DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Supape directionare aer bord CN

Marty
post 14 Apr 2004, 07:33
Post #1


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Nu stiu daca m-am facut inteles in titlu, vreau sa stiu si eu cum mama ciorilor se schimba jarteaua aia de bloc cu valve/supape care directeaza aerul suflat de aeroterma. Ma refer, bineinteles la bordul de CN si la aeroterma acestuia.
Spuneti-mi va rog, trebuie dat jos tot bordul ? Stiu ca se poate lucra si cu bordul pe masina dar am inteles ca este destul de dificil si se lasa cu maini julite si alte faze d-astea.
Hai, pune-ti mina si scrieti cei care v-ati bagat labutele in asa ceva!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 14 Apr 2004, 07:48
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.728
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Incearca sa dai jos torpedoul si sa umbli la el pe acolo. Eu asa procedam cand schimbam capsulele acelea vacuumatice (si schimbam cel putin una in fiecare toamna). Am desfacut o data suruburile dar blocul in sine nu l - am scos cu totul, doar am mesterit ceva la el. Alt amic de - al meu zicea ca pentru a umbla la sistemul de ventilatie cel mai bine e sa dai jos parbrizul. Eu zic sa incerci intai pe la torpedo.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 14 Apr 2004, 15:19
Post #3


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.438
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




postez aici ce i-am spus si lui Marty, ca poate mai intereseaza pe careva:

"pai vezi in primul rand ca e o supapa mica chiar langa servofrana, e un T acolo de unde se face bifurcatia de vacuum, vezi sa fie aia buna si dupa aia, ia pistonasele la puricat, da' e de cacao ca iti rupi mainile in ele. La 2 dintre ele ajungi dand jos torpedoul. dai jos torpedoul si ai asa:in fund, sub parbriz, una care comanda aerul de sus, in stanga sus, in dreptul aeratoarelor centrale, alta pt aerul din fata, de obicei aia se duce (si nu baga aer prin fata)(si fasaie:)). ca sa o scoti e criminal, ca e prinsa in 3 picioruse de plastic fff taios garantat te belesti la degete.
(cum arata alea:) sunt niste cilindrii negrii cu un diametru de vreo 5 cm si o lungime de 7-8, pe jos intra un furtunas si pe sus iese o tija care actioneaza clapeta. inauntru sunt niste membrane de cauciuc tensionate de un arc. cand se face vacuum, membrana se deformeaza tragand tija in jos.membrana aia se rupe si nu se poate lipi se schimba cu totu'. oricum, mai intai verifica daca de acolo este problema. scoti furtunasul din cilindru dai drumu' la motor (evident) si dai maneta pe pozitia corespunzatoare pui dupa aia dej'tu pe furtunas si vezi daca are vacuum. daca are, inseamna ca merge blocul de redirectionare. daca nu, ai pus-o ca habar-nam cum se schimba ala. are el 2 suruburi in fata dar eu am tras de el si n-am reusit sa-l smulg de acolo.sta in cablurile de comanda ale robinetului de calorifer.

oricum, mai am o rezolvare frumoasa!

scoti vacuum-ul ca sa nu mai fasaie smile.gif scoti aeratoarele centrale, dai cu mana capacul care etanseaza acolo fluxul de aer si il intepenesti cu un surub, si vei avea tot timpul aer prin fata si pe la parbriz ceea ce io zic ca e suficient. plus ca daca nu vrei aer in fata, il inchizi de la rozeta. io asa am facut la mine, cu toate ca merge toata smecheria, dar iarna ma enerveaza sa fac frigul in masina ca sa-i fie parbrizului bine. asa ca am caldura SI la parbriz, SI in fata. oricum, io nu am blocat clapeta aia pe maxim deschis, ci doar un pic, si clapeta functioneaza in continuare. daca dau de la maneta, se deschide complet."


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 14 Apr 2004, 19:18
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




OV, pt blocul de redirectionare mai exista un holsurub si in dreapta lui inafara de alea doua...cam deasupora torpedo-ului sa zic asa...
Iar Marty ce problema are anume??
de vrea neaparat sa schimbe capsulele alea vacuumatice??(sa nu zica cumva ca ii vine aer doar pe la parbriz, ca atunci stiu dilema)...m-am "epilat" pe acolo pe sub bord..


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 14 Apr 2004, 21:30
Post #5


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




irinel75, problema e ca in momentul in care ma apuc sa misc de levierele alea, incpe o suiereala prin masina de zici ca nu e voie. Dupa care, trebuie sa ma apuc sa trag de levierul de directionare pina ma apuca nervii, nu de alta da' sa mai domolesc suieratul ala. Asta ca sa nu mai amintesc de suieratul care incepe in momentul in care ma apuc sa clac frina.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 15 Apr 2004, 07:40
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




inteles...fii atent un pic..ori e de la supapele alea care le crezi tu, ori vezi la blocul de redirectionare ca exista pe el un fel de nuca in care intra vreo 2 sau trei furtune( nu mai tin minte), aia practic face distribuirea aerului catre dif supape (are pe interior fel si fel de santuri care in anumite pozitiii comnica intre ele), nuca aia e din 2 sau trei straturi, ei !daca s-a inmuiart siguranta, ele se indeparteaza intre ele si e circuitul deschis..si de acolo e posibil sa fie suieratul..zic si eu...deci ca sa verifici nuca, scoate un furtun de la supapa si vezi daca ai vid ca lumea in furtune cind actinezi levierul..daca ai, e de la supape , daca vidul e slab e de la nuca aia care e epe blocul de comanda...
BAFTA!!!


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 16 Apr 2004, 09:31
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.728
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Eu nu am dat informatii suplimentare pentru ca am crezut ca Marty stie concret ca buba e de la distribuitorul acela si vrea musai sa - l schimbe pe el. Ca idee trebuie urmarit ce a spus Ov , as mai completa doar atat: cele doua supape la care se ajunge daca dai torpedoul jos sunt una pentru aer pe direct sau recirculare (se actioneaza de catre maneta de sus), iar cealalta actioneaza trapa pentru aeratorul central. Pe langa acestea mai exista o supapa mai mare, care le gestioneaza inclusiv pe celelalte doua si are rolul de a dirija aerul catre parbriz, picoare etc. Pozitia ei este in stanga consolei centrale (undeva pe langa coloana de directie) si se poate ajunge la ea pe sub bord. La oricare din cele trei e nevoie de rabdare si un arsenal de injuraturi de rigoare.

Si inca ceva: sistemul de prindere al capsulelor e unul gen insurubare (oricum merge foarte greu)


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 16 Apr 2004, 09:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.728
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Informatie suplimentara (nu stiu de ce nu reusesc sa - mi editez postul): atunci cand se actioneza o supapa defecta (cauciuc sistemului ala vacuumatic al lor defect) se aude un fasiit.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 Apr 2004, 15:10
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Dupa 640 de mii lei cheltuiti, am ajuns la concluzia ca banii dati au fost de prisos iar solutia gasita a fost extrem de simpla si necostisitoare. Am renuntat la tentativa de a scoate supapele respective (2 mici si 1 mare), am scos furtunele care intrau in ele si le-am infundat (pe furtune) cu cite un nit Cherry. Aer pe la parbriz vine oricum, aer prin aeratoarele centrale se poate baga cu ajutorul unei surubelnite infipte in grila aeratoarelor. O sa fac maine dimineata nbiste poze si o sa explic unde se afla mai exact supapele respective.

Mii de multumiri lui Ov care m-a ajutat sa dezleg o parte din necunoscutele legate de aeroterma bordului de CN si de supapele de actionare ale acesteia


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 19 Apr 2004, 08:01
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.728
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Nu inteleg de ce te - ai mai chinuit sa acoperi furtunasele. Era suficient sa faci operatia respectiva la supapa din compartimentul motor la care sunt conectate furtunasele acelea


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 19 Apr 2004, 08:59
Post #11


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Corect! Dar mi-a venit mintea la cap abia dupa ce mi-am bipuit mainile si mi-am mincat nervii ca sa le descopar si sa le astup p-alea. Ca sa nu mai zic de 440 de mii dati total aiurea pe schimbatorul de caldura/selector


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 24 Apr 2004, 02:10
Post #12


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




Dragi colegi,

vreau sa va imparasesc si eu din experientele mele cu sistemul de climatizare tip CN, care si mie mi-a scos peri albi. La un moment dat mi-a venit si mie sa-i pun un nit pe post de dop la supapa de vacuum din compartimentul motor, dar m-am gandit ca va trebui sa plimb copilul si iarna, si probabil va fi nevoie de caldura in masina - asa ca n-am avut ce face si a trebuit sa devin expert.

Am incercat sa gasesc prin 'service'-uri oameni care sa se priceapa, dar n-am gasit decat "Nu ne pricepem, dar aduceti-o dumneavoastra, si ne descurcam noi cumva" - nu, multumesc. Am patit si eu ca voi, am dat bani multi pe tot felul de piese care acum stau cuminti in pivnita, fiindca cele de pe masina nu sunt defecte. Am cautat - pe vremea aceea - informatii pe 'net, sperand ca altcineva s-a lovit de aceste probleme inaintea mea si isi impartaseste experienta si voi putea sa fur o idee, doua, dar fara succes. Asa ca, voi cei oropsiti, care aveti nevoie de sfaturi, deschideti larg ochii, mintea si imprimanta! :U

Sa incepem.

'Galusca' nr. 1. E ceea ce am zis mai sus: nu va trebuie un specialist sa va ajute. Chiar daca aveti doua maini stangi va puteti descurca! Aveti nevoie doar de niste scule uzuale si de piese de schimb. Reparati-va propria instalatie de climatizare, si apoi puteti sa va recuperati banii de piese de la alti amarati care nu stiu sa caute pe net! icon_twisted.gif

Instalatia de climatizare functioneaza pe baza de vacuum provenit de la servofrana. Exista un comutator / distribuitor de vid care permite actionarea unor valve pneumatice care inchid / deschid clapetele de directionare a aerului. Orice gaura in acest sistem duce la pierderea presiunii aerului, vid de fapt, si la functionarea defectuoasa a intregului sistem.

'Galusca' nr. 2. Daca se aude un fasait in zona distribuitorului din bord NU inseamna neaparat ca acesta e defect!!! Nu ma intrebati de ce, dar cel putin la mine, in cazul unui defect a fasait intotdeauna, si defecte au fost de fapt valvele.

Procurati-va piese. Eu am gasit din intamplare un kit de reparatii, relativ ieftin, care continea: cativa metri de furtun, T-ul cu supapa din portbagaj, comutatorul de vacuum (nu tot ansamblul, ci doar capsula) si un set de membrane. Incercati sa gasiti asa ceva.

'Galusca' nr. 3. Nu va apucati de desfacut tot sistemul. Localizati intai pana. Altfel lucrati la 'cooperativa in zadar' mai mult decat e nevoie!

Defectele sunt de cateva tipuri. Fie sistemul nu functioneaza deloc (nici una din clapete nu functioneaza), fie functioneaza defectuos (clapetele de aer nu comuta intr-una din pozitiile distribuitorului de aer) fie functioneaza corect, dar suiera (ceea ce e deranjant si denota o apropiata functionare defectuoasa).

Verificati intai existenta vacuumului. In compartimentul motor, scoateti de pe T-ul cu supapa furtunul care intra in habitaclu si convingeti-va de existenta vacuumului. Adica puneti degetul smile.gif Atentie, nu va asteptati la cine stie ce forta de absorbtie mare! Daca nu vi se lipeste degetul de supapa, schimbati-o. Si daca asta nu a fost o solutie, problema e mai complicata - e o problema la circuitul de vacuum al servofranei, dar acest lucru ar fi trebuit sa-l sesizati deja prin rigiditatea pedalei de frana.

Daca nu ati reusit sa gasisti kit-ul de reparatii de care vorbeam mai sus, cumparati-va un set de furtune - se gasesc in magazine - fiindca veti avea nevoie de ele.

Urmatorul pas ar fi verificarea valvelor pneumatice, inainte de demontarea lor.

Pregatiti-va o bucata de furtun si o sursa de lumina (lanterna, bec).

Sunt trei valve: doua cu corp simplu si una cu corp dublu. Dati jos cutia de manusi (sau torpedoul) din fata locului pasagerului. Pe acolo veti avea acces la cele doua valve simple. Una din ele este localizata in stanga sus, pe langa sistemul stergatoarelor de prabriz; ea este responsabila cu intrarea aerului din exterior. Atunci cand maneta robinetului de caldura se afla in pozitiile extreme (fie stanga, fie dreapta) aerul nu patrunde din exterior, fiind actionata o clapeta prin intermediul acestei valve. Scoateti furtunul din valva. Puneti in valva o bucata de furtun si trageti aer. Valva ar trebui sa se inchida. Sugrumati furtunul si, timp de cateva secunde, valva nu ar trebui sa revina in pozitia initiala, sau cel putin ar trebui sa revina foarte incet si fara zgomot. Stabiliti daca e defecta sau nu. Repetati operatiunea si pentru cealalta valva, aflata tot in stanga, dar in fata, in partea de jos a cutiei radiatorului de incalzire. Si aceasta e destul de accesibila; ea este responsabila cu inchiderea aerului catre fata.

Daca vreuna din ele este defecta, trebuie schimbata sau reparata. Inarmati-va cu patent, o surubelnita cat mai lata, ulei sau vaselina siliconica, marker, vata, spirt, bandaje si un cat mai bogat repertoriu de injuraturi si cu si mai multa rabdare.

Valva are in capat o tija de plastic. Aceasta tija este prinsa de axul clapetei si asigurata cu un splint de siguranta. Scoateti splintul (e moale, merge cu mana, dar daca nu reusiti folositi patentul) si tija valvei de pe axul clapetei. Daca nu intelegeti ce spun, scoateti lanterna si aruncati o privire smile.gif . (Dupa ce scoateti tija valvei miscati clapeta cu mana, sa nu fie cumva intepenita si valva sa fie de fapt buna.) Acum trebuie scoasa valva. Aceasta e prinsa de suport cu patru gheare de plastic. Initial voiam sa lucrez frumos si incercam sa scot pe rand fiecare gheara, sa nu rup ceva. Dar dupa ce am folosit prea mult vata, spirtul, bandajul si injuraturile, mi-a trecut. Bagati surubelnita intre valva si suport si faceti parghie. Folositi forta! Nu va fie mila! Sau daca va e, o sa va treaca pe masura ce deveniti mai furiosi! Nu se rupe! Sau daca se rupe, imi bag... Gata! A iesit! STOOOOOOOOOOP! Inainte de a o scoate de tot de la locul ei memorati pozitia in care este! Una din cele patru gheare de prindere este mai ingusta decat celelalte. Memorati pozitia ei!

Dupa ce ati reusit sa scoateti valva, luati o pauza, sa va reveniti. Stergeti-va transpiratia. Dezinfectati si bandajati ranile de pe maini. Nu aveti? Nu-i nimic, o sa aveti cand puneti valva inapoi. Un suc, o bere va pot rasplati efortul.

Acum vinovatul sta fara vlaga in fata voastra. Daca v-ati permis sa cumparati o valva noua, e bine. Daca nu, trebuie sa va cumparati membrane. Si acestea se gasesc de cumparat; mai rar, e drept, dar se gasesc si sunt ieftine. Atentie! Exista doua tipuri de membrane: una care se foloseste in ambele tipuri de valve, si una care se foloseste doar in valva cu corp dublu! In orice caz, trebuie sa deschideti valva.

'Galusca' nr. 4. Valvele nu se pot deschide. Ba se pot! Si nici macar nu e greu. Mie mi-a luat o luna pana am reusit sa gesesc calea. Am incercat in toate felurile, prin desurubare, prin fortare, degaba. Totusi, va dezvalui secretul: Ridicati-va in picioare si imaginati-va ca sunteti un practicant de arte martiale. Luati valva si prindeti-o in maini, fiecare jumatate intr-o mana. Concentrati-va. Inchipuiti-va ca aveti in maini o coada de matura pe care o veti frange in doua. Umpleti-va de forta. Lasati forta sa vi se prelinga in maini. Vizualizati felul in care valva se va desface in doua jumatati. Actionati! Valva se va desface. Nu s-a desfacut? Repetai operatiunea, dar de data aceasta concentrati-va cu adevarat! Valva se va desface!

Daca nu aveti o valva noua, scoateti membrana veche si cautati spartura. Uitati-va la ea si injurati-o cu drag si satisfactie. Luati o membrana noua. Si daca ati desfacut o valva noua, operatiunea urmatoare e importanta: ungeti membrana cu vaselina siliconica! Preveniti imbatranirea ei - membranele unse cu vaselina siliconica m-au ajutat sa nu trebuiasca sa mai umblu la sistemul de climatizare de vreo doi ani! Repet: tratati membranele, chiar si la valve noi, cu vaselina siliconica, sau cu ulei siliconic! Si uleiul, si vaselina se gasesc de cumparat, sau cel putin de imprumut de la vreun prieten. Sfat: folositi substante siliconice fara adaosuri, transparente. Cautati si veti gasi. Nu sunt bune: spray-ul silicon de bord, siliconul pentru procesoare sau cel din tranzistori; cel din sanii sau buzele iubitei ar fi bun, dar costa mai mult decat toata masina.

Dupa ce ati fixat membrana la loc (sper ca n-ati uitat arcul), inchideti valva. Procedeul cu pozitia 'arte martiale' poate fi de ajutor. Puneti furtunul in capatul valvei si repetati operatiune de producere de vid, pentru a verifica functionarea corecta a valvei inainte de a o pune la locul ei. Daca valva nu revine in pozitia initiala cautati unde e arcul pe care ati uitat sa-l puneti.

Luati valva si curatati ghearele de bavuri. Folostiti un cutter. Daca mai ciupiti din gheare nu va faceti probleme. Puneti valva inapoi. Atentie la pozitia ghearei mai subtiri - altfel va veti chinui degeaba. Din nou, folositi forta. Nu se va rupe! Dupa terminarea operatiunii folositi vata, spirtul si bandajele pentru a va repara si mainile. Daca tot nu ati reusit sa va raniti sunteti buni de cinste, fiindca mie inca nu mi-a reusit figura asta.

Daca aceste doua valve functioneaza corect, mai ramane sa verificati cea de a treia, cea dubla. Aceasta se defecteaza cel mai des, din experienta mea (de obicei fasaitul din distribuitor era provocat din cauza acestei valve defecte). Aceasta este in stanga cutiei radiatorului de incalzire, jos, cam pe unde este tibia piciorului soferului care sta pe acceleratie. Acces: pe unde poate fiecare.

Repetati figura de verificare. Aici veti avea nevoie de o gura de ajutor. Aceasta valva are trei pozitii: in stare de repaos, deschisa pe jumatate si deschisa total (directionarea aerului catre parbriz, catre picioare sau in ambele sensuri). Inainte de a scoate furtunele de pe valva luati un marker si faceti semne pe furtune ca sa stiti si cum sa le puneti inapoi - daca le inversati veti provoca un defect care ii va pune in incurcatura totala chiar si pe proiectanti. Scoateti furtunele, cel de jos si cel din lateral. Puneti furtunele de test. Faceti vid intai pe furtunul corespunzator elementului din mijloc. Apoi rugati un prieten sau un trecator binevoitor sa repete vidul pe furtunul corespunzator capatului valvei. Diagnosticati valva. Daca este defecta procedati precum v-am descris pentru valvele simple. Sfatul meu: daca deschideti valva, schimbati ambele membrane. Oricum tratamentul cu vaselina / ulei siliconic(a) este obligatoriu.

Daca verificarea valvelor a decurs cu bine, si totusi sistemul nu functioneaza sau fasaie, atunci e buba. Problema sta in distribuitorul / comutatorul de vacuum.

Mai aveti o sansa sa aveti unul sau mai multe furtune crapate (e mai putin probabil, dar mi s-a intamplat). Porniti motorul si scoateti din nou, pe rand, furtunele din valve. Verificati daca exista vid la capetele lor (nu uitati sa manevrati comutatorul / distribuitorul de vid ca sa chiar si aveti vid la ele).

Acum va trebui sa inlocuiti acest distribuitor. Cumparati unul nou. Eu personal nu stiu daca sau cum se repara, fiindca inca n-am fost nevoit sa-l schimb, intotdeauna problemele au fost din valve. Daca reusiti sa gasiti, cumparati numai distribuitorul, nu tot ansamblul cu manete (diferenta de pret e considerabila).

Deschideti capota motorului si scoateti clema de sustinere a cablului de comanda a robinetului de incalzire. Va va fi mai usor! Desfaceti panoul comenzilor de climatizare de pe bord (scoateti tijele comenzilor, butonul ventilatorului apoi panoul). Ansamblul de comanda e prins cu trei suruburi: doua in partea de sus a panoului; al treilea in spate (se poate ajunge numai prin spate, prin gaura cutiei torpedoului. Umblati cu grija, fiindca sunt detul de fragile, mie mi-au rupt suporturile inca din garantie.

Acum trebuie scoasa toata comanda afara. Dupa cum v-a fost norocul, nea Vasile de pe linia de montaj a lasat mai mult sau mai putin furtun la dispozitie. Eu n-am avut noroc, si primele doua dati m-am chinuit cu pensete si clesti cu gura lunga ca sa scot furtunele si apoi sa le pun inapoi. Din nou, inainte de toate, inainte de a scoate vreun furtun, insemnati-l cu markerul si desenati totul intr-un caiet! Nu va fie lene ("las' ca tin minte!") fiindca din nou puteti provoca dezastrul. Ca sa revin la furtune: daca nu sunt destul de lungi ca sa permita scoaterea comenzii fara sa scoateti intai furtunele, faceti un efort si cumparati-va furtune noi si inlocuiti-le - si lasati vreo 20 de centimetri in plus. Pentru cateva mii de lei cat costa furtunele nu merita chinul - va spun asta din proprie experienta.

O alta metoda, daca va permit furtunele si cablul de actionare al robinetului, este sa scoateti blocul de comanda prin spate, in stanga, spre gaura cutiei torpedoului. Totusi, in ambele metode, aveti grija sa nu frangeti cablul de la robinetul de incalzire.

Dupa ce ati scos comanda afara, inlocuirea ei nu e complicata. Si nici remontarea ei. Aveti grija la cablul de comanda al robinetului de incalzire - eu l-am indoit din greseala si a trebuit sa-l inlocuiesc cu totul. Daca se intampla totusi, trebuie sa va cumparati unul nou (asta e alta poveste, dar pe scurt suna asa: luati cablul cu voi la magazin! Veti constata atunci ca dintr-un manunchi de cabluri noi doar unul are exact aceeasi lungime ca si cel dat jos, si nu veti fi nevoiti sa constatati ca cel nou e mai scurt cu un centimetru abia dupa ce l-ati montat la loc...)

Cam asta am vrut sa va impartasesc. Va urez succes! smile.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 26 Apr 2004, 08:54
Post #13


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.438
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Foarte frumos. Ca o completare, bucata aia cu comanda, e prinsa in fata cu 2 suruburi (specificate mai sus), DAR mai este inca un surub in dreapta sus. Ala se poate desface DOAR daca scoateti torpedoul.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 26 Apr 2004, 09:10
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Excelent. Multumiri!


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 26 Apr 2004, 09:16
Post #15


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




paul_damian, mii de multumiri pentru rabdarea descrii cu atita lux de amanunte!
Pentru a scapa de supliciul markerului, pe distribuitorul aflat pe corpul de comanda, fiecare stut din care iese cite un furtun, are citeo litera/cifra pe el. 1 0 2 pentru partida de 3, din partea stinga; D si R pentru partida de 2. Aceste litere de pe stuturi se imprima pe furtune, deci nu va fi nevoie de marker pentru a retine cum vin bagate furtunele.
In cartea lui Mondiru, corpul central se scoate prin fata; in practica, corpul central se scoate foarte usor prin partea laterala dreapta, oarecum deasupra torpedoului.
Paul_damian, cind vorbesti de "portbagaj", nu cumva te referi la compartimentul motor ??? Nu de alta da' eu nu stiu sa fie vreun furtun de vacuum prin portbagaj...


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 26 Apr 2004, 22:31
Post #16


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




Salut, prieteni!

QUOTE
bucata aia cu comanda, e prinsa in fata cu 2 suruburi (specificate mai sus), DAR mai este inca un surub in dreapta sus. Ala se poate desface DOAR daca scoateti torpedoul.

Asa este, am uitat. De fapt la mine acel suport este rupt de cand au lucrat 'meseriasii' cand masina era inca in garantie, si de aceea am uitat de el!

QUOTE
Pentru a scapa de supliciul markerului, pe distribuitorul aflat pe corpul de comanda, fiecare stut din care iese cite un furtun, are citeo litera/cifra pe el (snip)Aceste litere de pe stuturi se imprima pe furtune, deci nu va fi nevoie de marker pentru a retine cum vin bagate furtunele.  

Da este adevarat. Dar furtunele trebuie insemnate inainte de a scoate comanda, si inca nu ai posibilitatea sa vezi cifrele / literele de pe capsula distribuitorului.

Oricum, cand va mai trebui sa desfac o data comanda (sper sa nu fie foarte curand) o sa fac si o schita cu fiecare furtun unde merge (corespunzatoare la literele/cifrele imprimate pe capsula distribuitorului) si o sa o postez aici, asa, ca referinta.

QUOTE
In cartea lui Mondiru

Din pacate eu n-am apucat la cartea asta, nici macar de imprumut... Da, blocul de comanda se poate scoate prin dreapta, daca te lasa furtunele. Pe mine ma lasa acum, dupa ce le-am inlocuit cu altele mai lungi. Ai dreptate, si de asta am uitat.

QUOTE
cind vorbesti de \"portbagaj\", nu cumva te referi la compartimentul motor ??? Nu de alta da' eu nu stiu sa fie vreun furtun de vacuum prin portbagaj...

Din nou ai dreptate, de compartimentul motor vorbeam. Imi pun cenusa in cap, dar intelegeti si voi... emotiile, una-alta smile.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 27 Apr 2004, 07:34
Post #17


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




paul_damian, stai linistit, nu-ti pune nici o cenusa-n cap pentru ca nue cazul!!!! Cele scrise de tine acolo sunt atit de folositoare incit micile scapari nici nu se observa. O sa am o singura rugaminte la tine: sa-ti editezi mesajul si sa schimbi inadvertentele semnalate de ceilalti. Merci!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 27 Apr 2004, 07:44
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




paul_damian, cartea lui Mondiru s-a reeditat si o poti comanda la Editura Tehnica cu plata ramburs.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 27 Apr 2004, 07:53
Post #19


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Apropos, o am in format electronic, am capatat-o aseara de pe DC++


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 27 Apr 2004, 07:55
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




vrem si noi carteaaaaa :?


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 27 Apr 2004, 20:53
Post #21


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




QUOTE
paul_damian, cartea lui Mondiru s-a reeditat si o poti comanda la Editura Tehnica cu plata ramburs.


Din pacate... "Stoc epuizat"... sad.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 28 Apr 2004, 07:27
Post #22


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




O mica completare: ceea ce am capatat eu de pe DC++ este manualul pentru 1300 si derivatele acesteia. NU cuprinde si 1310. Sorry!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 28 Apr 2004, 08:01
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Cred ca in Bucuresti inca se mai gaseste la libraria Luceafarul (b-dul Unirii, pe partea stanga, sensul P. Unirii-Casa Poporului, aprox. la jumatatea distantei dintre cele doua intersectii. Atentie!! Sensul Casa Poporului-P. Unirii este blocat, se asfalteaza).
Verific astazi daca mai este cartea.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciobanu petre
post 28 Apr 2004, 08:28
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 52
Joined: 8 November 02
From: Ploiesti




paul_damian bravos, nu am mai ras de mult cu lacrimi laugh.gif


--------------------
Dacia Logan Laureat1,4 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 28 Apr 2004, 12:45
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Pentru cei interesati: cartea lui Mondiru se gaseste la libraria Luceafarul (b-dul Unirii, nr.10)


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 29 Sep 2005, 08:53
Post #26


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Am eu cartea pe CD si e pentru 1310 etc etc.
Nu stiu cine sunt autorii dar tipul care mi-a dat-o zicea ca e aia care trebuie.
M-am uitat pe ea asa pe sarite ca nu am avut rabdare si NU o am printata.
Are in jur de 250 mb nu mai stiu exact.
Cine o vrea sa imi dea mesaj privat.
PS: sunt din Bucuresti.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 29 Sep 2005, 15:26
Post #27


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Am o mare problema cu un bord CN. Nu mai functioneaza deloc reglajele de caldrura aer-rece, sau alea pt geam sau picioare ... practic nu mai functioneaza nimic la el, nu baga caldura ... aeratoarele centrale nu functioneaza si nici alea de la picioare. baga aer rece tot timpul pe parpriz . Se poate face ceva ???


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 29 Sep 2005, 18:48
Post #28


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




QUOTE(Dreamer @ 29 Sep 2005, 16:26)
Am o mare problema cu un bord CN. Nu mai functioneaza deloc reglajele de caldrura aer-rece,
*



Ia-o babeste. Daca nu mai baga cadura cel mai probabil nu mai merge cablul de comanda la robinet - verifica. Dar cauze pot fi mai multe, pana la faptul ca ai ramas fara lichid de racire in instalatie.

QUOTE(Dreamer @ 29 Sep 2005, 16:26)
sau alea pt geam sau picioare ...
*


Vezi mai sus. Si bafta smile.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 29 Sep 2005, 20:52
Post #29


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




ok ... babeste sa fie ! smile.gif
nu baga caldura ( am verificat instaliatia. are lichid de racire si circula, e aerisita cum trebuie, termostatul functioneaza.robinetul functioneaza si el. In masina nu se simte decat o briza de aer cald, daca pornesti ventilatorul pe treapta 1 at abia se mai simte aerul cald. pe treapta 2 nu se mai simte deloc aerul cald, restul treptelor ... e aerul de afara ... nici urma de caldura.
Daca cineva are niste poze cu un bord CN demontat sau ceva asemanator ii sunt profund recunoscator daca le-ar pune pe net.
Chiar nu pot sa inteleg ce are... astept informatii sau sugestii.
Mersi


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 30 Sep 2005, 08:03
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.728
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Hai sa incerc sa - mi aduc aminte cum ma chinuiam eu cu celebrul bord de CN.

1. Verifica faptul ca robinetul deschide cum trebuie. Chiar daca este bine aerisita instalatia, termostat ok samd, e posibil ca robinetul sa nu fie OK. Sau altfel spus: eu am patit la vechea berlina ca robinetul sa ramana blocat (evident parghia exterioara dadea senzatia ca e functional) intr - o pozitie de semideschis. Astfel, dadea senzatia ca este deschis, dar de fapt nu era. Metoda: incalzeste motorul si pune mana pe furtunele care duc la aeroterma, dar in habitaclu (trebuie sa te chinui un pic pe sub bord prin partea dreapta, dar le gasesti tu). Daca nu frig efectiv, ci sunt doar caldute, obligatoriu trebuie sa schimbi robinetul.

2. Pentru partea de aer, ai in topic foarte bine detaliat ce trebuie sa urmaresti. Incepi de de la "tulumba" de servofrana si verifici ca furtunasul e conectat ok (conditie sa creeze vacum), dupa care o iei pe "traseu" si verifici instalatia. Verifica intai supapa mare pentru ca cealalta mica depinde de ea. Sper din tot sufletul sa nu ai probleme cu sistemul de parghii (ala unde actionezi tu comenzile) pentru ca acolo e durere.

Bafta!


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th March 2024 - 11:42
Forum Renault