Loganul schimba strategia Renault
Loganul schimba strategia Renault
Vlad Georgescu |
3 Nov 2005, 09:43
Post
#1
|
||
/----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|||
Flores |
4 Nov 2005, 09:04
Post
#2
|
ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines |
Logan ataca Europa la brat cu concurenta
Dacia, despre vanzarea Daewoo: „Avem de unde cobori si unde iesi” Romania este pe cale sa devina un competitor puternic pe piata auto central si est-europeana odata cu revanzarea fabricii de automobile de la Craiova. Petitorii uzinei sunt Nissan (care insa este intr-o alianta cu Renault), General Motors si Ford. Un al doilea producator serios ar confirma perceptia creata de „curiozitatea” Logan. Oportunitatea este ca producatorii din Romania sa se pozitioneze in zona masinilor ieftine, dar care indeplinesc totusi niste standarde minime. Monopol pe segment Proiectul Logan a deschis practic aceasta piata. Renault are, acum, toate motivele sa se bucure. A creat o nisa pe care concureaza de unul singur. Asa se face ca si-a permis sa elimine din planurile sale versiunea de baza, de 5.000 de euro si apoi chiar sa ridice pretul de pornire de la 5.700 la 6.200 de euro. Practic, scumpirea este data de faptul ca Logan nu prea poate fi concurat nici de restul masinilor noi, nici de variantele second-hand vandute la acelasi pret. Insa handicapul pionierului Logan se vede inca in cazul cererii la export. Este insistenta, dar numai pentru cantitati reduse. Piata, mai ales cea europeana, nu pare pregatita sa digere experimentul francezilor de la Renault. Concurenta unui al doilea model i-ar scadea profiturile pe piata interna. Pe de alta parte, oportunitatile de export ar creste odata cu aparitia Romaniei ca „marca” auto. „Nu va fi doar Loganul pe care il stiti acum” Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, pare pregatit sa infrunte competitia. „Avem de unde cobori si avem unde iesi”, ne-a declarat el. „Nu ne va deranja prezenta unui concurent serios. Si asta, deoarece Dacia Renault are o strategie superba pentru anii care vin, planuri care se bazeaza pe dezvoltarea unei game de produse din familia Logan, ce se adreseaza unei clientele de anvergura mondiala. Adica, nu va fi doar Loganul pe care il stiti acum”, a precizat Stroe. Mai mult, acesta vede si beneficiile competitiei. „Existenta a doi beneficiari va stimula reteaua de furnizori de componente auto. Acestia isi vor putea permite sa faca investitii pe termen lung, deoarece daca unul dintre beneficiari intra in colaps, celalalt ramane in schema”. Potrivit lui Stroe, pozitionarea Ro-maniei este un alt avantaj. Cheltuielile cu transportul pe piata central-europeana sunt mai mici, iar industria auto din Romania „va sparge frontierele”. „Cine-si imagina ca Logan va ajunge sa se vanda in Cehia, Polonia, Slovacia (...) Au disparut patriotismele regionale. Adica nu mai cumpar Dacia pentru ca sunt dac”, comenteaza Stroe. Ce se intampla in regiune Pana acum, Romania a pierdut timpul. Inainte de Logan, Dacia n-a reusit sa satisfaca pretentiile pietei externe, in ciuda preturilor derizorii. Cat despre fabrica de la Craiova, aceasta a cazut victima strategiei la fel de paguboase a coreenilor de la Daewoo. Ei au incercat sa „sparga piata” cu modele mai ieftine, dar invechite. N-au reusit, iar cand si-au imbunatatit oferta erau deja in faliment. I-a cumparat General Motors, care insa a hotarat ca nu are ce face cu fabrica de la Craiova. Pe de alta parte, celelalte tari din regiune reprezinta modele de succes. In Cehia, Skoda in asociere cu Volkswagen au mers pe principiul calitatii fara compromisuri. Skoda a reusuit sa ajunga o marca mondiala. Tot in Cehia se mai produc modelele micro ale Citroen, Peugeot si Toyota, intr-o fabrica noua. Celelalte tari nu au marci proprii, dar gazduiesc fabrici ale marilor producatori mondiali. Cele doua fabrici din Polonia au fost privatizate cu Fiat, respectiv Daewoo. Aceasta din urma a avut aceeasi soarta ca si fabrica Daewoo de la Craiova. General Motors a refuzat s-o preia, motivul in acest caz fiind ca isi construise deja o uzina noua in Polonia. O alta fabrica a construit-o Volkswagen, care mai are capacitati de productie si in Slovacia. Si francezii de la Renault mai au o uzina in zona. In Slovenia se produce modelul Clio bicorp. "Au disparut patriotismele regionale. Adica nu mai cumpar Dacia pentru ca sunt dac" Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia Renault Copyright © 1996-2005 Evenimentul Zilei Online. http://www.evz.ro/europa/?news_id=202210&print=1 |
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
musicall |
9 Nov 2005, 01:11
Post
#3
|
musicall Group: Members Posts: 547 Joined: 6 February 05 From: Braila |
M-a facut mama Logan
Presa franceza a dezvaluit ieri ca producatorul de automobile Renault se gandeste sa achizitioneze fabrica Daewoo Craiova. Potrivit cotidianului economic „La Tribune“, francezii doresc uzina de la Craiova, intrucat planuiesc sa-si extinda capacitatile de productie pentru modelul Logan. Contactat telefonic, Valeriu Garlea, director de comunicare la Daewoo Romania, a declarat pentru „Averea“ ca producatorul francez de automobile nu a ascuns niciodata faptul ca fabrica de la Craiova reprezinta una din prioritatile planului sau de extindere. Productia de Logan-uri este in crestere. Daca pana la finalul acestui an, volumul total al productiei anuale s-ar situa in jurul cifrei de 150.000 de unitati, in 2006, productia anuala ar trebui sa depaseasca 300.000 de unitati. Vanzarile „ultraeconomicului“ Logan au ajuns la 114.000 de unitati, mai mult de jumatate fiind comercializate in Romania. Informatia privind interesul Renault pentru uzina de automobile de la Craiova a circulat in media romaneasca si la sfarsitul anului trecut, stimulata de o declaratie a ministrului francez al Industriilor, Patrick Devedjian, citat de AFP. Deocamdata insa nu s-a concretizat nimic. Informatia publicata de cotidianul francez „La Tribune“, a fost data publicitatii in contextul in care, zilele trecute, sindicalistii de la uzina Renault au venit cu un plan de relansare a activitatii, pentru stimularea vanzarilor. Ei au propus crearea unei game complete de masini vandabile. Situatia de la Renault este una dificila, considera liderii sindicatului. Philippe Noel, delegat al sindicatului, a declarat ca „nu vede cum ar putea grupul sa-si indeplineasca obiectivele pe anul 2010“, de a vinde 4 milioane de vehicule pe an. Vanzarile modelelor Laguna, Velsatis, Espace si chiar Megane sunt in declin, iar lansarea micului Twingo a fost amanata, din motive ce tin de rentabilitatea proiectului. „Cat despre Clio, este prea devreme pentru a vedea daca este un succes sau nu. De fapt, totul se bazeaza pe Logan“, a adaugat Philippe Noel, preluat de „Le Monde“. Sindicatele trag un semnal de alarma, dar raman optimiste, afisand cifre ambitioase relativ la majorarea vanzarilor pana la 5,5 milioane de vehicule in 2012, fata de 2,3 milioane in 2004. O asemenea pretentie implica insa marirea unitatilor de productie, ceea ce ar justifica achizitionarea fabricii de la Craiova. Totusi, modelul Logan nu este vazut de catre sindicalisti ca un model de lunga durata pentru companie. Crearea unei game de masini vandabile, nepretentioase si ieftine, gen Logan, are drept scop impulsionarea celeilalte game de masini, ce cuprinde versiunile clasice. Logan-ul, ca si alte masini ieftine ce vor urma, trebuie sa sustina celelalte modele, afirma sindicalistii, dupa care poate sa dispara. Sau cum o spun direct sindicatele: „Filosofia care trebuie urmata este de a utiliza Logan-ul pe piete noi, unde Renault nu a patruns, apoi sa se renunte la concept“. De la Oltcit la Renault? Oltcit Craiova s-a nascut dintr-un parteneriat aventuros intre autoritatile comuniste din Romania (64%) si capitalistii francezi de la Citroen (36%), in 1976. Un an mai tarziu, la Craiova, a inceput constructia unei fabrici moderne pentru masini cu o capacitate mica de combustie. Tiparul masinii a fost fabricat in 3 versiuni: Club, Special si Axel 12 TRS (pentru export). Dupa 1989, numele Oltcit era abandonat, fiind preschimbat in Oltena. Acest tip a continuat sa fie produs pana cand a fost semnat contractul cu compania Daewoo (numele Oltena schimbat in Rodae), fiind echipat cu un motor de 1.300 cc si 5 viteze. In noiembrie 1994, Daewoo a stabilit facilitatile productiei in Romania, devenind cel mai important investitor strain al tarii, prin infiintarea unei societati mixte, creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Aceasta fabrica, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construita pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an. Dar lucrurile au luat o turnura negativa in 1999, cand Daewoo Coreea a dat faliment. La jumatatea lunii iunie a acestui an, fondatorul colosului Daewoo, Kim Woo-Choong, 69 de ani, s-a predat la Seul justitiei din tara sa. Fostul patron a fost acuzat de a fi majorat ilicit activele grupului cu 41 de miliarde dolari pentru a obtine un imprumut de 9,9 miliarde dolari. Prabusirea Daewoo s-a resimtit si in Romania. Fabrica Daewoo de la Craiova, alaturi de fabricile Daewoo din Polonia si Ucraina, nu au fost incluse in acordul de vanzare a unor active ale Daewoo Motor catre General Motors si Korea Development Bank. De atunci, mai multe companii s-au aratat interesate de achizitionarea fabricii de la Craiova. General Motors isi anuntase intentia de a participa la privatizarea Daewoo Craiova, dar compania traversa o perioada grea, perioada care s-a accentuat in ultima parte a anului. Un alt petitor al fabricii Daewoo de la Craiova a fost Ford. Anuntul privind interesul producatorului american de autovehicule pentru fabrica de la Craiova a fost facut cu ocazia vizitei pe care presedintele Traian Basescu a facut-o in Statele Unite. Uzina de la Craiova mai poate produce sub marca Daewoo pana la inceputul lunii ianuarie, dupa ce General Motors a prelungit acordul de licenta care expira in luna octombrie. Grupul american s-a aratat interesat sa preia producatorul roman, insa discutiile nu s-au concretizat printr-un acord. Daewoo Motor detine un pachet de 51% din actiunile societatii de la Craiova. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni. Guvernul a mandatat Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie sa negocieze preluarea actiunilor aflate in posesia companiei sud-coreene, pentru a vinde ulterior pachetul majoritar unui investitor strategic. Fabrica pare a fi intrat acum in vederile francezilor de la Renault care vor sa extinda productia marcii Logan, pe care o produc deja la uzina de la Pitesti. Averea, 09 Noiembrie 2005 |
--------------------
Fiat
Punto Classic |
Blogu personal
- delfinul.com Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
|
|
GicaPopescu |
16 Nov 2005, 12:03
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 18 October 05 |
Cumpararea de catre Renault a fabricii de la Craiova pt. a produce Logan si aici este o veste proasta pentru cumparatorii de autoturisme din Romania. Aceasta achizitie va crea practic un monopol in productia de autoturisme din Romania, Dacia scapand de unicul potential concurent.
Preluarea fabricii de la Craiova de catre un alt producator puternic (cum ar fi fist GM DAT, care putea produce modele ieftine Chevrolet fara mari investitii) ar fi fost benefica prin concurenta care s-ar fi putut crea pe piata romaneasca, o piata dominata de masinile ieftine, datorita salariului mediu de circa 200 euro. Dupa aceasta preluare si inlaturarea concurentei locale, Dacia va avea o mai mare libertate de a creste in continuare preturile, si fara o imbunatatire a calitatii. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6MPI
- DJ-XX-XXX
|
|
driverx |
16 Nov 2005, 12:20
Post
#5
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
Ba, mai terminati cu prostiile astea. Fiecare face pe expertul si se face ca isi exprima si el opinia.
Ce dracu de monopol ma? Voi stiti ce e aia? Si daca s-ar face Golan la Craiova, ce dracu impiedica alt producator sa faca in viitor masini? Ce monopol cand NIMENI altcineva nu e foarte interesat de locul ala? Daewoo, daca nu stii dar vorbiti...are licenta pana la sfarsitul acestui an (parca). Dupa aia gata, ca se face Golan la Craiova, ca nu se face, tot "monopol" este....dupa mintea voastra. Daca GM nu vine sa faca altceva in Rrumenia, tot Golanul va fi singura masina facuta in Rrumenia. Anyway...Logan are mai degraba concurent pe piata masini facute afara...gen Fiat, Chevrolet. Dar voi vorbiti...ca sa vorbiti. Si deja atatia sunteti cu "monopolul" in gura, ca altii s-ar putea sa va si creada Toti...mari "experti" .... in .... strategii.... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
MoneyTalks |
16 Nov 2005, 12:30
Post
#6
|
- Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland |
QUOTE(GicaPopescu @ 16 Nov 2005, 12:03) Cumpararea de catre Renault a fabricii de la Craiova pt. a produce Logan si aici este o veste proasta pentru cumparatorii de autoturisme din Romania. Aceasta achizitie va crea practic un monopol in productia de autoturisme din Romania, Dacia scapand de unicul potential concurent. ... Dupa aceasta preluare si inlaturarea concurentei locale, Dacia va avea o mai mare libertate de a creste in continuare preturile, si fara o imbunatatire a calitatii. Nu zau? Tu crezi ca cine isi lua pina acum BMW, Mercedes sau alte masini asemanatoare, de acum o sa ia numai Logan datorita... monopolului? |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Ake |
16 Nov 2005, 12:34
Post
#7
|
Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti |
hai va rog terminati cu discutia asta despre monopol ca se discuta pe celalalt topic aberatia asta
|
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
driverx |
16 Nov 2005, 12:36
Post
#8
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
QUOTE(MoneyTalks @ 16 Nov 2005, 13:30) Nu zau? Tu crezi ca cine isi lua pina acum BMW, Mercedes sau alte masini asemanatoare, de acum o sa ia numai Logan datorita... monopolului? Damn, si eu ma gandeam sa imi iau Logan. Screw Logan, imi iau Mercedes. Na...concurenta.... QUOTE(GicaPopescu @ 16 Nov 2005, 13:03) Oricum...asta cred ca a fost ... cireasa de pe tort din tot post-ul ala, care de altfel este o analiza foarte profunda, amanuntita, obiectiva asupra pozitiei Logan pe piata, si a pietei auto in general.... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
klaus |
16 Nov 2005, 12:37
Post
#9
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Eu zic sa-l ignorati pe userul GicaPopescu care arunca numai petarde... Si foloseste termeni fara a sti ce inseamna (urechist)... Si este si impotriva Loganului...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
16 Nov 2005, 12:39
Post
#10
|
- Group: Members Posts: 21.839 Joined: 19 April 05 From: Romania |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
driverx |
16 Nov 2005, 12:40
Post
#11
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
klaus |
16 Nov 2005, 12:42
Post
#12
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Mai, da sa ma chemati pe mine sa aprind focul
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ake |
16 Nov 2005, 12:42
Post
#13
|
Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti |
voua va lipsesc niste warn-uri?
|
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
klaus |
16 Nov 2005, 12:47
Post
#14
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Cum naiba sa nu ne lipseasca, daca lumea habar nu are (HABAR NU ARE) ce inseamna aia monopol, zice " Dacia scapand de unicul potential concurent" (deci cu ocazia asta va disparea de pe piata si fiat albea, si clio symbol, si skoda fabia, si kalos etc, etc)
dupa care vine si zice: QUOTE Dupa aceasta preluare si inlaturarea concurentei locale, Dacia va avea o mai mare libertate de a creste in continuare preturile, si fara o imbunatatire a calitatii. Hai nu zau? O sa creasca preturile pana o sa ajunga la nivelul pretului de BMW, moment in care o sa-mi vand Loganul meu si cu banii luati pe el la second-hand o sa-mi cumpar o skoda octavia noua. Daca lumea nu gandeste cand scrie, si scrie fara sa gandeasca, suntem dispusi si la warnuri... As observa ca la fotbal si la economie se pricepe tot romanul. Problema este ca in cazul fotbalului deciziile luate de "priceputi" ma influenteaza mai putin la buzunar, dar la partea economica, din cauza "priceputilor" suntem cum suntem. Ca-si dau multi cu parerea, si dintre ei putin se pricep cu adevart, restu-s Habar-n-am al XIV-lea |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
paulp |
16 Nov 2005, 12:56
Post
#15
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2024 - 09:55 |