DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme frana ?

myx
post 27 Jan 2006, 21:39
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 11 December 05




Astazi mi s-a intamplat un lucru nasol. Ma apropiam de un semafor, s-a facut rosu, am scos-o din viteza, si cand sa pun frana, frana tare, ca si cum as fi avut motorul oprit. Am avut ceva emotii, masina s-a oprit 6-7 metrii mai incolo. Am avut noroc ca intersectia era si un pic in panta, si oricum nu aveam viteza. Dupa ce am bagat in marsalier sa dau un pic inapoi, am testat frana era ok.
A mai intalnit cineva situatia asta?


--------------------
Renault Laguna III 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LeMartin
post 27 Jan 2006, 23:28
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 25 August 04




La mine am intalnit senzatia de a apasa pedala pana in podea (lin, nu brusc, deci nu din prima pana la fund) si sa am senzatia ca masina abia incetineste. La inceput frana de minune masina, dar de prin vara incoace nu prea mai imi place cum franeaza. Ma trezesc ca sunt nevoit sa apas pedala lin si apoi sa o apas tare restul cursei pentru ca masina nu franeaza in distanta anticipata de mine.

Am 9300 de Km cu ea...sper ca sunt placutele duse si ca nu e ceva mai grav. A mai mers cineva cu ea care are obiceiul de a frana des si foarte brusc. Sper ca de acolo e problema, adica o uzura a placutelor.

In rest, zgomot urat la franare, DAR urat, daca franez mai brusc se aude un zgomot ca si cum un butoi pe jumate gol se freaca de ceva metalic.

Cum scap de sesiune (al dracu ala care a inventat-o) intru cu ea in service (sper ca nu in pom biggrin.gif).

Din ce am citit pe aici si din discutiile cu altii, am inteles ca la SLZ mai pic repartitorul frana. Sper sa nu fie asta la mine...

La myx sper ca a fost o scapare ce nu se va mai repeta, dar poate si la el sa dea repartitorul semne de oboseala sau poate placutele?

Eu sunt cam nepriceputeanu, dar...zic si io...


--------------------
Dacia SLZ Europa 2004 alba - B-XX-XHV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 28 Jan 2006, 16:49
Post #3


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




Nici la mine nu mai franeaza ca in primii 5000 km, si placutele le-am schimbat la 10,000 (nu cred ca de la asta e) ... sad.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABONE77
post 28 Jan 2006, 17:05
Post #4


el jefe


Group: Members
Posts: 856
Joined: 9 August 04
From: Bucuresti




ieri am facut echilibrarea si m-am uitat la placute la 13500 km mai au cam 3 mm de carne pe ele ma asteptam sa fie mai groase. pana la 15000 km am sa le schimb. in mod normal trebuie sa fie ceva legat de servofrana nu de placute. pedala nu trebuie sa se intareasca decat daca sunt probleme legate de pompa de franare.


--------------------
Dacia Sandero 2009 1.6 MPI Laureate - TPG
cine e bun e bun si cand e rau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DOREL
post 28 Jan 2006, 17:18
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 November 05




Ieri am schimbat plăcuțele de frână (la 20k) și mi s-a întâmplat următorul fenomen: după ce am ieșit din service, pe drum, s-a aprins beculețul " martor avarie sistem de frânare", ceea ce înseamnă, conform manualului Solenza, "lipsă presiune circuit frânare față". M-am întors la service și prezentând situația mi-au spus că este firesc să fie așa până se așează plăcuțele și că după 50-100 km problema se rezolvă de la sine. Cum până acum eu nu am mai auzit de o asemenea situație,îmi permit să vă cer un sfat, cum să procedez în continuare. Au dreptate cei de la service sau nu?


--------------------
dacia solenza diesel - B-35-JTW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 28 Jan 2006, 18:06
Post #6


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.257
Joined: 22 January 04




Eu cred ca nu! Am schimbat si eu placutele de doua ori, dar nu s-a aprins nimic. Fa-le scandal!


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 28 Jan 2006, 18:14
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti





Dupa o schimbare de placute becul se aprinde daca franezi tare prima frana dupa ce le-ai montat. Nu este obligatoriu sa se intample intotdeauna. Trebuie resetat senzorul de pe pompa de frana.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myx
post 28 Jan 2006, 18:25
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 11 December 05




Am dat fuga azi la un service, si mi-au zis ca trebuie schimbata pompa de frana. Dar nu s-au uitat la masina. Oricum era sambata.
In rest nu am avut nici un indicator aprins. Si dupa ce s-a oprit si am bagat in viteza de ce a revenit la normal? Daca servofrana nu functioneaza nu ar trebui sa pot apasa, dar mai greu ?


--------------------
Renault Laguna III 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 28 Jan 2006, 19:04
Post #9


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.257
Joined: 22 January 04




Eu cred ca nu! Am schimbat si eu placutele de doua ori, dar nu s-a aprins nimic. Fa-le scandal!


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 28 Jan 2006, 21:13
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti






--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 30 Jan 2006, 11:11
Post #11


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Dorele, idiotii nu au stiut sa schimbe placutele astfel incat sa nu se aprinda becul. Asta e... Ca sa rezolvi asta mai bine faci singur ! Nu merita sa consumi benzina pana la service. Ideea e ca se reseteaza acest bec prin scoaterea contactorului ICP si punerea lui la loc. La mine nesimtitii (la IPSO... service serios...) au scos papucul ca sa nu se vada becul. Sunt topicuri ca sa vezi ce si cum. Parca era o cheie de 22 implicata.

Cat despre problema lui myx, cu pedala tare, tare, am patit-o si eu de cateva ori. Explicatia corecta e cea a lui asarban cum ca au inghetat placutele in etrier si de aia ele nu s-au putut apropia de disc in mod corespunzator. De obicei se intampla doar la prima frana dupa ce pleci de pe loc, dupa o noapte geroasa. Indeea e sa apesi foarte foarte tare pe pedala de 2-3 ori si gata.
Daca face asa inseamna ca nu trebuie sa iti faci griji. Nu schimba pompa ca nu are nici o legatura. Daca insa devine pedala tare dupa ce initial era OK si nu ai oprit intre timp, atunci intr-adevar poate fi o problema.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DOREL
post 30 Jan 2006, 15:31
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 November 05




196nds, am făcut așa cum ai spus.Am scos papucul electric, am desfăcut contactorul ICP și fără altă intervenție l-am montat la loc, întradevăr cu cheie de 22, iar becul s-a stins. Problema este rezolvată, totul este ok, datorită ție. Te așteptăm și pe viitor cu astfel de sfaturi deosebit de utile. Ești tare. Mulțumesc mult, mai scutit de alte drumuri pe la service-uri.


--------------------
dacia solenza diesel - B-35-JTW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 30 Jan 2006, 15:39
Post #13


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Ehe... eu am fost doar pe post de raspandac. Altii sunt cei ce merita aplauzele. Eu am folosit informatia data de ei si am aplicat-o. Parca liviu a fost primul care a reusit sa faca operatiunea fara sa mai mearga la service cu DSN. Asa ca sunt multe tutoriale care ne invata ce sa facem pe aici.

Cum ramane cu problema initiala a lui myx ?


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 30 Jan 2006, 18:33
Post #14


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




in primul rand cati km ai cu masina.
Se manifesta la fel daca tragi frana de mana? daca da, at trebuie sa umbli la sabotii din spate si sa-i apropii de tambur. Nu prea functioneaza autoreglarea... sau ai uzati tamburii
Daca in continuare ai prob verifica daca nu cumva ai scurgeri sau aer pe instalatie
urmatoarea de verificat ar fi servo. Cu motorul oprit fa cateva pedale, tine apasata frana si porneste motorul. Daca pedala se duce in jos atunci functioneaza....

verifica toate garniturile de la etrieri si cilindrii de pe spate sa nu ai pierderi sau mizerie...
Nu mai am alte idei acum
Klaus help me daca am scapat ceva....

This post has been edited by Cib: 30 Jan 2006, 18:38


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myx
post 30 Jan 2006, 19:57
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 11 December 05




Multumesc la toti ! Azi am fost in service (altul) si s-au uitat la ea.
Mi-au spus ca de vina este garnitura; au schimbat-o; si daca imi va face probleme nu mai ramane decat sa schimbe si pompa de servofrana, ceea ce sper sa nu fie cazul. (la garnitura m-am uitat si eu azi dimineata, si sub ea intr-o parte era curs un pic de tot)
Au spus ca din cauza garniturii prindea aer.
Aseara am testat-o si eu putin, frana tinea bine, dar totusi pedeala cursei mi s-a parut cam lunga. Si la relanti (masina stand pe loc) se auzea un usor fasait cand apasam frana.
Acum vad ca nu se mai aude, si sper sa fie problema rezolvata.
E naspa sa te trezesti ca nu ai frane. Pot spune ca am avut noroc, pt ca nu am avut viteza.
@cib am 32700 km.
@i96nds nu s-a intamplat la prima frana.

This post has been edited by myx: 30 Jan 2006, 20:30


--------------------
Renault Laguna III 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moustache
post 12 Feb 2006, 19:54
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 12 July 04
From: Brasov




Din experienta proprie:
- pedala lunga - de cele mai multe ori probleme cu autoreglajul. Daca sabotii sunt uzati tare mai trebuie strans si cablul de la frana de mana, altfel, nu mai autoreglajul nu e destul.
- pedala care se comporta normal, frana ineficienta - posibil probleme pe fata, gen placute blocate, sau (in cazul meu) pene care au ruginit si etrierul nu mai culisa pe furca, frana doar placuta din interior. De altfel asta am vazut ca se intampla la foarte multi, daca totul ar merge bine, ambele placute ar trebui sa se uzeze aproape la fel, daca placuta din interior se uzeaza mult si cea din exterior putin, inseamna ca etrierul nu culiseaza pe pene si furca - trebuiesc cautate cauzele de la caz la caz.
Are cineva idee daca se gasesc separat pene pt. etrierele de Solenza? La mine s-a dus cadmierea de pe ele si cam ruginesc, de asta mi se blocheaza etrierul. Le-am uns cu vaselina inainte de montare (penele, si un strat subtire de vaselina, sa nu ajunga si pe disc), dar nu stiu cat va dura pana ruginesc iar si as vrea sa le schimb.


--------------------
Dacia Solenza Clima - BV-36-MAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 13 Feb 2006, 10:22
Post #17


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(moustache @ 12 Feb 2006, 20:54)
daca placuta din interior se uzeaza mult si cea din exterior putin, inseamna ca etrierul nu culiseaza pe pene si furca - trebuiesc cautate cauzele de la caz la caz.

Are cineva idee daca se gasesc separat pene pt. etrierele de Solenza? La mine s-a dus cadmierea de pe ele si cam ruginesc, de asta mi se blocheaza etrierul. Le-am uns cu vaselina inainte de montare (penele, si un strat subtire de vaselina, sa nu ajunga si pe disc), dar nu stiu cat va dura pana ruginesc iar si as vrea sa le schimb.


moustache, imi place explicatia ta cu uzura inegala a placutelor. Foarte interesant, le voi verifica si pe ale mele. Eu cand am montat la loc penele le-am smirgheluit putin cu un smirghel foarte fin ca sa indepartez rugina aia.

Eu am cumparat de la magazinul CNCD de la Obor un "set anexe asamblate" care merge la SLZ si papuc diesel. Costa cam 16 lei noi si are penele alea, sigurantele pentru pene, agrafele alea de sarma. Insa sunt doar pentru o roata asa ca mi se pare cam mare pretul.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darius
post 17 Feb 2006, 13:28
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 18 March 05
From: arad




QUOTE(DOREL @ 30 Jan 2006, 15:31)
196nds, am făcut așa cum ai spus.Am scos papucul electric, am desfăcut contactorul ICP și fără altă intervenție l-am montat la loc, întradevăr cu cheie de 22, iar becul s-a stins. Problema este rezolvată, totul este ok, datorită ție. Te așteptăm și pe viitor cu astfel de sfaturi deosebit de utile. Ești tare. Mulțumesc mult, mai scutit de alte drumuri pe la service-uri.
*



am si eu aceeasi problema cu papucul scos la sonda aia de presiune din pompa de frana si ma intrebam daca nu o sa curga lichid si urmeaza aerisiri ale circuitului si asa mai departe in cazul in care scot sonda afara pt resetare.
mersi


--------------------
Seat Cordoba 6L - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 17 Feb 2006, 15:40
Post #19


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(darius @ 17 Feb 2006, 14:28)
am si eu aceeasi problema cu papucul scos la sonda aia de presiune din pompa de frana ... in cazul in care scot sonda afara pt resetare.
mersi


Hai ca iti ia 5 minute sa rezolvi problema. De curs nu curge nimic si nu se intampla nimic nici daca mergi cu el asa, ne-resetat.
Mie imi statea pe creier becul ala rosu !!!
E bine totusi sa il resetezi ca altfel... daca chiar vei avea vreodata probleme cu presiunea in pompa atunci va fi rau ca nu te va mai avertiza acest "bec rosu".


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teodor
post 6 Mar 2006, 09:22
Post #20


.


Group: Members
Posts: 176
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




Ca sa nu mai deschid un nou topic, am si eu probleme cu franele.
Pe spate a inceput sa harie cand apas pedala mai puternic, daca franez incet haraitul nu apare sau cel putin nu il aud eu.
In schimb pe fata am o nedumerire mare.Dupa ce mi sau schimbat palcutele , dupa ce am facut 1000 km acum incep sa scartie la orice denivelare si pe stanga si pe dreapta.Plus ca la viteze mari pe partea stanga cand franez se aude un harait puternic .
Iar aseara dupa 500 km de mers am simtit un miros de ars pe partea stanga, mirosea a textolid sau ceva dubios parca plastic, lucru ciudat si frigea janta rau de tot, pe partea drapta fata puteai sa tii mana pe janta.
Banuiesc ca pe stanga ar fi etrierul, dar nu mi se pare in regula ca dupa 17 000 km sa se strice asa repede.Iar pe spate haraitul cand apare cand dispare.


--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI SLZ 1,9 Diesel 2006 - BZ-xx-www
M-am trezit Luni si m-am gandit Marti sa ma duc Miercuri la munca...Da` cand am vazut Joi ca vine Vineri, ce dreaq` sa caut Sambata la munca...cand Duminica e zi libera ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 6 Mar 2006, 13:18
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Citeste mai cu atentie prin toate topicurile treaba cu haraitul pe spate ! Este de la mizeria din interiorul tamburilor de pe spate ! Eu am avut zgomotul , le-am curatat , dupa 4 luni a aparut iarasi ! Franele nu tin bine si se incalzesc mai mult cam 150 km , dupa aceea nu mai au voie sa se incalzeasca si trebuie sa functioneze in parametrii normali ! Daca se incalzesc prea mult , ori nu merg bine pistonasele de la etrier , ori folosesti prea mult frana , pentru ca la 17.000 km nu prea aveai de ce sa schimbi placutele de frana , ci pe la 30.000 !!! Invata sa folosesti mai mult frana de motor si vei economisi multa benzina ( pentru ca in frana de motor consumul este 0% , adica nici macar de relantiu ) si mai multi bani cu schimburi mai rare ale consumabilelor de frana ( placute , sabori , discuri ... ) Mirosul de incalzit poate fi si de la ambreiaj . Stai cumva prea mult cu piciorul pe ambreiaj , il fortezi cam mult ? La temperaturile astea in mod normal nu are voie sa se incalzeasca atat de mult ... Probabil ca scartaitul vine de la placutele de frana tip ecologic , care au randament mai prost , dar scartaie ingrozitor .

Scrie in profil ce masina ai si toate datele tale daca vrei raspunsuri mai la obiect !!!!

Editat de b64chr: Din motive tehnice, masina nu apare in profil, chiar daca userul a completat-o. Pentru a o vedea se face click pe nick-ul userului si se deschide o pagina in care printre altele se poate vedea si masina.

This post has been edited by b64chr: 7 Mar 2006, 08:37


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teodor
post 6 Mar 2006, 17:25
Post #22


.


Group: Members
Posts: 176
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




Scrie in profil dar nu apare, si nu stiu de ce....
Mirosul venea de la roata, a fost comfirmat de inca o persoana cu care eram in masina.Daca a schimbat cineva platutele pe la 30 000 cu placutele din fabrica sa imi zica si mie , cum a mers si pe unde a mers cu masina.


--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI SLZ 1,9 Diesel 2006 - BZ-xx-www
M-am trezit Luni si m-am gandit Marti sa ma duc Miercuri la munca...Da` cand am vazut Joi ca vine Vineri, ce dreaq` sa caut Sambata la munca...cand Duminica e zi libera ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 7 Mar 2006, 13:39
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




E uite ca iti spun eu . Am 27.600 km si nu s-au schimbat nici o placuta si nici un sabot la masina . Am luat masina la 23.000 si pana atunci nu s-a schimbat absolut nimic , pentru ca am vb cu proprietarul si i-am facut si teste la Computest .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teodor
post 7 Mar 2006, 13:48
Post #24


.


Group: Members
Posts: 176
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




Sa inteleg ca astia de la ADRAS m-au facut, sau e o regula pana in 30 000 sa nu schimbi placutele??
Mi sau aratat placutele cateva secund dar de la 2 m nu am observat mai nimic.....deci bravo marius80_eugen
Curios este ca daca pun frana nu imi trage nici stg. si nici dreapta.
Dar scartie de ma omoara la denivelari si la viteze mari face ca ABS-ul pe partea stanga.


--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI SLZ 1,9 Diesel 2006 - BZ-xx-www
M-am trezit Luni si m-am gandit Marti sa ma duc Miercuri la munca...Da` cand am vazut Joi ca vine Vineri, ce dreaq` sa caut Sambata la munca...cand Duminica e zi libera ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 7 Mar 2006, 15:30
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Daca te uiti atent in cartea de service cam scrie pe acolo cam la cat trebuie sa le schimbi . Eu tin minte ca si la berlina le schimbam cam tot asa rar ... peste 30.000 desi acolo nu le aveam aerisite franele fata . Eu am un stil de condus destul de calm si benefic pentru masina wub.gif ... sorry ca nu e o boala sa v-o dau si voua ! icon_mrgreen.gif Ar fi chiar aiurea sa schimbi mai des placutele decat filtrul de aer ! tongue.gif Eu sunt sigur ca la tine este de la pistonasele de la etrier si din cauza asta raman uneori blocate , se incinge discul si se consuma placutele . Cei din service nu cred ca ar avea vre-un castig sa-ti spuna acest lucru , pentru ca altfel te duci mai rar la ei si nu-si iau banu . Eu stiu ca lichidul de frana trebuie schimbat cam la 2 ani , dar la tine nu cred ca ar fi cazul ... eu vreau acum in vara sa schimb si lichidul de frana si antigelul . Buna ar fi o verificare , curatare si aerisire in cazul tau . wink.gif Dar tie iti scartaie la denivelari cand pui frana sau cand mergi pur si simplu ? Ca eu la berlina aveam probleme la denivelari si curbe cu sigurantele de la etrier si pana nu le-am schimbat nu am scapat de vibratii si scartait . Nu stiu sigur daca aici este alt sistem de prindere , dar merita verificat .

This post has been edited by marius80_eugen: 7 Mar 2006, 15:31


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ant
post 7 Mar 2006, 16:00
Post #26


Utilizator resuscitat


Group: Members
Posts: 358
Joined: 21 June 04
From: Bucuresti




*** off-topic ***
in alte ordine de idei si mie mi s-a intamplat faza cu frana sa nu tina dar isi revenea dupa cateva pedale. E putin cam nasol dar asta e... vineri are programata o revizie mica si sper sa acopar si problema asta si spun ce s-a intamplat.


--------------------
Opel Vectra 2005 cu remorca - B .. AIT
Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 7 Mar 2006, 17:06
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




La solnite este un reper pe etriere care iti arata uzura placutei(subtierea ei) si te poti orienta dupa el fara sa astepti sa mearga fier pe fier
Cu stima
bion


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnDoe1
post 15 Mar 2006, 10:41
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 11 February 05




Am si eu o problema cu franele si deja dupa 4 service-uri in care tot au verificat si razverificat m-am decis sa intreb si eu aici pe forum poate ma lumineaza cineva.

Se intampla in felul urmator: Placutele de frana pe fata sunt blocate pe disc(cand plec de pe loc de abia porneste) iar pe spate nu tine; aste mi se pare logic sa nu tina pe spate atat timp cat placutele sunt blocate pe fata. Eu am acum 43k de km insa problema asta am avut-o de la a doua revizie adica de la 20k, am vazut ca ceva nu e in regula insa nu stiam ce; motorul tragea greu, vibreaza cand plec de pe loc, si consuma intre 15L si 25L la suta; eu ma banuit ca e motorul de vina pana am facut un accident la buzau acum 2 sapt; Nu mi-au tinut franele si am intrat in cineva ma-am facut si eu varza si ala la fel.

Pt ca platforma mi-a cerut 15mil sa mi-o tracteze pana in buc, de la buzau, am gasit pana la urma pe cineva din braila care m-a tractat cu sufa pana la braila si a trebuit sa repar masina tot in braila. De abia acolo am observat ca rotile pe fata nu pot fi invartite cu mana, cand masina era pe elevator si schimbatorul pus pe liber. Mecanici au zis ca e normal sa fie asa ca rotile se tin in planetare si ca planetarele la orice masina au o frecare f mare si nu pot fi invartite cu mana;

Dupa ceva spagi si multe interventii s-a oferit un mecanic sa se uite la frana;
Problema e urmatoarea; inainte de acident cu vreo luna mai inainte am schimbat discurile de frana, placutele de frana, sabotii pe spate, repartitorul de frana s-a curatat toata instalatia de frana cu alcol industrial si s-a pus un alt lichid de frana nou. Piesele au fost noi si le-am cumparat eu de la magazinul Dacia, deci este exclus sa imi fi pus aoa rebuturi; pe tot timpul operatiei am asistat si eu acolo in service.

Acum astia din service imi zic sa schimb si etrierii si pompa de frana; adica daca le-as schimba si pe astea as avea practic o instaltie de frana nou nouta.

Insa ma intreb chiar asa trebuie? am observat ca si discurile astea noi au capatat un sant in ele cu toate ca sunt noi.

Cand am luat masina de la Braila dupa accident pe tot drumul braila-buc masina amers exceptional de bine; adica nu a mai mers infranata, a consumat pe o distanta de 200 de km cam 12-13L deci a consumat ca in carte; Insa dupa o zi de mers cu ea prin Buc, a inceput iara sa mearga infranata, iar un sfert de rezervor pe care il mai aveam s-a dus in 37 de km, motorul iara trage greu si vibreaza cand plec de pe loc, ca sa nu mai zic ca nu are vana de loc.

Inainte de accident cu o zi, am schimbat in service, catalizatorul, bujii, kitul de distributie, curea de accesorii, pompa servodirectie, amortizoare, bucsaraie.
Practic nu pot suspecta catalizatorul ca e bulit pt caasta pe care il am e nou.

Problema vine din frane, in special alea pe fata care raman blocate in permanenta.
Pt ca sunt blocate, nici cele de pe spate nu mai tin cand pun frana. Cand apas pe pedala de frana, nu mai e ferma asa cand era masina noua; se infunda destul de moale pana la un pct. Inainte cand era masina noua, daca nu eram atent la pedala de frana si apasam pe ea putin mai tare ma ridica de pe scaun; Acum parca am ABS la masina; adica apas pe pedala si tot apas si ea parca aluneaca cand franeaza.

Isi poate da seama cineva din ce am scris mai sus, cam de unde ar fi problema? pt ca eu am zis ca la service nu mai merg, pt ca nu mai suport sa dau spagi in continu' si aia sa-si bata joc.

This post has been edited by JohnDoe1: 15 Mar 2006, 10:42


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-34-...
decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 15 Mar 2006, 11:07
Post #29


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(JohnDoe1 @ 15 Mar 2006, 11:41)
Isi poate da seama cineva din ce am scris mai sus, cam de unde ar fi problema? pt ca eu am zis ca la service nu mai merg, pt ca nu mai suport sa dau spagi in continu' si aia sa-si bata joc.

JohnDoe1, poate nu sunt eu expert la masini... dar tu chiar ca ai fost ghinionist. E culmea ce ti s-a intamplat.
Intrucat imi esti simpatic poate ar fi bine sa ne intalnim si sa surubarim impreuna la rotile tale si sa vedem ce e acolo. Am mai desfacut rotile si deja sunt expert la asta. Chiar trebuie sa fac operatiunea si la mine ca s-a adunat mizerie si cred ca nu se retrage cum trebuie o placuta.
Totusi daca nu se retrage pistonul - asa cum banuiesc cei de la service - ar putea fi o problema de la pompa sau de la etrieri(adica pistoanele...).

Ce parere ai?

P.S. Mecanicii aia chiar ca sunt idioti. Roata de pe fata poate fi invartita cu mana daca masina e "pe liber". Daca nu tragi frana de mana atunci rotile de pe spate se invart chiar bine de tot, ca la ruleta. Pe fata nu e chiar asa insa rezistenta pe care o pune planetara nu e chiar asa de mare.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 15 Mar 2006, 11:27
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Toate rotile trebuie sa poate fi invaritte cu mana , cand masina este pe elevator ! ( cu conditia sa nu fie trasa frana de mana sau sa fie bagata in viteze !!! ) Cele de pe fata merg putin mai greu si e posibil ca , invartind o roata sa o vezi si pe cealalta miscandu-se putin . Dupa toata povestirea ta eu cred ca ti-ai luat o mare teapa si ai dat mai mult de jumatate din bani degeaba . Daca rotile din fata sunt deja blocate , presiunea se duce si in spate ... e adevarat ca exista un repartitor , dar se duce !!! La franele tale pe fata cred ca sunt de vina pistonasele etrierilor , adica exact ce nu ai schimbat tu . E normal ca , daca placutele raman blocate pe discri , ele se incing , masina trage greu si se consuma si placutele si discurile . Astfel , prin schimburile de placute si discuri nu ai facut altceva decat sa le mai inca un rand de lucru etrierilor defecti => bani aruncati ... Daca pistonasele erau curatate , gresate si garniturile schimbate nu aveau voie sa faca asa ceva . Dupa treaba asta , nu te lua dupa ei neaparat sa faci si o aerisire "romaneasca" la toate rotile . Adica mai intai rezolvi probl cu etrierele ( la plural cum o fi ? ) si apoi aerisiri si verificari ... Vezi ca pe spate pot fi reglati sabotii , astfel incat sa-ti tina bine si egal si frana de picior si cea de mana .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2024 - 22:18
Forum Renault