Lichid frana
Lichid frana
klaus |
6 Dec 2003, 16:04
Post
#1
|
||
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
Cornel001 |
24 Jun 2005, 01:16
Post
#2
|
membru belit Group: Members Posts: 282 Joined: 27 June 04 From: Bucuresti |
Ce e chestia aia de sus ca nu inteleg mai nimic. Nici n-am timp acum sa studiez mai bine. Chestia e ca am o intrebare si am dat search sa vad daca s-a mai postat si n-am gasit nimic, decat topicul asta care are legatura cu problema mea. Problema e: la Dacia mea a inceput sa se aprinda becul rosu BRAKE (ala dreptunghiular). Tata zice ca tre completat lichidul de frana si sa cumpar o sticluta de 200-250 ml. Eu am vrut sa verific ca chiar asta e cauza. Stie cineva? Mentionez ca, din cate stiu, are servofrana. Si inca franeaza binisor, dar... Ce lichid ar fi mai bun si compatibil cu ce am deja in Dacie (habar n-am ce am dar ce s-o pune de obicei) ?
This post has been edited by Cornel001: 24 Jun 2005, 01:18 |
--------------------
Lodgy
6.0 MPI
2035 It's now safe to turn off Romania
|
|
ydaniel |
24 Jun 2005, 11:22
Post
#3
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
pune dot 3 !ai grija daca se aprinde indicatorul poate ai lichid doar pe conducete!atentie!!!!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Cornel001 |
24 Jun 2005, 18:50
Post
#4
|
membru belit Group: Members Posts: 282 Joined: 27 June 04 From: Bucuresti |
Mersi de raspuns! Am fost si am luat dot3. Si raspunsul tau m-a lamurit mai bine ce vroia sa zica articolul de mai sus citat de klaus
|
--------------------
Lodgy
6.0 MPI
2035 It's now safe to turn off Romania
|
|
gheghe |
24 Jun 2005, 23:09
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH |
M-am tot întrebat, oare ce se depreciază la lichidul de frână de tot susțin producatorii de autoturisme ca trebuie schimbat lichidul de frână. Acum am înțeles și problema se pune în special la șoferii cu un stil de conducere mai sportiv.
Un post interesant... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
SYL |
26 Jun 2005, 16:09
Post
#6
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Lichidul de frana e hidrofil (cred ca asta e termenul..), adica "atrage" apa, si asfel ijn timp "inglobeaza" apa, ceea ce face ca sa ii scada temperatura de fierbere, scad astfel performantele franarii, etc. In plus tevile circuitului de franare se corodeaza de la apa.
S-ar putea sa conteze si stilul de condus; am vazut mai demult un tabel cu producatorii de autoturisme si perioada sau nr de km cand trebuie schimbat lichidul de frana. Majoritatea erau cu 1 sau 2 ani, si ca nr km 20k-60k. Singura exceptie era Ferrari cu 6 luni sau 5mii km ! |
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
dantes |
27 Jun 2005, 11:46
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia |
Ca o intrebare de dumb...
Pe la noi in romanica se gaseste pe rafturile magazinelor, un lichid de frana TIP N... Asta de care e? unde se regaseste intre cele enumerate de klaus...dot 3, 4...??? E in sticlute de plastic de 250 si 500 ml, de culoare gri, si o eticheta alb cu visiniu... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
SYL |
27 Jun 2005, 13:19
Post
#8
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Am vazut si eu....cred ca este tip DOT 3 (e recomandat pt Dacii), si la Dacia pana acum cativa ani se folosea DOT 3.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
ydaniel |
30 Jun 2005, 20:08
Post
#9
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
tip N este dor 4 sau dot 3!adica pt ale noastre!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Ciumonk |
30 Jun 2005, 20:24
Post
#10
|
EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea |
SYL, lichidul de frana nu e "hidrofil".E higroscopic.Adica absoarbe apa.
|
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
emircea |
30 Jun 2005, 21:25
Post
#11
|
membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara |
Klaus a uitat sa precizeze ca temperaturile de acolo sunt in grade Farenheit (conversia: http://www.scorpiosite69.freeserve.co.uk/temperature.htm ).
Un lichid de frana interesant, cu pret de 3,9 euro/250 ml este si Pentosin (Dot4) - ptr Dacie e super ok. Are aceleasi performante ca si ATE Super Blue si e mai usor de gasit. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
clau lcf |
30 Jun 2005, 23:21
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 23 February 05 From: Constanta |
am luat azi 2+2 , 120.000 cica e bun,cred ca e bun, astea romanesti(bidon negru,eticheta visinie i bidon albastru,eticheta galbena) mananca garniturile. sant patit.
|
--------------------
Volskwagen
Corrado
1995
- CT 29 VRG VW Corrado VR6 2.9 & Opel Astra G caravan 2.0 DTL.
|
|
klaus |
30 Nov 2005, 19:37
Post
#13
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
As vrea sa mai punctez niste lucrururi:
Lichidele de frana sunt clasificate de Department of Transportation (DOT) cu un numar DOT. Aceste numere au la baza atat componenta chimica cat si performantele pe care trebuie sa le aiba lichidul de frana. Acest numar DOT mentioneaza caracteristicile minime pe care trebuie sa le aiba lichidul (asta inseamna ca un lichid DOT 3 de la o firma sa corespunda binemersi la caracteristicile DOT 4) Din punct de vedere chimic, lichidele de frana se impart in doua categorii: 1. DOT 3, 4 si 5.1 sunt bazate pe Glycol. Rezistenta la caldura a lichidelor pe baza de glycol scade dramatic odata cu absorbtia de apa, chiar si in cantitate f. mica. Lichidele pe baza de glycol sunt higroscopice. Ele atrag apa si din surse f. butin vizibile (ca de ex., odata ce capacul a fost desigilat, lichidul incepe sa absoarba apa. De aceea nu este indicat utilizarea unui lichid de frana aflat intr-un recipient la care nu se stie de cand este deschis; sau abssoarbe prin garniturile sistemului de franare, pe care daca nu se depune apa de la ploaie, se condenseaza din atmosfera) Procentul de apa din lichidul de frana creste cu ca. 1-2% in fiecare an de utilizare Apa in lichidul de frana scade punctul de fierbere a lichidului si mareste capacitatea de compresie a lichidului (lucru de evitat). Acesta este motivul principal pentru are la cca. 2 ani lichidul de frana trebuie schimbat. 2. DOT 5 sunt bazate pe silicon. Lichidele bazate pe silicon nu sunt higroscopice si nu absorb apa din aer, insa apa tot poate ajunge in instalatia de franare. Aceste molecule de apa conduc la scadere punctului de fierbere a lichidului si la coroziune (apa nu se amesteca cu lichidul si circula sub forma de "bule" prin circuit) I. Lichide bazate pe glycol (dot 3, 4, 5.1) Acestea sunt lichidele folosite in mod normal in sistemele de franare. culoarea lichidului atunci cand este "curat" este o culoare usor galbuie sau transparenta. Daca lichidul capata o culoare maronie sau negra, ar trebui schimbat. DOT 3 - are punct de fierbere la cca. 205 C, DOT 4 - punct de fierbere la cca. 230 C. Lichidele DOT 4 sunt mai higroscopice decat cele DOT 3, si de aceea pot ajuge destul de repede sa aiba aceleasi caracteristici cu cele DOT 3 DOT 5.1 - punct de fierbere la cc. 260 C. Este conceput pentru sistemele de franare cu ABS care au modulatoare (valve de control) si care au cerinte suplimentare fata de cele DOT 3, 4. Mai este cunoscut si ca DOT 4 plus. Niciodata sa nu se foloseasca lichide bazate pe silicon (DOT 5) in locul celor bazate pe glycol (DOT 3, 4 sau 5.1) II. Lichidele bazate pe silicon (DOT 5) Lichidele bazate pe silicon nu absorb apa, deci isi pastreaza mai mult caracteristicile de fierbere decat cele bazate pe glycol. Utilizarea lichidelor pe silicon nu inseamna ca nu trebuie schimbate regulat. Astfel, desi nu absoarbe apa, totusi aceasta isi gaseste loc de intrare in sistem, scazand astfel punctul de fierbere, si formand picaturi si bule care corodeaza elementele de metal ale sistemului de Acestea se folosesc cu precadere la masinile de expozitie (nu ataca si strica vopseaua), karturi, motociclete, vehicule militare si la bicicletele cu frane hidraulice. Lichide si cantitati: Supernova lichid SAE J 1703 DOT 4, 0.650l Solenza lichid SAE J 1703 DOT 4, 0,450l Logan lichid SAE J 1703 și DOT 4, 0,5l |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Radduu |
21 Jan 2006, 15:05
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti |
as vrea sa stiu si eu cam ce lichid de frana (marca) este bun pt daciile berline. Daca a cumparat cineva un lichid de frana si a fost multumit de el. Eu am folosit dastea romanesti...si pot sa spun ca sunt jalnice.Am toata instalatia de franare noua pe masina.Tot aud ca depinde si ce fel de lichid de frana folosesc, de ex: unu romanesc costa 50.000 iar la aceeasi cantitate unul strain costa 200.000. As vrea sa stiu cam ce lichide de frana folositi si daca se poate si niste preturi.
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
ydaniel |
23 Jan 2006, 11:24
Post
#15
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
pai dot 3.nu stiu pretul.de firma nu stiu ce sa-ti recomand.total ar fi bun sau unele nemtesti
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Hedonis |
25 Jan 2006, 12:36
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 13 August 04 From: Bucuresti |
totusi am o nelamurire!!! de ce lichid de frane DOT5 nu este recomadat la ..ex. Dacia Supernova ????
astept un raspuns cu un real interes, pt. ca trebie sa-l schimb Si ce producator este mai bun pt. SRN?? si ce categorie?? |
-------------------- |
|
klaus |
25 Jan 2006, 13:21
Post
#17
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
1. Pentru ca lichidele de franare pe baza de glicol (DOT 3, 4, 5.1) nu sunt compatibile cu cele pe baza de silicon (DOT 5) (lumea zice ca formeaza la amestecarea lor niste "gume" care nu fac bine circuitului sub presiune, si devine extrem depericuloasa franarea cu acei compusi in circuit). Eu din cate stiu, cele doua nu se amesteca intre ele si astfel ramane pe circuit lichid glicolic, care atrage umezeala, si care va creste astfel inevitabil compresibilitatea lichidului si va scadea punctul de ferbere.
2. Pentru ca lichidele bazate pe silicon nu sunt compatibile cu piesele de "cauciuc" pe baza de siliconi 3. Lichidele de franare pe baza de silicon se "lipesc" de rezidurile din circuitul de franre (murdarie, resturi de la garnituri rezultate in urma uzurii) si pot crea niste "gelatine" care pot infunda circuitul. 4. Lichidele DOT 5 sunt scumpe (si la noi nu prea se gasesc) 5. Lichidele DOT 5 sunt mai expuse la aer mai mult in instalatie (nu se poate face aerisirea complet). |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Hedonis |
25 Jan 2006, 17:40
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 13 August 04 From: Bucuresti |
multumesc mult pt. raspuns
m-am lamurit |
-------------------- |
|
ydaniel |
27 Jan 2006, 20:35
Post
#19
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
eu recomand castrol!e cam scump da merita!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Radduu |
3 Feb 2006, 18:34
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti |
QUOTE(clau lcf @ 1 Jul 2005, 01:21) am luat azi 2+2 , 120.000 cica e bun,cred ca e bun, astea romanesti(bidon negru,eticheta visinie i bidon albastru,eticheta galbena) mananca garniturile. sant patit. Nu e dot4? Am auzit de la un mecanic ca nu e bun dot 4 pt dacie. .Am vrut sa cumpar si eu azi dar m-am razgandit si am luat tot unul romanesc...DOT 3 This post has been edited by Radduu: 3 Feb 2006, 18:58 Attached thumbnail(s) DSC00035.JPG ( Size: 201.89k ) Number of downloads: 38 |
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
Dreamer |
3 Feb 2006, 20:11
Post
#21
|
Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov |
Radule .... nu stiu ce lichid de frana e ala .... dar nu imi inspira incredere deloc ...
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
Radduu |
3 Feb 2006, 20:24
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti |
scrie pe el autentificat rar....il folosesc de putin timp si mi se pare normal. Oricum, am fost acum la shell si am gasit lichid de frana 2+2 DOT3 si mi-am cumparat dasta. Sper sa fie bun de ceva..
This post has been edited by Radduu: 3 Feb 2006, 21:01 Attached thumbnail(s) DSC00037.JPG ( Size: 221.43k ) Number of downloads: 29 |
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
ViperRS |
4 Feb 2006, 14:19
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca |
vedeti ca la daciile mai noi sau poate si inainte se poate folosi linistit DOT4. In cartea cu instructiunile de folosire de la dacia mea din 97 specifica ca se poate folosi si DOT3 si DOT4. LA vara o sa schimb si eu lichidulde frana
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
argon |
4 Feb 2006, 15:42
Post
#24
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
Logic ca se poate folosi si dot 3 si dot 4, se pot amesteca fara nici un fel de problema.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
am_o_dacie_veche |
4 Feb 2006, 16:24
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 4 February 06 |
Pentru dacii se recomanda DOT 3. Cel mai bun (calitate/pret) este cel facut de Desan. E un producator de la noi, are fabrica in bucuresti. nu ataca nimic, daca de asta mi-a fost frica vreo secunda... costa destul de putin si e la fel de bun ca 2+2 sau castrol. care costa de 3 ori mai mult. |
--------------------
Dacia
1310
- BR23AKE Daca ma mai tine inca 8 ani, o inscriu in Cartea Recordurilor!
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2024 - 07:34 |