DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> surub "AER" vs. surub "AMESTEC la carburator, ori una, ori alta, ce face acel surub

curbat_laurentiu
post 26 Oct 2005, 08:55
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 17 June 05
From: Bucuresti




Dupa mai multe carti acel surub este denumit in mai multe moduri, ca de exemplu, in cartea "Automobile Dacia" de Corneliu Mondiru, ii zice "surub pentru reglarea cantitativa a emulsiei necesare mersului in gol" in alte carti ii zice "surub de imbogatire". Ce este domnilor acel surub pana la urma si ce face el exact. Regleaza cantitatea de aer sau benzina, ori cantitatea de amestec necesara mersului in gol. Precizes ca nu ma pricep prea mult la motor, sunt relativ nou in ale Daciei, dar unii sustin ca e una, altii, ba ca e alta, vreau sa stiu exact ce face acel surub. De exemplu ce-am observat eu e ca, regland acel surub motorul ramane constant pe o plaja de rotaii, adica nu se schimba mai nimic in mersul motorului (carburatorul fiind nou, la fel si delcoul - fiind reglat).
Imi cer scuze celor neinteresati, dar citind acest forum, nu m-a lamurit nimeni ce e cu acel surub si vreau sa lamuresc o data pentru totdeauna, si rog explicatii plauzibile.
In plus un prieten si-a reglat avansul cum stia el iar carburatorul dupa cum i-am spus eu cu specificatia ca acel surub ar regla cantitatea de amestec (aer+benzen) la mersul in gol si toata treba fiind din surubul de la clapeta de acceleratie si cel de amestec, la modul ca surubul de amestec sa fie reglat la limita de strangere nu cea de desfacere cand motorul are turatia cea mai mare si a obtinut un consum de 7,9% in oras, si nu mint.
Rog inca o data specialistii worship.gif sa ma ajute in aceasta problema.

PLEASE HELP.......... 1zhelp00.gif 1zhelp00.gif 1zhelp00.gif 256.gif 256.gif


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI 23 oct. 2006 - Preference - B ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 26 Oct 2005, 09:16
Post #2


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Pai nici eu nu sunt specialist ca nu am studii tehnice si nici nu sunt mare meserias in masini dar iti pot spune urmatoarele.
Motorul se regleza in felul urmator:
Dupa ce s-au pus toate cele (platina, bujii etc etc la cotele si distantele corecte) se porneste motorul se incalzeste iar dupa ce e la temperatura de lucru se misca de avans intr-o parte si cealalta pana ce se obtine o turatie maxima posibila la ralanti si merge si rotund (acest lucru se face cand motorul e la ralanti) dupa care se trece pe partea cealalta a masinii la carburator. Aici se roteste de surubul cu arc pe el (cel de amestec aer/carburant) la fel in ambele directii. Daca are tendinta sa moara se invarte in directia opusa. Se roteste de el pana se obtine o turatie mai mare la ralanti (eventual maxima posibil pt ralanti) si merge si rotund bineinteles. Dupa aceasta operatie se regleaza si surubul ralanti-ului (cel care blocheaza revenirea pedalei de acceleratie) astfel incat sa stea la o turatie de aprox 900 rot/min cu motor cald. Dupa asta se dau cateva sprituri bruste sa se vada daca accelereaza (are vana), se tine turat constant cateva secunde pe la 1500-2000 rot/min sa se observe daca merge bine si in turatie. Daca nu mai umblii la avans.

Acel surub de care spui tu regleaza amestecul de aer/carburant. Daca amestecul e sarac va merge in consecinta masina adik nasol in sarcina. Invarti de el si iti spune singur motorul (se aude mai rotund). Daca atunci cand dai sprituri ea nu accelereaza instant sau o face cu mici intreruperi (face faze) nu e reglata bine.

This post has been edited by ionutctn: 26 Oct 2005, 09:19


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curbat_laurentiu
post 26 Oct 2005, 09:31
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 17 June 05
From: Bucuresti




Vreau sa zic ca motorul are o turatie maxima pe o plaja, adica daca variez pozitia surubului cu 1 - 1,5 ture motorul are o singura turatie (maxima), iar la carburatorul vechi (consuma aproape 20% in oras) daca strangeam de el bujiile erau din ce in ce mai ude. Cu alte cuvinte la carburatorul ala regla de fapt aerul si nu amestecul.
Daca se poate as dori si niste amanunte cum se regleaza motorul, dupa ce anume ne putem da seama daca amestecul e prea bogat sau sarac , ori avans nereglat.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI 23 oct. 2006 - Preference - B ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 26 Oct 2005, 09:49
Post #4


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(curbat_laurentiu @ 26 Oct 2005, 09:31)
Vreau sa zic ca motorul are o turatie maxima pe o plaja, adica daca variez pozitia surubului cu 1 - 1,5 ture motorul are o singura turatie (maxima), iar la carburatorul vechi (consuma aproape 20% in oras) daca strangeam de el bujiile erau din ce in ce mai ude. Cu alte cuvinte la carburatorul ala regla de fapt aerul si nu amestecul.
    Daca se poate as dori si niste amanunte cum se regleaza motorul, dupa ce anume ne putem da seama daca amestecul e prea bogat sau sarac , ori avans nereglat.
*




Surubul ala de care zici regleaza amestecul aer carburant iar bujiile le scoteai ude fie din cauza ca amestecul era prea bogat, fie pentru ca motorul nu era suficient de cald sau pentru ca aveai dereglat NIVELUL in camera de nivel constant a carburatorului.

Reglajul motorului se face asa cum ti-a spus si ionutctn mai sus, cu mentiunea ca la inceput avansul se pune la 0 grade RAC (semnul de pe volanta la semnul de pe carcasa ambreiajului iar avansul reglat cu metoda becului).
Un reglaj mai "dupa ureche" al amestecului se poate face strangand surubul cu arc pana la maxim (fara a forta) iar apoi slabind cca 2,5- 3 ture.
Numai bine.


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Oct 2005, 10:01
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




deci fara alte aberatii, surubul de amestec face proportia de aer-benzina care intra in cilindri.
Se regleaza in felul urmator:
Se presupun toate celelalte reglaje facute(avansuri, platini), se aduce motorul la temperatura de lucru, si la relanti se misca surubul pana se atinge turatia MAXIMA POSIBILA(este util un turometru digital).
Cu turatia maxima atinsa la relanti, se aduca turatia la 900 rpm, de la surubul clapetei de acceleratie, dupa care se reia reglarea amestecului pana la turatia maxima posibila, si tot asa, pana la stabilizarea relatiului cam la 900 rpm(eu o tin la 1000)


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curbat_laurentiu
post 26 Oct 2005, 10:02
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 17 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Buyaka @ 26 Oct 2005, 09:49)
Surubul ala de care zici regleaza amestecul aer carburant iar bujiile le scoteai ude fie din cauza ca amestecul era prea bogat, fie pentru ca motorul nu era suficient de cald sau pentru ca aveai dereglat NIVELUL in camera de nivel constant a carburatorului.

Reglajul motorului se face asa cum ti-a spus si ionutctn mai sus, cu mentiunea ca la inceput avansul se pune la 0 grade RAC (semnul de pe volanta la semnul de pe carcasa ambreiajului iar avansul reglat cu metoda becului).
Un reglaj mai "dupa ureche" al amestecului se poate face strangand surubul cu arc pana la maxim (fara a forta) iar apoi slabind cca 2,5- 3 ture.
Numai bine.
*




Nu era vorba ca nu era incins motorul, era foarte, dar am uitat sa precizez, ca bujiile erau ude si FOARTE NEGRE, aveau calamina, iar CNC-ul era ca la carte, dei singura posibilitate e consumul, adica amestec prea bogat, si pana la urma ce regleaza surubul ala?
Cantitatea de aer/de benzina/sau cantitatea de amestec ce se duce la cilindri?

This post has been edited by curbat_laurentiu: 26 Oct 2005, 10:04


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI 23 oct. 2006 - Preference - B ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Oct 2005, 10:09
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nici o cantitate..regleaza proportia de aer in benzina sau benzina in aer..cum vrei tu sa o iei.
Cantitatea se da de jiglere.

Spre insurubat creste proportia de aer in amestec, si la desurubat creste proportia de benzina..deci amestec bogat


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curbat_laurentiu
post 26 Oct 2005, 10:11
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 17 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 26 Oct 2005, 10:09)
nici o cantitate..regleaza proportia de aer in benzina sau benzina in aer..cum vrei tu sa o iei.
Cantitatea se da de jiglere.

Spre insurubat creste proportia de aer in amestec, si la desurubat creste proportia de benzina..deci amestec bogat
*



in sfarsit un raspuns clar, dar tin sa precizez ca parerea e impartasita diferit. Chiar de cei mai vechi si batrani, cu diferenta ca daca desfac surubul ii dau mai mult aer. wacko.gif


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI 23 oct. 2006 - Preference - B ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Oct 2005, 10:16
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




mai..acu poate m-am incurcat eu in atata stiinta icon_mrgreen.gif , nu e asa important asta..important e ca trebuie "lasat" in pozitia cu turatia cea mai mare la relanti....

Rectific..cand il desurubi amestecul e bogat, deci benzina mai multa, si cand il strangi se gatuie..deci mai putina benzina..in Mondiru e explicat cu desene..zic eu foarte bine..

This post has been edited by argon: 26 Oct 2005, 10:19


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curbat_laurentiu
post 26 Oct 2005, 10:20
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 17 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 26 Oct 2005, 10:16)
mai..acu poate m-am incurcat eu in atata stiinta icon_mrgreen.gif , nu e asa important asta..important e ca trebuie "lasat" in pozitia cu turatia cea mai mare la relanti....
*



De acord cu tine, si anume ca trebuie lasat in pozitia in care e mai mare relantiul, dar faza e in felul urmator: relantilul e maxim (acelasi) daca rotesc surubul 1-1,ceva ture, si vreau consum mic nu forta mare, si de asta intreb, cand ajung la maxim, surubul sa-l las pre inchis sau deschis in plasa de 1-1,ceva ture? blink.gif huh.gif unsure.gif


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI 23 oct. 2006 - Preference - B ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curbat_laurentiu
post 26 Oct 2005, 10:24
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 17 June 05
From: Bucuresti




Atasez spre exemplificare o imagine cu o pagina scanata dintr-o carte mai veche

De observat ca acolo in jurul surubului 28 apar mai multe,iar ceea ce iese prin 28 e cu alta culoare.

This post has been edited by curbat_laurentiu: 26 Oct 2005, 10:26

Attached thumbnail(s)
Pag.70_71.jpg ( Size: 382.2k ) Number of downloads: 2090


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI 23 oct. 2006 - Preference - B ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DodoBird
post 26 Oct 2005, 10:26
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(curbat_laurentiu @ 26 Oct 2005, 10:11)
in sfarsit un raspuns clar, dar tin sa precizez ca parerea e impartasita diferit. Chiar de cei mai vechi si batrani, cu diferenta ca daca desfac surubul ii dau mai mult aer.  wacko.gif
*



Da oare MONDIRU asta cine e el ? de ce zice el ca surubul regleaza emulsie ? emulsia e aer sau benzina ?
Vrea cineva sa se uite cu atentie , macar in alte topicuri , unde colegii nostrii au postat in nestire pagini intregi cu schemele amaratului de Carfil ? Sunt explicate pe larg toate canalutele !
Oameni buni nu panicati dar un comunicat de ultima ora semanleaza cum ca de curand un studiu cu raze X efectuat pe mai multe modele de carburatoare a desconspirat un canal nou (ascuns pana acum ochilor nostri) care de fapt demonstreaza fara dubii ca acel surub regleza in limite mici cantitarea de ulei ce trece prin filtru evitand astfel "umflarea" lui.
Asa se explica si de ce nu am vazut pana acum filtre de ulei explodate smile.gif


--------------------
Dacia Berlina 1300 cmc 2005 Alba - B-54-WEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Oct 2005, 10:29
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




da..perfect adevarat...dar tu vrei consum redus la relanti? ca surubul ala aia face, emulsia la mersul in gol...

Ca sa lamurim pentru totdeauna..surubul ala e NUMAI pt mersul in gol...si nu influentiaza consumul..consumul este dat de jiglere.
Surubul ala se ocupa de consumul NUMAI la relanti.


Singurul inconvenient ca sa zic asa, e ca daca amestecu e prea sarac, adica inurubat surubu prea mult, de la relanti cand accelerezi s-ar putea sa dea in nas, dar in sarcina se comporta in mod normal, consumand la fel .

This post has been edited by argon: 26 Oct 2005, 10:40


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curbat_laurentiu
post 26 Oct 2005, 10:44
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 17 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 26 Oct 2005, 10:29)
da..perfect adevarat...dar tu vrei consum redus la relanti? ca surubul ala aia face, emulsia la mersul in gol...

Ca sa lamurim pentru totdeauna..surubul ala e NUMAI pt mersul in gol...si nu influentiaza consumul..consumul este dat de jiglere.
Surubul ala se ocupa de consumul NUMAI la relanti.


Singurul inconvenient ca sa zic asa, e ca daca amestecu e prea sarac, adica inurubat surubu prea mult, de la relanti cand accelerezi s-ar putea sa dea in nas, dar in sarcina se comporta in mod normal, consumand la fel .
*




din cate vad din poza alaturata figurii 5.12 mai e un desen , din care reiese ca acel surub influenteaza si la mersul normal nu numai relanti, asa e? blush.gif

Si ma intereseaza si consumul la relanti, pentru ca in Bucuresti mai mult stai decat sa mergi in orele de varf. dry.gif

Sa stii ca circul si stau in Buc chiar daca am numar de BC wink.gif

This post has been edited by curbat_laurentiu: 26 Oct 2005, 10:54


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI 23 oct. 2006 - Preference - B ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Oct 2005, 11:00
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Fa niste probe de consum cu metoda sticla...cu surubul reglat stas, la turatia maxima, si cu el insurubat(pt economie), si vezi ce diferenta e...zic eu ca e nesimnificativa diferenta.
Sunt multe alte metode de a scadea consumul, mult mai eficace decat surubul ala...cauta pe forum..poti pune jiglere de 1300 pe 1400, economizoare, elici, etc, si binenteles un stil de condus "batranesc", fara demaraje in forta, si cu frane cat mai putine..

Pentru detalii referitoare la scaderea consumului cu diverse gadget-uri ia legatura cu DODOBIRD...e "TATA LOR" ph34r.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 27 Oct 2005, 09:15
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




[quote=argon,26 Oct 2005, 11:01]

Se presupun toate celelalte reglaje facute(avansuri, platini), se aduce motorul la temperatura de lucru, si la relanti se misca surubul pana se atinge turatia MAXIMA POSIBILA(este util un turometru digital).

De unde as putea achizitiona un turometru digital si cam cat costa?


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Oct 2005, 09:22
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




De exemplu de aici


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Oct 2005, 08:27
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Hai sa lamurim:
Acel surub este in aval de DOUA jicloare: cel de relanti (benzina) si cel de AER RELANTI.
Deci, in amontele acelui surub va fi AMESTEC, sau EMULSIE.
Deci acel surub regleaza cantitatea de AMESTEC ce trece prin duza de relanti.
Dar, sa privim mai departe: prin acea "duza" (aia din furtun sau din flansa) circula AER.
De asemenea, din acel surub al clapetei, se deschide putin obturatorul, deci si pe acolo circula majoritar aer (pentru ca la o anume deschidere se amorseaza si progresiunea).

De aceea acel surub de amestec, privindu-l doar prin el insusi, regleaza CANTITATEA DE EMULSIE; privind in ansamblu, regleaza in oarecare plaja dozajul la relanti.

Reglaj corect: se regleaza din obturator turatia de relanti, apoi din acel surub se regleaza turatia maxima posibil de atins. Deci se desurubeaza pina se atinge acea turatie, nu mai mult. Din surubul obturatorului se regleaza din nou relantiul, dupa care se mai incearca o turatie maxima, desi de regula reglajul e terminat la prima incercare.
Pentru cei ce vor economie, dupa atingerea turatiei maxime, se stringe surubul pina scade turatia cu 30-40 rpm, dupa care reglarea relantiului se face din obturator.
Daca la acceleratie brusca "da in nas" se deschide surubul de amestec 1/2 tura.
Asta e reglaj dupa ureche care da rezultate foarte apropiate de optim; reglajul optim se face pe banc de catre meserias care CUNOASTE asa ceva.

Paranteza: nu recomand reglajul de amestec la turatia de 1000 rpm, cum recomanda unii autori, e posibil sa fie eronat datorita amorsarii gaurilor de progresiune.

This post has been edited by diaconuliviu: 28 Oct 2005, 08:31


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curbat_laurentiu
post 28 Oct 2005, 11:08
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 17 June 05
From: Bucuresti




Revin........... biggrin.gif Dupa ce am ajuns acasa de la servic, motor cald, am inceput sa ma "joc" cu acel surub. Tin sa precizez ca din capacul chiuloasei am tras furtun sub masina, iar te-ul l-am obturat, deci prin diuza din galerie si prin racordul din capacul carburatorului prin care ar trebui sa circule aer de la capacul chiuloasei nu circula er. Am insurubat, acel surub de "aer" si am observat ca la un moment dat turatia scade, am insurubat pana aproape motorul s-a oprit, dupa care am dat innapoi, motorul ajunge la un maxim, desurubez in continuare iar motorul ramane la aceeasi turatie, fara sa se schimbe nimic. Insa, din momentul in care motorul dadea sa se opreasca si roteam (dessurubam) la carburator se auzea norma, dupa ce mai dessurubam incepea un fasait.
Proba: surub strans pana aproape sa se opreasca motorul, si pe urma dessurubat 2,5 ture, rezultat = motorul nu mai pornea nici cu si nici fara soc tras, am mai dat drumul (dessurubat) 1 tura, motorul pornea , si mergea.
Nu am reusit sa obtin o plaja in care sa fie turatia maxima a motorului, din cele efectuate mai sus trag concluzia ca acel surub ar regla in ansamblu AERUL din emulsie, faptul ca motorul moare se explica prin faptul ca i-am taiat aerul, iar faptul ca nu obtin o turatie maxima pe o anumita plaja s-ar explica prin faptul ca motorul trage aer fals pe undeva, sau nu mai stiu............., ciudat avand in vedere ca, carburatorul este nou.
Fenomenul de innecare al motorului la strangerea surubului de aer se manifesta si in momentul in care trag de soc, acesta creste in turatie (motor rece), iar aprope de cursa maxima a butonului da sa moara.
Am intrebat si oameni mai vechi care in mod clar au spus ca acel surub regleaza aerul, explicandu-mi ca daca il strang se taie aerul la motor, daca il desfac mai mult de momentul optim , incepe sa franeze aerul, si astfel s-ar explica acea plaja de maxim.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI 23 oct. 2006 - Preference - B ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 28 Oct 2005, 11:23
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 10 March 04




eu nu mai inteleg nimic...



--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DodoBird
post 29 Oct 2005, 20:33
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(ionut232 @ 28 Oct 2005, 11:23)
eu nu mai inteleg nimic...
*



Pai nici el , dar asa e la inceput, dupa vreo doi ani incepi sa-ti cunosti cu adevarat pradalnica de masina , timp in care ai senzatii mai mult decat dubioase asupra faptului ca Dacia ta este facuta la fel ca a celorlati excl.gif , auzi fasaituri, scataituri , noapte parca se deplaseaza cativa metri din locul in care esti sigur ca ai parcat-o, anumite butoane fac ceea ce vor ele sau fac alte chestii fata de ce te-ai fi asteptat, dar in final realizezi ca ea nu este chiar posedata ci se supune acelorasi legi ce guverneaza lume din jur blink.gif


--------------------
Dacia Berlina 1300 cmc 2005 Alba - B-54-WEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 29 Oct 2005, 21:05
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Dacia >> X-Files 243.gif


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curbat_laurentiu
post 31 Oct 2005, 11:54
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 17 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 28 Oct 2005, 08:27)
Hai sa lamurim:
Acel surub este in aval de DOUA jicloare: cel de relanti (benzina) si cel de  AER RELANTI.
Deci, in amontele acelui surub va fi AMESTEC, sau EMULSIE.
Deci acel surub regleaza cantitatea de AMESTEC ce trece prin duza de relanti.
Dar, sa privim mai departe: prin acea "duza" (aia din furtun sau din flansa) circula AER.
De asemenea, din acel surub al clapetei, se deschide putin obturatorul, deci si pe acolo circula majoritar aer (pentru ca la o anume deschidere se amorseaza si progresiunea).

De aceea acel surub de amestec, privindu-l doar prin el insusi, regleaza CANTITATEA DE EMULSIE; privind in ansamblu, regleaza in oarecare plaja dozajul la relanti.

Reglaj corect: se regleaza din obturator turatia de relanti, apoi din acel surub se regleaza turatia maxima posibil de atins. Deci se desurubeaza pina se atinge acea turatie, nu mai mult. Din surubul obturatorului se regleaza din nou relantiul, dupa care se mai incearca o turatie maxima, desi de regula reglajul e terminat la prima incercare.
Pentru cei ce vor economie, dupa atingerea turatiei maxime, se stringe surubul pina scade turatia cu 30-40 rpm, dupa care reglarea relantiului se face din obturator.
Daca la acceleratie brusca "da in nas" se deschide surubul de amestec 1/2 tura.
Asta e reglaj dupa ureche care da rezultate foarte apropiate de optim; reglajul optim se face pe banc de catre meserias care CUNOASTE asa ceva.

Paranteza: nu recomand reglajul de amestec la turatia de 1000 rpm, cum recomanda unii autori, e posibil sa fie eronat datorita amorsarii gaurilor de progresiune.
*




Cum sa fac........... ca dupa ce dessurubez obtin aceeasi turatie, la mine te-ul e infundat, deci , prin diuza aia nu intra nici un aer, sau ma rog ar trebui.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI 23 oct. 2006 - Preference - B ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 31 Oct 2005, 13:07
Post #24


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Cum face reglaju' nea' mecanicu:
Strange surubul pana moturul incepe sa mearga prost, apoi incet, incet, desface surubul pana cand motorul merge rotund, regleaza avansul (daca da rateuri pe esapament), iar apoi mai desface surubul cu pricina inca 1/2 tura(nu stiu de ce).
Numai bine!


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Nov 2005, 09:00
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Buyaka @ 31 Oct 2005, 13:07)
Cum face reglaju' nea' mecanicu:
Strange surubul pana moturul incepe sa mearga prost, apoi incet, incet, desface surubul pana cand motorul merge rotund, regleaza avansul (daca da rateuri pe esapament), iar apoi mai desface surubul cu pricina inca 1/2 tura(nu stiu de ce).
Numai bine!
*


Da, exact cum i-am explicat mai sus. Deci, se desface pina motorul merge rotund, NU MAI MULT; acea jumatate de tura e datorata inerentelor imperfectiuni; motorul la reglajul de "pina se rotunjeste mersul" capata acea cantitate necesara mersului la relanti. E posibil ca depresiunea din galerie intre punctul de relanti si intrarea gaurilor de progresiune sa nu reuseasca sa amorseze la timp acele trasee de progresiune. Prin deschiderea cu inca jumatate de tura se aduce un aport de amestec suplimentar care compenseaza acel prag.

Laurentiu a facut acel reglaj bine pina in momentul in care a cautat un punct de maxim; ori ala nu e punct de maxim, ci o plaja de maxim.
Aerul prin teul de pe carburator circula in cazul lui intre gaura din carburator(deci aer filtrat) si duza. Ce nu mai circula prin el is gazele arse-daca a scos furtun sub masina, e clar ca in loc de vapori de ulei acolo is si gaze arse.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 8 Nov 2005, 11:28
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




am si eu o intrebare. la dacia mea daca strang de tot surubul de amestec motorul nu moare ci merge in continuare iar plaja la care motorul merge rotund este destul de mare. De asemenea daca imi poate spune cineva daca cu surubul strans maxim ii merge motorul. eu stiu ca la relanti doar prin acel surub trece amestec spre circuitul de relanti. astept sugestii multumesc


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 8 Nov 2005, 13:06
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(ViperRS @ 8 Nov 2005, 12:28)
am si eu o intrebare. la dacia mea daca strang de tot surubul de amestec motorul nu moare ci merge in continuare iar plaja la care motorul merge rotund este destul de mare. De asemenea daca imi poate spune cineva daca cu surubul strans maxim ii merge motorul. eu stiu ca la relanti doar prin acel surub trece amestec spre circuitul de relanti. astept sugestii multumesc
*



La relanti trage benzina prin acel surub de dozaj amestec, dar, mai are niste orificii prin care trece amestecul carbuarant spre cilindrii atunci cand clapeta de acceleratie este prea deschisa (influentand depresiunea din spatele ei). Deci, e posibil ca motorul sa mearga chiar daca surubul de dozaj este complet strans.
Parerea mea alcoholic.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 8 Nov 2005, 13:16
Post #28


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(sddragos @ 8 Nov 2005, 13:06)
La relanti trage benzina prin acel surub de dozaj amestec, dar, mai are niste orificii prin care trece amestecul carbuarant spre cilindrii atunci cand clapeta de acceleratie este prea deschisa (influentand depresiunea din spatele ei). Deci, e posibil ca motorul sa mearga chiar daca surubul de dozaj este complet strans.
Parerea mea alcoholic.gif
*


... Pey da da' cand incepi sa faci reglajul intai desfaci surubul de la acceleratie ...


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 8 Nov 2005, 15:56
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




care este surubul de la acceleratie ca nu prea am priceput??


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 9 Nov 2005, 11:29
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(ViperRS @ 8 Nov 2005, 15:56)
care este surubul de la acceleratie ca nu prea am priceput??
*


Exista doua suruburi cu arc: cel de amstec, care e pozitionat orizontal, si cel de la obturator, sau acceleratie, pozitionat la 45 grade. (off:cum am citit pe net, desi acolo erau 17 grade) radmasa.gif


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th April 2024 - 10:40
Forum Renault