DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Loganul schimba strategia Renault

Vlad Georgescu
post 3 Nov 2005, 09:43
Post #1


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




Loganul schimba strategia Renault

Averea, 03 Noiembrie 2005

Cifra de afaceri a producatorului de automobile Renault a crescut cu 2,9% in primele luni ale anului 2005, comparativ cu aceeasi perioada din 2004, ajungand la 30,8 miliarde euro, potrivit unui comunicat al companiei preluat de cotidianul francez „Le Figaro“. Tot in aceasta perioada au fost vandute 1,9 milioane de autovehicule, in crestere cu 3,4%, fata de intervalul similar al anului trecut. Cele mai bune performante au fost inregistrate de vanzarile modelului Logan, ceea ce i-a convins pe constructori sa-si modifice strategia clasica de axare doar pe un singur model si sa promoveze si celelalte modele. Pana acum, majoritatea constructorilor isi axau vanzarile pe un singur model dominant, Volkswagen pe Golf, Fiat pe noul Punto, Peugeot pe modelul 206. Iar Renault proceda la fel, axandu-se pe modelul Megane.

Dar vanzarile masive de Logan au convins compania franceza ca este timpul sa-si modifice strategia si sa nu se mai focalizeze doar pe un singur model.

Bunele performante consemnate de fabricant provin de la filialele est-europene. Dacia, ale carei vanzari au crescut cu 85% in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2004, profita de pe urma succesului inregistrat de Logan. Date exacte ne prezinta directorul comercial al societatii Dacia Renault, Jean-Michel Sicre, citat de Mediafax.


Astfel, in primele zece luni ale acestui an au fost vandute pe piata interna un numar de 95.049 de autovehicule (Solenza, Logan si Pick-up), din care 43.527 au fost Logan. In ceea ce priveste productia uzinei de la Pitesti, aceasta va ajunge in acest an la 175.000 de unitati, obiectivul fabricii fiind de 200.000 de autovehicule in 2007, urmand ca productia sa fie majorata pana la 235.000 de unitati in anul 2008. Noutatile anuntate pentru anul viitor sunt o noua versiune a motorului pe benzina de 1,6 litri pentru Logan, cu puterea majorata la 107 cai putere, care va aparea in primavara lui 2006, precum si varianta de caroserie break, in toamna. Varianta furgoneta este prevazuta pentru a fi lansata la inceputul anului 2007.

In acelasi timp, Samsung Motors, alta achizitie a francezilor, are o cifra de vanzari cu peste 43%, relativ la intervalul comparat. In schimb, vanzarile marcii-mama Renault au scazut cu 2,1%, Renault avand rezultate pozitive doar departe de Europa Occidentala.

Referitor la strategia pe care compania franceza o va aplica in continuare, Carlos Ghosn, noul sau presedinte, a incercat sa pastreze discretia. Fiind intrebat la Salonul Auto de la Tokio asupra strategiei pe care o va adopta, acesta a afirmat ca, deocamdata, este in perioada de analiza a intregului sistem Renault, urmand ca in luna februarie a anului urmator sa prezinte un program de dezvoltare pe trei ani. Dar, in mod cert, una din directiile la care Ghosn va lucra va fi renuntarea la construirea unui singur model pe unitate de productie, fapt care se intampla acum.

Companiile auto japoneze au ales sa realizeze cat mai multe modele in cadrul aceleiasi uzine, ceea ce Renault nu a realizat, francezii alegand „sa atribuie unei unitati de productie realizarea unui singur model, cu toate riscurile ce ar putea parveni in urma unui esec.“, a afirmat Christian Feuillette, consultant la Himeria. Riscul producerii unui singur model la o fabrica este urias: esecul acelui model conduce la nerentabilitatea unitatii de productie.

In afara de aceasta strategie riscanta, Renault, ca majoritatea constructorilor europeni de automobile, isi bazeaza vanzarile pe un singur model dominant. Compania franceza reprezinta prototipul acestei tactici, varful sau de lance fiind modelul Megane. Ceilalti constructori procedeaza la fel. Pentru Peugeot, modelul 206 reprezinta 39% din cuantumul vanzarilor, pentru Volkswagen, Golf-ul este cap de afis cu 25% din totalul vanzarilor. Producatorul italian Fiat mizeaza pe noul sau Punto, care ar trebui sa acopere 40% din cifra sa de afaceri. „In situatia in care un singur model reprezinta 20-25% din vanzari, se intra intr-o zona de risc, in special cand masina trebuie reinnoita“, a precizat Vincent Besson, director de marketing la Citroen. In plus, apare inca un risc care nu trebuie deloc neglijat si cu care Renault a avut mult de furca.

Miza pe un singur model si neglijarea celorlalte poate sa prinda pe picior gresit o companie in cazul in care un model neglijat inregistreaza un nivel de cerere peste asteptarile initiale ale constructorilor. Iar acest lucru s-a intamplat cu Renault in cazul Logan-ului.

Compania a suferit pierderi din cauza faptului ca nu s-a putut adapta la nivelul mare de comenzi de care s-a bucurat marca realizata la Pitesti, producatorul fiind nevoit sa schimbe din mers cea mai mare parte a strategiei ce viza modelul produs in Romania. Iar tocmai acest fapt intentioneaza Ghosn sa-l modifice. Pentru ca Logan a bulversat serios strategia one-car-show a companiei.

Autor: Bogdan Asaftei


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
Athos, Porcos si Bairamis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Flores
post 4 Nov 2005, 09:04
Post #2


ALIEN


Group: Members
Posts: 372
Joined: 24 March 05
From: behind enemy lines




Logan ataca Europa la brat cu concurenta

Dacia, despre vanzarea Daewoo: „Avem de unde cobori si unde iesi”
Romania este pe cale sa devina un competitor puternic pe piata auto central si est-europeana odata cu revanzarea fabricii de automobile de la Craiova. Petitorii uzinei sunt Nissan (care insa este intr-o alianta cu Renault), General Motors si Ford. Un al doilea producator serios ar confirma perceptia creata de „curiozitatea” Logan. Oportunitatea este ca producatorii din Romania sa se pozitioneze in zona masinilor ieftine, dar care indeplinesc totusi niste standarde minime.

Monopol pe segment

Proiectul Logan a deschis practic aceasta piata. Renault are, acum, toate motivele sa se bucure. A creat o nisa pe care concureaza de unul singur. Asa se face ca si-a permis sa elimine din planurile sale versiunea de baza, de 5.000 de euro si apoi chiar sa ridice pretul de pornire de la 5.700 la 6.200 de euro. Practic, scumpirea este data de faptul ca Logan nu prea poate fi concurat nici de restul masinilor noi, nici de variantele second-hand vandute la acelasi pret.
Insa handicapul pionierului Logan se vede inca in cazul cererii la export. Este insistenta, dar numai pentru cantitati reduse. Piata, mai ales cea europeana, nu pare pregatita sa digere experimentul francezilor de la Renault. Concurenta unui al doilea model i-ar scadea profiturile pe piata interna. Pe de alta parte, oportunitatile de export ar creste odata cu aparitia Romaniei ca „marca” auto.

„Nu va fi doar Loganul pe care il stiti acum”

Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, pare pregatit sa infrunte competitia. „Avem de unde cobori si avem unde iesi”, ne-a declarat el. „Nu ne va deranja prezenta unui concurent serios. Si asta, deoarece Dacia Renault are o strategie superba pentru anii care vin, planuri care se bazeaza pe dezvoltarea unei game de produse din familia Logan, ce se adreseaza unei clientele de anvergura mondiala. Adica, nu va fi doar Loganul pe care il stiti acum”, a precizat Stroe.
Mai mult, acesta vede si beneficiile competitiei. „Existenta a doi beneficiari va stimula reteaua de furnizori de componente auto. Acestia isi vor putea permite sa faca investitii pe termen lung, deoarece daca unul dintre beneficiari intra in colaps, celalalt ramane in schema”.
Potrivit lui Stroe, pozitionarea Ro-maniei este un alt avantaj. Cheltuielile cu transportul pe piata central-europeana sunt mai mici, iar industria auto din Romania „va sparge frontierele”. „Cine-si imagina ca Logan va ajunge sa se vanda in Cehia, Polonia, Slovacia (...) Au disparut patriotismele regionale. Adica nu mai cumpar Dacia pentru ca sunt dac”, comenteaza Stroe.

Ce se intampla in regiune

Pana acum, Romania a pierdut timpul. Inainte de Logan, Dacia n-a reusit sa satisfaca pretentiile pietei externe, in ciuda preturilor derizorii. Cat despre fabrica de la Craiova, aceasta a cazut victima strategiei la fel de paguboase a coreenilor de la Daewoo. Ei au incercat sa „sparga piata” cu modele mai ieftine, dar invechite. N-au reusit, iar cand si-au imbunatatit oferta erau deja in faliment. I-a cumparat General Motors, care insa a hotarat ca nu are ce face cu fabrica de la Craiova.
Pe de alta parte, celelalte tari din regiune reprezinta modele de succes. In Cehia, Skoda in asociere cu Volkswagen au mers pe principiul calitatii fara compromisuri. Skoda a reusuit sa ajunga o marca mondiala. Tot in Cehia se mai produc modelele micro ale Citroen, Peugeot si Toyota, intr-o fabrica noua. Celelalte tari nu au marci proprii, dar gazduiesc fabrici ale marilor producatori mondiali.
Cele doua fabrici din Polonia au fost privatizate cu Fiat, respectiv Daewoo. Aceasta din urma a avut aceeasi soarta ca si fabrica Daewoo de la Craiova. General Motors a refuzat s-o preia, motivul in acest caz fiind ca isi construise deja o uzina noua in Polonia. O alta fabrica a construit-o Volkswagen, care mai are capacitati de productie si in Slovacia. Si francezii de la Renault mai au o uzina in zona. In Slovenia se produce modelul Clio bicorp.

"Au disparut patriotismele regionale. Adica nu mai cumpar Dacia pentru ca sunt dac"
Constantin Stroe,
vicepresedinte Dacia Renault
Copyright &copy; 1996-2005 Evenimentul Zilei Online.

http://www.evz.ro/europa/?news_id=202210&print=1


--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI- Dacia Logan Laureate 1.6
Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musicall
post 9 Nov 2005, 01:11
Post #3


musicall


Group: Members
Posts: 547
Joined: 6 February 05
From: Braila




M-a facut mama Logan

Presa franceza a dezvaluit ieri ca producatorul de automobile Renault se gandeste sa achizitioneze fabrica Daewoo Craiova. Potrivit cotidianului economic „La Tribune“, francezii doresc uzina de la Craiova, intrucat planuiesc sa-si extinda capacitatile de productie pentru modelul Logan.

Contactat telefonic, Valeriu Garlea, director de comunicare la Daewoo Romania, a declarat pentru „Averea“ ca producatorul francez de automobile nu a ascuns niciodata faptul ca fabrica de la Craiova reprezinta una din prioritatile planului sau de extindere.

Productia de Logan-uri este in crestere. Daca pana la finalul acestui an, volumul total al productiei anuale s-ar situa in jurul cifrei de 150.000 de unitati, in 2006, productia anuala ar trebui sa depaseasca 300.000 de unitati. Vanzarile „ultraeconomicului“ Logan au ajuns la 114.000 de unitati, mai mult de jumatate fiind comercializate in Romania.

Informatia privind interesul Renault pentru uzina de automobile de la Craiova a circulat in media romaneasca si la sfarsitul anului trecut, stimulata de o declaratie a ministrului francez al Industriilor, Patrick Devedjian, citat de AFP. Deocamdata insa nu s-a concretizat nimic.

Informatia publicata de cotidianul francez „La Tribune“, a fost data publicitatii in contextul in care, zilele trecute, sindicalistii de la uzina Renault au venit cu un plan de relansare a activitatii, pentru stimularea vanzarilor. Ei au propus crearea unei game complete de masini vandabile. Situatia de la Renault este una dificila, considera liderii sindicatului. Philippe Noel, delegat al sindicatului, a declarat ca „nu vede cum ar putea grupul sa-si indeplineasca obiectivele pe anul 2010“, de a vinde 4 milioane de vehicule pe an.

Vanzarile modelelor Laguna, Velsatis, Espace si chiar Megane sunt in declin, iar lansarea micului Twingo a fost amanata, din motive ce tin de rentabilitatea proiectului.

„Cat despre Clio, este prea devreme pentru a vedea daca este un succes sau nu. De fapt, totul se bazeaza pe Logan“, a adaugat Philippe Noel, preluat de „Le Monde“. Sindicatele trag un semnal de alarma, dar raman optimiste, afisand cifre ambitioase relativ la majorarea vanzarilor pana la 5,5 milioane de vehicule in 2012, fata de 2,3 milioane in 2004. O asemenea pretentie implica insa marirea unitatilor de productie, ceea ce ar justifica achizitionarea fabricii de la Craiova.

Totusi, modelul Logan nu este vazut de catre sindicalisti ca un model de lunga durata pentru companie. Crearea unei game de masini vandabile, nepretentioase si ieftine, gen Logan, are drept scop impulsionarea celeilalte game de masini, ce cuprinde versiunile clasice. Logan-ul, ca si alte masini ieftine ce vor urma, trebuie sa sustina celelalte modele, afirma sindicalistii, dupa care poate sa dispara. Sau cum o spun direct sindicatele: „Filosofia care trebuie urmata este de a utiliza Logan-ul pe piete noi, unde Renault nu a patruns, apoi sa se renunte la concept“.

De la Oltcit la Renault?

Oltcit Craiova s-a nascut dintr-un parteneriat aventuros intre autoritatile comuniste din Romania (64%) si capitalistii francezi de la Citroen (36%), in 1976. Un an mai tarziu, la Craiova, a inceput constructia unei fabrici moderne pentru masini cu o capacitate mica de combustie.

Tiparul masinii a fost fabricat in 3 versiuni: Club, Special si Axel 12 TRS (pentru export). Dupa 1989, numele Oltcit era abandonat, fiind preschimbat in Oltena. Acest tip a continuat sa fie produs pana cand a fost semnat contractul cu compania Daewoo (numele Oltena schimbat in Rodae), fiind echipat cu un motor de 1.300 cc si 5 viteze.

In noiembrie 1994, Daewoo a stabilit facilitatile productiei in Romania, devenind cel mai important investitor strain al tarii, prin infiintarea unei societati mixte, creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Aceasta fabrica, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construita pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an. Dar lucrurile au luat o turnura negativa in 1999, cand Daewoo Coreea a dat faliment. La jumatatea lunii iunie a acestui an, fondatorul colosului Daewoo, Kim Woo-Choong, 69 de ani, s-a predat la Seul justitiei din tara sa.

Fostul patron a fost acuzat de a fi majorat ilicit activele grupului cu 41 de miliarde dolari pentru a obtine un imprumut de 9,9 miliarde dolari. Prabusirea Daewoo s-a resimtit si in Romania. Fabrica Daewoo de la Craiova, alaturi de fabricile Daewoo din Polonia si Ucraina, nu au fost incluse in acordul de vanzare a unor active ale Daewoo Motor catre General Motors si Korea Development Bank.

De atunci, mai multe companii s-au aratat interesate de achizitionarea fabricii de la Craiova. General Motors isi anuntase intentia de a participa la privatizarea Daewoo Craiova, dar compania traversa o perioada grea, perioada care s-a accentuat in ultima parte a anului. Un alt petitor al fabricii Daewoo de la Craiova a fost Ford. Anuntul privind interesul producatorului american de autovehicule pentru fabrica de la Craiova a fost facut cu ocazia vizitei pe care presedintele Traian Basescu a facut-o in Statele Unite.

Uzina de la Craiova mai poate produce sub marca Daewoo pana la inceputul lunii ianuarie, dupa ce General Motors a prelungit acordul de licenta care expira in luna octombrie. Grupul american s-a aratat interesat sa preia producatorul roman, insa discutiile nu s-au concretizat printr-un acord.

Daewoo Motor detine un pachet de 51% din actiunile societatii de la Craiova. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni. Guvernul a mandatat Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie sa negocieze preluarea actiunilor aflate in posesia companiei sud-coreene, pentru a vinde ulterior pachetul majoritar unui investitor strategic.

Fabrica pare a fi intrat acum in vederile francezilor de la Renault care vor sa extinda productia marcii Logan, pe care o produc deja la uzina de la Pitesti.


Averea, 09 Noiembrie 2005


--------------------
Fiat Punto Classic | Blogu personal - delfinul.com
Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GicaPopescu
post 16 Nov 2005, 12:03
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




Cumpararea de catre Renault a fabricii de la Craiova pt. a produce Logan si aici este o veste proasta pentru cumparatorii de autoturisme din Romania. Aceasta achizitie va crea practic un monopol in productia de autoturisme din Romania, Dacia scapand de unicul potential concurent.
Preluarea fabricii de la Craiova de catre un alt producator puternic (cum ar fi fist GM DAT, care putea produce modele ieftine Chevrolet fara mari investitii) ar fi fost benefica prin concurenta care s-ar fi putut crea pe piata romaneasca, o piata dominata de masinile ieftine, datorita salariului mediu de circa 200 euro.
Dupa aceasta preluare si inlaturarea concurentei locale, Dacia va avea o mai mare libertate de a creste in continuare preturile, si fara o imbunatatire a calitatii.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6MPI - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 16 Nov 2005, 12:20
Post #5


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Ba, mai terminati cu prostiile astea. Fiecare face pe expertul si se face ca isi exprima si el opinia.

Ce dracu de monopol ma? Voi stiti ce e aia? Si daca s-ar face Golan la Craiova, ce dracu impiedica alt producator sa faca in viitor masini? Ce monopol cand NIMENI altcineva nu e foarte interesat de locul ala? Daewoo, daca nu stii dar vorbiti...are licenta pana la sfarsitul acestui an (parca). Dupa aia gata, ca se face Golan la Craiova, ca nu se face, tot "monopol" este....dupa mintea voastra. Daca GM nu vine sa faca altceva in Rrumenia, tot Golanul va fi singura masina facuta in Rrumenia.

Anyway...Logan are mai degraba concurent pe piata masini facute afara...gen Fiat, Chevrolet. Dar voi vorbiti...ca sa vorbiti. Si deja atatia sunteti cu "monopolul" in gura, ca altii s-ar putea sa va si creada down.gif

Toti...mari "experti" .... in .... strategii.... rolleyes.gif wacko.gif blink.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 16 Nov 2005, 12:30
Post #6


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(GicaPopescu @ 16 Nov 2005, 12:03)
Cumpararea de catre Renault a fabricii de la Craiova pt. a produce Logan si aici este o veste proasta pentru cumparatorii de autoturisme din Romania. Aceasta achizitie va crea practic un monopol in productia de autoturisme din Romania, Dacia scapand de unicul potential concurent.
...
Dupa aceasta preluare si inlaturarea concurentei locale, Dacia va avea o mai mare libertate de a creste in continuare preturile, si fara o imbunatatire a calitatii.
*


Nu zau? Tu crezi ca cine isi lua pina acum BMW, Mercedes sau alte masini asemanatoare, de acum o sa ia numai Logan datorita... monopolului? radmasa.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ake
post 16 Nov 2005, 12:34
Post #7


Morderator


Group: Moderatori
Posts: 1.040
Joined: 6 July 04
From: Bucuresti




hai va rog terminati cu discutia asta despre monopol ca se discuta pe celalalt topic aberatia asta


--------------------
(si) Dacia Logan Laur.1.4
"Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 16 Nov 2005, 12:36
Post #8


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(MoneyTalks @ 16 Nov 2005, 13:30)
Nu zau? Tu crezi ca cine isi lua pina acum BMW, Mercedes sau alte masini asemanatoare, de acum o sa ia numai Logan datorita... monopolului? radmasa.gif
*



Damn, si eu ma gandeam sa imi iau Logan. Screw Logan, imi iau Mercedes. Na...concurenta.... radmasa.gif

QUOTE(GicaPopescu @ 16 Nov 2005, 13:03)
...Dacia scapand de unicul potential concurent.
*


Oricum...asta cred ca a fost ... cireasa de pe tort din tot post-ul ala, care de altfel este o analiza foarte profunda, amanuntita, obiectiva asupra pozitiei Logan pe piata, si a pietei auto in general....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Nov 2005, 12:37
Post #9


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu zic sa-l ignorati pe userul GicaPopescu care arunca numai petarde... Si foloseste termeni fara a sti ce inseamna (urechist)... Si este si impotriva Loganului...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 16 Nov 2005, 12:39
Post #10


-


Group: Members
Posts: 21.839
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(klaus @ 16 Nov 2005, 12:37)
... Si este si impotriva Loganului...
*



Mai ales pentru asta. radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 16 Nov 2005, 12:40
Post #11


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(klaus @ 16 Nov 2005, 13:37)
... Si este si impotriva Loganului...
*



Inadmisibil. il punem pe rug.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Nov 2005, 12:42
Post #12


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Mai, da sa ma chemati pe mine sa aprind focul


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ake
post 16 Nov 2005, 12:42
Post #13


Morderator


Group: Moderatori
Posts: 1.040
Joined: 6 July 04
From: Bucuresti




voua va lipsesc niste warn-uri?


--------------------
(si) Dacia Logan Laur.1.4
"Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Nov 2005, 12:47
Post #14


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Cum naiba sa nu ne lipseasca, daca lumea habar nu are (HABAR NU ARE) ce inseamna aia monopol, zice " Dacia scapand de unicul potential concurent" (deci cu ocazia asta va disparea de pe piata si fiat albea, si clio symbol, si skoda fabia, si kalos etc, etc)
dupa care vine si zice:
QUOTE
Dupa aceasta preluare si inlaturarea concurentei locale, Dacia va avea o mai mare libertate de a creste in continuare preturile, si fara o imbunatatire a calitatii.

Hai nu zau?
O sa creasca preturile pana o sa ajunga la nivelul pretului de BMW, moment in care o sa-mi vand Loganul meu si cu banii luati pe el la second-hand o sa-mi cumpar o skoda octavia noua.

Daca lumea nu gandeste cand scrie, si scrie fara sa gandeasca, suntem dispusi si la warnuri...

As observa ca la fotbal si la economie se pricepe tot romanul. Problema este ca in cazul fotbalului deciziile luate de "priceputi" ma influenteaza mai putin la buzunar, dar la partea economica, din cauza "priceputilor" suntem cum suntem.
Ca-si dau multi cu parerea, si dintre ei putin se pricep cu adevart, restu-s Habar-n-am al XIV-lea


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 16 Nov 2005, 12:56
Post #15


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE(klaus @ 16 Nov 2005, 12:47)
restu-s Habar-n-am al XIV-lea
*


Mai degraba viitori someri de la uzinele Craiova wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 09:55
Forum Renault