Cum sa schimb lichidul de racire?
Cum sa schimb lichidul de racire?
EEN |
8 Nov 2003, 09:27
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007
|
|||
EEN |
9 Nov 2003, 14:53
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti |
Cred ca am atins culmea forumului: imi voi da singur raspuns (azi am facut rost de un mecani care a schimbat lichidul). Pur si simplu se deschid cele doua coliere ( unul aflat la baza radiatorului si al doilea la baza rezervorului de lichid de racire) se lasa sa se scurga tot lichidul (masina e in panta cu botul intr-un plan inferior). Dupa fixarea coliereleor la loc se pune lichidul (nu stiu de ce mecanicul a hotarit sa puna antigelul nediluat...) care e cam 4,5 litri, se porneste motorul si cind porneste si ventialtorul suplimentar de racire (am uitat cum ii zice) se deschide usor supapa de aerisire. Se face un tur de 3 minute cu masina si apoi se deschide inca o data aerisirea. Nu stiu daca asta este cel mai simplu dar la mine asa a fost...
|
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007 [FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
|
|
jhr |
9 Nov 2003, 16:40
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 23 March 03 From: Bucuresti |
BIIINE ! e chiar culmea forumului !
|
--------------------
AUDI
A6
2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC
- bo1xxx www.horiaroman.com
|
|
Liviu |
9 Nov 2003, 17:33
Post
#4
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
Nu se pune antigel NEDILUAT ... scrie si pe bidon .. "in dliutie 50% temperatura de inghet este de -40 de grade" ... deci ... ce ai tu acum iti rezista si in Siberia dar in schimb nu mai raceste la fel de bine .....
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Marty |
9 Nov 2003, 21:09
Post
#5
|
Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu |
Ba se PUNE ANTIGEL NEDILUAT, in toate tarile cu apa calda, ASA se pune antigelul!!!! Ceea ce facem noi, 50% e tiganeala si scumpire la tarite. daca nu ma credeti, uitati-va cum arata canalele de racire din blocul vostru motor si mergeti la unu' care se ocupa de dezmembrari si uitati-va la un motor care a mers afara. Veti vedea o diferenta neta! Apa asta cu care se dilueaza antigelul, atit de demineralizata cit se spune ca e, formeaza depuneri si da nastere la coroziuni. Nu ma credeti, incercati!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Valentine |
9 Nov 2003, 22:10
Post
#6
|
Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California |
se foloseste apa distilata si daca o iei de unde trebuie chiar e distilata
|
--------------------
Ford
Focus
2009
|
|
GoGu |
10 Nov 2003, 00:22
Post
#7
|
Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi |
pai daca producatorul iti zice sa-l diluezi....
e mai eficient la transport/ambalaj sa faci un bidon de 1litru concentrat decat bidon de 2 litri diluat. in tarile cu apa calda se vinde de obicei gata diluat pt. -35..-40 grade (sau depinde de clima tzarii) pen'ca alora li se paare greu sa cumpere apa..sa dilueze....complicat tare. |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
Marty |
10 Nov 2003, 10:32
Post
#8
|
Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu |
Gogu, daca-mi arati tu mie unde scrie pe un bidon de antigel "TREBUIE SA-L DILUATI CADACA NU VA TRAGE AER CURAT LA CAPOTA SI SE INFUNDA MOTORUL!", eu promit ca de acum inainte bag numai antigel cu apa. Parol d'honeur!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
klaus |
10 Nov 2003, 11:28
Post
#9
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
As doti totusi sa atrag atentia ca antigelul tip dacia (pe monoetilenglicol) trebuie diluat. Antigelul nediluat are punct de inghet mai ridicat (adica ingheatza undeva pe la -12 C), iar diluat cu apa i se scade punctul de inghetz. Asta in cazul antigelelor pure, care nu sunt deja diluate.
Cica ar fi o chestie de spatiu intre molecule, ca atunci cand bagi apa in antigel s-ar mari acest spatiu (atat intre moleculele de apa cat si intre cele de antigel) si s-ar face mai greu cristalele de gheatza. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Liviu |
10 Nov 2003, 18:12
Post
#10
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
Marty ... asa o fi .. cum zici tu .. dar SCRIE PE BIDON ce dilutie se foloseste ptr diferite temperaturi de inghet.
Partea a doua vine de la proprietatile de racire (a se citi de transfer termic) ale antigelului pur si al celui diluat .... eu zic ca cu cat e mai "apa" cu atat faciliteaza transferul termic .... |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
DomnulK |
10 Nov 2003, 22:14
Post
#11
|
ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti |
Puntetzi voi dediluat shi la minus 15-20 de grade o sa avetzi in motor gelatina......magiun .....melasa ....sau cum vretzi voi sa ii spunetzi la substantza aia........
Antigelul o sa se faca un precipitat..........shi adio motor......au incercat atzii ingineria asta shi s-au parlit..... |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
Marty |
10 Nov 2003, 22:53
Post
#12
|
Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu |
Intrebare sincera: credeti voi ca Renault-ul lui AlexV sau al lui Doru au antigelul diluat ??? As fi putut sa dau exemple si daciile noastre proaspat iesite din fabrica, dar dupa cit de cinstiti sunt muncitorii romani, mare minune daca nu-mi ingheata motorul la -15 grade !
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
GoGu |
11 Nov 2003, 01:25
Post
#13
|
Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi |
Marty, Marty, Marty.....crezi ca la masinile straine e facut antigelu' cu nectar din gradina ursului in loc de apa distilata? Ca doar nu crezi ca e etilen-glicol 100%...raceste mai naspa si ingheatza mai repede.
http://www.daciaclub.ro/download.php?id=777 ce scrie pe tabelul ala? MOD DE UTILIZARE...iar diluarea 50/50 e cea cu cea mai putina apa implicata... citat: All coolants must be diluted with water at the proper ratios and should not be used full-strength. Full-strength antifreeze actually has a lower freeze point than when mixed with water. sursa: http://www.carcarecouncil.org/Cooling_Syst...ntifreeze.shtml |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
AL |
11 Nov 2003, 10:49
Post
#14
|
Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti |
QUOTE Puntetzi voi dediluat shi la minus 15-20 de grade o sa avetzi in motor gelatina......magiun .....melasa ....sau cum vretzi voi sa ii spunetzi la substantza aia........
Antigelul o sa se faca un precipitat..........shi adio motor......au incercat atzii ingineria asta shi s-au parlit..... hai sa ma bag si eu.... in circuitul masinii mele este antigel tip D diluat 40% cu apa distilata.... am luat o mostra din bidon si am bagat-o in congelator.... la -30 grade C (masurate pe un termometru industrial cu scla pana -50 grade, pus alaturi de antigel in congelator).... lichidul de racire si-a pastrat consistenta, nu a precipitat, nu s-a ingosat.... daca nu ma crezi fa si tu experimentul! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Sergiu |
11 Nov 2003, 11:06
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara |
Daca studiati un pic oferta de la Motul, o sa vedeti asa: exista antigel concentrat care trebuie diluat cu apa moale (nu zice decat sa aiba duritatea scazuta, nu cer sa fie distilata. Desi ma gandesc ca e mai bine distilata) si antigel gata preparat care rezista pana la -25 parca. Ata ete!
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
EEN |
11 Nov 2003, 18:47
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti |
Mai! Nu ma bagati in sperieti! Cine a folosit antigel DACIA NEDILUAT iarna trecuta sa vorbeasca acum sau pururea sa taca!
|
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007
|
|
EEN |
16 Nov 2003, 10:07
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti |
...dupa doua saptamini:
OK. Se para ca nimeni nu a folosit antigel nediluat. Iata ca se poate observa la mine (antigel nediluat de doua saptamini): - temperatura in lichidul de racire creste mult mai greu (deci si incalzirea in masina se poate incepe mai tirziu) - odata ajuns la o anumita temperatura racirea se face mai greu (dupa o ora de oprit masina in frig- aprox 2-3 C - la pornire, temperatura era pe la 1/3 din lungimea arcului de pe cadran) si poti sa ai caldura imediat... Din ounctul de vedere al caldurii nu prea merita... :| |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007 [FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
|
|
stef_1 |
6 Sep 2004, 14:21
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 3 September 04 From: Bucuresti |
Desi am tot cautat, nu am gasit raspuns la intrebarea urmatoare: cum se evacueaza complet lichidul de racire? Eu am golit instalatia pe la busonul radiatorului si am scos abia vreo 4 litri, dar in carte scrie ca ar fi vreo 6 litri! La 1310 stiam, mai avea un buson pe sub pompa de apa, dar la DSN?
|
-------------------- |
|
costi |
6 Sep 2004, 16:19
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti |
Pai vezi ca scrie in al doilea mesaj de sus in jos !
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
aless |
7 Sep 2004, 07:37
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 27 May 03 From: Ploiesti |
stef_1,
de care buson de la radiator vorbesti? din ce stiu radiatorul de pe DSN nu are buson de golire... |
--------------------
KIA
CEE'D
2008
- PH-09-ADN Nimic nu este mai definitiv decat lucrurile pe care le facem provizoriu...
|
|
Mihai_E |
7 Sep 2004, 07:43
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti |
al meu are, in partea din stinga jos-jos, are un dop ca un fel de piulita fluture si p-acolo se goleste, nu tre sa desfaci nici un colier
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
stef_1 |
7 Sep 2004, 07:56
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 3 September 04 From: Bucuresti |
Fratilor, multumesc pentru raspunsuri, dar eu vreau sa golesc complet sistemul de racire, adica 6 l si nu doar 4.5 l cum a mai facut cineva de aici. Golirea am facut-o pe la piulita-fluture din partea de jos a radiatorului, dar ma gandeam ca poate stie cineva si alt loc de golire.
Oricum, multumesc mult de tot! |
-------------------- |
|
sstanescu |
7 Sep 2004, 08:45
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti |
Aoleu, pe la piulita aia mi-a curs primul radiator, ala care nu a trecut testul primilor mii de km, acum doi ani. Cel de tip nou parca nu mai are nici un fel de "fluture".
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
BAC |
8 Sep 2004, 14:03
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin |
Nu cunosc motorul Renault de pe DSN au SLZ dar il stiu pe ala de pe R21, ca am avut o astfel de masina. Trebuie sa mai fie un surub de golire a apei pe blocul motor. In principiu toate motoarele au asa ceva.
|
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
Remus66 |
25 Sep 2004, 23:29
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 |
Sunt radiatoare cu surub de golire si fara.
|
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD
|
|
Remus66 |
25 Sep 2004, 23:59
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 |
Stiu din proprie experienta, fiindca primele 3 radiatoare schimbate in garantie aveau acest surub de golire iar ultimul montat nu-l mai are.De atunci au trecut ceva mai mult de 2 ani si 25000 de km. si nu a mai curs.Acesta din urma are intr-adevar acel H pe el.Oricum am trimis un mail-reclamatie la Romradiatoare Brasov si spre surprinderea mea mi-au dat gratis un radiator nou pe care-l tin de 2 ani sub sifonier pt. ca ultimul pus pe masina n-a mai curs.Au spus si ei ca acesta n-o sa mai curga fiindca au schimbat tehnologia.Romradiatoare Brasov face la comanda si radiatoare din cupru la atelierul de reparatii insa si trebuie sa mergi acolo sa dai un aconto.
|
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|
Johnny |
5 Oct 2004, 11:47
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 20 February 04 From: Pitesti |
[I]cum ai facut sa-ti dea astia un radiator nou?mi se pare incredibil! ca ma arde sie mine problema asta|!quote=Remus66,26 Sep 2004, 01:59]
Stiu din proprie experienta, fiindca primele 3 radiatoare schimbate in garantie aveau acest surub de golire iar ultimul montat nu-l mai are.De atunci au trecut ceva mai mult de 2 ani si 25000 de km. si nu a mai curs.Acesta din urma are intr-adevar acel H pe el.Oricum am trimis un mail-reclamatie la Romradiatoare Brasov si spre surprinderea mea mi-au dat gratis un radiator nou pe care-l tin de 2 ani sub sifonier pt. ca ultimul pus pe masina n-a mai curs.Au spus si ei ca acesta n-o sa mai curga fiindca au schimbat tehnologia.Romradiatoare Brasov face la comanda si radiatoare din cupru la atelierul de reparatii insa si trebuie sa mergi acolo sa dai un aconto. [/quote] ionel_rotaru@hotmail.com |
--------------------
Renault
Megane Estate 1,9 dci
2006, Trabant 601 S de Luxe 1988
|
|
dmarian |
5 Oct 2004, 12:01
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 5 October 04 |
Si eu am reusit sa schimb radiatorul in garantie. Imi picura. Cei care l-au schimbat au zis ca tipul vechi avea un sistem de fixare care ducea la deterioararea lui ca urmare a socurilor mecanice (gropi, drum pavat, etc). Din pacate problema mea nasoala e alta (vedeti rubrica Probleme tehnice). Dan |
--------------------
DACIA
SUPERNOVA
- TM-08-JRD
|
|
bigman |
12 Oct 2004, 06:26
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 1 October 04 From: Calarasi |
Mai omule,nu inteleg de ce a facut mecanicul tau treaba asta.In partea de jos a radiatorului exista un orificiu obturat cu un surub cu cap fluture.Se slabeste,se ia capacul vasului de expansiune,si apa curge rapid.Probabil a facut asa ca sa poata justifica banii pe care ti i-a luat.Observatie:Antigelul nediluat se congeleaza la temperatura mai ridicata decit daca ar fi avut apa.De aceea se adauga apa,nu din saracie.Oricum , sa fie primiti banii tai,ai facut un mecanic fericit.
QUOTE(bflorian @ 8 Nov 2003, 05:27) Avind o DSN la 2nd hand se pare ca antigelul folosit de vechiul proprietar nu era cel recomandat (dorit etc). Nivelul lichidului de racire e sub minim si...trebuie sa-l completez. Am citit pe forum ca mixtura de antigeluri diferite poate duce la precipitare si prin urmare trebuie sa schimb tot lichidul. Puteti sa-mi spuneti cum sa fac asta d.p.d.v. tehnic? Este complicat? (in ce priveste abilitatile mele tehnice le consider de nivel mediu; este adevarat ca a avut o 1300 pentru 6 ani dar asta nu e un criteriu de evaluare a abilitatilor tehnice ). Deci: cum schimb lichidul de racire (cu totul!) ?? |
--------------------
VW
PASSAT 2.0 TDI
- CL xx xxx Ca romanii sa fie mereu ocupati,le-a dat Dumnezeu DACIA.
PASSAT TDI rulz |
|
bigman |
12 Oct 2004, 06:35
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 1 October 04 From: Calarasi |
QUOTE(bflorian @ 11 Nov 2003, 14:47) Eu am folosit antigel nediluat si a fost absolut OK.DSN CLIMA 2002.CE TOT FACETI TEORIA CHIBRITULUI.Tot de prea multa filozofiec baga baietii DURA LUBE care e un stift de aditiv,v-ati pus priblema pe unde se depune teflonul din suspensie.Folositi un ulei bun si un antigel curat,care are rolul sa si curete motorul,chiar daca e scump,diluati cum scrie pe le si nu va doare capul.DIXIT |
--------------------
VW
PASSAT 2.0 TDI
- CL xx xxx Ca romanii sa fie mereu ocupati,le-a dat Dumnezeu DACIA.
PASSAT TDI rulz |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th March 2024 - 21:45 |