DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O intrebare de incepator: consum/turatii/viteze

Cristian
post 8 Jul 2002, 11:06
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 July 02
From: Cluj Napoca




Am o dsn de ~1 luna shi 2000km on board. Avand in vedere ca inainte am avut o dacia 1300 am niste intrebari/nedumeriri:
1. La ce turatie e indicat sa schimbi viteza(nu-mi spuneti ca dupa cum
suna motorul ca eu merg cu a treia si nu schimb in a patra decat pe la 75-80
cand turomertu imi ajunge la 4000/rpm si incepe sa-mi sune motorul.) Avind in vedere ca prietenii mi-au spus ca-s tacanit ca merg cu a treia la 75 confirmati-mi si voi biggrin.gif Daca mai e nevoie
2. Cum e cu consumul privind raportul turatii/viteze ? Caci conducand asa
aberant cum spuneau prietenii am facut 600 km (2 * Cluj - Tg. Jiu) cu 38 litri ceea ce nu mi s-a parut f. mult.
Multumesc.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 8 Jul 2002, 11:34
Post #2





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Cristi da-mi voie sa ma indoiesc putin ca-i fi chiar incepator. Chestia cu turatia ceva mai ridicata are avantajele ei de care ma folosesc si eu. Primul avantaj este timpul de raspuns si dinamica ce ti-o confera in trafic, poti oricind sa exploatezi o banda libera sau sa faci o depasire rapida. Al doilea avantaj este ungerea si racirea mai buna a motorului.
Totusi si ce e prea mult strica. Daca nu ai nevoie de un timp de raspuns prea scurt din partea masini (de ex. duminica pe bulevardul liber plimbindu-ti prietena/sotia) cred ca e cam mare viteza de 80Km/h pentru treapta a III-a. O buna practica ti-o poate oferi turometrul (eu avind Europa am alte indicii) pe care daca-l pastrezi in zona apropiata cuplului maxim (la DSN e 2800 rot/min) la toate vitezele e tocmai bine pentru ungere si consum. Si pentru chestia cu dinamica in trafic (ca doar asa se traduce puna la urma acest cuplu maxim) pomenita mai sus.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Cristian
post 8 Jul 2002, 11:48
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 July 02
From: Cluj Napoca




Cel putin cu turatiile sunt incepator biggrin.gif. Cu vechea mea 1300 schimbam viteza dupa zgomotul care-l facea motorul sad.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragOn
post 8 Jul 2002, 13:08
Post #4


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Eu sunt genul de om care i-a dat la un motor de 1.6 modificat din 1.4 de dacie berlina peste 8000 de rotatii (prin inferioara) si crede-ma nu e cazul sa mai schimbi viteza la peste 3000 de rotatii decat in cazuri speciale. De ce, o sa ma intrebi. Pentru ca motorasul asta EJ7 e un motor cu o singura axa cu came, ceea ce nu ii confera stabilitate la turatii mari si o sa-l pui pe butuci rapid! Crede-ma! Vrei turatii, pune-ti un motor de Ren 19, 1.8 16V Turbo, si da-i frate-n el cat vrei! Succes!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristian
post 8 Jul 2002, 13:35
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 July 02
From: Cluj Napoca




Turatii mari sa inteleg ca a incepe pe la 4000 ?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex
post 8 Jul 2002, 14:49
Post #6


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




Pe mine m-au sfatuit baietii sa merg intre 2500 si 3500, 3500 fiind un maxim. Acuma normal ca nici ca taximetristii sa mergi nu este bine (a 5-a 40) deoarece ungerea motorului este deficitara. Problema pe care o ai cu turarea excesiva o sa dispara in maxim 2 saptamani.


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristian
post 8 Jul 2002, 16:00
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 July 02
From: Cluj Napoca




Cred ca problema mea vine de la fosta dacie. Normal ca turez dns-ul daca schimb vitezele cand imi suna motorul de dns ca motorul de 1300 sad.gif Mi-am facut autocritica si o sa reduc turatiile biggrin.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusWsW
post 15 Oct 2004, 11:46
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 9 May 04




Nu tine la 4000rpm??Ce vorbiti...intai mergeti ca mine si apoi mai vedem daca tine...de 25000km merg numai in 4000-5000rpm cam de 10 ori in 30 minute deci veti afala si singuri ...Asta ca ma iau cu fiecare si il alerg...Conluzia?Nu mananca nici macar o jumatate de picatura de ulei(dar am ulei bun Mobil0w40 si duralube)iar puterea????-nu a pierdut nici un cal nici macar o potcoava...smile.gif


--------------------
Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 15 Oct 2004, 11:59
Post #9


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Marius ... nu te supara pe mine dar, daca te uiti atent la data la care a fost scris ultimul mesaj in afara de al tau din acest topic, ai sa vezi ca raspunsul tau a venit cam cu 2 ani si 2 luni mai tarziu smile.gif ... LOL


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusWsW
post 15 Oct 2004, 15:52
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 9 May 04




Liviu,scuze nu m-am uitat...treaba e ca nu am mai avut net ceva timp si vad ca si site-ul arata altfel si spune-mi te rog,de ce nu pot modifica nimic la optiunile mele(ex.avatar) ca zice ca e o eroare...si nu merge...mersi si scuze..astept un raspuns pe acest topi de la tine te rog


--------------------
Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanF
post 19 Oct 2004, 18:46
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 16 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(MariusWsW @ 15 Oct 2004, 12:46)
Nu tine la 4000rpm??Ce vorbiti...intai mergeti ca mine si apoi mai vedem daca tine...de 25000km merg numai in 4000-5000rpm cam de 10 ori in 30 minute deci veti afala si singuri ...Asta ca ma iau cu fiecare si il alerg...Conluzia?Nu mananca nici macar o jumatate de picatura de ulei(dar am ulei bun Mobil0w40 si duralube)iar puterea????-nu a pierdut nici un cal nici macar o potcoava...smile.gif
*




Liviu am si eu o intrebare: daca zici ca mergi cu ea in 4000 cat iti consuma in oras? Eu merg cu ea de obicei la 50-60 in a 2-a 70-80 in a 3-a si imi consuma 10 in oras


--------------------
Ford Focus - ...
FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X
Fotografie de produs - www.orangefoto.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 19 Oct 2004, 20:15
Post #12


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Bogdane, textul de mai sus e al lui MariusWsW smile.gif ..

Oricum, raspunsul este ca are consum in jur de 10-11% smile.gif
Cat despre consumul de ulei, a mea a inceput sa pape .. nu mult, dar papa (cca 500-600 mL/10.000 Km)


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BasIc
post 20 Oct 2004, 04:48
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 21 November 03
From: BRASOV




"2. Cum e cu consumul privind raportul turatii/viteze ? Caci conducand asa
aberant cum spuneau prietenii am facut 600 km (2 * Cluj - Tg. Jiu) cu 38 litri ceea ce nu mi s-a parut f. mult.
Multumesc. "..........
deci 600km...38 litri...consum pe la 6.3..asa fara calculator....si ti se pare f mult?...dar cat trebuia sa fie consumul ca sa fie acceptabil 4 l/100..si sa consumi 25 de litri la 600km?
sincer nu inteleg....ce matematica folosesti tu.....
eu am in familie si SuperNova....care se face taximetrie cu ea..are 200.000 km....nu a consumat NICIOTATA mai mult de 7.5 in oras-strict....a fost in si in jur de 8-doar uneori iarna cand se statea mult in statii cu motor pornit....
eu nu stiu cum va consuma voua 10-11.....nu stiu cum calculati....
apropo..la mine calculul se face doar la plin......si deci in fiecare zi i se face consumul...deci...10 la suta mi se pare ABERANT...oricum ai merge cu ea.......

a si am uitat la 200.00km.consumul de ulei...:Cand se schimba uleiul se pune pana la maxim iar dupa 10.000km este putin peste minim...nu stiu exact care este consumul dar calculati voi.....

P.S.si faceti si voi consumul ala bine nu dupa ac,cand se aprinde becul,"cam cat cred eu" si alte metode de astea "ingineresti"....nu de alta dar duceti lumea in eroare.....la Logan vad ca tendinta e sa se spuna ca consuma cat mai putin....la Supernova vad cat mai mult...ideea e clara ca Logan e peste SN la consum[asta offtopic]

This post has been edited by BasIc: 20 Oct 2004, 04:53


--------------------
"Bas|c Rulzz!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 20 Oct 2004, 08:36
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Nu te supara, insa nu suntem aberanti cum lasi sa se inteleaga mai sus! Cerceteaza cu atentie topicurile de profil, pentru ca aici nu cred ca se dorea iar sa o luam pe aratura cu consumurile. Dar...

Daca fac 200 km in weekend in oras la primul plin o sa ajung cu consumul la 7,8 - 8 (aste a cel mai bun in oras pe care l-am scos vreodata). Daca ma dau la ea sau daca am program de umblat prin oras in maxima aglomeratie, consumul inregistrat prin metoda plinului (nu am apelat niciodata la Mama Omida sa-mi spuna ce si cum!) merge la 9-10. Iarna trecuta, cu ingramadeala de pe strazi, a mancat 11.

Daca o sa am chef diseara acasa o sa iau pe stick graficul de consum din ultima jumatate de an.

A, si o ultima observatie: nu obisnuiesc sa merg la 40 kmph in treapta a 5 a, nici nu o las "pe liber" cu 800 de metri inainte de oprire. Am mers si eu destul de mult cu taximetre prin oras si cunosc stilul inconfundabil de pilotaj!


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristian
post 20 Oct 2004, 09:10
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 July 02
From: Cluj Napoca




QUOTE(BasIc @ 20 Oct 2004, 06:48)
"2. Cum e cu consumul privind raportul turatii/viteze ? Caci conducand asa
aberant cum spuneau prietenii am facut 600 km (2 * Cluj - Tg. Jiu) cu 38 litri ceea ce nu mi s-a parut f. mult.
Multumesc. "..........
deci 600km...38 litri...consum pe la 6.3..asa fara calculator....si ti se pare f mult?...dar cat trebuia sa fie consumul ca sa fie acceptabil 4 l/100..si sa consumi 25 de litri la 600km?
sincer nu inteleg....ce matematica folosesti tu.....


Inceraca sa citesti intreaga propozitie inainte sa te avanti in calcule care sunt destul de grele asa fara calculator. Sa-ti dau un indiciu "ce nu mi s-a parut f. mult." Sincer nu inteleg ... de ce sari peste cuvinte.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BasIc
post 20 Oct 2004, 10:22
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 21 November 03
From: BRASOV




Cristian,scuzele mele,am gresit, nu am vazut acel NU se pare ca ora 5 jumate la care am scris si-a pus amprenta pe vederea mea
Scuze si pt. "tonul" abordat nu a vrut sa fie chair asa de "atacator"
MEA CULPA ( nu ma faceti chiar asa cu ou si otet,stiti doar, e in voga cu Mutu,recunoasterea greselii scade din pedeapsa...smile.gif)smile.gif)
In privinta consumului cu masina respectiva s-a mers si "sportiv" adica de mine, a II-a 90 , a III-a 120 si tot asa:)) bine nu 100 km in oras doar asa,dar s-au facut si 100 km NU cu un mers 800m lasat liber pana la stop si a V-a la 50...si consumul nu a depasit 8.
Bine sunt constient ca un mers sportiv ,combinat de o vreme mai rece + niste km la ora de varf creste consumul f mult dar eu la asta nu am auzit 10 niciodata .Asta s-a intamplat la masina asta cu zeci de consumuri facute nu am de ce sa mint.
Dupa ultimul considerent am obtinut si eu iarna la Dacia mea din 84 consum de .....14!!!!..consumul fiind facut prin metoda "golului"....ce e drept mai periculoasa...
Daca ati fi mers prin Brasov in ultimele saptamani ,au fost cam 2 saptamani in care traficul in oras a fost un calvar(o artera principala blocata 2 saptamani) si timpul de asteptare la stopuri era de zeci de minute,nu mai vorbesc de regim de mers,dar consumul sa tinut sub 8(spre surprinderea mea).
Sper sa nu ajung la consum de 11 niciodata.....

Acum am vz Sstanescu : nu ne-ai spus si influenta climei la consum, nu stiu daca Cristian are clima.
Cristian daca schimbi pe la 3000 eu zic ca e un bun compromis intre "sportivitate" si "economicitate",dar totul depinde de tine cum o calci asa si consuma.
Inca o data scuze pt dovada mea de MIOPIE si de "tonul" abordat.




--------------------
"Bas|c Rulzz!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 20 Oct 2004, 10:47
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti





BasIc, parerea mea personala e ca dispersia consumurilor pe care le obtin in oras sunt mult mai putin influentate de pornirea instalatiei AC in comparatie cu conditiile de trafic. Mai mult, dat fiind ca deja sunt ani buni de cand trec vara dintr-o incinta rece in alta rece si tot asa, AC-ul din masina merge aproape tot timpul in perioadele calduroase, deci iar greu de evaluat influenta.

Iata axiomele mele:
- vremea calda creste consumul, inclusiv prin influenta AC (poate 1 - 1,5l/100km)
- vremea cu temperaturi sub 10 grade iar creste consumul
- daca fac cei 30 km de zi "linistita", fara deplasari diverse, intr-un timp rezonabil de 40+40 minute, pot spera la consum de 8 si ceva. Daca tipul se duce catre o ora (blocaje) consumul aproape sigur se va duce catre 9 sau chiar va trece.
- drumurile in oras pe timp de weekend au consumuri mici. 50-70 de km de astfel de drum coboara media plinului sesizabil
- orice drum 10-15 km facut sub presiunea timpului (telefon urgent de la vreu sef)... nu stiu ce face! Aici nu e vorba numai de urcat in ture ci si de viteza mai mare, tinut aproape continuu liniile de tramvai, fara ocolit refugiu, etc. Eu pana acum nu am putut trage o concluzie daca astfel consumul pe 100km este mai mare sau mai mic!

nota: toate observatiile mele se bazeaza pe OMV FP95, 80% Baneasa, 20% Coposu


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BasIc
post 20 Oct 2004, 11:13
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 21 November 03
From: BRASOV




Deci ca sa fie clar pt Cristian consum/turatii/viteza
ORAS:1.schimbat la 2000-2500 plus neaccelerare pana la 50 de metri de stop,mai lasat pe liber va rezulta un consum maxim de 7.5-8
2."sportiv"-ncici chiar schimbat tot la 4000 ca nu ai cum in oras,doar nu esti pe pista,dar oricum tendinta de a schimba cat mai sus posibil va da un consum mai mare in functie de "greutatea talpei".Dar avand vedere ca esti din CLuj,nu cred ca acolo sa fie mari ambuteiaje cu stat la stopuri ca in Bucuresti de ex.Deci estimez maxim 9
AFARA:1.mers 90-100 rezulta clar un consum de 5-6 asta probata pe mai multe masini chiar si pe Logan cu acelasi motor(bineinteles 90-100 cu a-V-a)
2.cu cat maresti viteza de .....croaziera...creste consumul dar nu il va depasii pe cel din oras niciodata...deci sa zic maxim 7 in afara
Sper ca am fost destul de concludent(si acum si in postul precedent).
Numai bine si iti doresc sa o stapanesti sanatos si fara incidente!


--------------------
"Bas|c Rulzz!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
is11fiz
post 20 Oct 2004, 19:02
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 4 December 03
From: Iasi




Ok, hai sa participi si eu cu date. Ce e cert e ca masina asta consuma putin prin afara la viteze mici, daca ai drum intins si mergi tare se schimba totul... In general, consumul la mers prin afara se situeaza undeva intre 5.5 - 6 l/100, asta la o distributie normala de drum cu sate, segmente cu calitatea proasta unde mergi cu maxim 100km/h, munte(serpentine), si putine segmente de "mare viteza". In extrema cealalta, recordul meu personal este un is-buc la care am scos 7.2l/100. Dar asta in conditiile in care am stat mai tot timpul "la blana", cate 2 minute incercand sa ating viteza maxima, pe care insa nici la vale se pare ca masina mea nu o mai atinge sad.gif Adica am mers mult cu 155/160(reali smile.gif )...
Prin oras consumul depinde foarte mult de trafic, nici macar de stil. Prin Iasi consumam pana in 8l/100, dar prin Brasov trec putin de 9l/100 desi nu a venit inca frigul.
Mentionez ca masina mea are 45.000km si a luat multa talpa la viata ei, deci 6000 rot a vazut de foarte multe ori, etc. Asa ca s-ar putea sa isi fi dat drumul la consum putin peste normal...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristian
post 21 Oct 2004, 16:13
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 July 02
From: Cluj Napoca




In ultimul timp si prin Cluj se circula ca porcu, nu chiar ca prin Buc insa va ajungem din urma smile.gif Multumesc la toti pt sfaturi, idei. Din pacate unele raspunsuri au venit cam tarziu ca acum incerc turatiile la un VW Polo pe motorina care se pare ca merge mai bine smile.gif si consuma putin. Chiar cu motorul mai turat cum m-am obisniut la SN. Salutari si sa ne vedem la clubul utilizatorilor de avioane cu reactie smile.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd April 2024 - 17:51
Forum Renault