DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum va descurcati vara cu caldura?, pentru cei care nu au A.C.

prody
post 19 Jun 2006, 19:12
Post #1


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Fratilor, cei care nu aveti A.C., aveti vreo metoda optimizata de ventilatie in habitaclu?
Am fost in weeend-ul asta pana la Herculane si, m-am topit de cald, fie cu ventilatorul pe treapta a 3-a dirijat spre aeratoare plansa bord, fie cu un geamurile deschise.
Pur si simplu, soarele dogoreste prea puternic, iar masina mi se pare foarte calduroasa. Eu mai am un Trabant si, nu am suferit niciodata in halul asta din cauza caldurii in el. (Trabantul este gri, iar Loganul e rosu)
Oare conteaza faptul ca masina este asa inalta si spatioasa in interior? Se creeaza vreun soi de efect de sera? tongue.gif
Astept sugestii!


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel
post 19 Jun 2006, 19:17
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 20 May 04
From: Galati




mergi cu trabantul vara...smile.gif)


--------------------
Clio Symbol Alizee 1,5dci -VANDUT :))
Logan 1.4 MPI Laureate / Alb Artika, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 19 Jun 2006, 19:24
Post #3


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Merg destul si cu el, dar, totusi, Craiova-Herculane sunt 170km., in 2.40 ore am ajuns, cu Trabantul as fi facut probabil 4 ore, si mai este si problema cu confortul... biggrin.gif


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 19 Jun 2006, 19:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Nu am nici o problema vara. In mai putin de 5 min A/C-ul face racoare...poate chiar prea racoare.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 19 Jun 2006, 19:39
Post #5


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




022.gif 022.gif 022.gif
Mai tata, topicul asta l-am deschis pentru astia mai amarati, fara A.C., am mers si eu cu multe masini cu aer conditionat si stiu ce racoare se face in interior.
Multumim oricum ca ne faci in ciuda! biggrin.gif


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
woth
post 19 Jun 2006, 19:53
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 5 June 04




Izoleaza termic plafonul. Vezi ca era un topic pe undeva.
In rest, geamuri deschise, dar ai grija la curent.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 19 Jun 2006, 20:05
Post #7


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Am citit treaba cu izolatul plafonului, dar inca nu este clar, daca nu va face condens iarna, asa ca prefer sa ma abtin.
Am deflectoare de aer,dar daca deschid geamurile la nivelul lor, chiar daca reduce curentul ,nu se face racoare suficienta, iar daca deschid geamurile mai mult, circula mai bine aerul, dar seara ma doare dupa cap! sad.gif
Forma usii sau a geamului, influenteaza curentul de aer care intra inauntru? Am inteles de la cineva ca cei care au usile si geamurile mai drepte (Dacia 1300 par exemplu) au parte de mai putin curent in interior daca deschid geamurile in mers. O fi adevarat?


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 19 Jun 2006, 20:55
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




Cand eram in armata eram sofer pe o dacia 1310 nou nouta iar seful meu un colonel batran si bolnav nu ma lasa sa deschid cat de putin vreun geam ca ne putem inbolnavi.Si in luna august pe soare torid mai dadeam si eu drumul la caldura la maxim ca sa-l persecut si eu in felul meu.Curgeau toate apele de pe noi si tot nu vroia sa deschidem vreun geam.Si uite asa dupa o vara fierbinte am ramas si eu cu apucaturile lui si nu mai pot sa merg cu vreun geam deschis catusi de putin.Deci daca nu esti sensibil la curent geamul crapat daca nu trebuie sa suporti cu stoicism caldura verii!!!


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 19 Jun 2006, 21:26
Post #9


-


Group: Members
Posts: 21.793
Joined: 19 April 05
From: Romania




Zic si eu. . . nu sunt bune niste bare pline cu sare (sau ce mama dra... are in ele) tinute inainte in frigider si pe urma puse in dreptul aeratoarelor ? Eventual si o ladita pentru rezerve. Se incalzeste una, se poate scoate alta din cutiuta si pusa in dreptul aeratorului.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tony-s
post 19 Jun 2006, 21:36
Post #10


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 465
Joined: 24 June 05
From: Cluj-Napoca






--------------------
Chevrolet Lacetti 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 19 Jun 2006, 21:59
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




Eu am laureat+ alb si duminica trecuta la soare termometrul bi-zona arata 39 grade afara iar in interior cu aerul conditionat dat drumul pe treapta 2 de ventilatie aveam 27 grade.Deci ma indoiesc sa existe alte solutii viabile de a raci cu 12 grade interiorul.A se monta pe bord un ventilator este egal cu a merge cu geamul deschis.Eu am facut curse in turcia grecia italia si spania si nu am vazut pe acolo vreo inventie care sa rezolve problema cu caldura vara.


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 19 Jun 2006, 23:17
Post #12


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Eu am AC dar zilele astea am mers mai des cu Taxi-uri Logan din motive obiective si am observat ca daca deschizi geamul de pe o parte se creaza un turbion in tot habitaclul. Era geamul de la sofer dat jos si pe mine pe locul din dreapta ma batea un curent de aer drept in ceafa. As incerca sa deschid geamul de pe partea opusa pentru sofer.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nero
post 20 Jun 2006, 08:24
Post #13


Mr


Group: Members
Posts: 94
Joined: 17 May 06




Io vara cand e foarte cald conduc intotodeauna cu o bere rece in mana. tongue.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 2005 - Azur
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 20 Jun 2006, 08:35
Post #14


Membru


Group: Banned
Posts: 159
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




deschizi ambele geamuri din fata si daca trebuie si geamurile din spate. sa fie curent suficient. mai racoare ca afara n-o sa fie niciodata fara a/c dar daca te bate vintul, se accelereaza evaporarea transpiratiei si te mai racoresti. daca suferiti de curent, ghinion.

o alta solutie ar fi sa beti o cantitate mare de ceva rece, dar rece-rece, 1-2 grade celsius. un litru sau doi de suc rece ca gheata va va scadea temperatura interna destul de mult, daca sinteti mai subtirei s-ar putea chiar sa incepeti sa dirdiiti. evident si solutia asta are dezavantajele ei, mergind pina la o pneumonie.

a treia solutie ar fi o lada frigorifica cu servetele umede.


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cossty
post 20 Jun 2006, 08:48
Post #15


Cossty


Group: Members
Posts: 112
Joined: 19 April 06
From: Ploiesti




Deschid ambele geamurile din spate cam 2-3 cm.
Nu e cine stie ce dar nici curent puternic nu se face.


--------------------
Dacia Logan 2006 - PH-xx-FRG
Dacia Logan Laureate 1.4 MPI (deocamdata multumit)
Opel Corsa D 1.2 enjoy + optionale (f. multumit)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 20 Jun 2006, 09:10
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.458
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Si la Dacia veche (berlina) si la Oltcit, la drum lung, vara, tineam deschis numai geamul din spate stânga - coborât cca 10 cm. Se racoreste cât de cât si nu te bate curentul direct.


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coyote
post 20 Jun 2006, 09:18
Post #17


Membru inferior


Group: Members
Posts: 43
Joined: 28 October 05




eu le deschid pe cele din fata, 3-4cm acolo cat sa nu deranjeze pe cei din spate, aeratoarele date drumu la tr2 si parca e cat de cat ok. oricum ar fi nu exista o solutie, decat o atenuare. sau eventual luati in masina o lada frigorifica cu cuburi de gheata si mai bagati din cand in cand cate unul in san smile.gif


--------------------
Dacia Logan Preferance 2006 1.5dCi - DJ 07 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adiya
post 20 Jun 2006, 11:21
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 12 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(walleye @ 20 Jun 2006, 09:35)
o alta solutie ar fi sa beti o cantitate mare de ceva rece, dar rece-rece, 1-2 grade celsius. un litru sau doi de suc rece ca gheata va va scadea temperatura interna destul de mult, daca sinteti mai subtirei s-ar putea chiar sa incepeti sa dirdiiti. evident si solutia asta are dezavantajele ei, mergind pina la o pneumonie.
*




Bea tu ceva rece sa vezi cum curg apele de pe tine ceva mai rau ca Niagara.
Sa stii ca arabii rezista la caldurile alea cu ceaiuri fierbinti; ideea e sa faci un echilibru intre temperatura corpului si cea exterioara, daca faci exact pe dos senzatia de cald va fi si mai accentuata.

This post has been edited by adiya: 20 Jun 2006, 11:24


--------------------
Dacia Logan 2007 ABS PLUS dci - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ci_co
post 20 Jun 2006, 12:49
Post #19


Membru atutentic cu logan !


Group: Members
Posts: 291
Joined: 20 July 05
From: UE - Bucharest !!




QUOTE(adiya @ 20 Jun 2006, 22:21)
Bea tu ceva rece sa vezi cum curg apele de pe tine ceva mai rau ca Niagara.
Sa stii ca arabii rezista la caldurile alea cu ceaiuri fierbinti; ideea e sa faci un echilibru intre temperatura corpului si cea exterioara, daca faci exact pe dos senzatia de cald va fi si mai accentuata.
*



Foarte corect ! Eu mai tin geamul deschis mai inchid mai cu aeroterma mai cu una cu alta asa fac fata dar ce sa faci asta e !


--------------------
Dacia & Renault/ Logan by Dacia/ '06 Pref 1,5dci - B XX BEB
Buaaaa am o Dacie Logan mahh tu stii ce trage e buna domne buna ! ( asa e toate)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MARCI
post 20 Jun 2006, 20:32
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 29 October 05
From: Baia Mare




Probleme mai mari cu caldura am cand circul in oras,degeaba pornesc aeroterma ca baga aer cald, trebuie sa deschid geamurile sa ma pot "racori".In afara orasului datorita vitezei superioare intra totusi un aer ceva mai rece care face destul de suportabila calatoria,cel putin pt. pasagerii din fata.
O solutie pt. un drum lung ar fi sa conducem noaptea sau cat mai devreme posibil sa nu ne prinda canicula pe drum. icon_mrgreen.gif


--------------------
DACIA SANDERO STEPWAY 0.9 Tce - MM XX GMT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1.6
post 20 Jun 2006, 21:02
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 2 May 05




QUOTE(Batrânul @ 20 Jun 2006, 10:10)
Si la Dacia veche (berlina) si la Oltcit, la drum lung, vara, tineam deschis numai geamul din spate stânga - coborât cca 10 cm. Se racoreste cât de cât si nu te bate curentul direct.
*


off-topic:si la oltcit cum tineai geamul din spate lasat 10 cm ca eu nu am reusit niciodata? biggrin.gif


--------------------
Dacia Seat Logan Preferance 1.6 - Leon 2.0 TDI 2004 - 2007 - PH 08- GPK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 20 Jun 2006, 21:28
Post #22


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Ai incercat cu un ciocan ?


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 20 Jun 2006, 21:39
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.980
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




QUOTE(adiya @ 20 Jun 2006, 12:21)
Bea tu ceva rece sa vezi cum curg apele de pe tine ceva mai rau ca Niagara.
Sa stii ca arabii rezista la caldurile alea cu ceaiuri fierbinti; ideea e sa faci un echilibru intre temperatura corpului si cea exterioara, daca faci exact pe dos senzatia de cald va fi si mai accentuata.
*



Foarte adevarat! Si pentru ca stiam care e mecanismul, eu de doua veri bag aer fierbinte pe treapta a doua de ventilatie, sa ne vina la toti direct in fata. Si cand iesi afara, zici ca te afli in sanul lui Avraam wink.gif Nu-ti mai trebuie nici viteza sa-ti faca curent si vant la freza "...", nici aer conditionat sa faci septicemie la nervul sciatic, plus ca e gratis sauna. O varianta ceva mai costisitoare este sa stam la umbra deasa mentinand cpermanent contactul cu corpul rece pentru a efectua transferul de caldura catre acesta. De preferat sa fie o bere sau o inghetata. Modelul se poate muta si in logan sub forma unui lighean cu apa rece.
Eu dupa primele zile de vara petrecute in Logan fara AC, imi promit in fiecare zi de canicula ca urmatoarea masina va fi dotata cu AC... Face diferenta de pret. In oras mai merge cu geamurile fata deschise, dar afara bag aer cu aeroterma, insa degeaba, ca se incalzeste aerul de la plansa de bord pana sa ajunga la pasageri, nu stiu cum si daca sunt izolate termic aeratoarele alea... Daca las maneta de recirculare pe exterior, vine un flux usurel de aer care ma racoreste in mers, chiar daca aeroterma e oprita. Ma gandesc ca e o deficienta de proiectare, dar asta e... ma racoreste.


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blackout
post 20 Jun 2006, 21:55
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 15 October 05




QUOTE(Victorine @ 20 Jun 2006, 22:39)
Eu dupa primele zile de vara petrecute in Logan fara AC, imi promit in fiecare zi de canicula ca urmatoarea masina va fi dotata cu AC...
*



subscriu!
in oras mai merge si fara, dar afara... wacko.gif


--------------------
... ... ... - BN-##-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu_canja
post 20 Jun 2006, 22:16
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 19 November 04
From: Bucuresti




De 7 ani nu am mai avut o masina fara aer conditionat, asa ca nu pot spune ce si cum insa am o chestie sa va spun:
Acum aproape 6 ani cand am adus-o pe fica-mea de la spital (avea 2 zile), doctorul ne-a spus printre altele sa o ferim de aer conditionat si curent. Era august si aveam tico pe vremea aia, si daca lumea se plange pe aici de izolare termica la dacie, eu le rad in fata (pentru ca eu am avut tico si stiu ce e aia lipsa izolarii termice). Oricum era 2 cand am plecat de la Municipal iar masina statuse in soare toata ziua. Va dati seama cum era in masina. Sotia mea era in spate cu copilul iar in fata eu si sora-mea. La fiecare semafor (si vreau sa spun FIECARE semafor) eu si sora-mea ieseam din masina sa ne racorim, lumea din celelalte masini se uita la noi de parca eram apucati. Canditi-va si voi sa opriti la fiecare semafor si sa coborati din masina si apoi sa o luati de la capat. drumul ala a fost cel mai lung drum din viata mea.


--------------------
Dacia Logan 2004 - B-46-MDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 20 Jun 2006, 22:27
Post #26


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




Cred ca solutia in cazul nostru este sa gasim pe la vreun dealer sau cimitir de masini un logan avariat de la care sa se recicleze instalatia AC, sau ma rog, o alta instalatie care s-ar putea adapta de bine de rau. Cineva pe forum postase cum isi montase pe berlina instalatia de la un papuc izoterma. Asadar cred ca se poate improviza ceva si pe Loganul "chel".

This post has been edited by yO_: 20 Jun 2006, 22:39


--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 20 Jun 2006, 22:45
Post #27


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Cred ca o pila la Asiban ar fi cea mai buna solutie, sa luam una cu A.C. care a suferit o mica dauna totala, ii punem A.C. si servodirectie (pt cei cu Ambiance).
Partea nasoala este ca ne cam costa ceva...
A zis cineva mai sus sa deschidem doar geamurile spate 4 cm. Am incercat, dar, de la 80 km / h in sus se creeaza o presiune in masina de zic ca imi exploadeaza tamplele.
Deflectoarele de aer sunt inutile in situatii de canicula. Daca deschizi la nivelul lor nu baga curent, dar nici nu te racoresti, iar daca deschizi geamul mai mult, degeaba le-ai pus. Saptamana trecuta mi-am dat seama cu adevarat cat de cumplit este fara A.C.


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 20 Jun 2006, 23:12
Post #28


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




Si eu la fel am constatat... ca e jale...

A mai intrebat cineva pe site daca se poate pune oficial AC la dealer si raspunsul a fost negativ... sau ceva de genul cum ca s-ar putea insa ar costa vreo 1500 euro (what??). Problema principala a montajului unei instalatii de AC la logan e ca compresorul e comandat prin intermediul calculatorului de injectie, care ajusteaza turatia de relanti in functie de sarcina. Deci ar trebui si ala schimbat. Apoi trebuie schimbata cureaua de la accesorii, trase conductele, montat condensatorul si vaporizatorul de sub bord etc. Sunt vreo 10 componente de montat, fara a mai pune la socoteala operatiunea de umplere a instalatiei cu agentul frigorific.



--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blackout
post 21 Jun 2006, 11:25
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 15 October 05




QUOTE(yO_ @ 21 Jun 2006, 00:12)
Sunt vreo 10 componente de montat, fara a mai pune la socoteala operatiunea de umplere a instalatiei cu agentul frigorific.
*



Pai cred ca ultima operatiune e cea mai simpla.
Avem si noi astia fara AC, aer conditionat... Conditionat de temperatura de afara, deschiderea geamurilor, viteza de deplasare. biggrin.gif Pacat ca nu-l raceste nimic...


--------------------
... ... ... - BN-##-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 21 Jun 2006, 13:23
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Eh, las' ca vara are numa' 3 luni....
phiii da' cald mai e.....


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th March 2024 - 08:37
Forum Renault