DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> stropitoare parbriz nefunctionala

post 29 Oct 2003, 17:01
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


in cazul in care nu functioneaza, se verifica urmatoarele:
:: sigurante
:: pompa stropitoare (se deschide capota si se scoate pompa. se alimenteaza cu 2 fire. daca nu merge e OK = se schimba; daca merge e bai = trebuie facute altele).

daca pompa merge (prin verfificarea de mai sus), stergatoarele de parbriz merg si siguranta e buna, se trece la urmatoarele operatiuni:
:: demontare volan
:: demontare capace manete
:: se scoate maneta strgatoarelor de parbriz (1,2 suruburi cruce) si se scoate conectorul cu fire.
:: se inlocuieste maneta. pentru cei care doresc sa o repare pot face asa:
:: fara a desface corpul de contacte, se lipeste (cu mult sacaz) puncul de masa notat cu (a) din figurile de mai jos. daca nu merge nici acum, se desface corpul de contacte.
:: se rearcuiesc lamelel contactelor si se curata contactele (evident neplatinate)
:: se reasambleaza blocul de contacte si (atentie la arculetzul ticalos) si se lipeste cu banda adeziva (nu se poate altfel)
:: ar trebui sa mearga. daca nu, se revine la un pas anterior, de preferintza ala cu cumparatul unei manete noi.
! nu exagerati cu arcuitul lamelelor cu contacte.


Attached thumbnail(s)
4.jpg ( Size: 32.78k ) Number of downloads: 2460
3.jpg ( Size: 61.49k ) Number of downloads: 2551
2.jpg ( Size: 62.36k ) Number of downloads: 2555
1.gif ( Size: 40k ) Number of downloads: 2516


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
costinel_sandu
post 20 Apr 2004, 12:54
Post #2


Aliaj mecanic+sofer


Group: Members
Posts: 185
Joined: 25 March 04
From: Alexandria / Bucuresti




Totul e OK, cu urmatoarea mentiune:

-e posibil ca pompa sa mearga (sa se invarta) dar sa nu "scoata apa". In acest caz e posibil sa nu fie etans capacul ei (e prins in 2-3 suruburi,nu mai stiu exact), dar cel mai probabil este ca axul motorului sa nu invarta "fulia" care de altfel e din cauciuc si dupa ce desfaci capacul constati ca e facuta "franjuri".

Solutia e simpla dar scumpa. :roll: inlocuirea pompei

Tot ce am spus e valabil pentru modelul de pompa de culoare neagra ce se monteaza in afara vasului cu lichid, cam pe sub el.

Mai stiu o varianta cu pompa in capacul vasului, nemteasca sau cam asa ceva, alea sunt bine facute, nu stiu sa se strice asa usor.


--------------------
dracia DSN-ul lui tata:) 2001 Rapsodie - TR-03-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
joey
post 26 May 2004, 07:19
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 241
Joined: 9 October 03
From: Bucuresti




Salutare,
Voi ati reusit sa faceti asa incat la actionarea spalatorului de parbriz la Solenza jeturile sa nu loveasca bratele la stergatoare ? Oricat am incercat sa le fac sa bata peste brate direct pe geam nu am reusit.
Pana la urma cand vreau sa stropesc parbrizul trag usor de maneta (ai) sa ajunga doar putina apa si apoi actionez stergatorul. In momentul cand stergatoarele sunt pe cale sa revina atunci actionez din nou stropirea.
Daca voi stiti o metoda mai eficienta va rog sa o postati.
Mersi


--------------------
RENAULT CLIO 3 DYNAMIQUE 1,6 16v CVA
Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Robert SLZ
post 26 May 2004, 07:37
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 25 May 04
From: Bucuresti




Mai este o cauza din care nu merg stropitoarele. Daca a intrat apa in motorasul de la pompa si acesta a ruginit, ramane blocat, si oricat ai incerca si pe diresct tot nu merge. Asa ca trebuie scos mototrasul, pe spate are un capac negru care se trage afara (Atentie, nu trebuie fortat ca se rup contactele) , se baga curatatorde contacte sau lichid de frana si se incearca sa se miste un pic cu un betisor (Din nou mare atentie pentru a nu rupe infasurarile de la rotor) Iar apoi merge !


--------------------
Volkswagen Passat 2001 - B-XX-YYY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_i
post 26 May 2004, 17:38
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 28 January 04
From: Bucuresti




Si daca merge numai unul din jeturi, vedeti ca nu cumva, dupa ce ati schimbat incuietoarea de la capota de motor, sa nu prins furtunasul intre ea si caroserie. Eu asa am patit si m-am holbat o ora la tot mecanismul pana m-am prins... :oops: :oops:


--------------------
RENAULT Symbol - b-45-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 26 May 2004, 22:11
Post #6


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Daca motorasul pompei se aude, dar nu mai stropeste, oricat i-ai etanseiza capacul ala nu mai merge. Odata ce ai desfacut alea 4 suruburi ai sa vezi ca sub tabla initiala mai este o alta foita de tabla care are pe partea dinspre pompa un fel de garnitura (ca cea de sub capacele de la sticlele de plastic). Pe urma, pompa este compusa dintr-un ax (al motorului) care are in capat o crestatura pe care vine prinsa o foita de tabla mica de tot. Aceasta foita mica este in centrul unui cilindru de cauciuc care are niste perisori. Daca se toceste prinderea cauciucului pe foita de tabla pompa e compromisa. Si in general asta e cauza pentru care nu mai functioneaza, nu etansarea. Iar odata desfacuta pompa, nu mai ai cum sa pui alea la loc cum au fost initial, deci oricum nu mai merge. Ca atare se schimba. O astfel de pompa costa 350k (varianta cu prindere pe caroserie) si cam 250 k varianta cu prindere pe bidonas. Asta pentru Berline. La SLZ/DSN nu stiu preturile.

In ce priveste stropitul stergatorului la SLZ, am incerat si eu in toate pozitiile posibile. Daca dau prea jos bate fix in cheder, daca dau prea sus stropeste peste parbriz, daca dau sa nimeresc parbrizul bate fix in stergator. Asa ca stropesc parbrizul, pleaca stergatoarele, fac o tura, dupa care iar dau sa stropeasca in timp ce stergatoarele se plimba pe parbriz. Chiar daca in unele momente jetul de apa vine fix in brat, in rest stropeste parbrizul. Cam omor pompa de apa, ca o tin destul de mult, dat nu am ce-i face.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 2 Jul 2006, 11:10
Post #7


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Salut !

Am gasit topicul asta dupa indelungi cautari. Care este problema mea.. mi se pare ca pompa mea nu baga cu destula putere. La mine tasneste f putina apa pe parbriz.. de fapt abia daca ajunge pe parbriz... ce am observat eu .. e ca imi da rateuri.. si cred ca imi intra aer pe undeva .. cam ce as putea sa verific ????


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Jul 2006, 12:35
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pompele astea(de 1300/1310) sunt prost gandite din fabrica, rezolvarea e foarte simpla !
Desfaci pompa, dar doar capacul metalic rotund, de la alea 4 suruburi, dai capacul si garnitura jos, si acolo este un ansamblu de 3 banuti, care apasa chiar pe elice. Scoti un banut si pui capacul inapoi, strangi suruburile, si ai o pompa functionala 100 %. Stai fara grija ca nu o sa curga, daca garnitura capacului e buna, nu are pe unde.

Daca mai ai nelamuriri o sa fac un tutorial.

This post has been edited by argon: 2 Jul 2006, 12:39


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 2 Jul 2006, 13:31
Post #9


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Tutorial cu poze.... sigur mai sunt si altii cu problema mea


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kristisor
post 6 Aug 2006, 23:36
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 27 January 05
From: Bucuresti




Tocmai mi-a spus cineva ca instalatia de stropire de la Solenza merge si la berlina din 1991 si e mai buna. Avand in vedere ca a mea nu merge deloc ma gandesc la fac schimbul asta . Voi ce parere aveti ?


--------------------
Daewoo Matiz 1991 TLE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 23 Aug 2006, 09:09
Post #11


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Cautati pe la dezmembrari una straina si nu mai aveti probleme. Astea romanesti sunt facute din materiale de kko, le distruge alcoolul din solutia de spalat (intareste cauciucul)


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alina23
post 26 Jun 2007, 20:19
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 24 March 07




Unde gasesc de cumparat stropitoare pentru parbriz pentru o dacia 1310L...cele pe care le am nu mai merg bine...se infunda...merg 2-3 zile si apoi iar trebuie sa le desfund.
In Carrefour, Cora gasesc?


--------------------
Dacia Logan Laureate 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 26 Jun 2007, 20:22
Post #13


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu, decât eventual prostii cu leduri albastre.

Încearcă în magazine de piese auto, sau în Vitan, sigur găsești ce ai nevoie.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alina23
post 26 Jun 2007, 20:26
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 24 March 07




Am inteles...si cam la cat sunt? smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 26 Jun 2007, 20:27
Post #15


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu știu exact... Cam 2-3 RON perechea zic eu... smile.gif

This post has been edited by Catalin Marinarul: 26 Jun 2007, 20:27


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alina23
post 26 Jun 2007, 20:31
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 24 March 07




Perfect smile.gif
Inca o intrebare...trebuie sa cer un anume tip de stropitoare...sau stropitoare pt dacia? ca am mai luat niste becuri pt bord si nu se portiveau (erau pentru modelul vechi)


--------------------
Dacia Logan Laureate 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 26 Jun 2007, 20:35
Post #17


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cere stropitoare parbriz berlină la orice magazin de piese auto... smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alina23
post 26 Jun 2007, 20:37
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 24 March 07




Ok, am inteles...merci mult Catalin smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexu7
post 28 Jul 2007, 17:54
Post #19


zân


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 20 February 07
From: Europa




nici mie nu-mi mergeau stropitorile. m-am pus pe desfacut, ca un mos "meserias" s-a jurat ca e sarit un furtunas si de acolo pleaca beleaua. dry.gif
am desfacut acolo toate in regula furtune bune. sad.gif
ma apuc sa suflu intr-un furtun blush.gif, am zis poate e infundat, surpriza apa bolborosea in rezerva de apa.
trecem la pompa, care scoate un tacanit, dry.gif dar nimic mai mult (precizez ca am pompa neagra care se ataseaza in exteriorul recipientului)
ma apuc iar de tras, si reusesc sa desfac partea de deasupra, iar axul motorasului nu se invartea. Dupa cateva rasuciri a inceput sa functioneze insa cand ansamblam la loc pompita, nu invartea si saracia aia de plastic. huh.gif
Intr-un final reusesc sa fac sa invarta pompita, se auzea zgomotul specific...insa apa pe parbriz nema sleep.gif

Maine dimineata am programat drum in targ sa ma uit dupa o pompita icon_mrgreen.gif Cat mai costa o dracie de aia ?

This post has been edited by AlexU: 28 Jul 2007, 17:56


--------------------
DACIA POPnituita 1310 L 1998 - B6
incurajez efractia de bine in mintea omeneasca
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
praxis
post 28 Jul 2007, 18:41
Post #20


.


Group: Members
Posts: 73
Joined: 2 August 06
From: Bucuresti




Si eu am o problema cu stropitorile: am tot ansamblul nou in afara de duzele care stropesc (am cumparat un set de duze + furtune care erau de fapt de 1300 si nu se potriveau). Am bidonas nou, furtune noi, pompa noua.
Acum problema: daca suflu apa pe furtun (dinspre bidon inspre parbriz) pana ajunge apa la duze (se umplu furtunele cu apa) si bag furtunul repede in bidon sistemul merge de minune. Daca incerc iarasi dupa cateva minute pompa merge "in gol" - am observat ca atunci cand opresc pompa pe furtune se intoarce aer...
- E posibil sa ajunga aerul in pompa si sa nu mai aiba putere sa traga apa din bidon?
- Sunt duzele de vina? ar trebui sa aiba vre-un fel de supapa ceva care sa nu permita aerului sa se intoarca?

Pompa e buna, are putere atunci cand e apa in furtune (daca e duza prea sus arunca apa la pana in spatele masinii)

Aveti vre-o idee de la ce altceva ar putea fi? ati mai avut problema asta?


--------------------
Dacia 1310 L + GPL 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexu7
post 28 Jul 2007, 19:02
Post #21


zân


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 20 February 07
From: Europa




inca ceva, cum iti dai seama daca e buna pompa, ca asa daca o alimenteaza ea invarte acolo, asa face si a mea dar nu baga apa. sleep.gif


--------------------
DACIA POPnituita 1310 L 1998 - B6
incurajez efractia de bine in mintea omeneasca
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitecar
post 28 Jul 2007, 19:15
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 223
Joined: 6 January 07
From: BUCURESTI




Multi sustin diverse defectiuni care trebuiesc verificate in cazul in care nu este indeajuns presiune pentru a stropi parbrizul.Inclusiv infundatul duzelor .
M-am lovit si eu de acesta problema si intimplator cred ca am dat pe aici pe sait dar nu mai retin unde de o solutie care fuctioneaza .
Pentru cei la care totul fuctioneaza (electric -mecanic )dar nu stropeste cu presiune inca de la prima miscare a manetei va recomand montarea unei supape de vacum (este vorba de supapa de vacum pentru aeroterma bord CN ---asa veti cere la vinzator ) pret -5 lei noi in tirg la Vitan.
Montarea este simpla .
Pe supapa exista desenata o sageata care indica sensul in care trebuie sa circule apa catre duzele dupa capota.
Taiati furunul inainte de [B]teul[/B] pentru duze si introduceti supapa de vacum cu virful sagetii catre parbriz.
Veti vedea dupa ce circuitul se umple de apa o schimbare majora in felul cum stropesc duzele .Eu acum am ""echipat "" breckul cu duze de Logan insa nu se prea potrivesc in tablaria suport ,dar cu putin silicon transparent se rezolva si asta .
Inbunatatiri mici ,efecte mari
Spor la treaba !


--------------------
ex Dacia Break 1310 Cli 2000
Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile""
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
praxis
post 29 Jul 2007, 20:35
Post #23


.


Group: Members
Posts: 73
Joined: 2 August 06
From: Bucuresti




O sa ma duc maine la piese auto sa-mi cumpar asa ceva, presimt ca o sa mearga perfect dupa ce o pun. Sa inteleg ca are rolul de a impiedica aerul sa vina inapoi inspre pompa nu? Super, chiar ce imi trebuia biggrin.gif
Duzele de logan cat de diferite sunt fata de gaurile din tabla? Ai cum sa faci o poza sa imi arati adaptarea facuta de tine?
Merci.


--------------------
Dacia 1310 L + GPL 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitecar
post 29 Jul 2007, 21:38
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 223
Joined: 6 January 07
From: BUCURESTI




Da acesta este rolul supapei de vacum ,nu lasa lichidul sa se intoarca inapoi in recipient , furtunul vei vedea va fi plin in permanenta pina la supapa ,astfel cind dai de comutatorul electric sa tisneaca apa ,aceasta (apa )va fi mult mai aprope de duza .
Iti propun intii sa incerci supapa de vacum sa vezi cum functioneaza intreg sistemul poate mai exista totusi probleme mecanice sau electrice dupa care sa faci schimbarea cu duze de logan.
Trebuie sa verifici sa nu ai pierderi de lichid pe intreg circuitul inclusiv la imbinarea dintre furtune si duze .
Din pacate nu am cum sa fac foto .
Observa cum sint asezate ca si inclinatie pe capota la logan (construtia capotei motor difera ) ,vei vede ca au o inclinatie mult mai mare fata de cele vechi .
Consecinta este ca nu trebuie sa le infigi foarte tare in tabla dupa masina ta ,daca vor ajunge la nivelul tablei vor stropi foarte jos ,desi tu vei incerca sa reglezi la maxim directionarea lor cu acul pe tija reglabila .
Cele de logan sint diferite destul de mult fata de cele vechi ca si sistem de prindere ,au aripioarele de fixaare dispuse in unghiuri diferite de cele vechi ,deci decupajul din tabla ta nu se va ""pupa"cu aripioarele de fixare.
Eu pur si simplul am fortat intrarea celor de Logan din apropape in aproape ,dureaza ceva timp si este bine sa fie cineva cu tine sa iti spuna cum bate apa pe geam .
De aceea spunem ca va trebui sa folosesc silicon sanitar caci duzele nu sint lipite de tabla si ma gindeam sa izolez cumva locul ramas .
Sper sa fi fost destul de explicit pentru a fi inteles de tine in ce priveste modificarea aceasta .
Spor la treaba .


--------------------
ex Dacia Break 1310 Cli 2000
Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile""
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
praxis
post 30 Jul 2007, 13:31
Post #25


.


Group: Members
Posts: 73
Joined: 2 August 06
From: Bucuresti




Am cumparat supapa, am montat-o fara probleme - a venit la fix - si functioneaza super bine acum. Apa nu numai ca sta pana la supapa, sta pana aproape de stropitori ca nu mai are unde sa se duca.
Initial credeam ca nu o sa aiba presiune ca inainte (trebuia sa suflu tare in ea ca sa se deschida supapa) dar pe masina se comporta de milioane.
Merci mult pentru pont, recomand solutia asta pentru toata lumea smile.gif

Mai am sa gasesc niste duze duble si m-am scos smile.gif - am auzit ca se gasesc unele prin vitan care imprastie apa pe tot parbrizul, nu doar cu 2 jeturi... dar nu am ajuns pe acolo.
Scuze pentru off-topic, e deja un topic te tema duzelor duble.

Merci inca o data whitecar pentru pont!


--------------------
Dacia 1310 L + GPL 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 01:52
Forum Renault