DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum sa schimb lichidul de racire?

EEN
post 8 Nov 2003, 09:27
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 30 March 03
From: Bucuresti




Avind o DSN la 2nd hand se pare ca antigelul folosit de vechiul proprietar nu era cel recomandat (dorit etc). Nivelul lichidului de racire e sub minim si...trebuie sa-l completez. Am citit pe forum ca mixtura de antigeluri diferite poate duce la precipitare si prin urmare trebuie sa schimb tot lichidul. Puteti sa-mi spuneti cum sa fac asta d.p.d.v. tehnic? Este complicat? (in ce priveste abilitatile mele tehnice le consider de nivel mediu; este adevarat ca a avut o 1300 pentru 6 ani dar asta nu e un criteriu de evaluare a abilitatilor tehnice laugh.gif ). Deci: cum schimb lichidul de racire (cu totul!) ??


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EEN
post 9 Nov 2003, 14:53
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 30 March 03
From: Bucuresti




Cred ca am atins culmea forumului: imi voi da singur raspuns tongue.gif tongue.gif tongue.gif (azi am facut rost de un mecani care a schimbat lichidul). Pur si simplu se deschid cele doua coliere ( unul aflat la baza radiatorului si al doilea la baza rezervorului de lichid de racire) se lasa sa se scurga tot lichidul (masina e in panta cu botul intr-un plan inferior). Dupa fixarea coliereleor la loc se pune lichidul (nu stiu de ce mecanicul a hotarit sa puna antigelul nediluat...) care e cam 4,5 litri, se porneste motorul si cind porneste si ventialtorul suplimentar de racire (am uitat cum ii zice) se deschide usor supapa de aerisire. Se face un tur de 3 minute cu masina si apoi se deschide inca o data aerisirea. Nu stiu daca asta este cel mai simplu dar la mine asa a fost...


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2007
[FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jhr
post 9 Nov 2003, 16:40
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 23 March 03
From: Bucuresti




BIIINE ! e chiar culmea forumului !


--------------------
AUDI A6 2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC - bo1xxx
www.horiaroman.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 9 Nov 2003, 17:33
Post #4


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Nu se pune antigel NEDILUAT ... scrie si pe bidon .. "in dliutie 50% temperatura de inghet este de -40 de grade" ... deci ... ce ai tu acum iti rezista si in Siberia dar in schimb nu mai raceste la fel de bine .....


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 9 Nov 2003, 21:09
Post #5


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Ba se PUNE ANTIGEL NEDILUAT, in toate tarile cu apa calda, ASA se pune antigelul!!!! Ceea ce facem noi, 50% e tiganeala si scumpire la tarite. daca nu ma credeti, uitati-va cum arata canalele de racire din blocul vostru motor si mergeti la unu' care se ocupa de dezmembrari si uitati-va la un motor care a mers afara. Veti vedea o diferenta neta! Apa asta cu care se dilueaza antigelul, atit de demineralizata cit se spune ca e, formeaza depuneri si da nastere la coroziuni. Nu ma credeti, incercati!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 9 Nov 2003, 22:10
Post #6


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




se foloseste apa distilata smile.gif si daca o iei de unde trebuie chiar e distilata biggrin.gif


--------------------
Ford Focus 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 10 Nov 2003, 00:22
Post #7


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




pai daca producatorul iti zice sa-l diluezi....
e mai eficient la transport/ambalaj sa faci un bidon de 1litru concentrat decat bidon de 2 litri diluat.
in tarile cu apa calda se vinde de obicei gata diluat pt. -35..-40 grade (sau depinde de clima tzarii) pen'ca alora li se paare greu sa cumpere apa..sa dilueze....complicat tare.


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Nov 2003, 10:32
Post #8


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Gogu, daca-mi arati tu mie unde scrie pe un bidon de antigel "TREBUIE SA-L DILUATI CADACA NU VA TRAGE AER CURAT LA CAPOTA SI SE INFUNDA MOTORUL!", eu promit ca de acum inainte bag numai antigel cu apa. Parol d'honeur!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 10 Nov 2003, 11:28
Post #9


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




As doti totusi sa atrag atentia ca antigelul tip dacia (pe monoetilenglicol) trebuie diluat. Antigelul nediluat are punct de inghet mai ridicat (adica ingheatza undeva pe la -12 C), iar diluat cu apa i se scade punctul de inghetz. Asta in cazul antigelelor pure, care nu sunt deja diluate.
Cica ar fi o chestie de spatiu intre molecule, ca atunci cand bagi apa in antigel s-ar mari acest spatiu (atat intre moleculele de apa cat si intre cele de antigel) si s-ar face mai greu cristalele de gheatza.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 10 Nov 2003, 18:12
Post #10


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Marty ... asa o fi .. cum zici tu .. dar SCRIE PE BIDON ce dilutie se foloseste ptr diferite temperaturi de inghet.
Partea a doua vine de la proprietatile de racire (a se citi de transfer termic) ale antigelului pur si al celui diluat .... eu zic ca cu cat e mai "apa" cu atat faciliteaza transferul termic ....


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 10 Nov 2003, 22:14
Post #11


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




Puntetzi voi dediluat shi la minus 15-20 de grade o sa avetzi in motor gelatina......magiun .....melasa ....sau cum vretzi voi sa ii spunetzi la substantza aia........
Antigelul o sa se faca un precipitat..........shi adio motor......au incercat atzii ingineria asta shi s-au parlit.....


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Nov 2003, 22:53
Post #12


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Intrebare sincera: credeti voi ca Renault-ul lui AlexV sau al lui Doru au antigelul diluat ??? As fi putut sa dau exemple si daciile noastre proaspat iesite din fabrica, dar dupa cit de cinstiti sunt muncitorii romani, mare minune daca nu-mi ingheata motorul la -15 grade !


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 11 Nov 2003, 01:25
Post #13


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Marty, Marty, Marty.....crezi ca la masinile straine e facut antigelu' cu nectar din gradina ursului in loc de apa distilata? Ca doar nu crezi ca e etilen-glicol 100%...raceste mai naspa si ingheatza mai repede.
http://www.daciaclub.ro/download.php?id=777
ce scrie pe tabelul ala? MOD DE UTILIZARE...iar diluarea 50/50 e cea cu cea mai putina apa implicata...
citat:
All coolants must be diluted with water at the proper ratios and should not be used full-strength. Full-strength antifreeze actually has a lower freeze point than when mixed with water.

sursa: http://www.carcarecouncil.org/Cooling_Syst...ntifreeze.shtml


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 11 Nov 2003, 10:49
Post #14


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
Puntetzi voi dediluat shi la minus 15-20 de grade o sa avetzi in motor gelatina......magiun .....melasa ....sau cum vretzi voi sa ii spunetzi la substantza aia........
Antigelul o sa se faca un precipitat..........shi adio motor......au incercat atzii ingineria asta shi s-au parlit.....


hai sa ma bag si eu.... in circuitul masinii mele este antigel tip D diluat 40% cu apa distilata.... am luat o mostra din bidon si am bagat-o in congelator.... la -30 grade C (masurate pe un termometru industrial cu scla pana -50 grade, pus alaturi de antigel in congelator).... lichidul de racire si-a pastrat consistenta, nu a precipitat, nu s-a ingosat.... daca nu ma crezi fa si tu experimentul!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 11 Nov 2003, 11:06
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Daca studiati un pic oferta de la Motul, o sa vedeti asa: exista antigel concentrat care trebuie diluat cu apa moale (nu zice decat sa aiba duritatea scazuta, nu cer sa fie distilata. Desi ma gandesc ca e mai bine distilata) si antigel gata preparat care rezista pana la -25 parca. Ata ete!


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EEN
post 11 Nov 2003, 18:47
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 30 March 03
From: Bucuresti




Mai! Nu ma bagati in sperieti! Cine a folosit antigel DACIA NEDILUAT iarna trecuta sa vorbeasca acum sau pururea sa taca!


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EEN
post 16 Nov 2003, 10:07
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 30 March 03
From: Bucuresti




...dupa doua saptamini:

OK. Se para ca nimeni nu a folosit antigel nediluat. Iata ca se poate observa la mine (antigel nediluat de doua saptamini):
- temperatura in lichidul de racire creste mult mai greu (deci si incalzirea in masina se poate incepe mai tirziu)
- odata ajuns la o anumita temperatura racirea se face mai greu (dupa o ora de oprit masina in frig- aprox 2-3 C - la pornire, temperatura era pe la 1/3 din lungimea arcului de pe cadran) si poti sa ai caldura imediat...
Din ounctul de vedere al caldurii nu prea merita... :|


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2007
[FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stef_1
post 6 Sep 2004, 14:21
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 3 September 04
From: Bucuresti




Desi am tot cautat, nu am gasit raspuns la intrebarea urmatoare: cum se evacueaza complet lichidul de racire? Eu am golit instalatia pe la busonul radiatorului si am scos abia vreo 4 litri, dar in carte scrie ca ar fi vreo 6 litri! La 1310 stiam, mai avea un buson pe sub pompa de apa, dar la DSN?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 6 Sep 2004, 16:19
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Pai vezi ca scrie in al doilea mesaj de sus in jos !


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aless
post 7 Sep 2004, 07:37
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 27 May 03
From: Ploiesti




stef_1,
de care buson de la radiator vorbesti?
din ce stiu radiatorul de pe DSN nu are buson de golire...


--------------------
KIA CEE'D 2008 - PH-09-ADN
Nimic nu este mai definitiv decat lucrurile pe care le facem provizoriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 7 Sep 2004, 07:43
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




al meu are, in partea din stinga jos-jos, are un dop ca un fel de piulita fluture si p-acolo se goleste, nu tre sa desfaci nici un colier


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stef_1
post 7 Sep 2004, 07:56
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 3 September 04
From: Bucuresti




Fratilor, multumesc pentru raspunsuri, dar eu vreau sa golesc complet sistemul de racire, adica 6 l si nu doar 4.5 l cum a mai facut cineva de aici. Golirea am facut-o pe la piulita-fluture din partea de jos a radiatorului, dar ma gandeam ca poate stie cineva si alt loc de golire.
Oricum, multumesc mult de tot!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 7 Sep 2004, 08:45
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Aoleu, pe la piulita aia mi-a curs primul radiator, ala care nu a trecut testul primilor mii de km, acum doi ani. Cel de tip nou parca nu mai are nici un fel de "fluture".


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BAC
post 8 Sep 2004, 14:03
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 450
Joined: 1 September 04
From: Reghin




Nu cunosc motorul Renault de pe DSN au SLZ dar il stiu pe ala de pe R21, ca am avut o astfel de masina. Trebuie sa mai fie un surub de golire a apei pe blocul motor. In principiu toate motoarele au asa ceva.


--------------------
ex. Opel ex.Vectra C 2007 OPC line - MS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Remus66
post 25 Sep 2004, 23:29
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 September 04




Sunt radiatoare cu surub de golire si fara.


--------------------
Volkswagen Golf 4 Pacific Variant 2005 - B-71-KPD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Remus66
post 25 Sep 2004, 23:59
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 September 04




Stiu din proprie experienta, fiindca primele 3 radiatoare schimbate in garantie aveau acest surub de golire iar ultimul montat nu-l mai are.De atunci au trecut ceva mai mult de 2 ani si 25000 de km. si nu a mai curs.Acesta din urma are intr-adevar acel H pe el.Oricum am trimis un mail-reclamatie la Romradiatoare Brasov si spre surprinderea mea mi-au dat gratis un radiator nou pe care-l tin de 2 ani sub sifonier pt. ca ultimul pus pe masina n-a mai curs.Au spus si ei ca acesta n-o sa mai curga fiindca au schimbat tehnologia.Romradiatoare Brasov face la comanda si radiatoare din cupru la atelierul de reparatii insa si trebuie sa mergi acolo sa dai un aconto.


--------------------
Volkswagen Golf 4 Pacific Variant 2005 - B-71-KPD
Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny
post 5 Oct 2004, 11:47
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 20 February 04
From: Pitesti




[I]cum ai facut sa-ti dea astia un radiator nou?mi se pare incredibil! ca ma arde sie mine problema asta|!quote=Remus66,26 Sep 2004, 01:59]
Stiu din proprie experienta, fiindca primele 3 radiatoare schimbate in garantie aveau acest surub de golire iar ultimul montat nu-l mai are.De atunci au trecut ceva mai mult de 2 ani si 25000 de km. si nu a mai curs.Acesta din urma are intr-adevar acel H pe el.Oricum am trimis un mail-reclamatie la Romradiatoare Brasov si spre surprinderea mea mi-au dat gratis un radiator nou pe care-l tin de 2 ani sub sifonier pt. ca ultimul pus pe masina n-a mai curs.Au spus si ei ca acesta n-o sa mai curga fiindca au schimbat tehnologia.Romradiatoare Brasov face la comanda si radiatoare din cupru la atelierul de reparatii insa si trebuie sa mergi acolo sa dai un aconto.
*

[/quote]
ionel_rotaru@hotmail.com


--------------------
Renault Megane Estate 1,9 dci 2006, Trabant 601 S de Luxe 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmarian
post 5 Oct 2004, 12:01
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 5 October 04




wink.gif

Si eu am reusit sa schimb radiatorul in garantie. Imi picura. Cei care l-au schimbat au zis ca tipul vechi avea un sistem de fixare care ducea la deterioararea lui ca urmare a socurilor mecanice (gropi, drum pavat, etc).
Din pacate problema mea nasoala e alta (vedeti rubrica Probleme tehnice).

Dan


--------------------
DACIA SUPERNOVA - TM-08-JRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bigman
post 12 Oct 2004, 06:26
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 1 October 04
From: Calarasi




biggrin.gif Mai omule,nu inteleg de ce a facut mecanicul tau treaba asta.In partea de jos a radiatorului exista un orificiu obturat cu un surub cu cap fluture.Se slabeste,se ia capacul vasului de expansiune,si apa curge rapid.Probabil a facut asa ca sa poata justifica banii pe care ti i-a luat.Observatie:Antigelul nediluat se congeleaza la temperatura mai ridicata decit daca ar fi avut apa.De aceea se adauga apa,nu din saracie.Oricum , sa fie primiti banii tai,ai facut un mecanic fericit.
QUOTE(bflorian @ 8 Nov 2003, 05:27)
Avind o DSN la 2nd hand se pare ca antigelul folosit de vechiul proprietar nu era cel recomandat (dorit etc). Nivelul lichidului de racire e sub minim si...trebuie sa-l completez. Am citit pe forum ca mixtura de antigeluri diferite poate duce la precipitare si  prin urmare trebuie sa schimb tot lichidul. Puteti sa-mi spuneti cum sa fac asta d.p.d.v. tehnic? Este complicat? (in ce priveste abilitatile mele tehnice le consider de nivel mediu; este adevarat ca a avut o 1300 pentru 6 ani dar asta nu e un criteriu de evaluare a abilitatilor tehnice  laugh.gif ). Deci: cum schimb lichidul de racire (cu totul!) ??
*




--------------------
VW PASSAT 2.0 TDI - CL xx xxx
Ca romanii sa fie mereu ocupati,le-a dat Dumnezeu DACIA.
PASSAT TDI rulz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bigman
post 12 Oct 2004, 06:35
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 1 October 04
From: Calarasi




QUOTE(bflorian @ 11 Nov 2003, 14:47)
Eu am folosit antigel nediluat si a fost absolut OK.DSN CLIMA 2002.CE TOT FACETI TEORIA CHIBRITULUI.Tot de prea multa filozofiec baga baietii DURA LUBE care e un stift de aditiv,v-ati pus priblema pe unde se depune teflonul din suspensie.Folositi un ulei bun si un antigel curat,care are rolul sa si curete motorul,chiar daca e scump,diluati cum scrie pe le si nu va doare capul.DIXIT
*




--------------------
VW PASSAT 2.0 TDI - CL xx xxx
Ca romanii sa fie mereu ocupati,le-a dat Dumnezeu DACIA.
PASSAT TDI rulz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th March 2024 - 21:45
Forum Renault