru ca furca nu mai are rezerva de cursa moarta cand pedala ar trebui sa fie sus. E diferit fatza de alte masini, ex: dacia berlina, la care tesiunea din furca produce de fapt cursa moarta superioara. Cel putin asa e la mine.

Asa ca nu am ce sa-i mai fac, poate la voi totusi merge si-mi spuneti si mie cum s-a reusit ca din reglaj, ambreajul sa prinda la mijloc din intreaga cursa a pedalei. Intradevar cum spunea ciineva pe aici, regaljul se verifica in treapta 1 si marsalier=> sa nu caraie si sa intre usor din punctul mort.

Cele bune
Bi


--------------------
Solenza Clima - TM 09 HDJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
free_fiber
post 26 Jul 2005, 23:29
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.555
Joined: 25 October 04
From: Bucuresti




Pentru rezolvarea caraitului la introducerea in treapta R se strange surubul respectiv sau se slabeste? Io stiam ca se strange...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci 85CP 2008 - B xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-man
post 27 Jul 2005, 07:13
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 31 May 05




Da se strange, caz in care pedala se ridica.
Caraitul de R mai apare si din cauza sincronizarii mai slabute la aceasta cutie de viteza. Eu personal nu am scapat de el, mai caraie din cand in cand da nu totdeauna. SA nu fiu in mers, sa introduc in marsalier dupa vreo 5 secunde de la porinrea motorului si evident sa apas pedala de ambreaj cum trebuie...


--------------------
Solenza Clima - TM 09 HDJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 27 Jul 2005, 18:57
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Destul de multe masini (altele decat Dacia) caraie la introducerea in marsarier pt ca trapta de viteza respectiva nu este sincronizata. Cutia de pe Dacia mi se pare ok fata de multe altele. Daca caraie mai tot timpul si necesita atentie deosebita inseamna ca discul sau placa s-au ovalizat si necesita inlocuire sau vor fi in aceasta postura curand.


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atrn97g
post 28 Jul 2005, 13:12
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 28 July 05




QUOTE(B-man @ 26 Jul 2005, 14:30)
Eu mi-am reglat ambreajul acum 3 zile. Prindea prea sus si practic dupa debreiere nu aveam cursa moarta de loc. Din pacate nici acum.


Cursa moarta exista, insa este mica si specifica acestui tip de ambreiaj. Nu o poti regla din surub; nu am reusit inca sa aflu daca se poate regla din cutie, o data cu schimbarea ansamblului disc-placa de presiune.
Ceea ce poti regla din surub este inaltimea de apasare a pedalei la care se face cuplarea intre disc si placa de presiune. Daca strangi surubul, pedala de ambreiaj se ridica, iar cuplarea/decuplarea se face mai sus. In acest fel cursa pedalei creste (laolalta cu a furcii din interiorul cutiei).
Nu stiu daca o cursa mai mare a furcii dauneaza; se pare insa ca nu, pentru ca din cate mi-am dat seama cursa este reglata din fabrica la o valoare foarte mare, aproape de maxim, iar ambreiajul tine foarte sus.
Eu am desfacut surubul destul de mult a doua zi dupa cumpararea masinii; imi era aproape imposibil sa o conduc, in conditiile in care plecarea de pe loc se facea dupa ce ridicam piciorul de pe ambreiaj cale de vreo douazeci de centimetri sad.gif

Bafta biggrin.gif


--------------------
dacia solenza - b-28-@@@
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 28 Jul 2005, 14:12
Post #16


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




am destrans si eu pret de vreo 6-7 ture, azi o sa fac un drum sa vad cum se comporta...dupa cz, mai destrang. danke schon.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 29 Jul 2005, 06:00
Post #17


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




am destrans 6-7 ture si acum e ok. danke schon wink.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 29 Jul 2005, 17:18
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(atrn97g @ 28 Jul 2005, 14:12)
....
Nu stiu daca o cursa mai mare a furcii dauneaza; se pare insa ca nu, pentru ca din cate mi-am dat seama cursa este reglata din fabrica la o valoare foarte mare, aproape de maxim, iar ambreiajul tine foarte sus.
.....
*



S-ar putea sa dauneze. Mie mi-au reglat in service, in ziua cumpararii, cursa la ambreiaj, motivand ca: "este reglat prea sus, din fabrica, si din aceasta cauza, se apasa prea mult si inutil pe soare, existand pericolul ca la o apasare la maxim, sa se forteze si sa se rupa sau sa se dea peste cap". incheiat citat aproximativ ( au trecut 1 an si 8 luni de atunci )
Poate de aceea au fost probleme cu placa de presiune la multe solenze.
Oricum nu i-am contrazis, deoarece mie nu-mi place un ambreiaj care lucreaza foarte sus.
Nici jos de tot, ca eu apas ambreiajul doar pana simt ca decupleaza, niciodata "la fund", si nu-mi convine nici asa.

This post has been edited by GABY IS BACK !: 29 Jul 2005, 17:19


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 30 Jul 2005, 17:31
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




mi-am reglat si eu azi ambreiajul, am slabit piulita aia vreo 4-5 ture (nam numarat exact). rezultat: ambreajul tine mult mai jos, adica aproape cum eliberez putin pedala masina da sa plece(pana acum cam de la jumatea cursei in sus pleca). am facut testul cu marsharriere-ul si acum caraie mai tare si aproape mereu cand bag in viteza asta, dar sper sa nu afecteze! ce am observat pana acum, ca nu am mers foarte mult de cand l-am reglat (azi dimineata) e ca am luat scartz cu a 2 a, si pana acum nici o data nu am reusit si am alergat-o de cateva ori... in principiu se poate explica asta, fiindca era cursa ambreiajului foarte lunga si mereu ambreiajul se elibera progresiv.


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 30 Jul 2005, 19:41
Post #20


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




si eu am gasit pozitia optima, dar nu caraie, ci cloncane putintel si nu intotdeauna... ce poate afecta cloncanitul asta??

PS - la matiz face la fel, si nu are nici un bai...vizibil...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cetatzeanu
post 21 Sep 2005, 12:35
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 6 August 04
From: Bucuresti, oras lovit.




dupa un an de mers cu ea reglata din fabrica, si dupa ce mi l-a "rezolvat " unul in service - zicea el ca acu` e bine - am pus mana si mi l-am reglat singur in zece minute.
trebuia sa fi facut asa de la inceput....
cel mai tare ma deranja cursa pedalei; ce se intampla la interior intre ambreiaj si cutie nu ma intereseaza deocamdata.....avem timp si de asta....


--------------------
solenza confort AC --------- - ----------
ghinion de nesansa, suntem romani.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 22 Sep 2005, 09:16
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




cu cit e mai putin strins respectivul surub cu atit ambreierea/debreierea se face mai "sus" adica cu pedala mai putin apasata, asta insemna ca rulmentul de presiune apasa mai putin placa de presiune ...
treaba cu "cursa moarta" mie mi se pare o prostie si e legata de felul in care actioneaza pirghia cu furca asupra rulmentului, adica intre furca si rulment nu e joc ... nu mai e nici un resort care sa intinda cablul de ambreiaj ? pt ca in cazul in care exista, cursa moarta nu se simte !

This post has been edited by ache2: 22 Sep 2005, 09:17


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 22 Sep 2005, 09:39
Post #23


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Cum s-a scris si mai sus, prin reglarea piulitelor alea veti reusi doar sa reglati cursa pedalei. Nu veti putea decide unde anume se face cuplarea in interiorul ambreiajului....

Ca sa concuzionam: Cu cat dai drumul la piulitele alea (adica piulitele merg spre stanga, cum stai si te uiti la motor - adica le desurubezi) cu atat cursa pedalei va scadea. Adica inaltimea maxima la care ajunge pedala va fi mai mica. Deci si cursa TOTALA a pedalei e mai mica.

Daca stragi piulitele pe ax, adica piulitele merg spre dreapta pe ax, adica insurubezi, atunci cablul disponibil pentru cursa pedalei va fi mai scurt. Astfel pedala va urca din ce in ce mai sus pe masura ce infiletezi piulitele. Astfel si cursa TOTALA a pedalei e mai lunga.

Cea mai buna metoda de reglare e sa pui pe cineva in masina sa apese la maxim pedala si sa ii dea drumul. Tu stai la motor si masori cursa pe care o face cablul de ambreiaj.
Aceasta cursa trebuie sa fie de 29mm. Hai sa zicem 3 cm. Si atunci va fi bine pentru voi, sigur va merge bine ambreiajul si nu va tine nici mult prea sus.
Daca se respecta aceasta cursa totala de 3 cm a cablului atunci se va intampla si ceea ce trebuie in interiorul kit-ului de ambreiaj (furca, rulment, disc, placa...)


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miller
post 30 Sep 2005, 21:42
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 30 August 05




QUOTE(driverx @ 26 Jul 2005, 08:54)
Bai, sa imi explice unul ca lumea cum trebe destrans cablul ca sa tina mai jos. Ori eu m-am tampit de tot, ori voi iar vorbiti din basme auzite din popor, ceea ce nu e bine deloc.
*


.

This post has been edited by miller: 30 Sep 2005, 21:43


--------------------
Dacia Logan Diesel 2006 - MM-68-mill
miller.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Joyfully
post 1 Oct 2005, 14:56
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 12 August 05




Cate piulite trebuie sa fie la cablul de ambreaj? Eu am descoperit ca am 4 la rand...


--------------------
Dacia 1310L Berlina `97 - IL-08-BEL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 1 Oct 2005, 18:07
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




la mine sunt doua. nu stiu unde e bine dar nu cred ca e absolut nici o problema in nici unul din cazuri.


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 1 Oct 2005, 18:50
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Sunt 2 piulite, una de stringere si cealalta de siguranta. De obicei la slz. ele sunt strinse pina la capatul surubului asa ca nu ai decit solutia slabirii lor.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2024 - 06:50
Forum Renault