DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nu face caldura, foarte nasol...

mcliviu
post 13 Feb 2006, 22:47
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 9 February 05
From: Bucuresti




Salut! Am decis sa intreb cunoscatorii.
Fratilor, am fost sambata noaptea de la bucuresti pana la Craiova si inapoi, si vreau sa va spun ca sunt traumatizat. Hai sa zicem ca nu e asa mare problema dimineata, ca pana sa se incalzeasca ea, sunt deja la munca aproape. Anyway, hai sa va zic: termostat, temperatura urca pana aproape de 90 de grade, caldura ioc! Si ca sa fie si mai frumos, pe undeva pe jos, intra un aer de zici ca am aer conditionat (mai ales la drum lung, in oras nu se prea simte)! Aveti idee pe unde dracu intra aerul ala? E vorba de partea de jos, dintre sofer si pasager dreapta. Daca puneam mana acolo ingetam. Picioare inghetare, nasol...Masina e din 88, nu am alte probleme. Nici grila aceea dintre capota si parbriz cred ca nu capteaza suficient de bine aerul...
As dori sa-mi zica cineva cum fac sa vad pe unde intra exact aerul. blink.gif
Thanks in advance!


--------------------
Dacia Berlina Dacia 1310 - TR-01-UDE
viata-i grea, da' trece!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mcliviu
post 14 Feb 2006, 09:56
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 9 February 05
From: Bucuresti




chiar nimeni?


--------------------
Dacia Berlina Dacia 1310 - TR-01-UDE
viata-i grea, da' trece!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 14 Feb 2006, 10:23
Post #3


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Sunt multe topic-uri pe aceasta tema ... foloseste functia "search" ...
sau cauta la probleme CLT ... de cand a venit frigul ... s-a tot explicat ce, care si cum smile.gif
Succes.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 14 Feb 2006, 20:28
Post #4


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




QUOTE(Dreamer @ 14 Feb 2006, 11:23)
Sunt multe topic-uri pe aceasta tema ... foloseste functia "search" ...
sau cauta la probleme CLT ... de cand a venit frigul ... s-a tot explicat ce, care si cum smile.gif
Succes.
*


mai "visatorule", ce esti asa de egoist? omul are nevoie de ajutor si tu il trimiti la mama zmeului...
hai sa-ti zic eu, mcliviu, ca poate te ajuta cumva. daca zici ca e dintre pasagerul dreapta si sofer, atunci undeva nu se etanseizeaza gaura de la schimbator, ca alta sursa de "aer" nu are podul, in afara de gaura aia, sau de la frana de mana. Asta daca nu cumva ai gaura in tabla.
Caldura nu vei avea daca nu schimbi termostatul sau chiar sa renunti la el pe perioada iernii. daca apa urca la 90grC si tot frig, inseamna ca e blocat termostatul.
Sfat: verifica si apa in borcanul de la motor. daca nu mai e apa, nici caldura nu poate fi. eu am patit-o ca tot completam cu solutie de antigel si pana seara era gol. aveam caloriferul spart exact la intrare. am facut un drum de TM si la intoarcere am venit mai bine de 60 km cu frigu'n oase. Oricum, verifica tot circuitul de racire apoi podul pedalier. Bafta. daca ai nelamurir, da un PM.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 14 Feb 2006, 23:51
Post #5


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




Nu face prostia sa crezi ce scrie in mesajul anterior. Probabil era o gluma... Nu este bine sa scoti termostatul, mai ales iarna.
Mai bine asculta de ce ti-a spus Dreamer..


--------------------
Dacia 1310 1990, 1994 - GL03WWT & GL07NAT
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
el-ninio
post 15 Feb 2006, 09:23
Post #6


---


Group: Members
Posts: 46
Joined: 22 April 04
From: d




Chiar daca termostatul e blocat pe inchis caldura tot trebuie sa ai pt ca termostatul deschide doar circuitul spre radiator, cel spre calorifer e permanent deschis.


--------------------
Seat Cordoba 2002 - VN xx QLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 15 Feb 2006, 14:42
Post #7


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Am ramas de-a dreptul socat la ce-a declarat Siconi .... de unde frate aceste idei ??? blink.gif
Ori se tine de glume proaste, ori habar nu are ce vorbeste ... sfatul meu .... mai documenteaza-te inante de a invata alti oameni la tampenii ...

Mcliviu ... daca ai drum in Bv, zile astea iti rezolv caldura ...

This post has been edited by Dreamer: 15 Feb 2006, 14:44


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mcliviu
post 16 Feb 2006, 01:19
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 9 February 05
From: Bucuresti




Deci: termostatul e ok, e schimbat de curand. Am apa in instalatie. N-oi fi eu cunoscator, dar macar stiu ca termostatul inchide sau deschide circuitul cu radiatorul, in functie de temperatura. Banuiala mea este ca am caloriferul infundat, sau ceva obtureaza fluxul de apa spre calorifer. Ce mi se pare deosebit de nasol (si aici nu e vb de circuitul apei), este ca pe undeva, prin fata (nu pe la schimbator, nu pe la frana de mana) intra aer de afara, deci imi ingheata picioarele. Tin sa precizez ca locul cu pricina, se afla cumva in spatele etajerei, din cate am observat eu. Ma intrebam daca nu cumva cineva stie care sunt orificiile care exista in acea zona, si cum Dumnezeu le pot acoperi. Poate s-a umblat pe acolo si ceva s-a desfacut de la trepidatii...zic si eu. Probabil ca o sa o urc sambata pe elevator (ca tot mai am de schimbat un disc) si o sa ma uit...oricum, ideea e ca la drum lung, am aer conditionat.... sad.gif
Merci celor care au dat totusi un rasp...In principiu nu lansez intrebari de dragul de-a o face...si am dat search...

This post has been edited by mcliviu: 16 Feb 2006, 01:21


--------------------
Dacia Berlina Dacia 1310 - TR-01-UDE
viata-i grea, da' trece!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 16 Feb 2006, 09:57
Post #9


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




In zona aia se afla orificiul de la maneta de viteza care trebuie sa aiba un cauciuc care sa etanseze ... dar ala de obicei cade ... si intra frig ... smile.gif


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 18 Feb 2006, 00:33
Post #10


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Sau... zic si eu o parere, nu dati cu parul... daca iti intra aer prin spatele politei:
1.fie ai o gaura care comunica in compartimentul motor... la mers se face vaju' pe-acolo si intra in habitaclu... daca e cazul asta, o astupi.
sau 2.nu ai gaura, dar ai un volet (sau mai multi) pe pozitia "deschis". Volet= o piesa actionata de butoanele de climatizare din bord printr-un cablu. La momentul actionarii butonului (in lateral, ca inteleg ca nu ai bord CN), acesti voleti se deplaseaza, permitand sau impiedicand (dupa caz) circulatia aerului din compartimentul caloriferului de incalzire. Daca la tine caloriferul nu da caldura, atunci aerul de acolo este tot aer rece, tras de-afara prin grila de aerisire, si normal ca iti ingheata mana...
Rezolvari pentru a avea caldura in masina:
1.astepti o zi ceva mai umana, un 0 grade temperatura sau mai sus, sa nu ingeti langa masina instantaneu.
2.Cand a venit ziua cea mare: verifici in primul rand ca robinetul de comanda a intrarii apei in caloriferul de incalzire sa nu fie blocat pe pozitia "inchis". Adica, dupa ce se incalzeste masina, furtunul care iese din compartimentul caloriferului (pe partea dreapta) si se duce in motor, trebuie sa se incalzeasca (asa e cel mai simplu de dat seama). Daca nu se incalzeste deloc, vezi daca mai poti remedia robinetul de comanda (de obicei se schimba tot). Daca nu poate fi reparat, si ramane blocat pe "inchis: etc, se schimba si asta este. Daca robinetul este totusi bun:
3. demontezi capacul de la compartimentul de incalzire (ala cu grilele de aer). Se da destul de usor jos.
4.Verifici starea caloriferului (adica vezi sa nu fie infundat)
5.Dupa ce desfunzi caloriferul (daca era infundat) treci la izolarea compartimentului de incalzire. Din fabrica, izolarea lui este destul de aiurea gandita (chederele alea zici ca au picioare...). Iti zic cum am facut eu:
-scoti mormanul de frunze de-acolo si incerci sa iti aduci aminte cand ai taiat copaci in masina. Dac nu reusesti, ii injuri pe cei de la Dacia si treci la pasul urmator:
-etansezi bine compartimentul de incalzire cu chedere, pe TOATE marginile. In lipsa de cheder, eu am folosit banda autoadeziva, luata de la metalo-casnice (din aia care se pune pe la usi, dar NU burete, ci cauciuc).
-verifici sa ai un anume plastic pe la aeroterma. Plasticul ala are o forma curbata si se pune in compartimentul de incalzire, pe partea dreapta, in fata aerotermei. Are rolul unei mai bune dirijari a aerului inspre calorifer.
-te uiti bine la calorifer. Ai sa vezi ca deasupra si dedesubtul lui mai raman ceva spatii. Acele goluri poit fi umplute foarte bine cu carpe (uscate si din material natural, sa nu miroasa urat). In asa fel, aerul este fortat sa intre direct prin radiator, si nu pe langa el, preluand o cantitate mai mare de caldura. Ai grija sa nu strambi lamelele caloriferului in operatiunea asta, e total contraproductiv.
-restul spatiului din compartmentul de incalzire, eu l-am izolat cu o chestie autoadeziva (asemenatoare cu foliile alea din aluminiu in care se tina mancarea). Pan'la urma, ce rost are sa se incalzeasca compartimentul caloriferului? Pe mine ma intereseaza in primul rand interiorul!
-daca tot esti prin zona, scutura si voletii (chestiile alea de musama de-acolo) de praf. Aceste elemente blocheaza/permit intrarea aerului rece, prin grila de aerisire, in functie de viteza. Daca sunt facuti praf / lipsa, ii inlocuiesti cu un material asemanator (gen textil/musama... ai mei erau buni, deci nu stiu sa recomand ceva potrivit). Dar in comert nu se gasesc piesele astea decat foarte rar.
-montezi la loc capacul compartimentului (ala cu grilele de aer) avand grija sa pui toate suruburile la loc si sa strangi bine pentru etansare. De asemenea, vezi ca la montaj sa nu "gatuiesti" furtunasele pentru stropinelele de parbriz, ca dup-aia stai cu carpa langa tine.
-faci proba. Daca nici acum nu merge caldura, ma injuri zdravan si incerci sa gasesti alte solutii.
Spor la treaba.
PS. Sper sa nu se supere moderatorii ca am scris atata...


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mcliviu
post 21 Feb 2006, 13:42
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 9 February 05
From: Bucuresti




Da, intr-adevar, un raspuns adevarat. Multumesc frumos.
In week-end am desfacut cate ceva, am observat ca am si niste orificii pe care urmeaza sa le acopar (in compartimentul motorului).
Voletii (bine ca am aflat si eu cum le spune) sunt varza. Nu se gasesc la magazin. Am facut o perdea de scoci, lipita doar in partea de sus, pentru ca nu am gasit un material din care sa fac, si trebuia sa si tai pe-acolo, ca sunt nituiti. Poate intr-o alta zi.
De incalzit, apa se incalzeste, ajunge si o urma de caldura inauntru, acum ca s-a facut mai frumos afara. Bucata de plastic curbata este la locul ei. Frunze nu erau smile.gif .
Oricum, merci. Trebuie silicon si o zi mai normala. Si timp, ca d-asta nu prea am...


--------------------
Dacia Berlina Dacia 1310 - TR-01-UDE
viata-i grea, da' trece!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
decrvl
post 21 Feb 2006, 20:32
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 24 February 05




Urmareste si ce am scris eu la subiectul ventilator care e la pagina 2.


--------------------
logan 1,5 dci 2006/dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raptordivx
post 24 Mar 2006, 15:18
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 335
Joined: 26 November 04
From: Suceava




Am o mica problema cu jeturile de aer .. nu stiu cum sa le fac sa bate calumea pe geam .. de incalzit incalzeste , bordul meu e de 1310 berlina din 1983 .. Ce ma sfatuiti sa fac ? Sa schimb aeroterma ? Sa fac furtune de directionare ? Ca nu sufla are cum ar trebui sa sufle .. adica ma refer la masinile mai noi se simte cand pui mana pe unde iese aerul .. la a mea .. abia adie.


--------------------
Renault Laguna 1999 / 1.6 16v / concorde - SV-10-SIS
Vreau LAGUNA 2 :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 25 Mar 2006, 16:09
Post #14


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




raptor .... una dintre marile probleme la Dacie este incalzirea ... si de fapt tot ce tine de aces sistem prin care trece aerul ... ar fii o solutie sa schimbi aerotema, daca crezi ca este veche si nu mai da randament ... dar mai bine mai monteaza una ... merita smile.gif


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 25 Mar 2006, 19:07
Post #15


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




O aeroterma noua costa de la 60 lei in sus si face diferenta insa trebuie sa ti functioneze corespunzator voletii, sa fie curat in sistem, si cel mai important sa nu piarda aerul dat prin alte parti.

This post has been edited by amc: 25 Mar 2006, 19:08


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 26 Mar 2006, 01:55
Post #16


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




La masina mea am avut aceeasi problema : Nu aveam presiune de aer .
Faza e ca variantele de incalzire nu sunt gandite bine.La Dacia mea in compartimentul din fata de sub capacul de la compartimentul de incalzire sunt 2 "camere" ei bine aeroterma baga aerul din camera de sus ,o camera mai mica care comunica cu exteriorul prin grilele alea de plastic (captatoare de vant sau ceva de genu )si il baga in camera de jos unde se afla caloriferul pe toata lungimea camerei , asfel aerul presurizat in cea de-a doua camera trece prin calorifer daca acesta nu e plin de praf si alte chestii in habitaclu unde este dirijat de voleti in sus sau in jos . Totul e ok ,dar camerele comunica intre ele prin niste gauri mari cred ca 6 la numar de 10 / 4 cm (~) care de fapt ar trebui sa duca aerul captat de captatoarele de vant in camera cu caloriferul si de acolo in habitaclu , in cazul asta ,aerul impins de aeroterma din camera 1 in camera 2 nu iesa pe gaurile alea si intra iar in camera 1 ? Eu nu stiu cum au gandit ei chestia asta dar in fine ... Unde sa mai pun ca au adoptat-o pana la bordul cn ... ideea e ca eu unu nu am vazut rostul gaurilor cel putin iarna si le-am astupat cu segmente dintr-o izolatie de teava (cum se pune la tevile de incalzire ca sa nu platesti )apoi am curatat bine de tot caloriferul cu jet puternic de apa , am bagat sub calorifer o bucata de izolatie pe toata lungimea lui ( nu am impaturit-o ci am sectionat o fasie lata ) ca sa il ridice putin mai sus deoarece dimensiunile nu corespund si daca caloriferul sta pe tabla jos deasupra lui ramane spatiu gol catre habitaclu si intra aer neincalzit ,apoi am bagat caloriferul si l-am rigidizat in sistemele lui . la sfarsit am izolat cu silicon toate gaurile care erau intre camera 2 ( cea cu caloriferul ) si compartimentul motor ca sa nu pierd presiune de aer pe acolo , am pus niste fasii de izolatie si intre capacul de la compartimentul de incalzire si camere si astfel singurele gauri din camera 2 au ramas "intrarea prin aeroterma , iesirea inspre habitaclu prin calorifer si gaurile de scurgere a apei merteorice in compartimentul motor . Dupa toata chestia asta , simteam cum " bate vantul " cand porneam aeroterma.


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 26 Mar 2006, 09:36
Post #17


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




La a mea, am refacut toata izolatia de care vorbea Alin, in postul anterior, dar un pic diferit ( diferernta de materiale ) si in plus am montat o aeroterma de Opel ... rezultatul este extraordinar. Singurul lucru pe care trebuie sa-l mai fac, este sa gasesc o solutie cum sa captez aer din partea din fata a masinii si sa-l trimit la aeroterma suplimentara. ( aceasta fiind localizata in compartimentul motor, langa baterie )


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 26 Mar 2006, 12:07
Post #18


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Sunt de cumparat niste bucati de plastic care se monteaza pe peste grilele alea si iti impinge automat aerul in interior inspre camera 1 dar asta inseamna sa faci un fel de supape pt toate gaurile alea dintre camere exemplu cum e supapa de la masca de gaze , o bucata de cauciuc lipita peste gaura intr-o singura latura si cand bate vantul tare sa se deschida inspre camera 2 si cand merge aeroterma sa stea inchise ... cauciucul ar trebui sa fie super subtire sa nu se deschida doar din greutatea lui
.


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 27 Mar 2006, 15:57
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




Si eu am cam aceeasi problema... Am schimbat bordul la masina. Initia era de 1300 d-ala cu 3 ceasuri rotunde... Am pus scoica pentru ca de CN nu am avut bani si am inteles ca trebuie multe modificari la caroserie. Problema e ca nu am mai putut lega cablurile can u se mai potriveau la manetele noi. In consecinta au ramas in vant si le actionez cu mana. Intrebarea mea e: cum trebuie sa fie ele pozitionate iarna? adica sa trag de cablu sau sa imping de el? Paletele acelea se pare ca sunt acolo. La mine problema e ca la geam merge cat de cat pentru degivrare, dar la picioare e frig de-a binelea. Repet, am ramas cu doua cabluri unul care se actioneaza foarte scurt (si probabil dadea drumul la aeroterma...) si unul care se actioneaza nitel mai lung si la care se simte ca inchide si deschide ceva. Inrest caloriferul e fierninte, nu am nici un fel de problema. Deci cum sa tin acele cabluri? Impinse (impingand cablul spre motor) sau trase(tragind spre interior)? Multumesc.


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 27 Mar 2006, 19:02
Post #20


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Daca ai caloriferul cald si tie iti baga aer rece inseamna ca tie nu-ti trece aerul prin calorifer ci pe langa . Trebuie sa desfaci acolo la calorifer si sa te asiguri ca toata suprafata caloriferului este lipita de gaura dinspre bord ,daca ai locuri prin care se vede bordul de afara e clar ca aerul intra pe acolo in loc sa intre prin calorifer . Si daca tot desfaci curata caloriferul de praf e fff important . Cablurile alea pot sta oricum ... sunt 2 pentru sus si jos si mai e unul care comanda robinetul , sa te uiti daca robinetul este deschis la maxim si daca ai CAM ACEEASI TEMPERATURA la intrarea in calorifer fata de iesire ... ca daca la iesire e rece ... ori e neaerisit ori e infundat.


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 28 Mar 2006, 09:58
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




Pai, caldura vine in sus, spre geam. Eu nu am sarma de robinet, pentru ca robinetul e model 1300 si se actiona din stanga cu o tija. Robinetul este incins. Repet, caldura baga inspre parbriz, dar nu spre picioare.Evident caldura nu e asa ma re daca afara e foarte foarte frig....


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DeXteR_G
post 29 Mar 2006, 08:29
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 6 January 06
From: Baile-Felix




Mai poate fi si pozitia caloriferului daca nu este pus bine f putin deplasat nu mai ai caldura ce numai rece.
eu am patito la un drum spre Satu Mare cand am dat intr-o groapa mi sa miscat caloriferul si ioc caldura.


--------------------
DACIA 1310 - BH-03-LPX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin11
post 29 May 2006, 11:28
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




Eu am o problema similara, dar pe dos. Adica vara am caldura in masina.
Am inchis robinetul de la maneta, am inchis si clapele dar tot simt ca vine caldura. Eu cred ca ar trebui sa nu mai fie caloriferul cald, asta ar rezolva problema, nu clapele de inchidere; robinetul de inchidere pare ca functioneaza( daca iarna inchid, se simte in masina ca nu mai baga caldura). Din ce stiu eu caloriferul are 2 circuite,adica apa trece prin el oricum.

Mentiuni: Dacia 1310 Break, 1986, bord cu ceasurile de apa si ulei in dreapta, racire cu termocupla.

Multumesc.


--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin11
post 5 Jun 2006, 11:48
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




Poate ma lamureste cineva cum e cu caloriferul ....


--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin11
post 20 Jun 2006, 13:26
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




Nu poate nimeni sa-mi explice cum functioneaza caloriferul la Dacie sa inteleg de ce imi baga caldura?


--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cnn
post 20 Jun 2006, 13:41
Post #26


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 45
Joined: 20 September 05




QUOTE(costin11 @ 20 Jun 2006, 14:26)
Nu poate nimeni sa-mi explice cum functioneaza caloriferul la Dacie sa inteleg de ce imi baga caldura?
*



Este simplu: agentul termic (lichidul de racire al motorului) trece prin calorifer (un fel de radiator) pe care il incalzeste si acesta radiaza incalzind aerul din jurul sau. Presupun ca supararea ta este cauzata ca iti "baga" caldura acum, vara, si nu iarna. Daca asta este motivul sigur ai blocat robinetul de comanda. Simplist cam asta este.


--------------------
-- -- --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 20 Jun 2006, 13:49
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti





Vezi furtunele care duc la calorifer. Daca sunt calde (in special cel de retur) inseamna ca robinetul nu inchide bine => caldura in masina. O chestiune similara am patit si eu cand aveam berlina, ramasese blocat pe o pozitie intermediara. Rezultatul: vara baga caldura, iarna nu era suficenta ...

Rezolvare: schimbat robinet calorifer.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin11
post 20 Jun 2006, 15:18
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




Incerc sa ma lamuresc.
Eu stiam ca in calorifer sunt 2 circuite: unul prin el si unul care il ocoleste, dar tot prin partea cealata are iesirea; tu zici ca agentul se intoarce de la robinet inapoi?
Nu stiu exact si de aceea intreb.
Ideea este ca daca deschid robiletul ( din maneta din masina) se simte ca vine mai multa caldura, daca inchid se simte ca nu mai vien atata caldura, dar tot mai vine; la alta dacie cand inchideam robinetul venea aer rece; poate sa fie din cauza ca masina are termoastat si temp apei este > 80 grade?

Merci.



--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 20 Jun 2006, 16:54
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 446
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(costin11 @ 20 Jun 2006, 18:18)
Incerc sa ma lamuresc.
Eu stiam ca in calorifer sunt 2 circuite: unul prin el si unul care il ocoleste, dar tot prin partea cealata are iesirea; tu zici ca agentul se intoarce de la robinet inapoi?
Nu stiu exact si de aceea intreb.
Ideea este ca daca deschid robiletul ( din maneta din masina) se simte ca vine mai multa caldura, daca inchid se simte ca nu mai vien atata caldura, dar tot mai vine; la alta dacie cand inchideam robinetul venea aer rece; poate sa fie din cauza ca masina are termoastat si temp apei este > 80 grade?

Merci.
*



Ridici capota si inchizi robinetul de la caldura cu manuta! Pozitia inchis este cu tija de actionare perpendiculara pe furtune. Dacia la care spui ca vine rece este din cele 2% la care functioneaza comanda din bord.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 20 Jun 2006, 20:01
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(costin11 @ 21 Jun 2006, 00:26)
Nu poate nimeni sa-mi explice cum functioneaza caloriferul la Dacie sa inteleg de ce imi baga caldura?
*



Hai sa-ti zic eu cate ceva. La modelul "vechi", pana prin 89 (poate si dup-aia, dar nu m-am bagat in nici o Dacie mai noua) caloriferul e o chestie lunga, aproape pe toata latimea masinii, care are la intrare in stanga 2 compartimente izolate, fiecare cu intrarea lui, de aici pleaca cel putin cate o teava catre camera din dreapta de unde apa(sau solutia antigel) se intoarce catre pompa de apa. Pe tevile alea sunt multe lamele care radiaza caldura preluata de la lichid de tevi. Accesul apei se face prin minunatul robinet de reglaj, realizat sub forma unei canele, adica un cep gaurit dupa un profil mai bizar permite accesul apei din intrare, mai intai in unul din compartimentele alea de intrare, apoi, rotit mai mult SI in celalalt compartiment si respectiv circuit. Daca nu se opreste circulatia apei, fie cablul de actionare e reglat prost si nu ajunge la capatul de cursa sa deplaseze levierul de comanda in pozitia "inchis complet", fie exista un defect la robinet in sensul ca cepul nu se poate roti pana in pozitia "inchis complet" Undeva intre 1980 si 1989 s-a trecut de la robinetul de bronz actionat prin tija si maner la "modernizatul" robinet din plastic, comandat prin cablu, o mareata realizare de kkt. 95% sanse sa fie robinetu nasol. Daca vrei parerea mea (fara hac!, ca nea Vacaroiu) fa un efort si planteaza-i un robinet de ala din bronz.
Bafta!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 23:37
Forum Renault