DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cauciuce :)

Diavolo
post 12 Nov 2003, 10:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 20 April 03
From: constanta




La cati Km va schimbati pneurile? ... mai ales ca vine iarna acu.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 12 Nov 2003, 10:03
Post #2


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Eu cred ca nu are nici o legatura nr de km cu venirea iernii!
CIne e in top 300 isi pune cauciucuri de iarna cand vine iarna si isi schimba cauciucurile cand se tocesc!
Nu??


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 12 Nov 2003, 11:27
Post #3


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Asarban >> Vezi ca prin alte parti e cam obligatoriu schimbarea pneurilor cu cele de iarna pe timpul iernii.

Si evident ca iei alte pneuri cind cele pe care le ai pentru sezonul respectiv sint tocite (conform normelor de uzura), desi am vazut si masini (in RO) cu pneuri aproape netede :shock: :shock: :shock: pe fata


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 12 Nov 2003, 12:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Pai toate anvelopele au mai nou obligatoriu indicatori de uzura. In interiorul canalelor de pe anvelopa, in aproximativ 4 puncte, o sa vezi o mica umflatura. Cand tocirea a ajuns acolo, e timpul sa le arunci. La anvelopele astea de iarna, vad ca sunt doua marcaje, unul mai mic si unul mai mare. In dreptul celui mai mare, pe umarul anvelopei, e o sageata cu o steluta (deduc eu ca acolo e limita safe pentru rulare in conditii de iarna). Celalalt probabil e indicatorul de uzura "normal".

Ca fapt divers, la vreo 22ooo km cu matadoarele din dotarea standard, pe fata mai au cam 3 mm iar pe spate aproape pe undeva de 4mm (e, naiba mai stie cat au din fabrica! poate 5-6?). Se pare ca isi spune cuvantul "scartz"-ul de la semafoare :roll:


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Diavolo
post 12 Nov 2003, 16:17
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 20 April 03
From: constanta




Eu am de gand macar sa le schimb palea de pe fata cu alea de pe spate si poate sa mai dau drumul putin la presiunea din roti


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 12 Nov 2003, 16:40
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Sunt cateva topicuri pe tema presiunii in roti. Eu cred ca cel mai bine ar fi sa le lasi la presiunea obisnuita. Lasa sa calce cauciucul cum trebuie, pe toata suprafata. Cu o presiune mai joasa, cred ca tot ce vei reusi va fi sa il faci sa calce mai mult cu umerii si mai putin cu zona din mijloc! Eu sunt de parere ca orice anvelopa trebuie sa calce PERFECT, cu toata banda de rulare, pe drum. Nu mai putin. Dupa cum e proiectat cauciucul, sub-umflarea va impinge umerii pe drum, insa va obliga mijlocul sa se ridice. Rezultatul poate va fi intr-o prima faza o suprafata putin mai mare, insa in final cred ca aderenta va fi afectata, pe considerentul ca acel mijloc nu va mai calca cum trebuie. Iar pattern-urile de uzura la subumflare arata tocmai procesul asta.

Daca ai talpici pe fata, eu zic sa nu le pui pe spate. In cel mai rau caz, lasa-le deoparte pana la vara. Pune cauciucuri "cu carne" si pe fata si pe spate.


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 13 Nov 2003, 00:37
Post #7


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




Daca tot vrei sa schimbi gumele de pe fatza cu cele de pe spate...eu iti sugerea<fara nici un fel de aluzie> sa le schimbi incrucishat:
cel de pe dreapta fatza cu cel de pe stanga spate , iar cel de pe stanga fatza cu cel de pe dreapta spate.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 13 Nov 2003, 07:53
Post #8


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




de ce ?! biggrin.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 13 Nov 2003, 08:34
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Asa se zice ca se face. Nu inteleg rationamentul dar, orisicit. smile.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 13 Nov 2003, 09:07
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Dreapta se uzeaza mai repede decat stanga si sa ramana masina "echilibrata" ca tractiune. Mai nou nu se recomanda asa ceva. Mai interesant pare a schimba din cand in cand fata - spate si stanga - dreapta simultan.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razvan.jbl
post 13 Nov 2003, 11:40
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 5 January 03
From: Buc-PL si retur




Daca se schimba caucioacele e musai sa se refaca unghiu de fuga !
Si io stiam ca se schimba incrucisat.
BTW io am de 2,5 ani aceleasi caucioace pe spate (Montana) si nu am avut nici un fel de problema (adik pana sau scadere de pres.)


--------------------
Dacia Logan 1,6 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 14 Nov 2003, 13:19
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




am vazut in billa o chestie italieneasca de umflat si reparat cica caucioacele; daca ti-l intepi atunci iei tubul asta si il conectezi la ventil si cica are nu stiu ce substanta care se imprastie si astupa gaura; aproape 100.000 lei;


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 14 Nov 2003, 14:20
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Am luat si eu, functioneaza in modul urmator:
a) iei un cui, il bati intr-o scandurica si il pui in fata unei roti din spate
cool.gif mergi putin inainte pana se infige cuiul in caucuic
c) scoti scandurica cu cui cu tot din cauciuc- daca ai procedat corect, se aude un fas
d) iei tubul de reparat, il conectezi la ventil, il tii cu capul in jos si apesi cu nadejde pentru ca un smac galbui sa intre in caucuic
e) cand iti ingheata mana, faci putina gimnastica de incalzire si reiei procedeul, pana cand din tub nu mai iese smac - tubul ramane greu, pentru ca nu se goleste decat pe jumatate
f) pui mana pe cauciuc si te bucuri: e tare
g) faci cel mult 1 km si verifici cauciucul: e moale
h) montezi roata de rezerva si mergi repede la o vulcanizare.

Morala: nu mai cumperi niciodata asa ceva.
Gresit: poti sa cumperi, dar numai de o firma cunoscuta si in nici un caz nu de la Billllla.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 14 Nov 2003, 14:31
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




hehe, ok merci de sfat...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 14 Nov 2003, 16:08
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




Durata de viata a unui cauciuc modern ,utilizat normal, e de 30-40kkm, teoretic pina la indicatorii de uzura n-ai probleme cu aderenta/tractiunea, dar cel mai bine simti in volan si la posterior cind caucioacele au luat-o pe drumul fara intoarcere; uzura inegala este motivul pt. care se face rotirea, la ~5kkm, pentru a nu avea dezechilibru fata/spate sau stinga/dreapta, dupa diverse scheme: incrucisat, in sensul acelor de ceasornic, cu rezerva sau fara (atentie! pentru ca rotirea sa nu afecteze comportamentul masinii, gumele trebuie sa fie aceeasi marca, dimensiune si profil); inversarea pe aceeasi punte uniformizeaza uzura inegala datorata unghiului de cadere/fuga (chiar si pe spate!), de regula "feresti" mai mult pe stinga decit pe dreapta, bombamentului drumurilor, etc. Schimbarea fata/spate e cea mai uzitata, fiind cea mai simpla, iar in cazul unei geometrii corecte a trenului de rulare si suficienta -pe drumurile noastre horror nu cred! ca se indoaie jentile- rezultatul oricarei rotiri e uniformizarea caracteristicilor de rulare a tuturor cauciucurilor de pe masina -partea proasta e ca se uzeaza toate odata si trebuie sa cumperi un tren complet-scump!
Cauciucurile de iarna merita, daca sint bune, fiecare leut bagat in ele; schimbarea e incredibila in conditii de carosabil ud/frig sub+7grade/zapada,gheata; ele nu te scutesc de conduita adecvata conditiilor grele de drum, dar morcovul e mult mai mic...dar risti ca partenerii de drum care nu au asa ceva sa opreasca la semafor in fundul masinii tale; vara merg bine la tractiune, dar e penalizata frinarea (suprafata petei de contact mai mica)...plus ca se uzeaza ceva mai repede,probabil, eu nu am sesizat asa ceva in 20kkm facuti cu o Lada 1500, dar nu am avut termen de comparatie...buzunar subtire,de! oricum, cind am pus caucioace de iarna pe Lada, am crezut ca am alta masina, statea f.bine pe drum...aceeasi senzatie o am de 3 saptamini de cind am pus Debica Frigo pe Matiz:
tractiune, frinare mai bune, alunecare laterala (subvirare) mult diminuata, zgomot la rulare mult mai mic si manevrabilitate extraordinara (viraj pe loc); mentionez ca Matizul a venit din fabrica cu Montana-niste pingele cam ordinare,parerea mea, dar pretul redus bucura pe fabricantul masinii ca anvelope de prim montaj, nu pe client - ala n-are decit sa fie atent, prudent, preventiv, politicos si multumit cu ce i se da...
P.S. presiunea in pneuri trebuie mentinuta permanent la valoarea data de fabricantul masinii si numai in cazuri exceptionale cele indicate de fabricantul cauciucului (competitii, etc.), nimic nu e mai nociv pentru cauciucuri decit presiunea incorecta; faza cu desumflarea iarna pt. mai buna aderenta e folclor soferesc de acu` 20 de ani pentru celebrele anvelope Victoria cu camera; un cauciuc tubeless il faci praf urmind sfaturile de genul asta.


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 14 Nov 2003, 22:44
Post #16


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
uzura inegala este motivul pt. care se face rotirea, la ~5kkm, pentru a nu avea dezechilibru fata/spate sau stinga/dreapta


Eu am mers cam 17,000 km fara sa le rotesc, pina cind le-am schimbat cu cele de iarna. Si nu se observa nici un fel de uzura inegala. Iar la primavara le voi pune tot cum au fost.


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woody
post 15 Nov 2003, 10:38
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 4 September 03
From: Bucuresti




Eu am mers 40 000 km cu Montana acum am cumparat Firestone 590 FS. :wink:


--------------------
DACIA SUPERNOVA CLIMA - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
f_zoltan
post 15 Nov 2003, 16:12
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 31 March 03
From: Petrosani




Eu am mers 23000 cu Matador, care inca arata ireprosabil, de in urma unor vagi derapaje, fiind si in prag de iarna, am decis sa ma dotez co o pereche de Firestone F590, laudate a fi iarna-vara. Nu fac parte din catehoria celor care pot lua gume de iarna separat de cele de vara, mai ales ca la bloc n-am unde le pune pe cele pe moment inutile.
Privitor la F590, stabilitate super, da' parca ma scutura, comparativ cu Matador. Dupa 40000 cu Montana acu' tre'sa te simti ca in Rolls, Woody, nu-i asa?
smile.gif


--------------------
Dacia SN Confort - HD 13 FMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 17 Nov 2003, 08:30
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




QUOTE
Eu am mers 40 000 km cu Montana acum am cumparat Firestone 590 FS. :wink:


cit te-au costat si de unde le-ai luat?


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
f_zoltan
post 17 Nov 2003, 09:47
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 31 March 03
From: Petrosani




La Deva au costat, acu' nici o luna, in zona lui 1.7 milioane cu montaj inclus si 3 ani garantie. Intrebasem si la Timisoara, in magazin, si erau tot atat dar fara montaj si cu doar 2 luni garantie. La Bucuresti o fi mai ieftine.


--------------------
Dacia SN Confort - HD 13 FMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 17 Nov 2003, 10:18
Post #21


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
La Deva au costat, acu' nici o luna, in zona lui 1.7 milioane cu montaj inclus si 3 ani garantie.


Toate 4? :shock:


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woody
post 17 Nov 2003, 11:25
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 4 September 03
From: Bucuresti




Nici nu suporta comparatie cu Montana.
Au costat 1390 000 bucata inclusiv montajul si echilibratul, sunt fabricate in Spania si pot fi gasite la Carrefour.


--------------------
DACIA SUPERNOVA CLIMA - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woody
post 17 Nov 2003, 11:38
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 4 September 03
From: Bucuresti




Am uitat sa adaug 3 ani garantie pentru 165/70 /13 Firestone 590 FS.


--------------------
DACIA SUPERNOVA CLIMA - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 17 Nov 2003, 12:18
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




QUOTE


FLEX a scris:
uzura inegala este motivul pt. care se face rotirea, la ~5kkm, pentru a nu avea dezechilibru fata/spate sau stinga/dreapta 



Eu am mers cam 17,000 km fara sa le rotesc, pina cind le-am schimbat cu cele de iarna. Si nu se observa nici un fel de uzura inegala. Iar la primavara le voi pune tot cum au fost.


Stilul de condus influenteaza decisiv uzura pneurilor; demarajele rapide determina uzura mai accentuata la rotile motrice, mai ales la tractiune fata cind datorita ridicarii botului pierzi f.usor aderenta daca nu dozezi atent din acceleratie si ambreiaj , oricum rotile motrice derapeaza usor la manevrele in forta, de-aia viteza reala se determina ori pe rotile libere (non-motoare), ori cu dispozitiv "a 5-a roata". Probabil tu ai un stil linistit de condus, fara manevre bruste, geometria trenului de rulare e OK, asa ca poti sa nu le rotesti in veci, din pacate mie imi cam scapa piciorul in acc. asa ca preventiv le rotesc la ~5kkm.


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 17 Nov 2003, 13:33
Post #25


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE

Probabil tu ai un stil linistit de condus, fara manevre bruste, geometria trenului de rulare e OK, asa ca poti sa nu le rotesti in veci, din pacate mie imi cam scapa piciorul in acc. asa ca preventiv le rotesc la ~5kkm.


Da, stilul meu de condus e foarte... linistit... icon_twisted.gif Pe autostrada in general nu merg sub 140km/h. Unde se poate, chiar cu 180-190... mai mult de 200 nu am incercat.


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 17 Nov 2003, 14:56
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Nu asta ii probliema. Dipindi di cat scartai la diemaraj, frani si curbi. Si cat di bini ieviti gropili.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 17 Nov 2003, 15:33
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




Exactly my point!


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spooky
post 18 Nov 2003, 19:50
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 16 February 03
From: Bucuresti




continui acest topic...

sunt putin confuz... vine iarna. banuiesc ca penurile mele care au venit cu DSN sunt de vara.
am un vecin care a vrut sa-mi vanda la un pret bun 2 avelope Bridgestone R14... dar stiu ca eu am R13...

intrebarea mea: voi ce pneuri de iarna folositi? poate ar fi bine un topic nou la statistici... am vazut ca unii folosesr Firestone...

ma uitam pe la oferte de pneuri... Pirelli, Daytona, Montanat, etc...
deasemenea, ce dimensiune ar fi mai potrivita 175/70... ?!?

deasemenea, ce varianta e mai buna... anvelope de iarna si anvelope de vara sau un set de avelope pentru 4 anotimpuri... eu fiind la bloc, neavand garaj, nu prea as avea loc si de ele prin casa, mai ales ca stau cu chirie in Buc.


--------------------
Dacia SupeRNova - B-43-PHP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 Nov 2003, 19:55
Post #29


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




eu mi-am cumparat saptamana trecuta (vineri) cauciucuri Dayton (Made in Poland).
Le-am gasit la Carrefour cu 1.350.000 lei/buc.
Au un profil bengos, cu sens de rotatie ... etc. Mie mi se par a fi OK smile.gif ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
f_zoltan
post 18 Nov 2003, 21:59
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 31 March 03
From: Petrosani




1 700 000 au fost 5 bucati, asa pentru mine, pentru ca-s baiat frumos. smile.gif
MoneyTalks? Really? smile.gif


--------------------
Dacia SN Confort - HD 13 FMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 04:49
Forum Renault