DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> sistem franare

valex19
post 17 Mar 2014, 15:48
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 5 January 13
From: ploiesti ph




Salut , stiu ca sunt nenumarate topicuri despre sistemu de franare dar de o saptamana de cand tot caut nu am gasit nimic asemanator cu problema pe care o am eu .
Am cumparat un set nou de pistonase de frana ( pompa frana dublu circuit fara ICP), demontat pompa de pe masina , inlocuit pistonasele cu cele noi dupa metoda pe care am gasit-o aici, arc mare piston mic, arc mic piston mare , montat la loc si am inceput sa aerisesc.
Misterul este urmatorul , fac pedale se intareste pedala de frana iar cand aerisesc rotile din spate ,pedala nu se mai duce mai jos de jumatate , parca zici ca acolo se termina cursa ei , in schimb daca aerisesc rotile fata pedala de frana se duce pana in podea , unde am gresit sau ce am gresit ?


--------------------
dacia 1310 1993 - PH78 KRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Mar 2014, 15:49
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.177
Joined: 21 August 06




N-ai greșit.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valex19
post 17 Mar 2014, 15:55
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 5 January 13
From: ploiesti ph




Pai dc nu se duce pedala de frana pana in podea cand dau drumu la aerisitorul rotilor din spate , poate cineva sa ma scoata si pe mine din ceata ?


--------------------
dacia 1310 1993 - PH78 KRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Mar 2014, 15:58
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.177
Joined: 21 August 06




Pentru că sunt circuite separate iar în pompă ai 2 pistoane.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valex19
post 17 Mar 2014, 16:08
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 5 January 13
From: ploiesti ph




Sa-nteleg ca franele pe fata sunt aerisite bine si din cauza asta pedala de frana ramane beton la jumatatea cursei , acelasi fenomen il am si cu motorul pornit , am servo , se calc usor pedala si dupa este tare ca "pietroiul "


--------------------
dacia 1310 1993 - PH78 KRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 17 Mar 2014, 18:30
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




nu este normal asa, cine a fabricat pistonasele alea?


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Babaq139QMB2
post 17 Mar 2014, 20:04
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 408
Joined: 27 November 12
From: Bucuresti




Verifica SUPAPA unicsens

http://www.daciaclub.ro/probleme-servo-fra...10-t186482.html



Attached thumbnail(s)
supapa_servofrana_dacia_1310_fdaf414c9d8e0bf992_220_220_2_95_1.jpg ( Size: 7.26k ) Number of downloads: 547


--------------------
Dacia 1310 din 1900 Toamna spre vara-sa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 17 Mar 2014, 20:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




QUOTE(Babaq139QMB2 @ 17 Mar 2014, 20:04)

Tu faci aerisire cu servofrana?


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Babaq139QMB2
post 17 Mar 2014, 20:36
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 408
Joined: 27 November 12
From: Bucuresti




La mine merge frina BETON , pe toate 4 , iese lichid de frina la toate aerisitoarele , fara AER in instalatie . ( Are purjor si pe pompa cu 4 conducte cu ICP ) . wink.gif


--------------------
Dacia 1310 din 1900 Toamna spre vara-sa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valex19
post 17 Mar 2014, 20:41
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 5 January 13
From: ploiesti ph




Salut,pistoanele sunt fabricate de arcom pitesti(sper sa nu fi gresit numele),aerisirea o fac cu motorul oprit


--------------------
dacia 1310 1993 - PH78 KRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lee50mihai
post 17 Mar 2014, 20:50
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 348
Joined: 8 March 08
From: Bucuresti




Incearca asta:
(incearca mai intii la roata spate dreapta)
In timp ce tu esti la o roata din spate,pregatit sa aerisesti cilindrul de frana,altcineva sa faca pedala.In clipa cind pedala este apasata,tu dai drumul la ventilul de aerisire si in clipa urmatoare aplici o lovitura cu ciocanul in parghia de la repartitorul de frana(nu dai tare dar nici nu-l mangai).
In mod normal pedala se duce "la fund".Repeti de 2-3 ori operatiunea.Si mai trebuie sa te sincronizezi cu cel ce apasa pe pedala de frana,sa nu ridice piciorul de pe pedala pina tu nu strangi ventilul de aerisire.
In caz ca stiai procedura scuze de timpul acordat citiri acestor randuri.
Succes.
Numai bine.


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Rapsodia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valex19
post 17 Mar 2014, 21:24
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 5 January 13
From: ploiesti ph




Dupa ce am montat noile pistonase am pus lichidul in paharul de la pompa si am inceput aerisirea,faceam pedale,aeriseam iar pedala sa se intareasca nici gand,trec la roata din stanga cu aerisitul ,acolo iesea lichid cu bule continu, iau o pauza,fac o cafea,ma intorc la masina cam dupa 20 de minute,gasesc paharul cu lichid aproape gol,verific fiecare roata,uscat tot,nu se pierdea pe acolo lichidul,repartitorul era cel vinovat, zemuia pe langa garnitura aceea exterioara iar pistonul era blpcat si plin de rugina,am schimbat garnitura si pistonul,nu da lichid dar dupa 5 pedale incepe sa lucreze si repartitorul,se misca usor.imi cer scuze ca am scris un pomelnic aici ,am vrut sa daucat mai multe detalii,si pt eventualele greseli de ortografie dar scriu de pe telefon si sunt si in timpul serviciului


--------------------
dacia 1310 1993 - PH78 KRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 18 Mar 2014, 14:39
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




La tine, toate merg normal, numai ca nu respecti ceva reguli logice. In momentul cand ai montat pistonasele la pompa, ai vazut stifturile despicate, si le montezi cu spatele nedespicat, catre cozile supapelor care sund deschide de ele, cand pistonul se retrage.In repaos, pistonul de opreste in stift, sie impinsa coada supapei, ce permite comunicarea lichidului, cu circuitul instalatiei. Deci in repaos, daca deschizi oricare din aerisitoare, dar pe rand cate unul, lichidul curge fara sa apesi pe peda. In acest fel faci aerisire, incepand cu cea mai indepartata roata, de pompa. La prima (stanga spate), va trebui sa astepti mult pana vine fara aer, ca lichidul strabate distanta cea mai mare, apoi vine aerul de la pompa si in final iar lichidul pus in vas. Facia sta in ordine pa toate rotile, si nu se poate sa nu mearga! Repartitorul, nu-l bati, ca mai rau nu te va asculta! Baga o bucsa de bascula pe parghie, ca sa tina pistonul apasat, numai daca dai la peda, in rest, el e in repaos, si permite trecerea lichidului, liber. Numai la fortare cu pedala, pistonul e impins, si de aceea cantarul trebuie reglat, sa ai frana si pe spate, deci pistonul sa nu fie impins la simpla atingere a pedalei. Faptul ca se ducea la jumate si inghrta acolo, chiar de deschideai aerisitor la spate, e normal, ca tocmai asta era si scopul dublului circuit, sa franeze independent, atat cat e. Daca atunci, ai fi desfacur si un aerisitor pe fata, ai fi vazut ca se ducea la podea. N-are nicio treaba cine a facut pistoanele, cu ce ti se intampla tie. Deci, nu e nevoie de a doua persoana pentru a aerisi, pentru ca labareala la peda, nu face decat sa spumeze lichidul, si cand se va limpezi, aerul e tot acolo, ba mai mult, tot la un loc. Vrzi, ca am si un film, parca, pe youtube (Autogenu' G)


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giuscam
post 18 Mar 2014, 19:19
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 4 January 14




La Dacie prima roata care se aeriseste e dreapta spate [cea mai departe de pompa de frina] pe urma stinga spate, dreapta fata , stinga fata si pompa, asta e ordinea.Boa prima e dreapta spate.


--------------------
dacia berlina 1999 - vs 03 vlk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DJ-55-AMC
post 18 Mar 2014, 20:04
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 542
Joined: 22 December 12
From: Craiova




QUOTE(giuscam @ 18 Mar 2014, 20:19)
La Dacie prima roata care se aeriseste e dreapta spate [cea mai departe  de pompa de frina] pe urma stinga spate, dreapta fata , stinga fata si pompa, asta e ordinea.Boa prima e dreapta spate.
*



Cea mai departata este stanga spate. Daca vei urmarii traseul tevilor imi vei da dreptate wink.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1997 - DJ-55-AMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan32
post 19 Mar 2014, 19:47
Post #16


superdaciuta


Group: Members
Posts: 819
Joined: 12 January 08
From: Ploiesti




QUOTE(DJ-55-AMC @ 18 Mar 2014, 20:04)
Cea mai departata este stanga spate. Daca vei urmarii traseul tevilor imi vei da dreptate wink.gif
*




asa e. corect. stanga spate


--------------------
DACIA 1310 1990 TX BERLINA - 6-PH-7008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valex19
post 19 Mar 2014, 22:09
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 5 January 13
From: ploiesti ph




Salut , am urmat procedurile spuse de voi , am reusit sa fac franele sa inghete la prima pedala , dar se pare ca sar din lac in put ( imi cer scuze de expresie ) , azi dimineata pedala de frana era "guma de mestecat " , am luat-o de la zero cu procedurile de aerisire , nu se intareste frana nici dupa 20 de pedale , pe fiecare purjor de aerisire iese numai lichid ( fara aer) , frana am doar daca fac o gaura in pedalier si pun un par ca in flinstone , am verificat si repartitorul , la a 3 a pedala incepe sa forteze tija aceea de la cantar ,sincer nu stiu ce sa-i mai fac ,maine o sa desfac pompa de frana si sa verific iar , poate am gresit ceva .


--------------------
dacia 1310 1993 - PH78 KRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KeO
post 20 Mar 2014, 14:12
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 441
Joined: 30 March 06
From: Bucuresti




Ce garnituri ai pus la pompa? Poate li s-a terminat durata de viata, cat ai aerisit la ea. Ce zici tu, e din pompa.


--------------------
Dacia 1300/1310/Logan 1982/1991/2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 20 Mar 2014, 14:23
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




conductele de frana se schimba greu? ma gandesc ca cele de cupru sunt maleabile si as putea sa le manuiesc astfel incat sa le asez in locul celor vechi din fier.


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KeO
post 20 Mar 2014, 21:23
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 441
Joined: 30 March 06
From: Bucuresti




In principiu nu, dar e munca de migala, poate sa dureze ceva. Plus ca tre sa te tavalesti pe dedesubt. Mai exista posibilitatea sa gasesti vreun holender ruginit, sa se rupa, si iti mai da de lucru. smile.gif


--------------------
Dacia 1300/1310/Logan 1982/1991/2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valex19
post 13 Apr 2014, 19:35
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 5 January 13
From: ploiesti ph




Salutare , revin cu inca un post referitor la franele mele , de o luna nu reusesc sa rezolv nimic cu franele , am schimbat tott ce este de schimbat incepand de la garnituri pistonase + protectii pe spate , am cumparat kit nou pt pompa de frana dar niciun rezultat , am reglat sabotii dupa cum scrie pe forum , am schimbat si 2 pompe de frana luate sh , am cumparat pana si un repartitor nou pt ca celalalt de pe masina curgea , si cand am zis ca pot sa rasuflu usurat frane tot nu am , cat as aerisi cu rotile pe sol , sau suspendate , in orice pozitie , pedala de frana tot fleasca este indiferent de cate pedale as face , m-am hotarat sa cumpar o pompa noua ca sunt dezamagit de cele din dezmembrari , ce imi recomandati , pompa frana master sau de conex ???
Astept pareri din partea voastra


--------------------
dacia 1310 1993 - PH78 KRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 13 Apr 2014, 19:43
Post #22


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 4.277
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Si master si conex sunt proaste, ca si repartitoarele noi (chestie doar de noroc, mult). Conductele de frana le-ai verificat, sa nu fie vreuna fisurata ?
In ultima instanta (daca nu vrei sa risti cu piese din dezmembrari), te poti duce la un service, macar iti da bon si garantie, iar in caz de ceva, te intorci la ei pe garantie..; nu-i cel mai "tehnic" sfat, dar ar putea fi cel mai practic.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia-Berlina1997
post 13 Apr 2014, 19:43
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 410
Joined: 6 November 07
From: Bucuresti




nici una din ele , da 150 -200 lei si cumpara una de firma straina si nu mai ai batai de cap. Eu asa as face daca m-ar lasa pompa de frana . Ma gandesc ca macar ceva de genul asta http://www.bestautovest.ro/pompa-frana-dub...cuit-icp-1.html sau alta firma cunoscuta.


--------------------
vw golf4 variant 2005 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valex19
post 13 Apr 2014, 19:55
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 5 January 13
From: ploiesti ph




Multumesc pt informatii , eu suspectez pompa de frana , este singurul lucru pe care nu l-am schimbat cu unul nou , voi ce parere aveti din ce am scris eu pe forum , nu as vrea sa dau banii pe o pompa noua si pedala de frana sa fie tot moarta , ca dau in balbaiala nu alta .
Am schimbat o singura conducta de frana pt ca sa rupt in timpul manevrelor de aerisire , restul sun ok
DACA GASESC O POMPA DE FRANA DE NOVA , SUPERNOVA , S-AR POTRIVII PE OALA DE SERVO DE LA MINE ??//

This post has been edited by valex19: 13 Apr 2014, 19:57


--------------------
dacia 1310 1993 - PH78 KRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentin C
post 15 Apr 2014, 07:54
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 15 April 14




Buna ziua, am si eu o mica intrebare, as vrea sa stiu si eu cum e pozitia garniturilor la Pompa frana dublu circuit cu sonda ICP Dacia , mentionez ca am o dacie berlina 1410 din anul 1999. Datorita faptului ca nu imi mai mergeau franarile am desfacut pompa sa schim garniturile, am schimbat garniturile si consider ca nu le-am pus corect.
Va rog frumos spuneti.mi si mie cum trebuie sa repar problema. Multumesc

This post has been edited by Valentin C: 15 Apr 2014, 07:55


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999 dacia berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 15 Apr 2014, 17:18
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Ai AICI un tutorial de reconditionare a pompei de frana.
Bafta! smile.gif


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Babaq139QMB2
post 16 Apr 2014, 06:33
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 408
Joined: 27 November 12
From: Bucuresti




E de SRnova adresa topicului acela, are alta pompa , seamana " dar nu rasare " smile.gif .


--------------------
Dacia 1310 din 1900 Toamna spre vara-sa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DJ-55-AMC
post 16 Apr 2014, 09:06
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 542
Joined: 22 December 12
From: Craiova




Si eu pe berlina mea am pompa cu 4 conducte si sonda ICP si seamana al draculiu de bine cu asta. Tind sa cred ca sunt identice.


--------------------
Dacia 1310 L 1997 - DJ-55-AMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Babaq139QMB2
post 16 Apr 2014, 09:40
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 408
Joined: 27 November 12
From: Bucuresti




Am cu ICP manocontact , dar nu e aceasi pompa , am vazut la D-SRnova


--------------------
Dacia 1310 din 1900 Toamna spre vara-sa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 16 Apr 2014, 10:53
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Domnu' Babaq si a mea de pe masinuta e identica cu cea din topicul de reconditionare...
Daca e asa cum spui tu ce anume "nu rasare"?


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th February 2020 - 14:49
Forum Renault Server hosting