DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Plăcuțe frână, ulei și filtre...

Dr.Cross
post 6 Oct 2014, 14:05
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 25 August 14
From: Focșani




Saluta-v-aș! smile.gif Aș avea și eu nevoie de niște sfaturi... Vreau să-mi pregătesc Solenza de iarnă și vreau să schimb consumabilele (oricum a venit timpul...) așa că aș dori, dacă se poate, să-mi recomandați niște tipuri bune din următoarele:

- Plăcuțe frână (cele pe care le am în acest moment mă scot din minți; umplu jantele de pilitură imediat și scârțâie de la ia naiba...făceau asta aproape de noi)
- Ulei de motor, frână...ceva ieftin și bun, evident smile.gif)
- Filtre (sincer să fiu, habar nu am câte filtre are mașina asta dar aș vrea să le schimb pe toate..ulei, admisie...și care or mai fi..)

Mulțumesc aniticpat! icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4MPi 2005 - VN 55 ALX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 6 Oct 2014, 20:24
Post #2


Un membru


Group: Members
Posts: 704
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Placute de frana - Ferodo FSL 114 - la jumatate de pret fata de cele de origine, franeaza bine - pilesti pintenul de pe lateralul placutei.
Lichid de frana Dacia SAE J Dot 4 - un flacon este de ajuns. Nu il amesteca cu cel de Renault - se spune ca ultimul ataca garniturile din pompa.
Filtru de ulei Mann W75/3 - 15 lei, Knecht-Mahle OC467 - can 25 lei.
Filtru de aer Filtron AR 131/1 maxim 20 lei, Purflux A1278 - 29 lei, in ultimul rand Mann C2672/1 (hartia este mai "deasa", fluxul de aer este mai mic, reduce demarajul). Atentie la filtrul de aer "de origine" in cutie gri cu galben. Pe langa ca este mai scump, poate fi cotrafacut: buretele este turnat urat, lipit prost de hartie, filtrul este mai mic in diametru si se rupe cand il intinzi sa il montezi.
Pentru ulei spun doar: nu Elf (slab calitativ), nu Dacia Oil (si slab si scump la banii aceia).


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dr.Cross
post 7 Oct 2014, 19:34
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 25 August 14
From: Focșani




QUOTE(bogdanmardare @ 6 Oct 2014, 20:24)
Placute de frana - Ferodo FSL 114 - la jumatate de pret fata de cele de origine, franeaza bine - pilesti pintenul de pe lateralul placutei.
Lichid de frana Dacia SAE J Dot 4 - un flacon este de ajuns. Nu il amesteca cu cel de Renault - se spune ca ultimul ataca garniturile din pompa.
Filtru de ulei Mann W75/3 - 15 lei, Knecht-Mahle OC467 - can 25 lei.
Filtru de aer Filtron AR 131/1 maxim 20 lei, Purflux A1278 - 29 lei, in ultimul rand Mann C2672/1 (hartia este mai "deasa", fluxul de aer este mai mic, reduce demarajul). Atentie la filtrul de aer "de origine" in cutie gri cu galben. Pe langa ca este mai scump, poate fi cotrafacut: buretele este turnat urat, lipit prost de hartie, filtrul este mai mic in diametru si se rupe cand il intinzi sa il montezi.
Pentru ulei spun doar: nu Elf (slab calitativ), nu Dacia Oil (si slab si scump la banii aceia).
*



Mulțumesc pentru informații! smile.gif O singură întrebare am...la ce te-ai referit când ai zis, la plăcuțele de frână să pilesc pintenul de pe lateralul plăcuței?


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4MPi 2005 - VN 55 ALX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Crap
post 7 Oct 2014, 20:11
Post #4


It's all about fishing !


Group: Members
Posts: 289
Joined: 29 June 05
From: Bucuresti / Militari




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3638267

Ai poze acolo...are placuta un "mic punct" care trebuie taiat cu flexu/polizor...cum vrei tu.

This post has been edited by Crap: 7 Oct 2014, 20:11


--------------------
Dacia/VW/Audi Solenza/MK5/A3/Megane III 2003/2008/2007/2013 - ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dr.Cross
post 7 Oct 2014, 21:00
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 25 August 14
From: Focșani




QUOTE(Crap @ 7 Oct 2014, 20:11)
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3638267

Ai poze acolo...are placuta un "mic punct" care trebuie taiat cu flexu/polizor...cum vrei tu.
*



Ăsta?

Poză


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4MPi 2005 - VN 55 ALX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 7 Oct 2014, 21:06
Post #6


Un membru


Group: Members
Posts: 704
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Ala. wink.gif


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dr.Cross
post 7 Oct 2014, 22:36
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 25 August 14
From: Focșani




QUOTE(bogdanmardare @ 7 Oct 2014, 21:06)
Ala. wink.gif
*



Ok..dar tipul din postul trimis mai sus nu îl înlăturase smile.gif)


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4MPi 2005 - VN 55 ALX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 8 Oct 2014, 06:47
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 3.411
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Eu am pus de 3 sau 4 ori Ferodo FSL 114 si nu am taiat nimic.
Cum le-am scos din cutie, asa le-am montat.
Daca va uitati, pistonul nu e plin ci are o gaura destul de mare in mijloc. Din aceasta cauza acea umflatura nu deranjeaza absolut deloc, nici macar la montare.


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
Legea lui Ohm: Esti Om cu mine, sunt Om cu tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 8 Oct 2014, 11:47
Post #9


Un membru


Group: Members
Posts: 704
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




La montare nu e e problema, oricum se preseaza inainte pistonul in etrier, ca sa faca loc placutelor. La demontare insa... Eu indepartasem aproape pana la fata pintenul respectiv (maxim 0,5 mm ramas din el) si m-am chinuit serios sa scot etrierul. Pistonul nu trecea de pinten nici mort. Pana la urma am impins in etrier spre portfuzeta ca sa intre pistonul suficient de putin incat sa scape restul de pinten. Am zis ca imi ies ochii pana am reusit (incepuse sa si ploua intre timp). Am pilit apoi la fata restul de pinten si de atunci nu am mai avut probleme. Acum, fiecare face cum vrea.


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dr.Cross
post 8 Oct 2014, 11:47
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 25 August 14
From: Focșani




QUOTE(psychoo @ 8 Oct 2014, 06:47)
Eu am pus de 3 sau 4 ori  Ferodo FSL 114 si nu am taiat nimic.
Cum le-am scos din cutie, asa le-am montat.
Daca va uitati, pistonul nu e plin ci are o gaura destul de mare in mijloc. Din aceasta cauza acea umflatura nu deranjeaza absolut deloc, nici macar la montare.
*



Păi de-asta întrebam și eu...văd că nu are în ce lovi "pintenul" ăla..

OFF: Cum ți s-a părut ție acest tip de plăcuțe?


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4MPi 2005 - VN 55 ALX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 8 Oct 2014, 14:51
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 3.411
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Doar astea le folosesc dupa ce am aflat de ele, deci cred ca am spus suficient. Nu scartaie si franeaza ok masina cu ele. Discurile nu par sa se uzeze la fel de tare ca si cu cele de origine. Bine, atunci si discurile erau de origine, dar tind sa cred ca sunt mai ok deoarece discurile cu vechime 80.000km au functionat exclusiv cu acest tip de placute si nu prezinta uzura neuniforma sau prionuntata. Buza prezenta la discuri are mai putin de 1mm.
Nici probleme nu am avut la demontare. Cel mai simplu se foloseste o surubelnita cu care se "trage" de etrier pentru a baga pistonul inauntru.
Schimbul de placute la mine a durat 30 minute cu tot cu ridicat masina pe cric, demontat/montat roti, curatat pene si locul de culisare al acestora pe etrier si uns cu foarte putina vaselina doar penele pentru evitarea aparitiei ruginii. Manopera in regie proprie, ca de obicei.


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
Legea lui Ohm: Esti Om cu mine, sunt Om cu tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dr.Cross
post 11 Oct 2014, 15:22
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 25 August 14
From: Focșani




QUOTE(psychoo @ 8 Oct 2014, 14:51)
Doar astea le folosesc dupa ce am aflat de ele, deci cred ca am spus suficient. Nu scartaie si franeaza ok masina cu ele. Discurile nu par sa se uzeze la fel de tare ca si cu cele de origine. Bine, atunci si discurile erau de origine, dar tind sa cred ca sunt mai ok deoarece discurile cu vechime 80.000km au functionat exclusiv cu acest tip de placute si nu prezinta uzura neuniforma sau prionuntata. Buza prezenta la discuri are mai putin de 1mm.
Nici probleme nu am avut la demontare. Cel mai simplu se foloseste o surubelnita cu care se "trage" de etrier pentru a baga pistonul inauntru.
Schimbul de placute la mine a durat 30 minute cu tot cu ridicat masina pe cric, demontat/montat roti, curatat pene si locul de culisare al acestora pe etrier si uns cu foarte putina vaselina doar penele pentru evitarea aparitiei ruginii. Manopera in regie proprie, ca de obicei.
*



De unde îmi recomanzi să cumpăr toate cele necesare?


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4MPi 2005 - VN 55 ALX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 13 Oct 2014, 06:49
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 3.411
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Nu cunosc Focsaniul ca sa te indrum la un magazin, dar in principiu orice magazin de piese auto mai mare ar putea fi ok. Poti incerca si la cele mici gen la parterul blocului, doar sa fie de incredere. Am auzit cazuri de piese reconditionate si vandute drept noi si la magazine mari si la magazine mici, dar nu cred ca este cazul pentru niste placute de frana de 30 de lei.
Cel mai bine verifici piesa si apoi dai banii. Cauta pe net, chiar si pe forum, exista poze cu placutele FERODO FLS114. Daca nu seamana cu ce vrei sa cumperi, schimba magazinul.
Bafta.


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
Legea lui Ohm: Esti Om cu mine, sunt Om cu tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dr.Cross
post 13 Oct 2014, 18:15
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 25 August 14
From: Focșani




QUOTE(psychoo @ 13 Oct 2014, 06:49)
Nu cunosc Focsaniul ca sa te indrum la un magazin, dar in principiu orice magazin de piese auto mai mare ar putea fi ok. Poti incerca si la cele mici gen la parterul blocului, doar sa fie de incredere. Am auzit cazuri de piese reconditionate si vandute drept noi si la magazine mari si la magazine mici, dar nu cred ca este cazul pentru niste placute de frana de 30 de lei.
Cel mai bine verifici piesa si apoi dai banii. Cauta pe net, chiar si pe forum, exista poze cu placutele FERODO FLS114. Daca nu seamana cu ce vrei sa cumperi, schimba magazinul.
Bafta.
*



Stau în București acum..sunt la facultate...în București mă refeream, am uitat să precizez smile.gif). Apropo..ce înseamnă un set de plăcuțe? 2 sau 4?


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4MPi 2005 - VN 55 ALX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 13 Oct 2014, 21:31
Post #15


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Un set inseamna 4 placute, adica doua pe stanga si doua pe dreapta.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dr.Cross
post 13 Oct 2014, 23:16
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 25 August 14
From: Focșani




QUOTE(Maskatu @ 13 Oct 2014, 21:31)
Un set inseamna 4 placute, adica doua pe stanga si doua pe dreapta.
*



Adică costă doar 50 de lei un set de plăcuțe ca cele de mai sus? :| Păi e mai mult montarea smile.gif)


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4MPi 2005 - VN 55 ALX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 14 Oct 2014, 06:48
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 3.411
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Depinde, eu mi le-am montat singur.
Nu ai nevoie decat de cric, o buturuga sa asiguri masina cat timp lucrezi la roata (nu se lasa doar pe cric suspendata), o surubelnita mai mare, un ciocan (pentru a scoate penele), niste smirghel pentru curatarea locului de culisare a etrierilor si (optional) foarte putina vaselina cu care sa manjesti penele la remontare.
Timp de lucru ~30 minute ambele roti daca stii ce e de facut, 1 ora daca schimbi pentru prima data.
Bafta.


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
Legea lui Ohm: Esti Om cu mine, sunt Om cu tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 14 Oct 2014, 09:31
Post #18


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Sau daca nu esti sigur pe tine, mergi la un service si dai 30-40 de lei . Cu franele nu tejoci. Plus ca daca iese pistonasul din etrier ai cam pus-o. Il bagi greu la loc.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th April 2024 - 15:19
Forum Renault