DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Resetare calculator - cum se face/ ce efecte are ?, "Defectele" memorate se sterg automat ?

moshulik
post 19 Oct 2005, 10:05
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




Asa.. am cautat prin forum si nu am gasit nimic la super-nova la capitolul asta.
Stie cineva cam care e protocolul de functionare al calculatorului in ceea ce priveste "defectele memorate" ?

Ideea e urmatoarea : Atat masina mea, cat si alte superove de care am mai auzit se comporta ciudat, diferit, in conditii teoretic identice. Adica uneori masina are putere alta data nu. M-am gandit ca o posibila cauza ar fi de exemplu "memorarea" unui defect de catre calculator si neresetarea acestuia la timp. De exemplu - pun o benzina proasta, incing motorul, merg subturat, apoi calc pedala la maxim - conditziile ideale pentru producerea detonatiilor in motor - senzorul de detonatii recepteaza, calculatorul ia masura de reducere a avansului la aprindere => motorul va merge cu avans mai mic, de unde rezulta putere mai mica (viteza maxima), repriza de demaraj mai slaba, consum mai mare, regim termic alterat (se incalzeste mai des - pleaca ventilatorul mai des).

Coincidentza sau nu, recent am avut ceva probleme cu bateria - nu prea mai avea apa saraca, asa ca am luat-o sus, pus apa, incarcat, apoi pus la loc - rezultat -> masina pare sa mearga mai bine. Motorul trage mult mai bine, ventilatorul nu mai pleaca asa de des, urmeaza sa ajung pe autostrada sa verific si viteza maxima (nu are sens valoarea in sine, ci comparatzia cu cat imi arata inainte vitezometrul).

Intrebarea care ramane - defectul "detonatie" memorat in calculator la un moment dat si compensat prin reducerea avansului se reseteaza singur ??? daca da, dupa cat timp, daca nu resetarea se face prin deconectarea bateriei ?

Ar rezulta de aici un "tip and trick" destul de important - o simpla deconectare si reconectare a bateriei ar readuce masina in parametrii "standard". Ce ziceti, merita incercat experimentul ? In orice caz, riscul este absolut zero, la orice masina se schimba bateria si pentru asta la orice masina se deconecteaza bateria inainte biggrin.gif. Daca aveti ocazia unui drum lung sau alte conditii bune de test incercati acest "stop, disconnect, connect and go". Indiciul cel mai bun ar fi viteza maxima "inainte" si "dupa" resetare, "demarajul" fiind supus erorii umane de apreciere si auto-sugestiei.

Teoretic, din moment ce defectele se "memoreaza" dinamic inseamna ca sunt scrise intr-o memorie volatila, deci se reseteaza prin deconectarea bateriei. Daca ar fi scrise intr-o memorie nevolatia, aceasta s-ar umple la un moment dat.


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. 2003 - b-etc-etc
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 19 Oct 2005, 12:58
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Nu e atat faptul ca memoreaza defecte cat faptul ca se adapteaza unui stil de mers. Calculatorul invata intr-un fel stilul de mers al conducatorului si functioneaza asa. Dupa ce ramane fara alimentare revine la parametrii standard si reincepe sa invete. Cel putin asa stiam eu, daca am dat cu bata in balta astept palmile dupa ceafa.


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 19 Oct 2005, 15:28
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




Pai da... e perfect valabila si perspectiva asta. Daca cineva are un stil de mers de-asta care predispune motorul la detonatii - sarcina mare brusc (pedala la podea) la turatie mica - atunci calculatorul se adapteaza si micsoreaza avansul, pentru a pastra fiabilitatea motorului (detonatia e criminala pentru motor), dar cu costul pierderii puterii si randamentului. Intrebarea care ramane este daca are un sistem automat de "vindecare" calculatorul, de resetare automata a "invataturilor". In orice caz, daca e cineva dispus sa incerce manevra, asteptam rezultatele. Poate lasam naiba fara paine firmele de chip-tunning si facem cel mai "cheap" tunning smile.gif)


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. 2003 - b-etc-etc
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MosBabacu
post 19 Oct 2005, 21:12
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 12 April 05
From: Sibiu




Poate baietii cu sistem de diagnoza propriu pot fi de ajutor la un experiment wink.gif ?


--------------------
DACIA SOLENZA 1.4 MPI - SB-00-XXX
Razvan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 Oct 2005, 21:57
Post #5


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Unele defecte memorate se sterg automat daca intr-un anumit interval de timp si in anumite conditii nu mai apar.
Alte defecte nu prea se sterg, chiar daca iei bateria in casa si o lasi 5 zile fara baterie. Se sterg doar prin interfata.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 13:23
Forum Renault