DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> motor gripat.

marius100
post 9 Sep 2013, 19:41
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 August 12
From: Giurgiu




Am reusit sa-l pornesc! Nici o bataie...totul in regula. Garnitura de chiuloasa am strans-o pana la 6,5 kg cu o teava de 1 metru lungime. Din ce retin mi-a spus ca este fabricata la ramnicu sarat, avea silicon pe ea, dar i-am mai pus si eu un pic...foarte subtire stratul...de frica sad.gif . Am reglat jocul de la culbutoare dupa ce m-am inspirat de la un filmulet vazut pe net.
Culmea, a disparut si bataia de arbore pe care o aveam radmasa.gif
Cand mai scap de treburi imi fac o cheie dinamometrica ca cea din poza.
Va multumesc pentru ajutorul acordat! Sunt momente in care ma simt mandru ca sunt roman, ajutorul primit aici este unul din acele momente, imi aduce aminte ca printre noi se gasesc si oameni de caracter...
Mii de multumiri si o seara faina in continuare!


--------------------
Dacia Berlina 1400 1997 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cris06
post 10 Sep 2013, 14:14
Post #32


Mester


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 October 08
From: Iasi




Ca sa pun sare pe rana: tongue.gif ce ulei i-ai pus acum? Bravo pentru reusita!


--------------------
Daewoo TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/ 2006 - IS.06.---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius100
post 10 Sep 2013, 18:04
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 August 12
From: Giurgiu




Multumesc! Nu reuseam fara ajutorul primit aici...in prima faza am pus uleiul vechi ca sa nu am surprize de genu' apa in ulei si daca am vazut ca este ok am pus ulei nou...tot din ala ieftin (20w 40). Nu cred ca din cauza uleiului s-a dus lantul, mai degraba isi facuse kilometrii (120.000).


--------------------
Dacia Berlina 1400 1997 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi1980
post 10 Sep 2013, 19:13
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 26 August 07




vezi ca vindea userul marius_eugen80 la bursa si pe sectiunea solenta uleiuri destul de ieftin, marca cepsa 10w40 si 15w40
si mai avea si alte tipuri de ulei


--------------------
Dacia Logan 2005 - B54erf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 10 Sep 2013, 21:21
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




In nici un caz lantul nu s-a rupt din cauza uleiului !


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 10 Sep 2013, 21:51
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Mie nu-mi place c-ai mai pus silicon. Ce film te-a inspirat , la reglarea culbutorilor? Ai strans si a doua oara, dupa o juma' de ora? As fi vrut sa strangi mai tare, nu cu 6,5 mai ales c-ai si moscolit-o cu silicon.

This post has been edited by PH-06-BOA: 10 Sep 2013, 21:54


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius100
post 11 Sep 2013, 08:11
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 August 12
From: Giurgiu




Ulei mai bun poate ii pun dupa 2.000 km ca asa il schimbam(pe vremea cand il schimbam) la 2.000-2.500 km...
Pe garnitura de chiuloasa am pus un strat subtire de silicon...dupa ce am strans a iesit cam 1-2 mm in afara, se vede intre bloc si chiuloasa numai putin. Strangerea (dupa schema de pe forum) prima data la 4 kg, apoi la 5, la 6 si ultima data la 6,5kg...ma gandeam ca sa o strang la 8 kg (la rece) dupa ce fac 500km. Ce spuneti ? Asta e toata strangerea ...trebuia sa o mai strang dupa jumatate de ora? Totusi as vrea sa-i schimb capacul de la distributie ca sa nu-mi faca figuri sudura...si mai este ceva...cand l-am sudat s-a incarcat cam 2-3 mm in interior, chiar in zona in care este pinionul mic ( de la arbore) si mi-e sa nu atinga de lant. Tabla subtire s-a topit si am fost nevoit sa refac numai din sudura zona aia. Se aude si un schartit ca de curea(cum se aude la cele straine cand pornesc pe vreme rece si le patineaza cureaua), dar mai incet. Am dat jos cureaua de la alternator/pompa de apa si am pornit motorul cateva secunde si tot se aude...cred ca lantul atinge de sudura aia. Am nevoie de un capac din ala, daca aveti, imi spuneti cat face si il iau (tot ati spus ca daca trimiteati un capac ajungea pana acum biggrin.gif ). Nu pot accesa PM.
Filmuletul apare la "reglare culbutori dacia"...foarte bun, mai ales cand tocmai ce a fost reglata si distributia. Multumesc!

LE garnitura este fermit

This post has been edited by marius100: 11 Sep 2013, 08:13


--------------------
Dacia Berlina 1400 1997 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 11 Sep 2013, 10:59
Post #38


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Subscriu la faza cu siliconul,garniturile de Fermit au deja o dunga de silicon,acuma ai pus,ai pus,daca e putin cum spui si iti urca uleiul la rampa culbutorilor nu e bai. Pentru capac,ia o cheie de 10 si mergi la un remat sau la dezmembrari si iti iei de care vrei tu si gata,nu te mai chinui cu ala sudat...


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 11 Sep 2013, 21:06
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Dupa asta?


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 11 Sep 2013, 21:28
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




Cum e mai bine cu lera sau asa? Si care este distanta optima pentru gaz si benzina?


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 11 Sep 2013, 21:34
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




Cu lera este cu dus si intors , daca culbutoru e uzat degeaba bagi lera , trebuie polizat , eu reglez 0,20 0,25 mm la gpl


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius100
post 12 Sep 2013, 07:46
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 August 12
From: Giurgiu




Da, ala este filmuletul. Foarte bun, zic eu si foarte simplu, scanteie la 1 reglez culbutorii la 1...mai am gasit niste metode, nu stiu cum pistonul 4 reglezi evacuarea la 3 sau ceva de genu' deja ma durea capul. Am reglat la 0,20-0,25 pentru ca merg pe gaz. Eu am pus lera ca sunt la inceput...dar cineva care face asta des nu cred ca mai are nevoie de lera. Am verificat (ochiometric) culbutorii si erau ok. Motorul porneste la jumate de cheie si merge rotund la relantiu. Bujiile au 4 ani la mine + cel putin 1 an la fostul proprietar (cam 40.000km), posibil sa le schimb...


--------------------
Dacia Berlina 1400 1997 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 12 Sep 2013, 19:00
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Si, nu stii, cine l-a postat? I le-ai vazut si pe celelalte, poate mai descoperi ceva, de care nu stiai? Nu uita de verificarea jocului, dand inca o tura pe la toti culbutorii, dupa ce i-ai reglat, rotind din tije, sa vezi daca se pastreaza jocul pe toata tura tijei. Daca nu, lasa-i joc mai mare, ca nu are nimic rau de suferit, ba chiar se apropie de idealul diagramei.

This post has been edited by PH-06-BOA: 12 Sep 2013, 19:30


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius100
post 13 Sep 2013, 07:57
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 August 12
From: Giurgiu




Dumneavoastra ati pus filmuletul worship.gif Multumesc ca m-ati scutit de multe batai de cap. Am vazut si o parte din restul filmuletelor (care m-au interesat ). Tot asa aerisesc si eu cand schimb garnituri sau pistonasul de frana... Nota 10 de la mine!
LE : Ieri am dat o tura cu masina si a disparut si scatitul ala de care vorbeam.

This post has been edited by marius100: 13 Sep 2013, 08:00


--------------------
Dacia Berlina 1400 1997 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 13 Sep 2013, 11:54
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Sper sa nu se supere initiatorul topicului pe mine ca postez si eu aici o problema smile.gif

Si acuma sa va spun ciudatenia ce s-a intamplat cu masina mea, venind mama de la lucru seara i s-a oprit motorul in mers si m-a sunat ca nu mai poate sa porneasca, am mers dupa ea sa vad ce are masina si direct am suspectat ca vinovata ar putea fi pompa de apa (scaraiau rulmenti urat in ea), ajuns la locu faptei am destrans alternatoru si lasat cureaua moale de tot, dau cu mana sa invart pompa de apa si totul ok, invart si alternatoru, nimic; ma urc in masina sa ii dau cheie, se invarte motoru de cateva ori si scotea un zgrontait mai ciudat, opresc si incerc iar numai ca de data asta se aude un clic cum ar cupla electromotoru da motoru blocat si luminile in bord au scazut foarte mult in intensitate, am tractat-o pana acasa si am lasat-o in parcare pana azi.

Astazi am desfacut electromotoru pentru ca m-am gandit ca sunt bucsele din el uzate si se ridica rotorul in stator si face scurt, cu el dat jos am bagat-o in viteza a 4-a si am incercat sa o imping si tot nimic, motorul blocat nici macar un mm nu s-a miscat volanta, am scos toate bujiile, pistonul 2 si 3 sunt sus, la 2 e vede putin umed si 3 uscat, am incercat iar sa o misc bagata in viteza si tot nimic, am pus mana pe capacul de la distributie si nu se simte nici o umflatura sau deformare, am incercat sa invart cu mana fulia de la vibrochen sa vad daca misca ceva si ii teapan.
Ulei are, tot timpul l-am schimbat pe la 9000 km si am bagat doar Esso 15w-40 pana nu am mai gasit si apoi am bagat numai Mobil 15w-40.

Care ar putea fi cauza? La ce m-as putea astepta?

Sa ma apuc sa desfac motoru sau capacu de la distributie nu pot pentru ca stau la bloc, nu am garaj si in parcare se trezesc toti "mecanicii" cu sfaturi gen "poate nu mai ai benzina" sau "nu ai scanteie la buji"

Imi cer scuze ca v-am dat asa mult de citit. biggrin.gif Orice sfaturi sau critici sunt bine venite.


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius100
post 13 Sep 2013, 13:17
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 August 12
From: Giurgiu




Nu-i nici o suparare. Referitor la problema aparuta trebuie sa stim daca a fiert apa...atunci este mai delicata. Capacul de la distributie se da usor jos...bine, trebuie sa dai intai radiatorul si elicea de pe pompa de apa...bagi in viteza si cu cheie de 19 desfaci surubul care este pe fulia de la volanta, apoi mai ai 10 suruburi cu cheie de 10 tubulara ( de fapt sunt 8 suruburi si doua prezoane cu piulite) dai capacul de la distributie jos si te rogi sa fie de acolo, eu am scapat cu 50 lei in zona aia (lant +intinzator+ silicon+ garnitura capac distribitie ). Chiar ieri am dat jos capacul sa vad daca-mi atinge lantul de sudura "meseriasa" facuta de mine si l-am pus la loc (vreo 2 ore). Ar fi bine sa dai capota jos (4 suruburi) sa lucrezi mai usor.
La mine a venit cineva care se pricepea si mi-a spus ca am segmenti sau pistoane blocate si m-a pus sa dau chiuloasa jos... excl.gif Noroc cu baietii de aici care m-au ajutat, ca altfel ajungeam in service cu ea...parca-i si auzeam pe mecanici "trebuie set nou" wacko.gif Le-am mancat painea radmasa.gif

LE: Faza tare de tot...in prima poza din postarea 15 (cea cu pistoanele) apare in poza si luleaua care este in pozitia "scanteie" pentru piston 3 dar pistonul 3 este undeva la jumatatea cursei de unde rezulta ca lantul era rupt...numai ca la vremea aia nu vazusem filmuletul colegului. smile.gif Asa ca poti verifica daca este ceva de la lantul de distributie...
Dai capacul delcou jos, scoti bujiile si luminezi spre pistoane cu o lanterna si vezi daca este corelata aprinderea (pozitia in care este luleaua ) cu pozitia in care sunt pistoanele...macar iti faci o idee fara se desfaci mare lucru...Vezi ce mai spun si colegii...dar asta trebuie neaparat incercata. Pune o poza cu pozitia in care este luleaua.

This post has been edited by marius100: 13 Sep 2013, 14:02


--------------------
Dacia Berlina 1400 1997 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 13 Sep 2013, 13:53
Post #47


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Apa chiar niciodata nu a fiert, si in seara cu pricina nici nu avea timp, a pornit si a mers cu ea maxim 1 km si cel mult 60 km/h si inainte sa ajunga la semafor gata, s-a oprit motoru.
Am intrebat-o daca a auzit ceva troznituri, bubuituri, scartaituri, becuri aprinse si zice ca nu a auzit nimic, acuma nah e mama, nu are ea nici o treaba cu sofatu, daca se invart rotile inseamna ca totul e perfect.
Capacul de distributie stiu ca se da usor jos, chiar mai usor la mine ca e pe injectie si am electroventilator. O sa vorbesc cu cineva daca imi poate "imprumuta" garaju si atunci ma pun si desfac pe ea pana ii dau de capat.

LE: Dupa cum am spus mai sus e injectat, deci nu pot folosi metoda recomandata de tine, dar in schimb am fost cu tata la masina, am bagat-o in a 5a si am impins mai sanatos de ea si motoru se invarte putin, 2-3 cm fulia de la vibrochen inainte si inapoi... sper ca pana la urma sa nu fie chiar asa grav. smile.gif

This post has been edited by ChrisSs: 13 Sep 2013, 15:04


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius100
post 13 Sep 2013, 14:00
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 August 12
From: Giurgiu




Vezi ca am editat postul de mai sus, citeste neaparat inainte sa desfaci altceva...


--------------------
Dacia Berlina 1400 1997 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 17 Sep 2013, 15:08
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Astazi am rezolvat problema, am dus masina la un nene mecanic si din start mi-a spus ca e lantul de distributie rupt, a schimbat tot si mi-a facut un reglat si la culbutorii si am scapat ieftin (dupa parerea mea) cu 150 lei.
Galagia ce suspectam ca vine de la pompa de apa era defapt de la distributie, acuma motoru merge ceas.
marius100 mersi de sfaturi! smile.gif

LE: B17XGG e lantul cu care a venit masina din fabrica si nu are nici macar 90.000 km...

This post has been edited by ChrisSs: 17 Sep 2013, 17:38


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 17 Sep 2013, 16:10
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




O adevarata "mana cereasca" lanturile astea din Romanica "democratica". Parca ar avea bolturi din pop-nituri ! Tot inainte (in jos) !

This post has been edited by B17XGG: 17 Sep 2013, 16:11


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius100
post 18 Sep 2013, 08:23
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 August 12
From: Giurgiu




Ma bucur ca am fost de ajutor! Bine ca ai scapat ieftin cu 150...pai cam 100 de lei m-a costat pe mine(inclusiv ulei si filtru) dar am umblat oleaca pe la ea (chiuloasa, baie) dar o iau ca pe o experienta pozitiva...
Lantul la masina mea nu stiu daca era cel din fabrica dar macar sa mai tina asta 2-3 ani ca mai mult de atat nu mai tin eu masina. Am vazut si la masini straine curele rupte inainte de termen...cred ca este ceva la nivel mondial... nu doar in tara noastra se face marfa proasta, au inceput sa dea "rasol" si alte tari...

This post has been edited by marius100: 18 Sep 2013, 08:25


--------------------
Dacia Berlina 1400 1997 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 18 Sep 2013, 22:35
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




inseamna ca tebuie sa ma astept si eu ca e original si are in jur de 200.000
cam zornaie
se aude aici unsure.gif http://www.youtube.com/watch?feature=playe...d&v=VgA98ri0SSo


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius100
post 19 Sep 2013, 09:05
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 August 12
From: Giurgiu




E pacat sa nu-l schimbi daca i-ai facut setul...41 de lei cu intinzator cu tot...depinde si cum stai ca banii momentan...


--------------------
Dacia Berlina 1400 1997 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 19 Sep 2013, 09:19
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Exact asa se auzea si la mine ca in clip de la secunda 30 cand ai trecut pe partea cu pompa de apa, initial am crezut ca sunt rulmenti din alternator i-am schimbat si tot mai facea, apoi am zis clar sunt rulmenti din pompa de apa si cu 2 zile inainte sa schimb pompa de apa s-a intamplat minunea.
Pararea mea de novice in ale mecanicii zic sa il verifici ca dupa 200.000 km si vad ca ai si turbo pe motor sunt mari sanse sa fie destul de obosit.


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 19 Sep 2013, 20:06
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Nu prea-i asa cu alte tari, ca dau rasol. Au si ele jigodiile lor, care n-au loc sa se desfasoare p-acolo, si sar la noi, ca noi suntem mai prosti, acceptam investitii straine, care de fapt sunt prabusirea noastra, ca de fapt asta se vrea. Chinezii nu fac lucruri proaste...decat pentru noi. Cine a mers in alte tari, poate sa confirme. Lantul poate fi facut in Franta, unde s-ar fi dat atentie materialului, la noi, unde nu mai sunt conditiile de alta data, in care orice era testat si rastestat pana se punea in functiune, sau in alte firme, care-si atribuie si ei o sigla de renume, ca sa faca treaba. Azi, un surub-niplu, la un tractor, abia se lipea cutitul de strung de el, asa de bun ce era materialul. De oriunde ai vrea sa iei, la noi tot proaste ajung.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 19 Sep 2013, 22:21
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




daca e doar 41 nu m ai stau pe ganduri, dar cine il face?

eu stiu de vreo 2-3 ani ca lantul zornaie dar nu m-am gandit ca se poate rupe blush.gif

se poate schimba doar daca dau radiatorul jos, prin masca fata?
sau trebuie si baia data jos?

This post has been edited by sspoitoru: 19 Sep 2013, 22:22


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Sep 2013, 22:51
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(PH-06-BOA @ 19 Sep 2013, 21:06)
Nu prea-i asa cu alte tari, ca dau rasol. Au si ele jigodiile lor, care n-au loc sa se desfasoare p-acolo, si sar la noi, ca noi suntem mai prosti, acceptam investitii straine, care de fapt sunt prabusirea noastra, ca de fapt asta se vrea. Chinezii nu fac lucruri proaste...decat pentru noi. Cine a mers in alte tari, poate sa confirme. Lantul poate fi facut in Franta, unde s-ar fi dat atentie materialului, la noi, unde nu mai sunt conditiile de alta data, in care orice era testat si rastestat pana se punea in functiune, sau in alte firme, care-si atribuie si ei o sigla de renume, ca sa faca treaba. Azi, un surub-niplu, la un tractor, abia se lipea cutitul de strung de el, asa de bun ce era materialul. De oriunde ai vrea sa iei, la noi tot proaste ajung.
*


societatea de consum nu iti spune nimic?


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius100
post 20 Sep 2013, 07:43
Post #58


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 August 12
From: Giurgiu




QUOTE(sspoitoru @ 19 Sep 2013, 22:21)
se poate schimba doar daca dau radiatorul jos, prin masca fata?
sau trebuie si baia data jos?
*



Merge si fara sa dai baia jos dar trebuie sa cureti siliconul si sa pui altul nou in zona aia...de fapt cam tot siliconul trebuie curatat si inlocuit...


--------------------
Dacia Berlina 1400 1997 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 20 Sep 2013, 10:48
Post #59


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




QUOTE(PH-06-BOA @ 19 Sep 2013, 20:06)
Nu prea-i asa cu alte tari, ca dau rasol. Au si ele jigodiile lor, care n-au loc sa se desfasoare p-acolo, si sar la noi, ca noi suntem mai prosti, acceptam investitii straine, care de fapt sunt prabusirea noastra, ca de fapt asta se vrea. Chinezii nu fac lucruri proaste...decat pentru noi. Cine a mers in alte tari, poate sa confirme. Lantul poate fi facut in Franta, unde s-ar fi dat atentie materialului, la noi, unde nu mai sunt conditiile de alta data, in care orice era testat si rastestat pana se punea in functiune, sau in alte firme, care-si atribuie si ei o sigla de renume, ca sa faca treaba. Azi, un surub-niplu, la un tractor, abia se lipea cutitul de strung de el, asa de bun ce era materialul. De oriunde ai vrea sa iei, la noi tot proaste ajung.
*



Tin sa te contrazic putin, la fostul loc de munca am avut un coleg care a lucrat ca sofer de tir multi ani si mi-a spus ca a avut un transport de bare de fier pline din Romania in Franta, ajuns in Franta la fabrica a inceput sa desfaca remorca sa-l descarce, imediat a venit ingineru francez si a zis sa stranga tot la loc si a plecat.
Dupa 10 min se intoarce francezu cu o stanta si un ciocan si a inceput sa bata pe toate barele "Made in France" si le-a trimis inapoi in Romania.

Si atunci te intreb... Oare cat la suta din piese franceze sunt cu adevarat facute in Franta?
Piesele de la VW 80% din sunt facute in Polonia si cu toate astea pe toate scrie "Made in Germany", fabrica Mercedes din Austria urmeaza sa se mute in Bulgaria, Serbia sau unde e mana de lucru ieftina.
Asa ca va spun de acuma de acuma sa nu va mirati cand comndati piese originale de afara si ele vin defecte (am patit treaba asta in reprezentanta).
Imi cer scuze pentru off-topic da nu m-am putut abtine. biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 28 Sep 2013, 20:06
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




am desfacut azi
am schimbat doar intinzatorul
totul pare ok in rest
pe lant scrie "sdvs"
pe intinzatorul vechi scrie rolast

las pozele sa vorbeasca

Attached thumbnail(s)
20130928_173801.jpg ( Size: 88.25k ) Number of downloads: 346
20130928_173327.jpg ( Size: 79.82k ) Number of downloads: 394
20130928_173258.jpg ( Size: 3.36mb ) Number of downloads: 384


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 08:41
Forum Renault