DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> baterie descarcata

sorini
post 5 Jan 2004, 14:59
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 21 August 02
From: ploiesti




Salut si LA Multi Ani!
Am avut urmatoarea problema cu bateria: Cand am vrut sa plec intr-o zi geroasa am avut surpriza ca, in momentul cand am vrut sa pornesc, sa nu se invarte electromotorul. Am luat tensiune de la o alta masina si a pornit imediat. Am facut un drum mai lung cam de 440 km si, facand proba dupa o stationare de 3 zile, a pornit cum trebuie cu bateria de pe masina. Am tras concluzia ca bateria nu e dusa ( sau nu e dusa de tot) si ca era descarcata. Bateria are 2 ani si e Rombat. Insa cred ca o sa am probleme din nou avand in vedere ca eu circul cu ea cam 8 km pe zi in oras, zi de zi si drumuri mai lungi fac destul de rar. M-am gandit ca as putea saptamanal sau la doua saptamani s-o demontez si s-o pun la incarcat ca sa nu am surprize. Insa nu stiu cat timp pot tine masina fara baterie, cum afecteaza calculatorul masinii intreruperea saptamanala a alimentarii cu tensiune. Daca aveti informatii despre problemele care ar putea sa apara, va rog sa-mi spuneti si mie.
Va multumesc.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 5 Jan 2004, 15:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Cel mai bine ar fi sa-ti pregatesti banu' pt una noua, ca sa eviti surpriza unei morti subite a bateriei, care sa te prinda cine stie pe unde.
Si Rombat-ul meu original m-a tinut 2,5 ani, asa ca esti pe aproape.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 5 Jan 2004, 15:54
Post #3


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Vezi ca si Dany a avut aceeasi problema. S-a dat jos din masina in benzinarie, a platit ce avea de platit si cind a vrut sa plece, a avut surpriza sa nu mai zica nimic masina.... Are o SLZ de cca. 8 luni....


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 5 Jan 2004, 17:04
Post #4


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Si daca tot o sa-ti iei una noua, nu-ti lua Rombat.
Eu am Caranda Calciu si desi are aproape 2 ani, n-a binevoit sa-si dea duhul decit dupa 2 zile de dat la automat (si nici atunci de tot, ci doar cit sa dea un pic de scinteie si sa-mi bubuie toba icon_evil.gif ).


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fion98
post 5 Jan 2004, 17:09
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 9 September 03
From: Bucuresti




iar, ca parca ti-a mai bubuit odata wink.gif

scuze pentru off topic


--------------------
Dacia LOGAN - IL-xx-DIO
--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 5 Jan 2004, 17:16
Post #6


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Pai, de atunci era vorba tongue.gif .
Lasa-ma ca dupa ce am sudat-o pe aia, a trebuit sa-mi cumpar alta ca nu tinea sudura neam (scapa la greu gaze) si vad ca nici asta nu e mai rasarita. Stii vorba ca sa nu te zgircesti la tarite. N-am vrut sa dau 500k pe o toba de fabrica si am platit de 2 ori cite 270 pe unele de cooperativa icon_evil.gif , iar la primavara tre s-o schimb si pe asta ca e prea zgomotoasa (tabla subtire).


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 7 Jan 2004, 15:50
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Mi-am lasat masina in garaj si am plecat la drum cu DSN cumnatului meu prin Europa si dupa 12 zile, acum dimineata nu a mai pornit deloc, nici macar electromotorul nu l-a dus, moarta complet (cred ca e din cauza alarmei care a fost activa in tot acest timp). Am pornit-o cu curent de la alta masina cu greu. Am lasat motorul sa mearga si am facut un drum de vreo 50 km. Am oprit si peste o ora am plecat, de data asta fara nici o problema. Ii cazul sa ma gandesc sa-mi schimb bateria?


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Jan 2004, 15:55
Post #8


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Nu. E cazul sa te gindesti sa reduci sensibilitatea alarmei icon_twisted.gif
Si sa pui bateria pe un redresor timp de 12-14 ore :wink: .
Acum s-a incarcat ceva, dar dupa o noapte de stat in ger s-ar putea sa plingi pe linga masina.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 7 Jan 2004, 15:57
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Alarma nu a pornit numai a stat in stand-by. Ar putea fi o alta cauza de s-a descarcarcat bateria?


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 7 Jan 2004, 16:01
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Tudor vezi mai sus: daca ai Rombat de fo' doi ani, pune-i cruce si ia alta. Din experienta mea, o data ce ti-a facut figura, n-o mai intorci de la groapa nici cu mama redresorului (decit pt o perioada scurta). Acum ca-i iarna, patesti cum zis-a Paul.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Jan 2004, 16:10
Post #11


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Costi, depinde de baterie. Eu pe a mea am intors-o de doua ori de la groapa icon_twisted.gif (si nu i-am facut respiratie gura la gura). Da e Caranda Calciu.
Totusi stiam ca DSN-urile au altceva din fabrica, dintr-aia cu ochi (parca asa am vazut la Gogu).
Dar daca ai bateria de mai putin de doi ani, ai shansa sa o schimbi pe garantie :wink: .


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 7 Jan 2004, 16:14
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Nu stiu Paule dar a mea a fost Romaneasca de 45 Ah, cu nu mai stiu ce calciu si m-a lasat pe la doi ani. Nici n-am mai incercat sa o resuscitez. Mi-am luat alta "maitenance free" din aia cu indicator cum zici tu, de 55 Ah ca la care nu faci nimic dupa cum ii zice si numele. Tot ce a trebuit sa-i fac a fost sa-i fac loc in compartiment ca-i un pic mai mare.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 7 Jan 2004, 16:19
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Bateria e cea originala Rombat calciu (parca) de pe masina si are 2 ani si 5 luni. Daca tot ii sa o schimb spuneti-mi ce sa-mi cumpar.


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 7 Jan 2004, 16:21
Post #14


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Bateria pe supernova are garantia 6 luni. Asa ca nu prea are cum s-o skimbe pe garantie.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Jan 2004, 16:21
Post #15


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




A mea e tot romaneasca (Caranda e firma de la noi) dar sint multumit de ea. 60Ah, la mine nu e problema de spatiu, ca pot sa-i pun si de tractor icon_twisted.gif .
Dupa doua decese cauzate de distractia mea cu automatul (unul ala cu scurtul la platina si al doilea de craciun cind a murit aprinderea traznsitorizata) isi face datoria cu tot frigul de afara.
Si am vazut la reprezentanta ca astea cu calciu ar fi tot fara intretinere :idea: .


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Jan 2004, 16:25
Post #16


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Cred ca postez in acelasi timp cu Ashu tongue.gif .
Tudor, am vazut o oferta la Metro de Fulmen, dar nu pot sa-ti spun daca e cea mai potrivita.
Oricum din ce am mai citit si vazut, nu-ti lua Rombat sau Bosch Silver.
:wink:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fion98
post 7 Jan 2004, 16:27
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 9 September 03
From: Bucuresti




ce ai contra la bosch silver?

nu de alta dar mi-am luat eu acu 2 luni, o groaza de bani. Ce-i drept pana acu multumit.

wink.gif


--------------------
Dacia LOGAN - IL-xx-DIO
--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Jan 2004, 16:35
Post #18


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Pai, cumnatu-meu a luat si el una (de la Metro) si l-a tinut exact 3 luni, dupa care a trebuit sa o schimbe. Noroc ca era in garantie :wink: . Dar nu si-a mai luat Bosch, ci Fulmen. Si el are berlina.
Poate era doar asta cu bube, dar stii cum e.
Bafta


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 7 Jan 2004, 16:40
Post #19


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Io am avut pe berlina bosch silver, 3 ani nici nu m-am atins de ea si a mers struna, ba odata am uitat farurile aprinse si s-a descarcat, am pornit impins si pana acasa s-a incarcat la loc, n-am bagat-o la redresor si totusi a mers brici in continuare. Am zis 3 ani ca dupa am vandut masina, o mai fi buna si-acum, cine stie.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Jan 2004, 16:46
Post #20


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Ce ma enerveaza cind unii au noroc icon_evil.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fion98
post 7 Jan 2004, 16:51
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 9 September 03
From: Bucuresti




lasa mai, ca eu am luat bateria din carrefour si nu m-am mai dus sa-mi iau garantia. Deh .... prostie ....

iar cand mi-ai servit-o pe aia cu ... cumnatu ...

asa ca ii multumesc lui Ashu pentru ridicarea moralului.

Oricum parerea mea este ca sunt nishte acumulatori buni
wink.gif


--------------------
Dacia LOGAN - IL-xx-DIO
--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 7 Jan 2004, 17:04
Post #22


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.442
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




sa va explic ca pana acum, la dacia veche, bateria tinea intre 5 si 7 (da opt !!!) ani ?!?!?!? asta ca sa vedeti ce inseamna garajul

recunosc ca aia care a tinut 7 ani, in ultimul an impingeam masina sa porneasca :?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 7 Jan 2004, 17:04
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




stai linistit fion, nici eu nu mi-am luat garantia niciodata pina acum (adica mi-am luat-o din magazin dar nu m-am dus la aia sa-mi verifice instalatia electrica) si n-am avut probleme. Nu zic ca-i bine, dar poate ajuta si eu la moral.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 7 Jan 2004, 17:15
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Eu am avut Caranda pe Oltcit si a tinut vreo 3 ani pana a ramas fara lichid complet, ca nu s-a uitat nimeni la ea..si mai mergea si asa, daca porneam dimineata si faceam pauze de maxim 2 ore tinea pana seara smile.gif


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Jan 2004, 17:20
Post #25


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Din ce-mi aduc eu aminte, una din bateriile bune a fost o Varta de 40Ah, pe care o luasem pentru un Lastun si a ajuns pina la urma pe belina lui taica-miu. Acolo a fost folosita intens cca 5 ani desi era clar sub cerinta masinii (parca la berline e 50Ah normal). Deci...


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 7 Jan 2004, 17:42
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




Si eu am avut pe Oltcit o baterie Fiamm care a tinut 4 ierni si in a 5-a mi-a furat-o biggrin.gif.

Mare atentie cu bateriile pe frigul asta. Daca le stoarceti de tot ce au in ele, e bine sa le luati in casa si sa le puneti pe redresor. Altfel exista pericol de inghetz si se pot sparge. Am vazut cateva deja.
Ca sa vedeti daca o baterie se apropie de obstescul sfarsit, etapele sunt:
1. Daca e descarcata, puneti-o pe redresor pana ajunge densitatea cat mai aproape de 1,28 in toti elementii
2. daca dupa incarcare, unul din elementi a ramas codas la densitate -> alta
3. daca toti elementii au aproximativ aceeasi densitate, puneti bateria pe masina si verificati daca in repaos instalatia "suge" curent mai mare decat e normal. "Normal"depinde de accesoriile ce consuma mereu, gen alarma.
4. Verificati tensiunea in timpul functionarii motorului atat fara consumatori, cat si cu cat mai multi porniti. Aceasta trebuie sa fie de 14,2V, iar in sarcina sa nu scada sub 13,6V. Daca nu incarca bine, nu schimbati bateria degeaba.
5. Daca instalatia e ok si dupa ceva vreme constatati fie ca nu mai porneste fie ca un element are densitatea mult scazuta fata de ceilalti, luati alta baterie.

In conditii extreme, bateriile se pot si descarca, o incarcare sanatoasa salvandu-le. Am patit-o de cateva ori.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 8 Jan 2004, 02:52
Post #27


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




Dupa tiparul obisnuit....aceasta discutie observ ca a deviat de la baterie la garantie.
in fine...
eu am patit ceva asemanator la mashinutza mea zilele trecute. Problema e ca shi-a revenit ea pe ziua aceea....iar a doua zi dimineatza am constatat ca pa shi la revedere. Am trecut la verificat cauze shi surpriza......elementzii erau cam uscatzi. Am completat cu apa distilata shi zapada . Acum mere struna!
Verifca shi tu electrolitul ala. Bafta


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 8 Jan 2004, 12:17
Post #28


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.442
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




bateria mea veche avea o faza ciudata. Dadeam la cheie si facea ca si cum ar fi descarcata bateria (nu invartea, se mijeau toate becurile la mine, etc), dar daca lasam faza scurta aprinsa 10 - 15 minute, cand dadeam la cheie apoi, ziceai ca-i noua bateria. Banuiesc ca avea un contact prost undeva prin baterie, asa ca am schimbat-o ca sa fiu sigur ca nu ma lasa nasol. Am constatat ca la un element apa era verzuie, ca din balta, probabil se sulfatase, am facut o descarcare completa (am lasat un bec de far pe baterie pana s-a descarcat complet) si apoi o incarcare lenta (un redresor de 2Ah) completa, dar tot asa facea... asa ca o tin acum ca baterie de rezerva


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 8 Jan 2004, 12:44
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




Am uitat sa precizez cateva detalii.

Cand puneti bateria la incarcat, scoateti-i dopurile de la elementi, nu inainte de a o curata pe capac cu apa (de preferat distilata). Porniti incarcarea si urmariti fiecare element cum se comporta. In mod normal, toti elementii trebuie sa inceaba sa scoata bule de gaz in cateva minute de la pornirea incarcarii. Cand se termina de incarcat, bolborosirea se va accelera un pic, poate prea putin vizibil pentru unii. Ideea e sa urmariti daca vreunul din elementi face opinie separata fata de ceilalti in ceea ce priveste densitatea, dar si modul de bolborosire. Daca incepe mai tarziu sa faca bulbuci sau face mai putin ca ceilalti, poate e semn ca e mai descarcat decat ceilalti (lasati bateria mai mult la incarcat, sa-i ajunga din urma pe ceilalti). Daca e mai activ ca ceilalti, e posibil sa fie contaminat cu impuritati. Dupa oprirea incarcarii, urmariti din nou comportamentul elementilor. In cateva minute, toti elementii ar trebui sa se opreasca din a produce gaze. Daca insa unul din ei continua cu gazele, e semn ca este scurtcircuitat (probabil partial) si e cazul sa va ganditi serios la achizitionarea altei baterii.

Sfat de final: Nu completati niciodata cu altceva decat apa distilata! Orice urma de impuritate va duce la autodescarcari mai rapide, si in final la compromiterea elementilor, in urma unor reactii intre H2SO4 si impuritati.
In cazul in care, din baterie s-a varsat o anumita cantitate de electrolit, se accepta completarea cu acid, dar doar pana la densitatea de 1,28 g/cmc incarcat.
Pentru cine nu stia, zapada se formeaza in jurul unor impuritati din atmosfera, deci oricat ar fi ea de curata, nu poate fi considerata apa distilata.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 8 Jan 2004, 12:59
Post #30


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.442
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




am pus io odata in baterie apa dintr-o balta verde cu broaste in ea :roll: (asta dupa ce am dat la o parte broastele) ... eram cu un cazan de masina pe autostrada si trebuia s-o deplasez pana in bucuresti si bateria era sparta la un element.... oricum, distractia s-a terminat pe la km 30, cand, datorita cazanului care avea un releu de incarcare reglat acum 50 de ani dupa ureche, borna + de la baterie s-a topit si s-a scurs in toate directiile ... noroc ca am reusit sa leg totusi borna de ciotul care ramasese utilizand ce am gasit pe marginea drumului (tot felul de suruburi cazute probabil din alte cazane) si am adus mizeria in bucuresti (era un ford capri de cand lumea)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th April 2024 - 09:21
Forum Renault