DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Taiare alimentare in frana de motor ..

oSerX
post 1 Apr 2004, 14:51
Post #1


Membru


Group: Banned
Posts: 136
Joined: 24 March 04
From: Bucuresti




Sal am citit un topic ( parca cel cu calculatorul de bord ), cum zicea cineva ca in frana de motor sa se taie alimentarea ....

E posibil asa ceva ??? - carburatie .....

Eu ma gandesc ..... daca ai pompa de benzina electrica cu o supapa cumva daca ridici piciorul de pe acceleratie sa opreasca supapa aia si la revedere benzina .... dar de asemenea daca nu esti in viteza si ridici piciorul de pe acceleratie !?? ... daca motorul are sub 800 ture .... sa'i dea benzina in regim de relanti .....

Ideile mele sunt expuse alabala pe aici .... dar cine se pricepe mai bine poate vine cu o idee ....... doua...... trei :?

Va multumesc !


--------------------
BMW 320d - DIE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 1 Apr 2004, 14:59
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




verifica mp-ul si e-mail-ul


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oSerX
post 1 Apr 2004, 15:02
Post #3


Membru


Group: Banned
Posts: 136
Joined: 24 March 04
From: Bucuresti




Am iesit de pe net - o sa verific cand ma trezesc! 10x ocebe

Mesaj trimis prin WAP


--------------------
BMW 320d - DIE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 1 Apr 2004, 17:46
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




da ziceti aici, pt toata lumea:)))


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 2 Apr 2004, 07:02
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




despre asta era vorba:
QUOTE

Sal am citit un topic ( parca cel cu calculatorul de bord ), cum zicea cineva ca in frana de motor sa se taie alimentarea ....  


inainte de '89 erau pe piata niste dispozitive electronice cu care, prin blocarea benzinei la mersul in frana de motor, se realizau economii de combustibil (se numeau EEIBO)


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 2 Apr 2004, 08:37
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




Taierea combustibilului trebuie sa se faca cat mai aproape de motor, adica la jiglorul de relanti. Cu ceva chin se poate adapta un electroventil de oltcit. Pentru comanda acestuia trebuie tinut cont de cateva chestii: Taierea combustibilului trebuie sa aiba loc la turatii peste 1200 rpm si numai cand pedala de acceleratie nu este apasata. La dacie se poate monta f. usor un senzor d-asta. Alta varianta ar fi cu comanda pneumatica, adica cand depresiunea din galeria de admisie scade sub un anume prag (clapeta inchisa si turatii mari fac depresiuni mari). In legatura cu turatia: Daca tai benzina de la 800, vei avea surprize. Circuitul nu va avea timp sa se reamorseze, iar motorul va da in nas, daca nu cumva se va opri. Eu tot am in plan sa fac un sistem d-asta vacuumatic la oltic (electroventil am deja pe carburator) dar nu reusesc sa ma mobilizez.

Trebuie sa iei in calcul riscul de a avea rateuri in admisie sau de ce nu in evacuare.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 2 Apr 2004, 11:27
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




electroventilul ala care e la oltcit la ce e bun?


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 2 Apr 2004, 11:34
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




La oltcit, in loc de capacelul jiglorului de relanti se afla un electroventil ce comanda un cui. Cuiul ala e retras cand e alimentata bobina, permitand curgerea benzinei, iar cand tai alimentarea, cuiul se aseaza pe gaura jiglorului, deci benzina nu mai poate sa curga in circuit. Jiglorul de oltcit insa are gaura muult mai mare ca aia de la dacie, deci nu incercati cu ala caci consumul o va lua razna.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 2 Apr 2004, 12:01
Post #9


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




La ce bun?

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 2 Apr 2004, 12:04
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




Micsorarea consumului in frana de motor, frana de motor mai eficienta. Cum e sa cobori transfagarasanul in a 3-a si abea sa mangai frana? Dar sa nu consumi mai nimic pana jos? Mie mi-ar conveni.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 2 Apr 2004, 16:14
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




si mie...ceva idei?


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oSerX
post 2 Apr 2004, 22:10
Post #12


Membru


Group: Banned
Posts: 136
Joined: 24 March 04
From: Bucuresti




Apropo de transfagarasan ... nu am servofrana .... si am coborat transf fara motor .. scoasa din viteza .... cica nu e sanatos.... dar am coborat ... acum sincer va zic am vrut sa vad cum e smile.gif .... si am facut si depasiri !smile.gif


--------------------
BMW 320d - DIE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 3 Apr 2004, 12:10
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




bine ai facut!
daca nu s-au incins prea tare discurile e oka!


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz_1.6
post 6 Apr 2004, 09:57
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 18 March 04




Eu am pe Dacia 1300 un dispozitiv EEBIO cu un electroventil de Skoda 120 adaptat si merge de vreo 12 ani fara probleme. Economia nu e spectaculoasa dar in trafic urban scoate spre 1 litru /100km. Si intr-adevar da drumul la benzina sub 1200-1300 RPM.


--------------------
De benzinit - benzineste, de scanteit - scanteieste, de ce oare nu porneste?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 6 Apr 2004, 10:48
Post #15


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




oSerX,

Bine ca nu ai facut ca alti veseli, din zel pentru economie benzina, au oprit motorul, scos keia din contact si lasat masina sa curga. Toate bune si frumoase pana la prima curba cand si volanul sa autoblocat si au vizitat santul.

Anyway...pentru ce a trebuit sa chinuit franele alea, cand aveai frana de motor si ESTE obligatoriu sa folosesti frana de motor, mai ales in conditii ca drum umed sau in general unde e aderenta mai proasta? Cine tia dat carnetu ala? Care a fost inconstientul ala?

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 6 Apr 2004, 13:21
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




hai ma nu fii asa de dur cu omu:) 022.gif
ionut 1,6 , unde e bagat dispozitivul ala?scoga 120 are electroventil ca oltcitul?


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 6 Apr 2004, 13:37
Post #17


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




whitesorcerer12,

Eu nu sunt dur cu nimeni, eu sunt doar realist. Altii trebuiau sa fie duri cu asemenea personaje. Pretena mea se mira de unde si de ce stiu ce fata au ceilalti participanti la trafic. Stiu, ca sa detectez veseli dinastia, incercand cu disperare sa ma feresc de ei.....

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 6 Apr 2004, 14:01
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




tu ai dreptate in felu tau:)
n-am zis nika...


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 6 Apr 2004, 16:44
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




Cam 1/3 din masinile care coboara transfagarasanul ajung jos cu fum din frane, ca nu stiu sa-si raceasca franele. Asa se ovalizeaza discurile, incingandu-le. Am uitat de placute, fierbe lacul, se evapora, apoi vor face crusta. Ca sa nu mai zic de lichidul de frana, care daca fierbe (mai ales daca e vechi) ramai fara frane. Mai incercati? :roll:
Am si uitat, nu vorbeam de taiere alimentare in frana de motor? :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 6 Apr 2004, 16:50
Post #20


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




propun taierea alimentarii si legatul unei parasute (de parasutism, nu altceva) de bara spate a masinii (care preferabil sa fie de fier) icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 7 Apr 2004, 02:23
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




exagerezi cu transfagarasanul, nu e chiar asa..
e totusi racoare pe acolo, si nu iese chiar asa fum din frane,,,l-am coborat si eu, si majoritatea soferilor nu-s dotati cu un simt al masinii asa cat sa o foloseasca optim, menajand franele etc etc.....


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 7 Apr 2004, 06:12
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE
propun taierea alimentarii si legatul unei parasute (de parasutism, nu altceva) de bara spate a masinii (care preferabil sa fie de fier) icon_mrgreen.gif

eu am pe masina un asemenea economizor si se simte clar efectul (benefic) asupra consumului si asupra eficacitatii franei de motor; coborand o panta in frana de motor si cu alimentarea de benzina taiata(prin dispozitiv), la un moment dat, sub o anumita turatie, cand e reluata alimentarea cu benzina, se simte un usor zvacnet a masinii dupa care masina efectiv incepe sa ruleze mai lejer, surplusul de frana de motor dat de dispozitiv disparand.
parafrazandu-l pe Ov, mai degraba as zice :" ori taierea alimentarii cu benzina, ori parasuta"


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 7 Apr 2004, 07:53
Post #23


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Mai oameni buni, va aventurati la transfagarasan si habar nu aveti sa conduceti o masina. Nui de mirare ca e gaura neagra care inghite oameni.

Nu toate lumea are taierea alimentarii dar se poate merge. Strict cu frana de motor, intr-o viteza cat mai inferioara. NU SE TINE FRANA apasata tot timpul, chiar daca e abia ciupita. Duce la supraincalzirea franelor. Mentinerea unei anumite viteze se face alternativ prin lasarea masinii sa curga cu frana de motor, si cand viteza creste prea mult se face o franare relativ serioasa, dupa care dati drumul la frana DE TOT..si tot asa pana ajungeti jos cu bine. Daca nu ma credeti, luati un fizician si o sa va zica de inertie termica & other shits.

Eu asa trec piatra craiului. Ceilalti participanti la trafic isi frig degetele pe roti, a mele sunt caldute.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 7 Apr 2004, 09:31
Post #24


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
QUOTE
propun taierea alimentarii si legatul unei parasute (de parasutism, nu altceva) de bara spate a masinii (care preferabil sa fie de fier) icon_mrgreen.gif

eu am pe masina un asemenea economizor si se simte clar efectul


Ce economizor ai, o... parasuta? laugh.gif icon_mrgreen.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 7 Apr 2004, 09:45
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE

Ce economizor ai, o... parasuta?  

ma intreb:
sa citesc sau sa nu citesc intrebarea de mai sus? :shock:


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 7 Apr 2004, 10:08
Post #26


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Pai citeste cu totul, nu numa ce iti convine icon_mrgreen.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 7 Apr 2004, 13:27
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




eu unul am citit;
din citatul:
QUOTE

parafrazandu-l pe Ov, mai degraba as zice :\" ori taierea alimentarii cu benzina, ori parasuta\"

trebuia sa se inteleaga ca dispozitivul de economisire (prin taierea benzinei ) e una si parasuta e alta.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Apr 2004, 13:41
Post #28


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




bai, bateti cimpii cu parasutele voastre icon_mrgreen.gif
vi s-a facut de "fetite" ai icon_twisted.gif

Lasati parasutele pe centura si treceti la lucruri serioase :wink: , cum ar fi "Taiere :wink: alimentare in frina de motor..."


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 7 Apr 2004, 16:06
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




citeste-o si da-ne si noua detalii!!!
repe4de, ca vine caldura :shock: :shock: :shock: :shock:


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mae
post 24 Jul 2004, 00:00
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 19 February 04
From: pierdut prin bucuresti




am si yo o intrebare la daciile cu injectie care e treaba consuma sau nu in frana de motor? :?: :?: :?: :?: :?: :idea: :?: :?:


--------------------
dacia break 2001 injectie
burn baby... burn... burn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2024 - 08:49
Forum Renault