DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema Alternator?

HarM
post 17 May 2006, 21:41
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 17 May 06




Salutare posesori de dacii biggrin.gif. Am si eu o problema si nu prea ma pricep sa ii dau de cap. Astazi venind spre casa am reusit fericita performanta de a ramane fara curent, norocul meu ca ream aproape de casa.

Asa ca am luat bateria in brate am fugit cu ea acasa si am pus vreo 4 ore redresorul pe
ea. Am revenit la masina am pornit-o si am tarat-o acasa unde am incercat sa vad care este problema.


Ce am observat:
1. in timp ce veneam spre casa indicatorul de ncarcare a beteriei scadea in momentul in care motorul era turat, la relanti tindea sa reintre pe zona verde.
2. ajuns acasa am luat un aparata de masura si am verificat tensiunea la bornele bateriei si astfel:
- 12.5 cu motorul oprit
-14.5 chiar 15 ptr cateva clipe cu motorul in relanti
- 12.8 si mai jos de aceasta valoare cu motorul turat aprox 2500-3000 de ture.

Daca sunt suficiente informatiile v-as ruga sa ma lamuriti si pe mine cum pot remedia problema si ce componenta e de vina alternator regulator de tensiune sau de ce nu bateria.


--------------------
Dacia 1300 1982 - B24RDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 18 May 2006, 06:57
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ai releu mecanic si pe " treapta a doua" nu incarca bine. Pe "treapta intii" incarca prea mult
Chiar daca vom auzi pareri contra ale sustinatorilor de relee mecanice, iti recomand unul electronic, chiar si cu fir de referinta.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
HarM
post 18 May 2006, 09:42
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 17 May 06




QUOTE(diaconuliviu @ 18 May 2006, 06:57)
Ai releu mecanic si pe " treapta a doua" nu incarca bine. Pe "treapta intii" incarca prea mult
Chiar daca vom auzi pareri contra ale sustinatorilor de relee mecanice, iti recomand unul electronic, chiar si cu fir de referinta.
*



Bun am inteles problema acum intrebarea mea este: Releul asta mecanic poate fi reglat sa nu mai faca problemele astea sau este distrus fara sanse de recuperare?

De luat alt releu o sa imi iau, intrebarea vine din pura curiozitate ptr ca de obicei piesele 'mecanice' se pot deregla in majoritatea cazurilor.


A doua chestiune: acest releu electronic, banuiesc ca are aceleasi legaturi ca cel mecanic, adica nu trebuie sa stau sa fac alte improvizatii pentru al monta.

Si ultima chastiune care ar trebui sa fie valorile 'corecte' ale tensiunii la bornele bateriei in urmatoarele situatii:
-motor oprit
-motor pornit relanti
-motor pornit turat
-motor pornit relanti+consumatori (faza scurta+aeroterma)
-motor pornit turat+consumatori (faza scurta+aeroterma)


--------------------
Dacia 1300 1982 - B24RDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 18 May 2006, 12:48
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(HarM @ 18 May 2006, 20:42)
Bun am inteles problema acum intrebarea mea este: Releul asta mecanic poate fi reglat sa nu mai faca problemele astea sau este distrus fara sanse de recuperare?
*



De recuperat se poate daca te ambitionezi. Problema este sa stii, sa ai cu ce si sa fii dispus sa cheltuiesti (mult) mai mult decat ti-a fost recomandat - adica pe inlocuire.
Altfel, de ce aproape toti producatorii de echipament electric auto au trecut pe regulatoare electronice? (Spun aproape, ca poate gasiti vreun autovehicul care mai este fabricat cu asa ceva; exista si elemente conservatoare....)
Un regulator de tensiune nu iti poate influenta (direct) tensiunea cu motorul oprit; in functie de consumatorii existenti, de starea bateriei si de incarcarea ei, tensiunea aceasta se situeaza intre 12 si 13 volti.
Cu motorul pornit, sunt 2 parametri principali: puterea consumatorilor conectati si puterea electrica debitata de generator, care creste odata cu turatia. Regimurile "dificile" sunt sarcina mare cu turatie redusa, cand tensiunea e bine sa nu scada sub limitele date cu motorul oprit, altfel deficitul de putere iti va descarca cronic (si deteriora pe termen lung ) bateria, si sarcina mica cu turatie mare, cand regulatorul trebuie sa "tina in frau" tensiunea care tinde sa creasca mult. In aceasta situatie, ar trebui sa nu depasesti 14,4 volti vara si 14,6-14,8 volti iarna. Oricum, cu motorul in mers tensiunea nu ar trebui sa scada sub 13,4 volti vara pana la 13,8 volti iarna, in orice regim de functionare.
Daca se depasesc valorile maxime (si esti sigur ca aparatul cu care masori e bun - nu e vorba de panarama aia din bord!!), releul nu functioneaza corect, fie e defect, dereglat, fie legaturile intre generator si baterie au rezistenta mare (oxidare sau vopsea proaspata)
Daca tensiunea scade sau continuu mica, fie consumatorii au puterea mare in comparatie cu generatorul si fie reduci din consum (mai putine faruri, putere mai mica la statia de pe masina, etc. ) fie schimbi generatorul cu unul de putere mai mare, dar energia asta se face din ceva: scade performanta dinamica a masinii si va consuma ceva mai mult...
Bafta!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2024 - 05:25
Forum Renault