DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> carait ciudat, help

jondo1ro
post 13 Feb 2006, 13:59
Post #1


xx


Group: Members
Posts: 25
Joined: 10 February 06
From: bucuresti




Problema e urmatoarea: De cateva zile am observat ca se strange un fel de praf negru in zona el-m.
Ciudat e ca la un moment dat a iesit ceva fum de acolo (zona unde e "fereastra" de "pus pe cama" ).
In zona respectiva se strange un fel de pilitura neagra si daca accelerez cu ea scoasa din viteza se aude un zgomot ca si cum ar lovi o tabla...
Electromotorul a fost dat jos si verificat, e ok...
Ce poate fi ?!?
Sa fie valabila remarca "piesa defecta e ultima piesa inlocuita"..... (discul de ambreiaj).


Please HELP....
256.gif 256.gif 256.gif

This post has been edited by jondo1ro: 13 Feb 2006, 14:00


--------------------
Dacea 1310 / Dacia 1310 1986 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adostar
post 13 Feb 2006, 14:04
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 419
Joined: 12 October 04
From: Galati




trebuie sa dai cutia de viteze jos si sa vezi despre ce-i vb. poate fi discul de ambreiaj uzat, rulmentul de presiune...
Intra bine in viteze ?


--------------------
gaz cazan 1980 - gaz/porc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondo1ro
post 13 Feb 2006, 14:10
Post #3


xx


Group: Members
Posts: 25
Joined: 10 February 06
From: bucuresti




Cam la fel cum intra de obicei... Putin mai greu in 1-a, in rest ok....
Nu mi se pare nimic ciudat, in mers cred ca nu apare caraitul respectiv sau poate e acoperit de zgomotul de fond, sau nu se tureaza asa mult...
Zgomotul e destul de urat, prima oara cand a iesit si putin fum am zis ca sigur s-a rupt coroana sau s-a dus ceva la el-m....dar nu e de-acolo....


--------------------
Dacea 1310 / Dacia 1310 1986 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adostar
post 13 Feb 2006, 14:17
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 419
Joined: 12 October 04
From: Galati




nu ramane decat sa dai jos cutia...poate fi vreun arc de la disc, trebuie verificat.


--------------------
gaz cazan 1980 - gaz/porc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondo1ro
post 13 Feb 2006, 14:36
Post #5


xx


Group: Members
Posts: 25
Joined: 10 February 06
From: bucuresti




merci ptr sugestii, mai astept si altele...
O sa ma duc la un mecanic sa vad despre ce e vorba...
Sper sa nu ma coste f mult avand in vedere ca de-abia am sch. discul de ambr.
bateria, montat instal GPL, fise bujii, releu electr incarcare, apr tranzistorizata,bloc lumini.........


--------------------
Dacea 1310 / Dacia 1310 1986 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Feb 2006, 14:49
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Un zornait pe la 2000 rpm care tacea daca turatia trecea sau cobora sub 2000 a fost la mine de la acea pereche "siguranta + inel" care sint pe axul electromotor, acel ansamblu care impiedica "bendixul" sa ajunga prea aproape de coroana.
Acel inel sarise iar siguranta zornaia liber pe ax cu rezonanta la 2000 rpm(aproximativ).
Vezi si acolo.

This post has been edited by diaconuliviu: 13 Feb 2006, 14:49


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondo1ro
post 13 Feb 2006, 14:58
Post #7


xx


Group: Members
Posts: 25
Joined: 10 February 06
From: bucuresti




Electromotorul a fost scos si alimentat de la la baterie, pare ok, opreste bendixul, nu zornaie (nemontat pe masina).
Sa fie o pb cu coroana? m-am uitat si nu are nici un dinte sarit....praful cum s-ar explica ?!?


--------------------
Dacea 1310 / Dacia 1310 1986 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Feb 2006, 15:15
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(jondo1ro @ 13 Feb 2006, 14:58)
Electromotorul a fost scos si alimentat de la la baterie, pare ok, opreste bendixul, nu zornaie (nemontat pe masina).
Sa fie o pb cu coroana? m-am uitat si nu are nici un dinte sarit....praful cum s-ar explica ?!?
*


Atunci, cred ca va trebui demontat ambreiajul (dai jos cutia) pentru a vedea ce e cu discul, acel praf poate fi de la placutele discului. Cumva a fost montat invers?desi ar trebui sa ai debreiere proasta in cazul asta. E ciudat, ceva freaca in disc.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondo1ro
post 21 Feb 2006, 09:27
Post #9


xx


Group: Members
Posts: 25
Joined: 10 February 06
From: bucuresti




Inca merg cu ea asa....Am fost la mecanic si culmea, nu mai scotea nici un zornait aiurea, dar totusi aveam ceva praf iesit de la discul de ambreaiaj. Mecanicul mi-a zis sa merg o las asa, ca daca e sa se strice oricum tre` sa-mi schimbe: placa/disc/rulment+manopera asa ca daca merge s-o las asa, ca nu are rost sa umble acolo,
poate a prins ceva acolo, vre-o piulita, surub si o fi picat....


--------------------
Dacea 1310 / Dacia 1310 1986 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin77
post 21 Feb 2006, 13:09
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 25 November 05




Acel ansamblu care impiedica corpul bendixul sa ajunga in contact cu , coroana si care din cate stiu eu se numeste bobina are un surub care regleaza cursa bendixului. Daca este prea strans atunci coroana s-ar putea sa atinga corpul bendixului ... ceea ce ar explica existenta piliturii de care zici tu.
La prima vedere totul ar fi din reglarea acelui surub. DAR asta daca caraitul ti-ar fi aparut doar la pornire.

Oricum incearca sa verifici daca nu este "mancat" din corpul bendixului. Daca nu e de acolo atunci ... jos ambreiajul.


--------------------
dacia 1310 - tl-02rmw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 Feb 2006, 08:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(florin77 @ 21 Feb 2006, 13:09)
Acel ansamblu care impiedica corpul bendixul sa ajunga in contact cu , coroana si care din cate stiu eu se numeste bobina are un surub care regleaza cursa bendixului. Daca este prea strans atunci coroana s-ar putea sa atinga corpul bendixului .[...]
*


Nu, cea care impiedica contactul corpului bendix cu coroana este acea siguranta cu inel(cel care este referinta pentru masurarea acelui joc de 0,05-1,5 mm pina la pinion bendix). Daca siguranta este cazuta, inelul joaca liber pe ax si in mers la anumite turatii (la mine era in jur de 1800 rpm) el produce un zgomot ca o saiba pe surub nestrins.

This post has been edited by diaconuliviu: 22 Feb 2006, 08:23


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin77
post 23 Feb 2006, 15:11
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 25 November 05




QUOTE(diaconuliviu @ 22 Feb 2006, 08:21)
Nu, cea care impiedica contactul corpului bendix cu coroana este acea siguranta cu inel(cel care este referinta pentru masurarea acelui joc de 0,05-1,5 mm pina la pinion bendix). Daca siguranta este cazuta, inelul joaca liber pe ax si in mers la anumite turatii (la mine era in jur de 1800 rpm) el produce un zgomot ca o saiba pe surub nestrins.
*




Ai perfecta dreptate dar atunci cand motorul este pornit. Dar eu vorbeam de pornire ...

Si la el bineinteles ca se aplica ceea ce ai spus tu. Avand in vedere ca are problema si dupa ce a pornit motorul.


--------------------
dacia 1310 - tl-02rmw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 24 Feb 2006, 07:43
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(florin77 @ 23 Feb 2006, 15:11)
Ai perfecta dreptate dar atunci cand motorul este pornit. Dar eu vorbeam de pornire ...

Si la el bineinteles ca se aplica ceea ce ai spus tu. Avand in vedere ca are problema si dupa ce a pornit motorul.
*


Si la pornire e la fel in ce priveste conatctul fizic intre bendix si coroana. Acel surub asigura angrenarea ferma a danturilor inaintea efectuarii contactului electric, adica a rotirii el.motorului.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondo1ro
post 24 Feb 2006, 08:15
Post #14


xx


Group: Members
Posts: 25
Joined: 10 February 06
From: bucuresti




Dar masina porneste ok.
Iar praful (zgomotul) aparea cand acceleram cu masina scoasa din viteza.(Cel putin asa mi s-a parut...)


--------------------
Dacea 1310 / Dacia 1310 1986 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 24 Feb 2006, 10:17
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(jondo1ro @ 24 Feb 2006, 08:15)
Dar masina porneste ok.
Iar praful (zgomotul) aparea cand acceleram cu masina scoasa din viteza.(Cel putin asa mi s-a parut...)
*


Deci, eu am avut acel inel-siguranta sarit, inelul mare plimbindu-se pe acolo lejer si zornaind. Pe butucul bendix, partea frontala, am gasit urme de frecare pe coroana. Masina pornea superbine dar in mers zornaia in jur de 1800 rpm, rezonanta acelui inel.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 16:53
Forum Renault