DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme relanti motor, Dacie SF

pumanight
post 14 Jun 2006, 10:24
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 October 05




Oamenilor, am o dacie din 1977, motor cu 50000km ingrijita,merge super.De cateva zile de cand avenit caldura mi-a reaparut o problema la motor si anume :atunci cand iau brusc piciorul de pe acceleratie si pun frana, motorul tinde sa se opreasca.Am aprindere tranzistorizata de Tg Mures.Am verificat mai tot in motor, am reglat relanti etc.Si culmea ca si cu problema asta FUGE DE RUPE!!!Ma gandesc ca din cauza caldurii sa nu mai funtioneze bine aprinderea (sa se incinga peste parametrii) si de aici sa vina intarzierea scanteii si tendinta de oprire a motorului.Dati-mi idei care ar putea fii sursa problemei: electrica sau de benzina din carburator.Va multumesc anticipat.


--------------------
dacia 1300 - B-19-YLB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Jun 2006, 10:30
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ai cumva servofrana?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 14 Jun 2006, 11:37
Post #3


n-am gasit cu dacia


Group: Members
Posts: 7.906
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




sau mai bine fasaie cand apesi frana(servo daca ai)?-daca da, este fisurat furtunul si trage aer fals


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pumanight
post 14 Jun 2006, 11:41
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 October 05




Nu am servofrana, frana e cu circuit simplu, clasica.Alte idei???


--------------------
dacia 1300 - B-19-YLB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghiccy
post 14 Jun 2006, 12:25
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 9 June 05




verifica si pompa de benzina!!!

asa ca chestie...

sau nivelul de benzina din carburator...

This post has been edited by ghiccy: 14 Jun 2006, 12:26


--------------------
DACIA BERLINA 1.4 Li - B 84 RNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 14 Jun 2006, 12:34
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(pumanight @ 14 Jun 2006, 11:24)
Oamenilor, am o dacie din 1977, motor cu 50000km ingrijita,merge super.De cateva zile de cand avenit caldura mi-a reaparut o problema la motor si anume :atunci cand iau brusc piciorul de pe acceleratie si pun frana, motorul tinde sa se opreasca.Am aprindere tranzistorizata de Tg Mures.Am verificat mai tot in motor, am reglat relanti etc.Si culmea ca si cu problema asta FUGE DE RUPE!!!Ma gandesc ca din cauza caldurii sa nu mai funtioneze bine aprinderea (sa se incinga peste parametrii) si de aici sa vina intarzierea scanteii si tendinta de oprire a motorului.Dati-mi idei care ar putea fii sursa problemei: electrica sau de benzina din carburator.Va multumesc anticipat.
*




Verifica :
Jiglor de relanti infundat
Filtru benzina/filtru carburator colmatate


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 14 Jun 2006, 12:41
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




verifica si releul de incarcare baterie, eu am acceasi problema, din cauza releului la franare are un raspuns greoi la variatiile de turatie

la mine tensiunile sunt in jur de 14V dar am obs ca la accelerare/dezaccelerare brusca tensiunea pe firul de excitatie a alternatorului sacde undeva la un volt si dupa care creste, la fel si tensiunea la bornele bateriei
in momentul franarii se aprind becurile stop pe frana si ramane fara curent


ca soluite incearca un plus direct de pe baterie si vezi ce face, la mine a dat roade







--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Jun 2006, 12:56
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




MAi adaug ceva la lista de verificari: duza de reaspirare a gazelor.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Jun 2006, 14:57
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Fenomenul apare la vreme calda, deci, ai acea "cala" din textolit intre carburator si flansa calda?. Motorul are temperatura normala sau e incins? Ce spui tu seamana a vapourlock pe traseul de relanti.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pumanight
post 14 Jun 2006, 20:04
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 October 05




diaconuliviu, cred ca de acolo este, am curatat de mizerie gaura aceea de sub carburator si sper sa nu mai faca nu am testat inca.Ce inseamna vapour lock?Anul trecut facea la fel si am gasit gaura aia astupata de jeg.Explica-mi daca stii cum functioneaza furtunele alea cu pastila din T-ul de la carburator si ce rol eu ele.multumesc


--------------------
dacia 1300 - B-19-YLB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 14 Jun 2006, 21:10
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




am si eu om problema asemanatoare....dar numai cand marg pe gpl.Abia mi-am pus si eu instaletie de gpl pe masina(berlina 96)si cand merg pe gaz,abia daca isi tine relanti-ul, insa pana la urma moare, daca o dau pe benzina dispare problema(instalatia e noua,am acte,tot la ea)sa ma duc la aia la service?


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Jun 2006, 06:48
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(pumanight @ 14 Jun 2006, 21:04)
diaconuliviu, cred ca de acolo este, am curatat de mizerie gaura aceea de sub carburator si sper sa nu mai faca nu am testat inca.Ce inseamna vapour lock?Anul trecut facea la fel si am gasit gaura aia astupata de jeg.Explica-mi daca stii cum functioneaza furtunele alea cu pastila din T-ul de la carburator si ce rol eu ele.multumesc
*


Dupa cum spui, nu era "vapour-lock" (blocare prin dop de vapori - local benzina se vaporizeaza dind nastere la "bule" de vapori care ocupa intreaga sectiune de curgere, opunindu-se curgerii lichidului/emulsiei).
La tine acea "duza" care in cazul tau e in flansa calda era infundata, lucru tare ciudat. Daca o duza "pe furtun" se mai infunda, cea din flansa ar trebui sa nu, pentru ca din cauza temperaturii flansei depunerile ar trebui sa devina fluide si sa fie aspirate de motor. La tine banuiesc un oarece consum de ulei/gaze de carter multe sau colmatarea filtrului de aer cu efectul de dupa, ruperea hirtiei (praful + mizga de ulei = namol care infunda). Scoate cagula si priveste/da cu degetul pe clapeta de soc-daca acolo apare ceva umed ca un nisip, schimbi filtrul de aer.

Acel teu are un "dop" cu un orificiu pe care etanseaza acea pastila, impinsa de un arc.
Bun, in acea ramura a teului este un furtun care face legatura cu cagula. In ramura dinspre teul celalalt, existent pe orice Dacia carburatie monocorp, este practicata duza, duza clasica nemaifiind fiind necesara, ramura ramasa fiind legata la galerie.
La mers normal, acea pastila inchide accesul aerului prin supapa, traseul aerului fiind cel clasic. Im cazul frinei de motor, acea supapa se deschide datorita depresiunii crescute, permitind accesul unei cantitati de aer marita. Totusi, daca la tine furtunul care ar trebui sa intre in galerie intra in flansa calda, efectul acelei supape e zero, pentru ca are orificiu calibrat in ea.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 15 Jun 2006, 09:37
Post #13


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Verifica si fara aprinderea electronica!


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pumanight
post 15 Jun 2006, 10:08
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 October 05




Am curatat pastila de la carburator si furtunul de la teu.Si nu mai face deocamdata.Dar eu ma gandesc care ar fi cauza exacta.


--------------------
dacia 1300 - B-19-YLB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 15 Jun 2006, 10:40
Post #15


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Cauza exacta tine si de cum ai tu reglata clapeta de acc. (de pozitia ei la relanti)
Scoate acel furtun din teu, cu motorul la relanti si apoi astupa cu degetul gaura furtunului.........vezi ce se intampla!

This post has been edited by amc: 15 Jun 2006, 10:40


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike2madalin
post 15 Jun 2006, 15:43
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 17 September 05




vaporlock poate fii si chestia caci cateodata motorul se opreste cand e cald motorul si apoi abia o mai pot porni tre sa astept vreo 10 secunde si apoi porneste


--------------------
Dacia 1310 Lada 1200 1989 1989 - BH 05 CHS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Jun 2006, 07:33
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ala nu e neaparat vapourlock... ala se petrece in canalizatii. Cind motorul nu porneste cald decit greu sau cu acceleratia la fund, se petrece evaporarea benzinei si acumularea ei in cagula, rezultind amestec foarte bogat care "ineaca" motorul. Prin deschidera la maxim a clapetei de acceleratie se apsira aer mai mult, amestecul "saraceste" relativ, de la bogat la "mai normal" si porneste.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 00:55
Forum Renault