DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cifra octanica mare, consum redus, Consum de 9 l/100km in oras ??!

TMihai
post 2 Oct 2005, 13:40
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 October 05
From: Bucuresti




In primul rand imi cer scuze dc n-am deschis topicul unde trebuie dar aici parea ca-si are locul...
Pe scurt: Asteptand sa-mi iau masina de la dealer am intrat in vorba cu un tip care venise sa-si ia la randu-i masina...mi-a zis (nu stiu daca fabula) ca nuj ce prieten are un logan de 1,6 si de cand a luat-o a alimentat numai de la omv cu benzina cea mai scumpa, respectiv cu cifra octanica cea mai mare (la sfatul celor care i-au predat masina), super 100 parca ...rezultat:consum de maxim 9l/100km in oras!
Acum intrebarea e: Ce sanse sunt ca utilizand benzina cu cifra octanica 100 sa ai un consum redus?....cine poate sa ma lamureasca, tinand cont ca-s inca tanar si naiv, il rog sa o faca sau sa-si expuna parerea. unsure.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI 2005
Shit happens to me mostly so don't worry...
Trece lebede-n zare / Eu ma uit, ele dispare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
free_fiber
post 2 Oct 2005, 14:33
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.555
Joined: 25 October 04
From: Bucuresti




E fabula... stiu asta de la cineva care lucreaza de multi ani in mecanica auto. Motorul de Logan trebuie alimentat cu benzina cu CO de minim 95 ca sa functioneze in parametrii normali. Zvonurile astea gen "fuge mai tare daca ai OMV100 sau consuma mai putin" sunt lansate de persoane care nu gandesc "e mai scumpa, e mai buna, fuge mai tare". La aceste persoane apare efectul place-bo (sau cum s-o numi) care te face sa crezi ca Logan devine racheta cu OMV100.

Daca gresesc cu ceva, rog sa ma corectati. Asta a fost parerea mea, hac tongue.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci 85CP 2008 - B xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian79
post 2 Oct 2005, 14:58
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 11 September 05
From: O R A D E A




Cifra octanica mai mare la benzina implica o ardere mai buna deci un consum nitel mai mare. Totusi de fugit eu zic ca se misca cu o idee mai bine


--------------------
pejos confort 2006
feel free ..... feel FIAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 2 Oct 2005, 15:44
Post #4


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(free_fiber @ 2 Oct 2005, 15:33)
La aceste persoane apare efectul place-bo (sau cum s-o numi) care te face sa crezi ca Logan devine racheta cu OMV100.

Daca gresesc cu ceva, rog sa ma corectati. Asta a fost parerea mea, hac tongue.gif
*



Placebo, da, ai zis bine. Ce greșești este că nu numai posesorii de Logan suferă de boala asta. Cu cît o benzină are cifră octanică mai bună, cu atît arde mai fără detonații. Aditivii care se bagă în benzină pentru a crește cifra octanică, preîntîmpină detonațiile, atît de dăunătoare motoarelor. Restul e, într-adevăr, snoavă. wink.gif


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nextor
post 2 Oct 2005, 15:49
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 9 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(lucian79 @ 2 Oct 2005, 14:58)
Cifra octanica mai mare la benzina implica o ardere mai buna deci un consum nitel mai mare. Totusi de fugit eu zic ca se misca cu o idee  mai bine
*



Ardere mai buna inseamna, de fapt, ca amestecul combustibil este ars in proportie mai mare, ceea ce duce, dupa parerea mea, la un randament mai mare si de aici un consum mai mic, fiind nevoie sa se injecteze o cantitate mai mica de benzina pentru a obtine acelasi randament.

QUOTE(free_fiber @ 2 Oct 2005, 14:33)
E fabula... stiu asta de la cineva care lucreaza de multi ani in mecanica auto. Motorul de Logan trebuie alimentat cu benzina cu CO de minim 95 ca sa functioneze in parametrii normali. Zvonurile astea gen "fuge mai tare daca ai OMV100 sau consuma mai putin" sunt lansate de persoane care nu gandesc "e mai scumpa, e mai buna, fuge mai tare". La aceste persoane apare efectul place-bo (sau cum s-o numi) care te face sa crezi ca Logan devine racheta cu OMV100.

Daca gresesc cu ceva, rog sa ma corectati. Asta a fost parerea mea, hac tongue.gif
*



Dupa cum ziceam, nu cred ca este doar o fabulatie si chiar daca este, poate a fost lansata nu de prosti, ci de destepti care vor sa vanda o benzina mai scumpa la care au un profit mai mare.


--------------------
Dacia Logan Ambiance 2005 - B-46-FUG
Money Talks. Mine allways says goodbye
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BAD_MF
post 2 Oct 2005, 15:58
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 9 May 05
From: Iasi




Si eu am logan 1.6 si ii pun premium 95 si tot in jur de 9 am consumul in oras! Cam intre 8.8 si 9.3!


--------------------
Seat leon FR 1.8 TURBO 2003 - IS-xx-COD
9.5j 255/35R18>>8.5J 225/40R18 PORSCHE CHROME WHEELS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian79
post 2 Oct 2005, 16:00
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 11 September 05
From: O R A D E A




QUOTE(nextor @ 2 Oct 2005, 15:49)
Ardere mai buna inseamna, de fapt, ca amestecul combustibil este ars in proportie mai mare
*



Fiind ars intr-o proportie mai mare nu e normal sa se consume mai repede?


--------------------
pejos confort 2006
feel free ..... feel FIAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nextor
post 2 Oct 2005, 16:10
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 9 January 05
From: Bucuresti




Nu, pentru ca feedback-ul primit de calculatorul de injectie ii spune acestuia ca, la cantitatea de benzina injectata, rezultatele sunt peste asteptari si atunci se reduce aceasta cantitate de benzina.

Ars in proportie mai mare insemna ca sunt evacuate mai putine gaze nearse. De aici si detonatii mai putine.

This post has been edited by nextor: 2 Oct 2005, 16:12


--------------------
Dacia Logan Ambiance 2005 - B-46-FUG
Money Talks. Mine allways says goodbye
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ghost
post 2 Oct 2005, 16:40
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 March 05




Hmm... Sa vedem... Cifra octanica reprezinta compresia la care poate fi supus un combustibil inainte de a se autoaprinde (sau cel putin asa imi amintesc eu). Cu cat aceasta este mai mare cu atat poate fi raportul de compresie mai mare si randamentul mai bun. Dar daca acest raport este constant nu inseamna ca o benzina cu cifra octanica mai mare decat specificatiile minime e inutila?


--------------------
Dacia Logan Preference 1.6 - -
"Vae Victus!"
"You should take help when offered. But I found that help offered when not needed is usually no help at all..."
Kain
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nextor
post 2 Oct 2005, 16:58
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 9 January 05
From: Bucuresti




Extras din http://ro.wikipedia.org/wiki/Cifr%C4%83

# Cifră octanică (sau indice octanic) - Număr care măsoară rezistența unei benzine la detonație (aprindere prematură) în comparație cu un etalon. Cifra octanică reprezintă procentul, în volume de izooctan, dintr-un amestec de izooctan și pentan ce detonează la fel ca benzina cercetată, în aceleași condiții de încercare. Cu cât este mai mare cifra octanică, cu atât mai mică este probabilitatea unei detonații. O cifra octanică mare (peste 91) este utilă doar dacă producătorul mașinii o recomandă în mod expres. Octanul este de fapt o hidrocarbură (C8H18).

# Cifră cetanică (sau cifra Cet) - Număr care exprimă procentul de cetan, în greutate, dintr-un amestec de cetan și α-metil-naftalină, care se aprinde în aceleași condiții cu un anumit combustibil de studiat. Valoarea cifrei cetanice caracterizează calitatea de ardere a motorinelor în motoare cu autoaprindere. Pentru a se aprinde cu siguranță, motoarele Diesel de azi au o cifra Cet de 50.Valoarea 0 corespunde α-metil-naftalinei (combustibilului ce se aprinde cel mai greu).


--------------------
Dacia Logan Ambiance 2005 - B-46-FUG
Money Talks. Mine allways says goodbye
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 2 Oct 2005, 17:06
Post #11


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Snoave, snoave, povesti, povesti, dar teoretic vorbind ar putea exista o influenta (mica, mica, dar posibila...)
In speta, avansul la aprindere este dat si de senzorul de detonatie, care daca depisteaza aparitia de detonatie face calculatorul sa mareasca avansul. Adica sa dea scanteie mai devreme, cand inca pistonul nu a ajuns sus de tot. Si din explozia rezultata se pierde ceva lucru mecanic pana ajunge pistonul sus.
Cu cat benzina este mai buna (dpdv ca are mai putine autoaprinderi), cu atat avansul la aprindere este mai mic, si cu atat mai putin lucru mecanic pierdut.
Bine, efectul trebuie sa fie suficient de mic, dar totusi exista. Zic si eu...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 2 Oct 2005, 17:30
Post #12


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(nextor @ 2 Oct 2005, 16:49)
Ardere mai buna inseamna, de fapt, ca amestecul combustibil este ars in proportie mai mare...


Ardere mai bună înseamnă ardere fără detonații, privitor la subiectul dezbătut. Asta înseamnă cifră octanică mai mare. La cocteilurile Molotov, e de dorit o cifră octanică mai mică, pentru ca benzina să ardă (explodeze) mai repede. wink.gif

Revenind la subiect, paradoxal (pentru unii) arderea mai bună (vorbim aici de calitatea arderii benzinelor cu CO mai mare) nu înseamnă consum mai mare, ci invers, economie de combustibil. Benzinele cu CO mai mică ard mai repede, deci se consumă mai repede, rezultînd consum mai mare. Diferența este insignifiantă între 95 și 98.

Cel puțin teoretic așa se întîmplă. Practic, e aproape insesizabil. E un subiect demn de Mythbusters
laugh.gif

This post has been edited by ursamajor: 2 Oct 2005, 17:35


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 2 Oct 2005, 17:48
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Mai, sunteti fantastici cu chestia asta ca arde mai repede, se consuma mai repede! Pai voi aveti masini cu reactie sau cum?? Sau arde direct in rezervor?


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 2 Oct 2005, 18:03
Post #14


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




QUOTE(BAD_MF @ 2 Oct 2005, 16:58)
Si eu am logan 1.6 si ii pun premium 95 si tot in jur de 9 am consumul in oras! Cam intre 8.8 si 9.3!
*



premium nu e aia cu Pb??? blink.gif
Eu zic sa fiti multumiti cu acest consum, eu am la SLZ 8.5 in oras.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 2 Oct 2005, 18:24
Post #15


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(Sergiu @ 2 Oct 2005, 18:48)
Mai, sunteti fantastici cu chestia asta ca arde mai repede, se consuma mai repede! Pai voi aveti masini cu reactie sau cum?? Sau arde direct in rezervor?
*



Ce-i greu de priceput? Arderea e mai rapidă la benzinele cu CO mai mică, ceea ce duce la detonații--funcționare defectuoasă a motorului--consum mărit. Evident că pentru a pune în evidență asta, ar trebui folosite o benzină cu CO 98 și una neaditivată deloc, detonantă. Extrapolînd, diferența dintre 95 și 98 există, dar e insignifiantă și, practic, neverificabilă decît în condiții de laborator. Pe drum nu cred că s-ar putea. Poate pe banc, cu motoare identice, alimentate cu benzinele amintite mai sus. Capisci? wink.gif
Infinitezimala diferență de consum, nu cred să merite dezbateri atît de ample. laugh.gif

This post has been edited by ursamajor: 2 Oct 2005, 18:30


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 2 Oct 2005, 19:08
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Hehe, exista diferente, si inca ce diferente... Dar nu la motoarele concepute pentru 95. La cele concepute pentru 98 (la VW au parca un motor cu raport de compresie de 11:1 sau 11.5:1). Eu zic ca daca la DSN/SLZ/LGN apar probleme din cauza detonatiilor la benzina de 95, ori nu e ea de 95, ori e o problema la motor (depuneri de nu stiu exact ce in camera de ardere de exemplu). La cea de 98 va avea acelasi avans ca la 95 (remember - avans static! Asta inseamna ca este scris avansul asta intr-o tabela si doar se aplica corectii, in cazul in care detoneaza). Poate daca se face chip tuning si se modifica tabelele alea (alt topic). Consumul eu il vad legat doar de o densitate de energie stocata in combustibil (iarasi, daca nu e arderea completa, e alta discutie, nu cred ca e cazul normal). Deci, ar fi consum mai mic cu benzina de 98 datorita unei arderi mai puternice (mai multa caldura data de aceeasi cantitate de combustibil)... Dar cred ca e fix invers, cele cu cifra octanica mica ard mai puternic.

Asa ca, aia ca arde mai repede deci se consuma mai repede... Nu stiu ce sa zic. O fi... smile.gif

This post has been edited by Sergiu: 2 Oct 2005, 19:09


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 2 Oct 2005, 19:57
Post #17


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(Sergiu @ 2 Oct 2005, 20:08)
Consumul eu il vad legat doar de o densitate de energie stocata in combustibil (iarasi, daca nu e arderea completa, e alta discutie, nu cred ca e cazul normal).

Deci, ar fi consum mai mic cu benzina de 98 datorita unei arderi mai puternice (mai multa caldura data de aceeasi cantitate de combustibil)... Dar cred ca e fix invers, cele cu cifra octanica mica ard mai puternic.


Și eu văd la fel lucrurile, legat de puterea calorică a benzinelor, să zicem. smile.gif Ce vorbim aici e teorie pur și simplu.

Da, cele cu cifra octanică mai mică ard mai puternic, produc mai multă căldură ... Paradoxul e că prin acest mod de a DETONA, produc disfuncționalități motoarelor cu ardere internă. Ce rezultă? Putere micșorată (motorul trage să compenseze) și, deci și consum mărit, nu? Însă, repet, nu e cazul la cele două tipuri de benzină, de 95 și 98. Să spui că trage mașina mai bine simțitor, dacă pui 98, e hilar, după mine. wink.gif Eventual poți spune că funcționează (ceva, o țîră) mai corect motorul.

This post has been edited by ursamajor: 2 Oct 2005, 20:09


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 2 Oct 2005, 20:18
Post #18


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 4.781
Joined: 11 February 04




Benzina de 98 e de multe ori importata, ceea ce implica o calitate mai buna a dânsei si o putere calorica mai mare.
Pe scurt nu CO 98 o face mai buna ci puterea calorica a ei e mai mare.
Iar LGN meu are un consum mediu de 9,8l pe computerul de bord in oras asa ca nu vad de ce altul nu ar avea 9l/100km.
Am experimentat si eu asta cand am pus benzina de la MOL de 98 fiindca numai din asta aveau intr-o seara. Masina imi parea mai sprintena si cu reprize mai bune. O fi fost efect placebo desi nu mi se pare.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 2 Oct 2005, 20:40
Post #19


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(dizzy @ 2 Oct 2005, 21:18)
Benzina de 98 e de multe ori importata, ceea ce implica o calitate mai buna a dânsei si o putere calorica mai mare.
Pe scurt nu CO 98 o face mai buna ci puterea calorica a ei e mai mare.


Am experimentat si eu asta cand am pus benzina de la MOL de 98 fiindca numai din asta aveau intr-o seara. Masina imi parea mai sprintena si cu reprize mai bune. O fi fost efect placebo desi nu mi se pare.
*



Din cîte știu eu e cam ... aceeași benzină obținută prin distilare fracționată în rafinării, după care se aditivează, punîndu-i-se numele și ... acciza + prețul. Deci, puterea calorică e cam ... tot aceeași. wink.gif

98% Fata Morgana. laugh.gif Ai călcat tu mai tare pe accelerație.

Later edit: iaca niște date despre benzine. În atach.
nextor a citat anterior:

"Cifră octanică (sau indice octanic) - Număr care măsoară rezistența unei benzine la detonație (aprindere prematură) în comparație cu un etalon. Cifra octanică reprezintă procentul, în volume de izooctan, dintr-un amestec de izooctan și pentan ce detonează la fel ca benzina cercetată, în aceleași condiții de încercare. Cu cât este mai mare cifra octanică, cu atât mai mică este probabilitatea unei detonații. O cifra octanică mare (peste 91) este utilă doar dacă producătorul mașinii o recomandă în mod expres.[I] Octanul este de fapt o hidrocarbură (C8H18). "

Nu se specifică nimic de putere calorică crescută sau altceva.

This post has been edited by ursamajor: 2 Oct 2005, 21:17


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
saruman
post 2 Oct 2005, 20:40
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 303
Joined: 24 September 04




La mine cu 98 consuma mai mult cu cca un litru la suta. Un coleg cu Matiz a avut aceeasi constatare. Nu am gasit o explicatie plauzibila, dar este un fapt. Repetabil.
Dupa un scurt moment de gandire biggrin.gif , am ajuns la concluzia ca daca ii place mai mult, bea mai mult!


--------------------
Mercedes C 180 Kompressor 2006 Elegance
De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bluebird
post 2 Oct 2005, 20:47
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 28 January 05
From: Constanta




Domnilor, eu va povestesc o intamplare ce am patit-o pe pielea mea. Intr-un an, pe cand circulam cu berlina din 1980, am pus in rezervorul aproape gol (7-9L), 20L de benzina ce se utilizeaza la avioanele Zlin de acrobatie. Cel care mi-a adus benzina m-a informat ca are cifra octanica mare si este indicat sa nu o folosesc decat in amestec cu cea din vanzare si nu mai putin de 50/50. Am golit canistra in rezervor si apoi am facut plinul cu benzina de peco (nu mai imi aduc aminte de care - era cu pb atunci). Am plecat la tara. Vreau sa spun ca masina avea un demaraj si o putere vizibil mai mare, dar si temperatura motorului era mai mare. Consumul cred ca a fost un pic mai mare dar cred ca totusi nu din ardere cat din evaporare (se vaporiza f repede cea din canistra). Atunci am tras o concluzie: cifra octanica mare - putere mare dar si temperatura mare a motorului. Nu am mai folosit benzina aceea pt ca am auzit ca se pot arde supapele.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 2006
ALL THE BEST!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TMihai
post 2 Oct 2005, 20:58
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 October 05
From: Bucuresti




blink.gif Dc nimeni n-a pomenit de benzina cu cifra octanica 100, inseamna ca nu are ce cauta in rezervor de logan...stiu ca e destinata motoarelor euro 4 si 5 si presupun ca are un motiv...Pana la urma ramane 98 ca fiind mai avantajoasa in privinta raportului putere/consum? A mea a implinit azi 3....zile unsure.gif Arata un consum de 9,9% in oras si am alimentat cu 98...zic ca-i bine fata de cei 12 pe care-i stiam din auzite...totusi e prea devreme ca sa trag concluzii obiective! Chestia cu pericolul de a arde supapele utilizand benzina cu cifra octanica mai mare fata de cea recomandata,am auzit-o si eu...fabule iarasi? huh.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI 2005
Shit happens to me mostly so don't worry...
Trece lebede-n zare / Eu ma uit, ele dispare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATG
post 2 Oct 2005, 21:12
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 20 December 04




Nu stiu ce credeti voi sau ce e fabulatie despre benzina cu cifra octanica mare dar eu cu benzina Top premium 99 stim noi de unde am scos un consum in oras ( motor de 1,4) de 7,5 iar cu cea de 95 cam 8,5.


--------------------
Dacia Logan 2005 Preferance 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SUPERCAR
post 2 Oct 2005, 21:15
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 624
Joined: 6 June 05
From: Constanta




bluebird asta nu inseamna acuma ca sa numai folosim benzina de 98,eu de cand am luat masina si pana acuma(aproape 1000 km facuti), am bagat numai benzina de 98 de pe Rompetrol si merge super bine motorul...accelereaza bine,silentios si banuiesc ca nu consuma mai mult daca as baga benzina de standard de 95.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP - CT 82 PWR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bluebird
post 2 Oct 2005, 21:38
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 28 January 05
From: Constanta




QUOTE(SUPERCAR @ 2 Oct 2005, 21:15)
bluebird asta nu inseamna acuma ca sa numai folosim benzina de 98,eu de cand am luat masina si pana acuma(aproape 1000 km facuti), am bagat numai benzina de 98 de pe Rompetrol si merge super bine motorul...accelereaza bine,silentios si banuiesc ca nu consuma mai mult daca as baga benzina de standard de 95.
*




Nu am vrut sa zic nimic specificat. Am povestit o intamplare cu o benzina ce este utilizata la avioane cu motor cu aprindere. Din cate stiu cifra octanica la benzina pt avioane depaseste 100. Iar diferenta a fost f sesizabila atunci. Sunt convins ca benzina 99+ sau OMV100 este de calitate superioara si deci si performantele sunt superioare. Am vrut sa scot in evidenta ca motorul are putere mai mare dar si puterea calorica este mai mare datorita exploziei mai puternice si a arderilor mai complete a amestecului.
Eu personal folosesc OMV95 dar intentionez sa incerc si cu MOL95. Cand am luat masina am intrebat pe ing. (avea ecuson) care mi-a predat masina daca este util sa folosesc benzina 99+ sau 100. Raspunsul lui a fost destul de clar: benzina de 99+ sau 100 este pt motor E4; cheltuieli mai mari care nu se justifica - producatorul motorului recomanda 95 sau 98 (bineinteles fara apa sau impuritati).
ALL THE BEST!

P.S.: Consumul dupa calculatorul de bord este de 7.3L calculati in 400km numai in CT

This post has been edited by bluebird: 2 Oct 2005, 21:48


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 2006
ALL THE BEST!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
-Scorpio-
post 3 Oct 2005, 00:06
Post #26


membru jucator


Group: Members
Posts: 531
Joined: 8 September 05
From: SV




benzina e o marfa perisabila. adica daca tineti benzina mai mult timp nefolosita ii scade cifra octanica.
consumul e intradevar mai mic la benzinile cu cifra octanica superioara, din cauza ca detonarea are loc mai controlat si randamentul motorului e mai bun. dar doar cu cateva procente. ca afacere cred ca iesi mai rentabil sa alimentezi cu benzina de 95 si sa te scoti din pretul ei mai mic.


--------------------
Honda Civic 140HP 2010 - SV-XX-XXX
Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 3 Oct 2005, 02:28
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Chiar daca ai avea consumul ceva mai mic cu acea benzina pierzi mult mai mult din diferenta de pret.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Como
post 3 Oct 2005, 08:10
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 679
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Eu am intrebat la service Dacia/Renault daca e vreo problema cu benzina de 100. Au zis ca nu, dar sa alternez un plin de 100 cu unul de 98 (cu benzina de 100 se incalzesc injectoarele).


--------------------
Ford Focus 1.6 Ti-VCT, Ex-Logan
“In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 3 Oct 2005, 09:16
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




Eu n-am sesizat diferente de consm intre 95 si 99. E drept ca nu sunt maniac si nu ma uit la juma' de litru in plus sau in minus la suta de km. In schimb, vineri am facut pentru prima data un plin cu 95, dupa vreo 8500 km cu Top 99 si pe dealul Buciumului cu greu m-am tinut dupa o berlina. happy.gif Placebo sau nu, io nu mai bag 95.


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TMihai
post 3 Oct 2005, 10:39
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 October 05
From: Bucuresti




Efectul placebo e prezent la multi posesori de logan vad tongue.gif Inteleg ca n-a stat nimeni sa masoare consumul incat sa reiasa o diferenta sesizabila intre cele 2 tipuri de benzina...daca datorita efectului placebo ( rolleyes.gif ), motorul trage mai bine, de ce sa nu fol benzina cu 98?...macar avem impresia ca trage bine...dai un ban da' stii (ai impresia) ca trage! Acum nu totul depinde de pret sau consum, ci si de protectia motorului...prefer sa consume o idee mai mult, da' in timp motorul sa se comporte bine...prefer sa iau benzina mai scumpa pt ceva aditivi in plus (daca chiar au asa ceva...doar suntem in Romania) si sa nu aiba depuneri pe supape (de aici sigur apare o mica diminuare a consumului), coroziune si bla bla bla...poate gresesc da' e doar o parere unsure.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI 2005
Shit happens to me mostly so don't worry...
Trece lebede-n zare / Eu ma uit, ele dispare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th April 2024 - 09:56
Forum Renault