DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frane slabe la 2 zile dupa reparatii

viulian
post 22 Mar 2004, 12:30
Post #1


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Salut..

Am o dacie berlina din 97.. de vre-un an de zile ma tot freaca la icre franele.. mai la 2-3 luni trebuie sa umblu la ele. Si de fiecare data dupa ce le repar pedala tine foarte bine (tine sus - cum vreau eu) apoi dupa cateva zile capata o cursa de 2-3 centimetri in care nu mai tine absolut deloc (adica incepe sa tina doar la jumatatea cursei si din ce in ce mai mult spre fund - pana cand se fac iar doua luni si nu mai am frane)..

Faza e asa: Acum 2 zile am reparat franele (aproape capital sa zicem). Am schimbat un cilindru pe spate, schimbat garniturile la celalalt - batut ferodouri - schimbate garnituri la servofrana - reaerisit complet (etrierele au fost puse noi in iarna).
Mergea super, tinea sus (Adica aveam un joc de vre-un centimetru cat sa pot sa mangai putin pedala) si dupa aia tinea bine.. Eh, azi, la 2 zile, deja am joc de 3-4 centimetri, si pedala a inceput sa tina doar de la jumatatea cursei...

Acum.. in afara de servo ce nu am schimbat-o de vreo 2 ani mai totul e nou pe frane. As vrea insa sa stiu ca e de la servo si nu de pe la alte prostii la care nu stiu sa fiu atent.

0. NU cred ca e de la faptul ca am ferodouri noi si pentru ca s-au subtiat alea cu 0.1mm (sa zicem!) intr-o zi, acum am eu cursa la pedala de 4cm in care nu face nimic. Nici faza cu "s-au asezat placutele" nu o prea inghit.

1. Oare nu e facuta aerisirea cum trebuie ? La dracu - am stat cu mecanicu 20 de minute la "fa pedala/da-i drumu..".
2. Cum as putea sa testez daca servo e stricata sau nu ? Am cautat pe forum aici si am dat de un thread in care se spunea ca daca dimineata la rece cand pornesti motoru si tii calcata frana - pedala se deplaseaza putin - atunci servo e OK). Din intamplare eu fac asta zilnic sa tin picioru pe frana cand pornesc motoru (caci locu de parcare e putin in panta). Eh, dimineata pedala e super intepenita (abia daca pot sa o calc). Dar imediat ce pornesc motorul NU se deplaseaza DOAR putin (eu zic putin la 1cm) ci vreo 4-5 cm pana incepe sa tzina.

Aveti vreo idee ?
Mersic


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 22 Mar 2004, 13:17
Post #2


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Pai s'a stricat pompa de vid. Shi eu am fost sfatuit sa schimb garniturile shi sa o readuc la viata. Insa alt mecanic , cu mai multa experienta cine poate sti, mi'a recomandat sa schimb citez "tulumba"- adica ceea ce e mai academic numita pompa de vid, ceea ce shi este chiar daca atunci cand am spus aceste cuvinte mecanicii se uitau aiurea in cin'spe directii. Revenind la sb....prostia asta de pompa are o membrana de 3 lei jumate deshi costa 510 mii lei. Timpul ei de viata ar cam fi de 2 ani, nu atinge o varsta prea inanintata datorita calculelor exacte pe care domnii producatori le fac in speranta de a nu ramane fara clienti atat ei cat shi proprietarii de firme de pompe....insa alea funebre.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 22 Mar 2004, 13:44
Post #3


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Merci mult man.
Am s-o schimb si in 2-3 zile o sa vin cu raspunsul.. despre cum merge.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 22 Mar 2004, 14:19
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




eu sunt de parere sa nu te napustesti peste servo, mai ales ca prin proba "pornit motor-inmuiat pedala" a dat semne de functionare; la urma urmei nici nu are legatura cu simptomul descris de tine; mai verifica daca nu cumva:
-ai vreo neetanseitate in instalatie? (apropo, lichid pierde?)
-frana de mana este prost reglata?


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 22 Mar 2004, 14:35
Post #5


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Lichid pierde, dar nu pierde din instalatie (sau pierde prea putin comparativ cu scaderea presiunii). Lichid curge nitzel pe la garniturile alea care ar trebui sa izoleze bidonashul de lichid de pompa in sine.

In alta parte.. doar ce am schimbat un cilindru in spate - alalalt l-am curatat si i-am pus garnituri noi, iar la etriere arata ok (dar nu le-am dat jos). Deci lichid nu pierde (sau ce sa zic, nivelul LF din bidonash scade cu vreo 5mm la 2 luni - e mult ?)
Frana de mana e reglata cam la 10 dintzi (si tine). Stiu ca implicit tre sa tina doar pe la vreo 7, dar acum 3-5 dinti in plus inseamna 4cm de joc la pedala dupa cateva zile de la aerisire ?


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 22 Mar 2004, 14:47
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




n-am fost clar; ma gandeam aiurea :oops: ;vroiam sa zic reglatul si mentinerea in timp a reglajului la franele pe spate (e cu excentric sau cu sector zimtat "autoreglabil" ?)


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 22 Mar 2004, 15:22
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Zici ca pierde lichid pe la garnitura dintre rezervor si pompa? Hmmm nu cumva iti trage aer in instalatie pe acolo? Putin cite putin si uite asa ramii fara frine...
Zic si eu.


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Mar 2004, 15:49
Post #8


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.451
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




asa e !!! rezolva in primul rand pierderile de lichid, pt ca aceste pierderi inseamna automat o patrundere a aerului in instalatie


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 22 Mar 2004, 16:14
Post #9


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Daca pierde lichid vizibil, atunci nu e pompa de vid. Insa daca totul merge numai ca pedala e moale, atunci e pompa. In timp nici motorul nu va mai merge rotund din cauza aerului fals care va intra pe la pompa.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 22 Mar 2004, 16:17
Post #10


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Ok - o sa ma straduiesc sa rezolv cu pierderile.. eu eram inocent si ziceam ca nu e din instaltie din cauza ca mergeam pe mana mecanicului caruia i-am zis ca pierde lichid pe la garnitura aia - dar m-a calmat zicandu-mi ca nu are legatura garnitura dintre bidonash si pompa cu presiunea din sistemul de franare.

Acuma e drept.. am de bajbait sad.gif

Am doua intrebari pentru cunoscatori:
1. pompa de vid poate fi partial stricata ? 2. Ce simtom are cand e partial stricata ?

OCEBE spune ca nu are legatura pompa de vid cu scaderea presiunii in sistem - dar eram curios ce rol are pompa de vid pana la urma..

Merci


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Mar 2004, 16:40
Post #11


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.451
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




1. da
2. fasaie, motorul merge prost, franele tin cat de cat ...

oricum e mica diferenta intre partial si total stricata, dar, daca e partial stricata, in cateva zile se duce de tot icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 22 Mar 2004, 16:43
Post #12


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Nu se poate repara!


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 23 Mar 2004, 07:26
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE

OCEBE spune ca nu are legatura pompa de vid cu scaderea presiunii in sistem - dar eram curios ce rol are pompa de vid pana la urma..  

dispozitivul servo al pompei de frana ajuta la micsorarea efortului depus la pedala de frana; nu are legatura cu instalatia de franare propriu-zisa. e adevarat ca, avand motorul oprit, pedala de frana "tine" sus, dar nu pentru ca asa sunt reglate franele ci pentru ca insasi servo se opune apasarii pedalei (daca sa presupunem ca esti in mers cu motorul oprit si apesi pedala de frana, efortul la pedala este considerabil mai mare comparabil chiar si cu situatia in care n-ai fi avut montat servo pe frana), dar, odata cu pornirea motorului, datorita depresiunii din galeria de admisie, dispozitivul servo intra in functiune si usureaza efortul la pedala (comparativ cu situatia in care n-ar fi fost montat servo pe masina).
Un servo defect iti mareste efortul de franare la pedala cam de 2,5 ori, de unde si senzatia ca frana "tine" sus


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bunicutzu
post 23 Mar 2004, 09:58
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 30 January 04
From: Bucuresti




Ar trebui sa verifici neaparat repartitorul pe spate, au prostul obicei de a creea astfel de probleme mai mult sau mai putin ciudate.


--------------------
...poza reprezinta masina ideala pentru Bucuresti/Romania
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 23 Mar 2004, 10:05
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




salut ! am si eu ceva de intrebat tot legat de frane si m-am gandit sa nu mai deschid alt topic. La mine problema e ca de vreo 2 zile a inceput sa imi scartie dr fata cand pun frana. Alta belea e ca pedala de frana este foarte tare si nu prinde bine decat in ultima parte a cursei unde urmeaza un prag dupa care , daca ai mushchiu bun la picior si poti sa mai apesi reusesti sa franezi cum trebuie.. Lichid nu pierd pe nicaieri . Mi-a spus cineva ca ash avea pompa in tensiune .. (adevarul e ca nu am inteles io mare lucru din asta). Stie cineva cam ce operatii ar trebui facute pentru a remedia problema?? Mentionez ca pe fatza mi se incing super fain discurile smile.gif) (acum nu mai stiu sigur daca numai pe o parte sau pe amandoua ). Ajutooor!! smile.gif


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_d
post 23 Mar 2004, 10:51
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 343
Joined: 10 February 04
From: Bucuresti




Eu zic sa verifici mai intai la etriere si placute. Poate ai o piatra, cilindrii blocati, garnituri rupte, etc.


--------------------
Dacia 1210
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 23 Mar 2004, 11:06
Post #17


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Am mai facut ceva teste cu frana.. In timp ce e motorul pornit, daca apas pedala de frana se aude un fasait - parca "resufla" pe undeva. E sentimentul ca ar trebui sa tina aerul cand tu apesi dar in loc sa-l tina de fapt resufla. Acum, la 3 zile dupa reparatie chiar abia daca mai am frane. O sa merg maine sa schimb tulumba aia (o fi sau nu de la ea mie mi-a casunat pe ea).
Inteleg ideea de usurinta in franare.. adica efortul depus la apasarea pedalei sa fie mic (de ce conteaza aici unde tine pedala, sus sau jos ?) insa forta de franare sa fie mare. Problema mea e ca efortul e mare acuma si tine si jos de tot (Adica trebuie sa apas tare la fund pedala ca sa ma opresc.. spre deosebire de atunci cand imediat le-am reparat si trebuia sa apas usor sus - caci tinea sus - si ma opream repede).

Va anunt ce si cum..


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 23 Mar 2004, 11:23
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




viulian, e membrana de la vacum daca iti fasaie.
sfatul meu ar fi altul...
ai putea sa renunti la servo si sa iti pui pompa simplu circuit, insa vei avea probleme cand te duci la verificare.
sau macar schimba pompa dublu circuit cu una simpla,asta daca nu vrei sa renunti la servo...
eu am din fabrica asa ceva pt ca e 1300 dar crede-ma ca dupa ce am schimbat placute,ferodouri,garniturile la etriere si la cilindrii,garniturile la pompa si cu o aerisire facuta bine, nu ma plang de frane si au trecut 7,8 luni de atunci.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 23 Mar 2004, 13:33
Post #19


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Domnule Viulian eu insa te sfatuiesc sa iti repari circuitul de franare shi sa il mentii in forma actuala, evitatand astfel sa ramai fara frane sau evitand sfaturile unora cum ca pompa simplu circuit fara servo este mult mai buna. Este doar fiabila,doar atat. Servo e utila in cazul in care trebuie sa dai dovada de finete in manevre shi ai nevoie de frana. Ca sa nu mai spunem ca masina fara servo nu va putea fi condusa de femei fie ele dotate shi cu expadrile.
Reparo intr'un service cu oameni capabili.
Bafta!


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 23 Mar 2004, 13:46
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE

Am mai facut ceva teste cu frana.. In timp ce e motorul pornit, daca apas pedala de frana se aude un fasait - parca \"resufla\" pe undeva. E sentimentul ca ar trebui sa tina aerul cand tu apesi dar in loc sa-l tina de fapt resufla. Acum, la 3 zile dupa reparatie chiar abia daca mai am frane. O sa merg maine sa schimb tulumba aia (o fi sau nu de la ea mie mi-a casunat pe ea).  

pai acum e clar: ai probleme si cu servo si cu instalatia propriu-zisa; daca faci inlocuiri la instalatia de franare, ai grija de ITP!


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bunicutzu
post 24 Mar 2004, 11:08
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 30 January 04
From: Bucuresti




Eu il contrazic pe SGN1310, chiar daca masina are pompa simplu circuit fara servo, masina poate fi condusa si de femei. Plus ca nu ai atatea probleme ca la servo. Eu am pompa simplu circuit si nu am mai umblat la instalatie de mai mult de 8 luni, doar mai verific lichidul cateodata.
Si mai am avantajul ca se aeriseste singura:
-daca ai ramas fara lichid(vreodata), pui lichid si mergi o zi cu masina(prudent)
-a doua zi pedala e sus si ok


--------------------
...poza reprezinta masina ideala pentru Bucuresti/Romania
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 24 Mar 2004, 11:16
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Si eu il contrazic pe SGN_1310. Nevasta-mea forjeaza dacia mea - simplu circuit si fara servo - si se descurca de minune. Chestia este ca ieri a pus mina pe un opel vectra....he, he....incintata nevoie mare...da' trebe sa mai astepte... :roll:


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 24 Mar 2004, 14:24
Post #23


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Salut..

Azi am ramas definitiv fara frane.. am condus jumate de Bucuresti doar cu frana de mana sad.gif Dar am ajuns OK la mecanic..

Pe scurt - ce am schimbat a fost pompa de frana (si nu servo - tulumba aia) si am facut reaerisirea peste tot.
Acum e super fain, tine sus si doar pisc un pishc frana si franeaza tare (deci nu servo era de vina ci pompa in sine).

Acum simtomele:
1. fasaitul ala care il auzeam eu , era de fapt un scartzait fin la tot ansamblul pedala - servo acolo unde e prins de masina.
2. faptul ca pierdeam lichid pe la garniturile unde se imbina bidonashul cu pompa in sine nu conteaza - a zis mecanicul - pentru presiunea din sistem. Daca nu mai e presiune (si aeririrea e cum trebuie) e mult mai probabil ca supapa de la pompa sa fie dusa - si e greu de reparat - mai bine pompa noua (eu am pus noua, de Satu Mare - 750.000 la primu magazin care l-am gasit in drum). Manopera a fost 150.000 lei.. demontat pompa veche/montat pompa noua/reaerisiri.

(nu mai repar masina in service de foarte mult timp.. nu stiu daca e loc pe forum aici - o sa ma uit - despre service-uri, dar am de povestit cateva faze de doi lei de acum cativa ani cand mergeam in service sa repar masina si un curatat de carburator a facut 600.000 lei (3 ani in urma). Iti da sentimentul ca fac treaba profesionist, dar de fapt e tragere de timp si golire de bani si treaba facuta la repezeala).

Va tin la curent cu cum or sa-mi fie franele in cateva zile.

PS.
Am intrebat mecanicul de pompa cu simplu circuit, si mi-a zis (era cumva entuziasmat de pomple simplu circuit, caci i se luminasera putin ochii si vorbea mai cu patos) spunea ca alea creeaza presiune mai mare si ca e OK sa pui cu toate ca s-ar putea sa-ti faca fitze cei de la RAR cand faci ITP-ul sau vrei sa vinzi masina.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviumc
post 24 Mar 2004, 15:54
Post #24


Members


Group: Members
Posts: 311
Joined: 17 January 03
From: Bucuresti




QUOTE
(nu mai repar masina in service de foarte mult timp.. nu stiu daca e loc pe forum aici - o sa ma uit - despre service-uri, dar am de povestit cateva faze de doi lei de acum cativa ani cand mergeam in service sa repar masina si un curatat de carburator a facut 600.000 lei (3 ani in urma). Iti da sentimentul ca fac treaba profesionist, dar de fapt e tragere de timp si golire de bani si treaba facuta la repezeala)


Trag concluzia ca mecanicul ala al tau se baga sa faca frane. Dar are unde, are cu ce? De exemplu, la mine o roata de pe spate franeaza mai devreme. Probabil e ceva simplu, o fi de la tamburi, dar as vrea ca la un moment dat sa-mi fac franele brici, sa franeze egal. Din cate stiu pentru asta trebuie un banc de testare. Sau nu?


--------------------
Renault Megane 3 hatchback 2011 Sporty Dynamique TCe 130
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 24 Mar 2004, 16:05
Post #25


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE
Trag concluzia ca mecanicul ala al tau se baga sa faca frane.  Dar are unde, are cu ce?  De exemplu, la mine o roata de pe spate franeaza mai devreme.  Probabil e ceva simplu, o fi de la tamburi, dar as vrea ca la un moment dat sa-mi fac franele brici, sa franeze egal.  Din cate stiu pentru asta trebuie un banc de testare.  Sau nu?


Daca-ti frineaza una din rotile spate mai repede, verifica repartitorul!
Stand de frine se gaseste la orice statie ITP.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 24 Mar 2004, 16:06
Post #26


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Man, e drept ca am fost fidel la doi mecanici pana acum, care au si altii care ii ajuta, etc.. si toti mi-au zis pana acum ca frane perfecte nu gasesti pe dacie..
La mine la 40Km/h ramane dreapta (sau insesizabil) daca e sa calc tare frana, dar la 120 deja trebuie sa compensez destul din volan derapajul..

Evident, esti liber sa investesti bani - dar eu m-am resemnat cu franele astea.. mai bine nu le calci la maxim si esti putin mai atent.

Mecanicul asta la care fusei nu are banc de testare pentru frane. Am batut ferodouri noi, schimbat cilindru (si garniturile la celalalt) - etriere puse de cateva luni, pompa noua (servo are vreo 2 ani e drept) si tine super.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 25 Mar 2004, 08:24
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




In mod normal, orice reparatie - reglaj la sistemul de frinare trebuie urmata de verificarea pe standul de frinare. Asta conform legii. Ca nu se respecta....


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 25 Mar 2004, 09:38
Post #28


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




E drept.. Dar eu cu franele facute la mecanic am mers sa-mi fac revizia periodica si masina a trecut testul cu brio biggrin.gif. Tine de incredere in mecanic si in experienta lui..

Una din menirile legii e sa te apere pe tine (sa zicem ca esti nestiutor) de abuzurile altora (tot nestiutori SAU rau intentionati).
De aia nu e voie sa vinzi carne alterata - de exemplu - pentru ca omu cumpara si se imbolnaveste (caci el nu stie ce cumpara) dar ii face rau.

Aceiasi si cu franele.. tu presupunem habar n-ai de mecanica si unu ti le repara - daca ala e rau intentionat sau nestiutor si el, tu o poti patzi rau de tot. Legea te apara impunand conditia de testare pe banc dupa reparare. Atunci macar stai linistit..

Dar daca ai incredere in mecanic, eu zic ca e OK.
Crede-ma ca un mecanic care lucreaza pentru el face treaba mult mai buna decat unu care lucreaza pentru service si care stie cati bani ar face daca ar face reparatia aia la el in curte dar.. uite ca acuma toti banii se duc la patron. Lucreaza in sila si rpd.. Injura tot timpu (eu am fost la Latin EFE) se cearta intre ei, si de cele mai multe ori pune pe ucenic sa faca treaba. Pai eu nu vreau sa dau de 4 ori mai multi bani la service si sa faca treaba un uncenic. Vreau sa dau cat costa cu adevarat, si sa faca treaba un mecanic _bun_. Pe care il gasesti greu.. prin cunostinte.. etc.

Ce, da, la service pentru schimbat pompa de frana cred ca ar fi costat >500.000 manopera. Pentru ca asta intradevar, cf. nomeclatorului ala de munca de la ei, implica si teste si reajustari si echilibrari si verificari pe banc, si toate alea. Dar nu se face asta..
Se invarte roata cu mana sa vada daca nu e prea infranata, se calca pedala si se verifica de mana daca roata tine, si asta e! Ti-au luat banii...
Si nici macar nu te mai lasa sa stai langa masina.. sa vezi tu ce-ti insurubeaza ala acolo. Nu nene.. sa stai la sala de asteptare. De ce sa vezi tu cat de aiurea se sincronizeaza aia, cum se injura si in ce stress si nervi lucreaza. Se apara pe ei, zicand ca iti vor tie binele.. Da, ti-l vor.. caci altfel te-ai enerva la culme si nici cum nu ai mai trece pe la ei.

Pa pa..


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 25 Mar 2004, 09:53
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Asta pentru ca nu cerem testarea frinelor pe bancul de frinare. Mai ales la un service care are asa ceva in dotare si este obligat sa o faca.
Eu mi-am facut acum un an o revizie generala la frine la un service din Fetesti - destul de micut - si dupa ce au terminat baietii treaba seful de service a luat masina (si pe mine) a dus-o la standul de frinare si mi-a aratat cum frineaza. Am vazut cu ochii mei ca totul era OK!


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 25 Mar 2004, 11:31
Post #30


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Slider - cat te-a costat revizia ? Doar manopera - fara piese - mai tii minte ?

Plus.. faptul ca pe banc merge nu inseamna ca dupa ce faci 10Km cu masina nu risti sa nu mai ai frane sau mai rau (cum zicea un tip pe alt thread) ca ti se infraneaza si gata..
E doar linistea ta ca e totul testat perfect si te simti bine caci calculatorul de la bancul de probe arata verde la frane.. Daca ai bani sa dai pentru chestia asta, eu n-am nimic impotriva smile.gif dar iti zic.. poate ai masina noua si nu iti face probleme inca.. sau poate vrei tu odata pe an sa te asiguri ca totul e OK pe ea, dar cand vor incepe sa pice pe rand.. te-ai ars la buzunar daca mergi la service. Si mai devreme sau mai tarziu te vor lasa.. planetara trancane, amortizoru bate, frana parca nu mai e cum era, radiatoru se infunda, caloriferu curge, se sting becurile aiurea, etc.. si sa lasi sute de mii (sau milioane) manopera la service doar ca iti arata apoi ca merge nu zic ca merita. Si mie imi arata mecanicu ca merge - si sunt multumit.. am gonit azi prin Bucuresti ca nebunu, am frane! si functioneaza impecabil icon_twisted.gif Nu voiam sa dau bani in plus pentru o proba imediat dupa reparatie pe bancu de probe. Nu valoreaza prea mult proba aia - iti certifica doar ca daca iesi din service si trebuie sa opresti sa te asiguri, or sa tina franele. Dar atat.

Incearca asa.. iesi pe autostrada putin (eu trec prin Fetesti cand merg acasa, sunt din Mangalia de fel) si calc-o peste 100.. Pune frana atunci. Vezi daca fuge de cenzurat sau se roteste cu tine. Iti zic ca oricat ai testa pe banc (aia nu accelereaza decat pana la 50Km/h cand pun frane pe banc, poate nici atat, sa nu sara masina de pe rulourile alea - si ce-ti arata? Ca te poti opri cand mergi in oras regulamentar) tot nu o sa stea masina dreapta.. Si daca vrei mai mult.. nimeni din service n-o sa mearga cu tine pe sosea sa vada exact ce are masina ca sa se prinda mai bine ceea ce are de reparat la ea.. decat daca faci super interventii si te milogesti. Eu mereu il sui pe mecanic cu mine si-i zic: uite, fii atent la asta, sau fa asta, sau uite cum bate, sau auzi asta ? etc.. si se repara imediat.. caci ala a auzit zeci de zgomote in felul asta..
Na, ce sa zic, la service mic - poate oamenii sunt ceva mai flexibili, dar aici, la service-uri mari, niica!

Mie de exemplu - la Latin EFE (service mare aici in bucuresti) acum 3 ani mi-au luat 600.000 sa imi curete carburatorul.. M-au fraierit ingrozitor. (si eu prost atunci, dar m-am invatat)

Au desfacut carburatoru - l-au curatat cu spray din asta de curatat (deci nu decarburol) - l-au pus la loc - au vazut ca merge si gata.. 600.000. Pai cum atat de mult am intrebat ? Mi-a zis directoru de service ca atat scrie la nomenclator.. 3 ore dureaza curatarea de carburator (si mie imi terminase in juma de ora, cel _mult_ o ora..). Si i-am intrebat pe baietii mei care se ocupa de masina.. cum e ma ? Si mi-au zis: pai ma.. ala trebuia sa ti-l tina in decarburol, sa-l sufle la presiune, sa ti-l moteze, sa-ti regleze iar avansul, deschiderile la platina, pus relantiul la 800, etc..
Baietii stiu biggrin.gif
Si acum pe mine ma costa curatatul carburatorului vreo 150.000 maxim (la cativa ani buni dupa experienta naspa cu Latin EFE - plus ca merge rotund si la 800 abia daca il auzi mergand - si inainte cand plecam de la service, ei puneau dupa ureche sa mearga la 1000 caci numai asa mergea cat de cat rotund motoru).
Eh..

O sa vezi in timp.. si mie mi-a luat timp si ceva bani pana am vazut ca treaba facuta la om acasa in atelier, cu rampa si scule ca lumea, e mult mai bine facuta decat la service. Nu neg ca or mai fi service-uri bune, dar eu m-am ars, si zic ceea ce am invatat din asta!


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th May 2024 - 15:26
Forum Renault