DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages « < 3 4 5 6 7 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Solutii practice pentru incalzire oglinzilor

AC
post 17 Aug 2004, 22:20
Post #121


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




wo_name, a scis:
QUOTE

Ex: o rezistenta de reseu de 2000W are aproximativ 24 ohmi (la 220V).  


QUOTE

Deci ar rezulta o rezistenta a firului de nichelina de 13,5 ohmi (\"foliei\").  

Nu-i chiar asa:
Pentru a obtine acelasi efect termic al rezistentei, rezulta din calcule ca ar trebui sa aiba R=12*24/220=1.309 ohm. Desigur, nu avem nevoie ca rezistenta sa ajunga la "rosu" ca s-ar distruge oglinda, insa la 13.5 ohmi cred ca nici "lalaie" nu ar fi acea resistenta. Cred ca o determinare practica cu o rezistenta cu valoare in jur de 6...7 ohmi ar fi mai concludenta.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 17 Aug 2004, 23:20
Post #122


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Fara sa va complicati, mai exista o solutie. Se gasesc niste dispozitive metalice pentru dezaburirele lunetelor facute de Electroaparataj si care se prind cu 2 ventuze de geam. Functioneaza perfect la cei 13V ai masinii, fara rezistente suplimentare. Acest dispozitiv are in interior doua rezistente. Se scot, se pune una pe o oglina si una pe cealalata, se leaga in serie, se comanda cu un rele si cam asta ar fi. Eu am asa ceva prin casa, pentru ca l-am cumparat pentru a dezaburi luneta pe break. Nu merge, e suprafata prea mare, dezabureste un pic pe centru, dar pentru oglinzi cred ca e perfect. Rezistentele alea se inrosec putin, deci eu zic ca se incing destul si cred ca ar face treaba buna pentru suprafata unei oglinzi. Nici nu costa foarte mult asa ceva.

Insa, mi s-a atras atentia, si asta a fost motivul pentru care am renuntat, ca sarmele respective sunt expuse umezelii. Oricat de izolati ar fi conectorii, sarma aia nu mai are cum sa fie izolata, ca altfel nu si-ar mai face treaba. Si cum in oglinda de SLZ intra suficienta apa si stiind o regula e baza, aceea ca apa si electricitatea nu se impaca bine, am renuntat, isa temporar. Asta pana cand gasesc o metoda de a izola sarma de intemperii. Oglinzile cu degivrare au respectivele sarme bagate in ele, deci apa nu are cum sa ajunga la ele.

Pe de alta parte, stau si ma gandesc la faptul ca dezaburirea lunetei este expusa (de vreme ce se poate intrerupe lejer) iar condensul picura de pe luneta pe respectiva nichelina si nu se mai intampla nimic.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 18 Aug 2004, 07:33
Post #123


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




la 12 V poti sa torni apa cu galeata ca nu se intimpla nimic. gindeste-te la toate mufele care le ai pe la motor si care cind ploua sau speli masina se uda la greu.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebip
post 18 Aug 2004, 10:05
Post #124


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 9 December 03
From: Baia Mare




Solutia cea mai la indemina sint acele rezistente ceramice de putere, au avantajul ca nu se "inrosesc", chiar daca se incing nu ajunge "sirma" in contact direct cu plasticul. Se gasesc rezistente ceramice cu puteri de 10W sau 15 W fara nici un fel de dificultate.
Se pot combina de exemplu doua rezistente de 10 OHMI in serie, astfel acoperind o mai mare suprafata a oglinzii, se pot lipi direct cu epoxi pe spatele oglinzii, consumul fiind de 12V/20 OHMi = 0,6 A adica o putere consumata de 12Vx0,6A=7,2W.
La nevoie se pot pune de exemplu 4 astfel de rezistente.
Avantajul cel mai mare, dupa parerea mea, este acela ca, conexiunile dintre rezistente se pot face cu fludor .... la nichelina nu prea tine faza.
Aceasta solutie a mai fost prezentata dar probabil nu a fost prea tare luata in considerare nefiind argumentata... biggrin.gif
Bineinteles ca se pot gasi si alte combinatii de valori de rezistenta ... in functie de ceea ce se gaseste la magazin.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 5 Oct 2004, 13:41
Post #125


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Domnilor, tocmai am avut o revelatie!!! Oglinzile de LGN sunt la fel ca cele de pe SLZ, nu ? Daca da, din cite-mi aduc eu aminte, LGN are oglinzi actionate electric si degivrate. O vedeti pe Luminita ? Cum care Luminita? Aia de sta ca tuta la capu' tunelului!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Oct 2004, 14:06
Post #126


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Tarziu, tarziu, da' te-a lovit luminita de te-a iluminat complet.
Of course ca se vor putea pune, doar ca este o problema: pretul. Ramane de vazut la cat se ridica.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wo_name
post 18 Oct 2004, 10:03
Post #127


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 August 04
From: Timisoara




Revin, am facut niste teste cu o sursa care scotea aproape 12V (11,97V).
Testat cu o rezistenta de 12 ohmi (1A), rezistenta calduta (vorba lui AC, lalaie), la 2A (6 ohmi) e putin cam mult, ar fi topit plasticul daca o lasam mai mult, nu puteai sa tii mana pe ea(cred ca avea peste 30 grade).

Eu as pune o rezistenta de vreo 9-10 ohmi (ceva intre 1,5 - 2 A).
Cel mai bine ar fi taiata dintr-o rezistenta de resou de 2000W, eu am testat cu una dintr-o rezistenta de 700-800 W si a iesit sarma cam mica in jur de 20cm (lungimea).

This post has been edited by wo_name: 18 Oct 2004, 10:05


--------------------
Dacia Logan MCV Laureate 1.6 8v 2011 - TM ?? ???
Parerea mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 20 Oct 2004, 21:26
Post #128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




Ce-a mai buna solutie este lipire a 3 rezistente de putere de oglinda, sau pe un cablaj si prins (fixat) cumva in spatele oglinzi daca nu vreti sa le lipiti direct pe oglinda.

Din ce am vazut eu in pdf folia aia avea o putere de 14 W la 12v si un curen de 1 + - 0.4A

din calcule a iesit o rezistenta de 10 OHM putere disipata 14.4W si un curent de 1,2A.

Ce a mai usoara si mai ieftina solutie, este legarea in seria 3 rezistente de 3.3 OHM de 5W = 9.9 OHM 15W

(pt o oglinda)

Pretul unei rezistente este de 5000 lei au dimensiuni oarecum mici.




Attached thumbnail(s)
rez.JPG ( Size: 16.06k ) Number of downloads: 2257


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 25 Oct 2004, 19:01
Post #129


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




e o solutie destul de ieftina, merita incercata, poate da si rezultate satisfacatoare, cine stie?


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bj
post 9 Dec 2004, 10:25
Post #130


membru de nevoie


Group: Members
Posts: 321
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(bogdan_o @ 1 Feb 2004, 00:36)
P.S. Eu mai imi strorc creierii cu nichelina si cu stabilizatorul de tensiune. Poate iese ceva. Daca nu mai degraba m-ar tenta o folie (Foliatec) care sa nu permita formarea stropilor de apa pe oglinzi. (de problema asta ma izbesc cel mai des)
*



Din cate stiu eu incalzirea oglinzilor rezolva si problama formarii picaturilor de ploaie. Am un prieten care pe Opel Astra cand ploua isi incalzea oglinzile si surpriza: nici o picatura de apa! cool.gif

Din cate am citit eu pana cum incerc sa imi dau si eu o parere pentru realizare cu toate ca nu sunt priceput la partea electrica:

Mi se pare buna o solutie cu "putza de sticla" (asa se scrie?) aplicata pe partea interioara a oglinzii. Dat fiind ca va trebui sa incalzeasca astfel incat caldura sa fie transferata prin oglinda cred ca ii va trebui putere putin mai mare decat cea de pe luneta.
Si de aici incolo cred ca ar merge montajul care e facut pentru luneta. Din cate am vazut eu pentru dezaburirea lunetei la un momentat becul din bord se stinge singur (deci cred ca pe undeva are un termostat sau o dioda (parca asa se numeste) termosensibila (s-ar putea sa spun o prostie aici smile.gif )) si cred ca si pentru oglinzi poate fi copiat: cu un buton asemanator (click - pornit, click - oprit, + temporizator + eventual un led) - drept sa va spun asta e partea la care sunt cel mai in ceata.
Pentru a elimina atat pierderea de caldura cat si posibilitatea deteriorarii plasticului din spatele oglinzii cred ca peste "cablaj" se poate pune un strat de rasina termoizolanta sau de spuma poliuretanica (folosita pentru termopane, care cred ca e termoizolanta - pt asta am sa ma interesez la taica-miu care se ocupa cu asa ceva)

Mai ramane problema scoaterii firelor si cred ca pentru asta va trebui sacrificat unul sau mai multe plasticuri pentru realizarea de spatiu pentru fire (eventual decupare plastic, montare oglinda, aranjare fire, lipit decupaj cu poxipol). Si partea asta va fi destul de dificila avand in vedere ca trebuie introdusa oglinda cu tot cu montaj, repede, la o temperatura destul de ridicata.


--------------------
Skoda / BMW Fabia Variant - de munca / F650 - capra exLeon, exDSN - B-65-xxx
BMW F650ST - tot un fel de capra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 9 Dec 2004, 10:37
Post #131


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




Concret a facut cineva asta pana acuma?!


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 9 Dec 2004, 11:05
Post #132


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Eu zic ca o solutie destul de ieftina e spalarea oglinzilor cu un detergent de vase bun, sa nu ramana picurii de ploaie pe ele. Cel putin o vreme...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bj
post 9 Dec 2004, 13:28
Post #133


membru de nevoie


Group: Members
Posts: 321
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




aaaa.... nu cred ca merge ca la Pronto antipraf. Mai ales daca e frig afara picurii au tendinta sa ramana pe oglinda...


--------------------
Skoda / BMW Fabia Variant - de munca / F650 - capra exLeon, exDSN - B-65-xxx
BMW F650ST - tot un fel de capra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Dec 2004, 16:15
Post #134


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pana una alta, am vazut ca Lganul are aceleasi oglinzi ca si SLZ. Vorbesc de dimensiunea sticlei. glinzile la Logan sunt incalzite. Deci este posibil sa puna si pe SLZ sticla de oglinzile de LGN. roblema e ca nu stiu daca prinderea de corpul oglinzii e la fel, ca alta problema nu vad care ar putea fi (poate dar pretul, ca daca o glinda de SLZ e 800k, una de LGN e mult mai mult, ca e si reglabila electric).


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 16 Dec 2004, 16:35
Post #135


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




cum s-a mai spus e mai scump in mod cert solutia de la logout... am vazut la cineva un panou de sarma litzata pe textolit si mergea de minune, nu l-am intrebat insa de specificatiile tehnice, cat si in ce fel... dar o sa dau eu de el


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 19 Dec 2004, 02:58
Post #136


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




oare de ce nu dati pe ele cu un fas din spary-ul de dezghetat ??


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
goguf
post 1 Jan 2005, 21:25
Post #137


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 1 January 05




Pentru cine mai este interesat de dezaburirea oglinzilor retrovizoare tocmai am experimentat un incalzitor facut din textolit si nichelina (65cm 50 Ohmi dispusa pe o suprafata de 4,5/5 cm)
Portiunea incalzita a unei oglizi auto (in prealabil tinuta in congelator 15 min ) s-a uscat in 2 minute iar cea neincalzita in 10 minute inca nu se uscase, totul la temperatura camerei.
Cel putin pentru oglinzile plane se poate realiza foarte usor si ieftin.


--------------------
dacia 1300 '72
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 1 Jan 2005, 21:55
Post #138


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




pe mine ma intereseaza, si pe altii, cu certa siguranta! gogule, da o schema, pune poze, estimeaza costuri. danke


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mika
post 1 Jan 2005, 23:01
Post #139


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 30 December 04




quote=RIon,1pe mine ma intereseaza, si pe altii, cu certa siguranta! gogule, da o schema, pune poze, estimeaza costuri. danke


Ptr. tine acolo la Cluj este mai greu sa-ti pot da o solutie, dar cel putin aici in Bucuresti am aflat un loc unde doritorii isi pot rezolva acesta problema si anume la GARA DE NORD la dealerul Daewoo. Acolo exista un super meserias care la un pret de 800 k rezolva problema ptr. orice tip de auto, cu exceptia celor care deja au asa ceva. smile.gif


--------------------
Dacia - Matiz 1410 E/AC
FITI DESTEPTI!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 1 Jan 2005, 23:11
Post #140


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




nu-i cam scump pt o dacie?


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 2 Jan 2005, 00:37
Post #141


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




QUOTE(Mika @ 2 Jan 2005, 01:01)
aici in Bucuresti am aflat un loc unde doritorii isi pot rezolva acesta problema si anume la GARA DE NORD la dealerul Daewoo. Acolo exista un super meserias care la un pret de 800 k rezolva problema ptr. orice tip de auto, cu exceptia celor care deja au asa ceva. smile.gif
*



Doar 800k e pretul pt Dacie ? Vorbisem cu cienva de pe Daewooclub care si-a pus ep Cielo si a zis ca l-a costat 1,2 mil; cred ca e vb de acelasi service.


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 2 Jan 2005, 02:57
Post #142


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




800k per oglida sau pentru amandoua? Ce implica aceasta operatie? (montarea presupun a unui alt buton pe bord - sau se leaga la releul de incalzire a lunetei - adica cand bag incalzirea pe luneta sa imi bage si pe oglinzi)


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
goguf
post 2 Jan 2005, 08:38
Post #143


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 1 January 05




Image.jpg ( Size: 33.12k ) Number of downloads: 2327
QUOTE(RIon @ 1 Jan 2005, 21:55)
pe mine ma intereseaza, si pe altii, cu certa siguranta! gogule, da o schema, pune poze, estimeaza costuri. danke
*



Am luat o placa de textolit, i-am facut crestaturi cu un fierastrau cam din 5 in 5 mm, doua gauri pentru suruburi (cu cap ingropat), am pus nichelina ca in figura (linie plina-fata, linie punctata-dos) si am fixat-o cu fata cu trasee lungi pe spatele oglinzii. Nichelina nu se inroseste, este doar un pic fierbinte.
Daca aveti rabdare luni cumpar o rezistenta de 800-1000 W de nichelina si am sa fac experimente ca sa dau dimensiuni exacte pentru o oglinda. Costurile am sa le estimmez tot luni dar nu cred sa fie prea mult: nichelina, textolit, 2 suruburi cu piulite, papuci, fire, siguranta, intrerupator.


--------------------
dacia 1300 '72
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mika
post 2 Jan 2005, 08:40
Post #144


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 30 December 04






800 k ptr. amandoua oglinzile si in mom. cand apesi butonul de incalzire pentru luneta atunci intra in functiune si incalzirea oglinilor. Personal am vazut efectul si in maximum 1,5 minute oglinzile sunt ,,efectiv'' uscate si se observa cel mai bine pe timp de ploaie si este extrem de eficient mai ales atunci cand in spate ruleaza un autoturism (pe timp de noapte) cu farurile puternice.
Este posibil pentru Cielo 1.200 k, insa pentru Matiz 800 k foarte sigur.
Consumul pentru incalzirea lor este echivalentul cu acela al unui bec.


--------------------
Dacia - Matiz 1410 E/AC
FITI DESTEPTI!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 2 Jan 2005, 11:38
Post #145


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Foarte utila si interesanta solutie, insa e foarte greu sa iti desfaci oglinda, asta de DN, zic... a incercat/reusit cineva???
Nu e mare lucru sa faci montajul textolit/nichelina, mai trebuie sa iei doua fire + si - plus o siguranta... cred ca legate direct la dezaburire spate se arde siguranta aia... nichelina de unde ai luat-o? De cat e si cate spire trebuie sa fie? Siguranta?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 2 Jan 2005, 12:57
Post #146


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




QUOTE(RIon @ 2 Jan 2005, 13:38)
e foarte greu sa iti desfaci oglinda, asta de DN, zic... a incercat/reusit cineva???


Persoana de pe daewooclub cu care am vb spunea ca acolo la service au un aparat care sufla aer fierbinte si astfel dilata plasticul carcasei si scot geamul (sticla).


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 2 Jan 2005, 16:38
Post #147


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




adica merge si cu un uscator de par .


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
goguf
post 2 Jan 2005, 18:38
Post #148


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 1 January 05




Am fost in tirg si am cumparat materiale:
- o oglinda retrovizoare pentru usa soferului, model cu reglare din interior, cu mecanismul de prindere defect 20.000 lei (folositi ce model aveti pe masina)
- o bucata sticlotextolit (de la aparatura veche) cu cablaj pe o singura parte 10.000 lei
- o rezistenta de nichelina de 1000 W 20.000 lei

Am scos (cu mare chin) oglinda (plana) si am trasat conturul pe sticlotextolit (oglinda cu fata in sus, sticlotextolitul cu fata fara cablaj in sus) si am decupat bucata respectiva. Verificati sa incapa in carcasa. Am dezlipit traseele de pe placa care ajungeau linga margini, am trasat linii paralele din 5 in 5 mm si am facut mici crestaturi Image.jpg ( Size: 33.12k ) Number of downloads: 2061
Fata.jpg ( Size: 30.19k ) Number of downloads: 2391
Dos.jpg ( Size: 43.5k ) Number of downloads: 2491
de 2-3 mm la margini si 2 gauri pentru suruburi cu cap ingropat. Am taiat o bucata de 3 m de nichelina (complet intinsa, recomand o decalire prin incingere la rosu in flacara aragazului), am aranjat-o pe placa dupa cum se vede in imagini si gata cu elementul de incalzire.

Am taiat cam 1-2 mm din plasticul ala din carcasa care presa initial oglinda, am dat o gaura prin care sa treaca firele si am montat intii placa cu firele de nichelina in sus, apoi oglinda care sa stea un pic presata pe placa.

Test: o ora de tinut ansamblul in congelator, dupa aceea conectat la 14 V ( consuma cam 1,2 A) sticla in 5 minute era uscata. Pentru un efect mai rapid se pot folosi doar 2,8 m nichelina (eventual mai experimentati lungimea optima)
Nu stiu cum s-ar comporta in exterior, adica in frig

Observatii
1 recomand insistent sa faceti o incercare pe un ansamblu oglinda retrovizoare defect, pe care nu-l mai folositi( se poate sparge sticla oglinzii la demontare, rezultat nesatisfacator estetic, etc.)
2 daca cumparati (sticlo)textolit de la montaje electonice vechi sa aiba trasee pe o singura fata si sa fie fara piese, scosul pieselor poate fi un chin
3 daca va ambitionati sa-l montati pe masina sa luati tensiune dupa contact, fire rezistente si bine izolate, sa includeti in circuit o siguranta de 3 A (5 A pt 2 oglinzi) iar intrerupatorul sa aiba bec martor
4 il folositi pe propria raspundere (contacte aiurea, scurt-circuit, bum !!!)

edit nu stiu de ce sint asa aiurea plasat imaginile..

This post has been edited by goguf: 2 Jan 2005, 18:41


--------------------
dacia 1300 '72
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 3 Jan 2005, 04:10
Post #149


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Goguf, felicitari. O sa incerc si eu dispozitivul pe SLZ, mai ales ca cum in perioada rece chiar se simte nevoia de asa ceva.

In ce priveste incalzitul oglinzilor, nu prea merge cu un foehn. Se gasesc de vanzare prin magazine gen Metro, Bricostore, Praktiker etc niste aparate similare cu foehn-urile dar care sufla aer cald la 500 grd C. Cred ca alea sunt cele mai bune. Ca pret, o asemenea jucarie se invarte in jurul sumei de 1.5 milioane.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 3 Jan 2005, 07:15
Post #150


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




Daca merge cineva la Gara de Nord la service-ul Daewoo si testeaza pe pielea, pardon, oglinda lui, sa ne scrie si noua aici smile.gif - poate daca ne strangem mai multi, ne baga ceva reducere?

This post has been edited by Valentine: 3 Jan 2005, 07:15


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2024 - 18:17
Forum Renault