DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frana lipsa, schimbat servo

ionutz_ro23
post 25 Apr 2006, 07:18
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 October 05




nu mai am frana aproape de loc! imi blocheaza rotile la maxim 30-35 km/h. am schimbata servo ( noua de uzina) si lichidu si tot aceeasi poveste. imi prinde pedala f. jos si la mai mult de 40 km/h cand pun frana ma tot duc vreo 2-3 m ( aluneca placutele cred ). de aerisit am aerisit de o gramada de ori dar nimic . tot asa prinde jos si la viteze mari nici nu pot sa zic ca aia ii frana ( mai bine prinde cu frana de motor) . da-ti un sfat ce sa mai fac ca deja am fost la mecanic la ea si mi-a schimbat servo ( desi cred ca nu trebuia ) si nu am chef sa bag iara o groaza de bani pe ceva care nu-mi trebuie.


--------------------
dacia 1310 - sj 95 sua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cik83
post 25 Apr 2006, 07:46
Post #2


Member


Group: Members
Posts: 98
Joined: 5 May 05




Salut! De ce ai schimbat servo? Era pedala tare, nu mai mergea servo cu motorul pornit? Servo este un amplificator. are rolul de a reduce efortul la pedala, numai cand pornesti motorul.
Da mai multe indicatii. Ce pompa de frana ai? Alte simtome.
Eu cred ca nu a fost aerisita bine. sau Pierzi lichid pe undeva. Garnituri.etc.


--------------------
Dacia Berlina 1310 MLS 1986 - No information
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Apr 2006, 07:46
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La mai mult de 40 lm/h, te astepti sa opreasca instant? cum adica se tot duce 2-3 m?
Cum adica iti blocheaza rotile la 30-35 km/h? eu personal nu am inteles nimic...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 25 Apr 2006, 09:26
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 10 March 04




nici eu nu am inteles prea multe...

poate revizuiesti putin post-ul


--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 25 Apr 2006, 11:56
Post #5


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Explica mai clar, nu ai frane deloc la viteze mari, pedala actioenaza elastic, sigur ai aer pe circuit, sau sunt ferodourile duse, si poate si plachetii, sau discurile, explicatii sunt destule...dar mai intai explica tu mai clar...ok?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz_ro23
post 25 Apr 2006, 16:17
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 October 05




scuze ca nu am fost inteles! blink.gif
am pompa cu dublu circuit! si la viteze mai mari de 30-40km/h masina mi se opreste in 2-3 m. daca am 80 km/h nu cred ca mi-ajung 10-15 m sa ma opresc. in plus frana imi prinde foarte jos: la un sfert de la podea


--------------------
dacia 1310 - sj 95 sua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 25 Apr 2006, 16:29
Post #7


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(ionutz_ro23 @ 25 Apr 2006, 17:17)
scuze ca nu am fost inteles! blink.gif
am pompa cu dublu circuit! si la viteze mai mari de 30-40km/h masina mi se opreste in 2-3 m. daca am 80 km/h nu cred ca mi-ajung 10-15 m sa ma opresc. in plus frana imi prinde foarte jos: la un sfert de la podea
*



Tu ai alti metri decat metri care ii stim noi? Sau vorbim aici cumva de nus ce super masina, nu de Dacia? Mai lucreaza la cifrele alea. unsure.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihait
post 25 Apr 2006, 16:34
Post #8


Idei putine si fixe !


Group: Members
Posts: 81
Joined: 27 October 05
From: Bucharest




De acord cu ce a spus driverx, plus ca ar trebui sa stii ca distanta necesara franarii creste odata cu viteza.

This post has been edited by mihait: 25 Apr 2006, 16:35


--------------------
Dacia BK 1996 - Nan
---
N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 25 Apr 2006, 16:37
Post #9


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Ai schimbat ferodourile pe spate, plachetii pe fata, mai pot fi si dicul, iar pe spate oala, uzate, sau poate nu ai facut aerisirea bine. Mai fa-o inca o data.. poate merge, sau verifica lichidul de frana, poate nu este conform normelor: SAE 1703 f, sau SAE 70 R3.
Uite cate-va caracteristici:
Diametrul tamburului: 180 ( dacia berlina, 1410, Sport), 228, 5 ( 1300, break)
Diametrul maxim al tamburului dupa rectificare: 181 si 229,5
Grosimea garniturii de frana ( ferodoului ) : 5 mm
Pe fata grosimea discului : 10 mm ( cred ca stie toata lumea )
Grosimea minima admisa: 9 mm, daca tu ai 8, de aici ar putea sa fie probl...
Daca ai cartea de automobile dacia, iti va mult mai usor sa verifici!
Trebuie verificat tot, inclusiv pompa care zici ca e noua! Bafta la verificat! icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Apr 2006, 17:41
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(ionutz_ro23 @ 25 Apr 2006, 17:17)
si la viteze mai mari de 30-40km/h masina mi se opreste in 2-3 m. daca am 80 km/h nu cred ca mi-ajung 10-15 m sa ma opresc. in plus frana imi prinde foarte jos: la un sfert de la podea
*




In cazul asta dute si fa omologare la Dacie, poate intri si in cartea recordurilor cu "Dacia cu cele mai eficace frane" revino cu picioarele pe pamant ph34r.gif
Valorile alea in metri sunt supranaturale si pentru un bolid de curse.

Franele Daciei sunt considerate OK daca franeaza de la 80 km/h la 0 km/h in 50,6 m



Sa-ti dau si formula?

Sf<=0,1v+(v la patrat supra 150)
unde v este viteza in km/h

Sf<=50,6 Asta e maximul admis pentru frane in standarde, se poate sa fie si 45-46, etc, dar 10-15 nu-i scoate nici o masina indiferent de performante. Si daca ar scoate, forta G ar fi imensa pentru un sofer obisnuit wink.gif

La viteza de 40 km/h iti sunt necesari 14,6 metri....nu 2-3 cum spui tu, si te si plangi ca e prea mult radmasa.gif

Deci succes in omologarea super-sistemului de franare din dotare !

This post has been edited by argon: 25 Apr 2006, 17:58


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petea
post 25 Apr 2006, 21:47
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 31 August 05
From: Iasi




S-ar putea sa fi intuit eu problema (am si eu una similara). Din cate am inteles pedala sta foarte jos si frana nu e foarte eficienta indiferent cate aerisiri ai face sau din cate pedale ai frana.
Aceeasi problema o am si eu si se pare ca este de la pompa de frana. Din nefericire stiu un caz in care respectivul a schimbat 5 pompe de frana noi pana sa nimereasca una buna (facute de cine stie ce cooperativa). Deocamdata merg prudent si folosesc preponderent frana de motor (deh, obicei prost) dar ma gandesc cu groaza ca voi juca la loteria pompelor de frana. Mie chiar mi-a placut chestia asta iarna ca impiedica blocarea rotilor si aveam si eu un inlocuitor de ABS.
Verifica pompa si daca e asta bafta la gasit una buna.


--------------------
Dacia Logan 2006 - is
Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 25 Apr 2006, 21:53
Post #12


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




QUOTE(ionutz_ro23 @ 25 Apr 2006, 17:17)
scuze ca nu am fost inteles! blink.gif
am pompa cu dublu circuit! si la viteze mai mari de 30-40km/h masina mi se opreste in 2-3 m. daca am 80 km/h nu cred ca mi-ajung 10-15 m sa ma opresc. in plus frana imi prinde foarte jos: la un sfert de la podea
*



Cred ca ai uitat sa mai pui care un " 0 " in spatele fiecarei valori declarate ... sau ... " marmaota invelea ciocolata ... "


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 26 Apr 2006, 07:57
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@Ionut_ro23
Ce inseamna "pompa dublu circuit"? Pompa cu 4 conducte? Sau pompa TANDEM cu 3 conducte?
Daca e vorba de 4 conducte, scoate pompa din "avarie" scotind acea sonda ICP si actionind pedala energic de 3-4 ori. Dupa asta repui sonda ICP, cuplezi firul, pornesti motorul iar becul (!) ar trebui sa se stinga.
A, nu sta aprins nici acum? poate un "mecanic" de la service care ti-a aerisit frinele prin metoda "fa pedala" a scos papucul de acolo.
Da o cautare, s-a tot explicat.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 26 Apr 2006, 09:49
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




Daca e pompa dubla cu 3 conducte, vezi ca fiecare piston (din pompa), are in cap cate o supapa, care daca e defecta permite lichidului sa se intoarca in borcan cand franezi. Verifica etanseitatea acelor supape.
Eu am patit la fel, si pana am aflat ca s-ar putea sa fie de-acolo(multumiri lui Liviu Diaconu), am aerist-o de am inebunit-o, am schimbat garnituri,pistonase etc, si la fel ca tine ba batea gandul sa schimb servo.

PS:
Pe pistonase am dat 20 ron, pe un set acum vreo doua saptamani.
Bafta.


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raptordivx
post 26 Apr 2006, 11:17
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 335
Joined: 26 November 04
From: Suceava




Scuzati ca sunt off topic .. se poate adapta servofrana pe 1310 ?


--------------------
Renault Laguna 1999 / 1.6 16v / concorde - SV-10-SIS
Vreau LAGUNA 2 :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Apr 2006, 11:20
Post #16


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(raptordivx @ 26 Apr 2006, 12:17)
Scuzati ca sunt off topic .. se poate adapta servofrana pe 1310 ?
*




Dar 1310 are servo..ma rog, majoritatea au...si daca nu are se poate adapta !

This post has been edited by argon: 26 Apr 2006, 11:21


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 26 Apr 2006, 11:23
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




De ce nu?
Problema e ca va trebui sa gauresti galeria, sa montezi un stut pentru furtunul de vacuum.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 26 Apr 2006, 11:52
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(diaconuliviu @ 26 Apr 2006, 11:23)
De ce nu?
Problema e ca va trebui sa gauresti galeria, sa montezi un stut pentru furtunul de vacuum.
*



Plus largirea gaurii din mitraliera ( coloana volan)


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 26 Apr 2006, 11:56
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Dyda, la mine (1310 din 86) nu a fost nevoie; nu contest, ex-proprietarul o fi schimbat mitraliera.
blink.gif


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz_ro23
post 26 Apr 2006, 15:57
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 October 05




am pompa cu 4 conducte si becu de avarie pt frana nu sta pornit!!


--------------------
dacia 1310 - sj 95 sua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 26 Apr 2006, 17:16
Post #21


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(ionutz_ro23 @ 26 Apr 2006, 16:57)
am pompa cu 4 conducte si becu de avarie pt frana nu sta pornit!!
*


Ai verificat tot ce ti sa spus?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz_ro23
post 27 Apr 2006, 06:02
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 October 05




maine o sa ma duc la service sa vad ce naiba are


--------------------
dacia 1310 - sj 95 sua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 10:40
Forum Renault