DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Termostat de vara, Se mai gaseste?

80kln
post 22 May 2006, 09:41
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 2 August 05




Stie cineva, se mai fabrica, se mai gasesc termostate de vara, care deschid pe la 60 si ceva de grade? In Constanta sau Bucuresti m-ar interesa. Cu cel de iarna, la 86 de grade deschide, se incinge masina. Din cateva stopuri e sus acul! Ideea e ca fara el, daca e mai frig mi se aprinde martorul de injectie (cel putin asa se intampla anul trecut, in iarna am schimbat corpul clapeta, nu stiu daca acum mai face asa, doar ieri am scos termostatul) si n-as vrea sa fiu nevoit sa schimb iar piese la injectie....
Radiatorul e nou (1 an), capacul de la pompa de apa la fel, aici nu-s probleme. Am mers doar cu antigel, deci nu ar trebui sa fie peretii infundati. Garnitura de la chiulasa nu cred sa aiba probleme, ca nu mananca ulei....


--------------------
Dacia 1310Li - 80kln
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 May 2006, 09:47
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Mergi vara fara termostat !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 22 May 2006, 09:56
Post #3


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Eu nu-i inteleg p-astia care merg fara termostat. La 40 de grade merge, dar te gandesti ca masina aia mai merge si noaptea, nu? Ai 20 de grade afara, pana iti ajunge motorul la temp. optima de functionare (cca.80 80 grade C), tu ajungi de 7 ori la destinatie si ce ai facut? Consum mai mare, performante mai naspa (altfel trage motorul cald, altfel reactioneaza cand ii dai gaz)....
Oricum eu nu vad de ce tu cu masina pe injectie ar trebui sa ai probleme, pt. ca ai radiator mare si presupun electroventilator.
Chiar ieri un prieten cu injectie tot asa, se uita pe la motor, ca i se aprinsese martorul. Electroventilatorul ii functiona, afara erau maxim 25 de grade, lichid de racire avea, deci f suspect. Posibila defectiune a pompei de apa? Nu ar scoate zgomote, ceva? unsure.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
80kln
post 22 May 2006, 10:49
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 2 August 05




QUOTE(Steffyx @ 22 May 2006, 10:56)
Eu nu-i inteleg p-astia care merg fara termostat. La 40 de grade merge, dar te gandesti ca masina aia mai merge si noaptea, nu? Ai 20 de grade afara, pana iti ajunge motorul la temp. optima de functionare (cca.80 80 grade C), tu ajungi de 7 ori la destinatie si ce ai facut? Consum mai mare, performante mai naspa (altfel trage motorul cald, altfel reactioneaza cand ii dai gaz)....
Oricum eu nu vad de ce tu cu masina pe injectie ar trebui sa ai probleme, pt. ca ai radiator mare si presupun electroventilator.
*


Corect ce spui, de-aia as vrea sa merg cu termostat, dar nu prea se poate. Azi dimineata nu am avut probleme sa mi se aprinda martorul fara termostat, dar temperatura intr-adevar a fost sub cea optima. Si n-am electroventilator (e din 2000 masina), probabil s-au gandit sa nu fie progresul prea mare asa dintr-o data daca i-au pus injectie. Nu stiu daca se merita investitia sa trec pe electroventilator, am mai citit pe forum si parerile sunt impartite.


--------------------
Dacia 1310Li - 80kln
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.a
post 22 May 2006, 11:10
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 9 November 04




Termostat de vara gasesti la Paneuro de 78 grade,frantuzesc cu aprox. 30 ron.


--------------------
dacia 1310 berlina injectie 2000
4x4 dacia papuc injectie 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 May 2006, 13:08
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Sint termostate pentru zone temperat-reci si pentru zone calde; standardul a ramas cred nemodificat, mai ales la noi; ori, in ultimii ani se vede o crestere a temperaturii ambiante vara.
Incearca termostat cum ti s-a spus(78); daca ti se pare prea "rece" incearca unul de 82.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 22 May 2006, 13:34
Post #7


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Mai fratilor.
S-ar putea sa fie alte cauze de fierbe la prietenul nostru kln.Desi nu bag mâna in foc.
De ex. nici la mine nu papa ulei, dar totusi suspectez garnitura. Nu face bolboroci in vas, nic la relanti nici când accelerez.
Dupa ce am schimbat termostatul si capacul la pompa de apa, anul trecut mai pe vara, au inceput problemele cu fiertul. Am facut by-pass la calorifer ca stiu sigur ca este crapat (mocheta la picioarele pasagerului uda si DULCE), si tot facea dop de aer in fata termostatului-> fierbea. Am strâns si restrâns coliere. Degeaba. In fine am scos termostatul, si am observat in vasul de expansiune mizerie care pluteste la suprafata antigelului. Nu pare a fi ulei ca nu arata ca uleiul in ciorba, dar e maronie.
Asa ca ????
E adevarat ca el are berlina. Asta are si mai putin lichid de racire in circuit si ventilatorul ala la relanti nu asigura racirea ca lumea a radiatorului.
@kln, nu cumva ti se ridica acul doar la relanti? Ca daca e asa mai vorbim. Daca nu e asa tot o sa vorbim dar calea de urmat este alta.
Bafta

This post has been edited by paulica: 22 May 2006, 13:36


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
80kln
post 22 May 2006, 13:48
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 2 August 05




QUOTE(paulica @ 22 May 2006, 14:34)
@kln, nu cumva ti se ridica acul doar la relanti? Ca daca e asa mai vorbim. Daca nu e asa tot o sa vorbim dar calea de urmat este alta.
Bafta
*


In mod special la relanti, dar ieri si in mers facea figuri, trebuia viteza nu gluma ca sa mai scada putin.


--------------------
Dacia 1310Li - 80kln
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 22 May 2006, 16:52
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




eu stiu pe cineva care avea probleme de genul asta .la el problema era ca se infundase stutul din chiuloasa care circula apa si prin flansa de sub carburator .dupa ce a desfundat nu a mai avut probleme e f important acel circuit de apa acolo se incalzeste cel mai repede iar daca circuitul e infundat clocoteste acolo neavind pe unde sa o circule acum nu stiu daca la injectie acel furtun mai exista


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 23 May 2006, 12:23
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




Din cate stiu eu nu se recomanda mersul fara termostat. Eu merg si vara si iarna cu termostat care deschide la 89 grade si nu am avut probleme decat o sg data asta iarna la -24 grade cand mi s-a blocat termostatul dar asta e alta problema.


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 23 May 2006, 20:04
Post #11


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Mai kln nu vreau sa fiu catastrofic dar cred ca e garnitura de chiulasa.
Nici eu n-am vrut sa cred, dar vred ca viperRS are dreptate.
Bafta


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
80kln
post 23 May 2006, 22:33
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 2 August 05




QUOTE(paulica @ 23 May 2006, 21:04)
Mai kln nu vreau sa fiu catastrofic dar cred ca e garnitura de chiulasa.
Nici eu n-am vrut sa cred, dar vred ca viperRS are dreptate.
Bafta
*


Dar n-ar trebui sa se manifeste chestia asta cumva si fara termostat, sa creasca temperatura? Ca fara n-am nici o problema, nu creste de prima linie, aia alba din mijloc... In iarna era putin peste linia aia, constant, chiar si cand afara erau pana in 20 de grade. La peste 20 mai sare...


--------------------
Dacia 1310Li - 80kln
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 24 May 2006, 11:11
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Da, se pare ca incep problemele cu temperatura pe la daciile vechi. Si eu ieri am avut probleme destul de serioase avand in vedere ca pana acum niciodata nu am mai avut cu racirea. Statea acul destul de sus si am haituit-o asa vreo 3 -4 ore prin aglomeratia orasului. Observ problema asta de cand am schimbat radiatorul mic cu unul mare. Am mai citit de cazuri pe daciaclub in care schimbarea radiatorului mic cu unul mare aduce la temperatura mai ridicata a lichidului de racire cand logic cel putin , ar trebui sa fie invers. Deci care ar fi misterul?

Nu e de neglijat nici faptul ca ieri erau 35 grade.

This post has been edited by Pedro: 24 May 2006, 11:12


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 24 May 2006, 12:22
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




O fi lichid mai mult, acumuleaza mai multa caldura si prin oras cand e cald racirea prin curent de aer tinde la 0. Si la mine la nova acum prin oras sta la prim liniuta si porneste destul de des electroventilatorul, dar afara, chiar si forjata sta fix pe mijloc. Pe termostatul meu "Thompson" cica made in France scrie 97. Chiar asa sus sa deschida?


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 24 May 2006, 23:25
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




Am avut si eu o problema asemanatoare,si am avit garnitura arsa . Nu bolborosea in borcan dar in ultimultimp imi ingheta plaminul la gaz si se oprea motorul,temperatura crestea brusc si am descoperit ca apa se ucea pe teava de esapament la relanti cam o jumatate de cana de apa î n 5 minute nu stiu cind mergeam normal cita ieșea


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 25 May 2006, 11:44
Post #16


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Kln taica si eu nu stiam ce sa-i mai fac credema. Fara termostat nici eu n-am nici o problema. Si nici ulei in baie, dar de vreo 2 zile am gasit o mizerie in vasul expansionist si dupa cum sta numa' la suprafata antigelului si dupa culoare este ulei. Nu bag mâna in foc ca la voi este la fel, dar.......
Bafta


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 17 Jun 2006, 20:04
Post #17


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Mai fratilor am schimbat garnitura de chiulasa. Si stiti ceva? Am schimbat-o degeaba.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Jun 2006, 20:44
Post #18


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Adica? detaliaza, ce a zis mesteru?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 18 Jun 2006, 07:14
Post #19


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Mesteru' ce sa mai zica dom' Argon? Noroc ca el este un flacau super.
Eu eram ferm convins ca-i bulita garnitura. Si de la sfaturile colegilor coforumisti si de la sfaturile altui mecanic, care desi are el o meteahna, e mecanic bun. Chiar foarte bun as putea spune.

Am vazut cu ochii mei garnitura. Era beton, mai ca-mi venea s-o pun la loc. A desfacut-o cu mine, am curatat amândoi dup-aia de mi-am blestemat zilele. Garnitura era originala cu silicon albastru pe toata suprafata. Asta de Fermit f**** in barba e ceva mai larga la gaurile de la camasi. Cam 2 zecimi pe raza.

Beleaua e alta. Ca m-a mâncat undeva ca pe maimuta si in timp ce curatam ii zic unui alt flacau sa schimbe simeringul si butucul de la distribuitie. CEA MAI MARE GRESEALA DACA AI CHIULASA DATA JOS. S-a miscat una din camasi si daca jos este inel d-ala de celuloza am pus-o. L-am sunat imediat pe celalalt mecanic care mi-a zis ca mie-n suta este inel de cupru. M-am mai linistit dar vezi tu acum tot am sufletul indoit.
Ce sa va mai zic? Daca nu sufla in vas aveti 99,9 % sanse ca garnitura sa fie buna.
Apropo, am pus compresmetrul pe ea inainte. Valori obtinute in ordine de la cilindrul 1 catre 2: 12,2; 11; 12,5; 12,5. Vreo idee cei cu 11 ala? Acuma stim si ca garnitura era buna. La camasi arata super si suprafata camasilor e perfecta la pipait.
Bafta

This post has been edited by paulica: 18 Jun 2006, 10:07


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
menta
post 18 Jun 2006, 11:00
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 202
Joined: 26 February 06
From: Bucuresti




si pana la urma ai rezolvat ceva cu incalzirea?????


--------------------
Dacia Logan Papuc / Kia ceed SW / Megane Grandtour 2008/2008/2006 - B - 38/90/909 - WWK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 18 Jun 2006, 11:45
Post #21


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Mai ai rabdare vreo 4 zile. Motoru' e inca dat jos. Ma chinui sa rezolv axul volan mai fara bani asa.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 5 Apr 2009, 21:49
Post #22


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




deci sa actualizam putin problema topicului....
in momentul de fata am montat termostat vernet de 89 gr., radiator mare de aluminiu, electroventilator si termocupla 82-92; intrucat temperatura de afara e in continua crestere sunt nevoit sa schimb termostatul cu unul de "vara", care are temperatura de deschidere mai joasa sa nu mai stea apa la 90-92 gr ca-i cam mult. Deci daca cunoasteti un model sa zicem de 82 gr. va rog sa comunicati


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 5 Apr 2009, 21:52
Post #23


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Mi-s in aceiasi oala cu tine Nelule, ( aceiasi "configuratie" ) astept si eu sa vad recomandarile cunoscatorilor ! smile.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the fast and furious
post 6 Apr 2009, 00:54
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 3 October 06
From: Bucuresti





Vernet de 83 de grade am eu. Luat de la Elit ( import piese ) vreo 25 Ron anu trecut in primavara. N-am avut de atunci probleme cu fiertu lichidului. In iarna asta nici nu l-am mai pus pe ala de 89 tot Vernet.


--------------------
Dacia / Opel - Berlina / Astra Classic - 1999 / 2006 - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 6 Apr 2009, 06:54
Post #25


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




masina are de 15 termostat vernet-care este de iarna-cum se zice.
am elv de vreo 4 ani si nu am avut nici o pb.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 6 Apr 2009, 07:50
Post #26


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




pai nici io n-am nici o problema, dar vreau sa scad temperatura motorului pe la 80 si ceva de grade sa nu mai stea peste 90, ca sta tot aproape de temperatura de cuplare a ELV-ului.
The fast and furios, pune te rog un cod la termostat.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Apr 2009, 08:16
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Temperatura NORMALA de functionare a motorului=80-95 grade Celsius. La tine cu termostat de 89 (foarte aproape de cea a termocuplei) va sta ceva mai sus temperatura si GMV va porni mai des. Termostatul "clasic" de Dacia e 86 grade.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 6 Apr 2009, 08:36
Post #28


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(nelu_1985 @ 6 Apr 2009, 08:50)
The fast and furios, pune te rog un cod la termostat.
*



Subscriu si eu , sa stim si noi ce sa comandam, ca se apropie vara ... happy.gif

QUOTE(diaconuliviu @ 6 Apr 2009, 09:16)
Temperatura NORMALA de functionare a motorului=80-95 grade Celsius. La tine cu termostat de 89 (foarte aproape de cea a termocuplei) va sta ceva mai sus temperatura si GMV va porni mai des. Termostatul "clasic" de Dacia e 86 grade.
*




Tocmai de aceea dorim un termostat cu temperatura de deschidere mai mica , pt a evita cresterea temperaturii si pornirea GMV-ului prea des ! smile.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 6 Apr 2009, 08:56
Post #29


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.887
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 22 May 2006, 09:47)
Mergi vara fara termostat !
*

radmasa.gif

Sterge-l si p-asta, alaturi de ala cu pleope la faruri!


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Apr 2009, 09:03
Post #30


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ce crezi ca acum am termostat? huh.gif apropos de topic, la ce masini ati mai vazut schimbarea bi-anuala a termostatului? si toate au ELV.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th April 2024 - 15:21
Forum Renault