DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 134 135 136 137 138 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

Tudor Badescu
post 4 May 2011, 18:57
Post #4051


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Mstaniloiu,daca vrei un ulei ieftin si bun ia Lubrifin Versus Plus 15W40 sau 20W50.La distribuitori e circa 8 lei/l,iar in magazine cam 10 lei. Cu 20W50 scade un pic consumul de ulei,dar creste cu1...2% cunsumul de combustibil.Limita de utilizare in traseu interurban este la Dacia clasica 20000km(CBT=10mg KOH),dar mai circuli probabil si prin oras,asa ca schimba-l la circa13000km.Eu si prietenii il folosim cu succes.Eu il folosesc in varianta 15W40 si la Sprinterul din semnatura,dar in acest caz schimbul e la 30 000...45 000 km sau cel mult la 2 ani,in functie de stilul de mers,conform cartii tehnice a masinii.
Ulriurile Panther pe care le-ai pomenit n-au cum sa nu mearga la Dacia.La cat se schimba,asta depinde de cifra de bazicitate totala(CBT),dar asta nu se scrie pe bidoane.Trimite o poza cu ce scrie pe bidon ca sa vadem ce specificatii satisface si putem avea si asa o orientare.

This post has been edited by Tudor Badescu: 4 May 2011, 19:04


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mstaniloiu
post 5 May 2011, 16:58
Post #4052


Membru entuziast :)


Group: Members
Posts: 448
Joined: 17 February 05
From: DN1




Multumesc mult dogyflory2peu si mai ales Tudor,


O sa caut si Lubrifin mai ales ca stau aproape de Ploiesti. Eu intentionez sa mai etansez un pic si anumite locuri la motor - am impresia ca pierd pe la filetul de la bujii ulei ( e posibil ?) asta daca nu se scurge de la capacul de chiuloasa.

Pe de alta parte cred ca e timpul sa schimb simeringurile la supape stiu ca si de acolo mananca ulei.

In incheiere va spun ca am folosit Petrom 20W40 S1 API SC/CB si nu sunt multumit de el. Am mers 12-14000 de Km de la schimb - am mai completat inca 4 Litri in acest interval de un an de cand l-am schimbat (cumparati tot de la Petrom) - este si scump peste toate celelalte - acum l-au facut in jur de 14 RON pe litru.

Legat de Panther - as putea pune 15W40 sau 20 W 50 are API SL/CF si ACEA A3/B3. Poza atasata e de Panther 10W40 dar si 20W50 si 15W40 sunt exact aceeasi gama.

O sa caut si Lubrifin daca ati testat o sa mai incerc si eu - eu am folosit Lubrifin 2T 150 pentru Barkas cu motor in 2 timpi si a fost foarte OK.

Numai bine,

This post has been edited by mstaniloiu: 5 May 2011, 17:07

Attached thumbnail(s)
Panther10W40.jpg ( Size: 25.66k ) Number of downloads: 1454


--------------------
Dacia (SupeR)Nova, 1310 - SN 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
drooopy
post 5 May 2011, 20:05
Post #4053


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 27 June 05
From: iasi




Vezi ca s-ar putea ca cele 15w40 si 20w50 de la Panther sa aiba ACEA A2/B2. Cel putin asa e asta pe care l-am cumparat acum. La a mea am vreo 3-4 schimburi de cand il folosesc si pot sa zic ca merge si cu de asta chiar daca iarna aveam depuneri albicioase pe capacul de la ulei.


--------------------
dacia 1310 1996 L - IS-XX-CMV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 6 May 2011, 09:27
Post #4054


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




1300 km? Hai sa fim seriosi, tbn nu e totul la un ulei , plus ca nu trebuie sa avem incredere totala in ce scrie pe etichete


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 6 May 2011, 11:08
Post #4055


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.080
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Da, Panther 15w40 are A2/B2, de asta folosesc si eu si n-am probleme (dar motorul e bun, setul are ~20k km). Asta iarna m-am uitat o singura data sub capac, nu erau muci. Daca nu uit, o s-o fac mai des. Oricum, asta ar trebui schimbat pe la 5000 - 7000 km.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminsnr
post 24 May 2011, 20:16
Post #4056


Membru minor.


Group: Members
Posts: 7
Joined: 18 May 11




QUOTE(maho @ 6 May 2011, 11:08)
Da, Panther 15w40 are A2/B2, de asta folosesc si eu si n-am probleme (dar motorul e bun, setul are ~20k km). Asta iarna m-am uitat o singura data sub capac, nu erau muci. Daca nu uit, o s-o fac mai des. Oricum, asta ar trebui schimbat pe la 5000 - 7000 km.
*




Salut, Eu am facut setul motor(ma rog mecanicul..) in august 2010 si pana in momentul de fata are 160 km motorul, si merge cu ulei BP 15w40 dar se fac "muci" si pe capac, si pe furtunul acela care duce la carburator, iar presiunea este una foarte proasta, la 2.300 rpm 75 km/h presiunea este aproape jos de tot... uleiul nu se inegreste blink.gif Am auzit la cineva ca daca nu se face negru dupa mers..chiar si dupa 100 km nu este bun uleiul respectiv, eventual nu isi face treaba. Cineva mi-a recomandat Castrol 20w40, ce parere aveti? este bun pentru rodajul motorului? Si din cauza uleiului asta dimineata, chiar si vara cand o pornesc stau mult becurile de la ulei aprinse(care ar fi cauza?) Si daca nu o las la 1000 rpm pana se sting, are o caraiala nasoala... wacko.gif Poate fi din cauza uleiului, pentru ca este prea subtire? Astept raspuns, ca vreau sa schimb uleiul ca se alege praful de motorul ala.. mellow.gif


--------------------
Dacia 1310 1998 - DB 07 VNF
DACIA 1310, 1.4 8v, 65 Cp proaspat inviati.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 25 May 2011, 08:22
Post #4057


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.080
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Salut,
inainte de a schimba setul tot asa facea ? (si cu acelasi tip de ulei ?). Alta chestie la fel de importanta, filtrul, poate ai pus/nimerit unul prost, care nu tine uleiul in rampa si de aia creste greu presiunea. Cica MANN 914/2 ar fi cele mai bune. Daca ai filtru bun, poate fi din pompa de ulei problema.
N-as putea sa-ti spun ce "marca" de ulei sa bagi, cred ca fiecare incearca pana obtine rezultate optime (ma refer aici si la muci) pt. masina lui, dar tu, fiind in rodaj, (din aug. 2010 pana acum ai mers doar 160 km), ar trebui sa bagi acum (vara) un 20w40, si la iarna un 10w40, cu filtre schimbate la fiecare, ca inteleg ca tii la motor.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 25 May 2011, 10:54
Post #4058


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




unchimiu din 97 de cand a cumparat masina de noua, a bagat numai ulei bun in ea si pana in 2007 cand a vandut o cu 150 mii km motor neumblat.
motor care mergea super bine....mai ceva ca o injecatata.

motivul cred...de noua masina a facut buc-brasov 4 ani...adica si a facut rodajul mai ceva ca la carte.

in legatura cu filtrul de ulei...nu va uitati la 10 lei in plus...cumparati ceva de calitate.

la dacie pe injectie nu stiam de ce lu a greu ulei dimineata la prima pornire....era de la filtru de 10 lei.

This post has been edited by Andyno: 25 May 2011, 10:57


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea27D
post 25 May 2011, 17:18
Post #4059


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 10 September 10
From: Brasov




A incercat careva Texaco halvoline 20 W 40? Cat de bun e?


--------------------
Dacia Break 2001 injectie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 25 May 2011, 17:33
Post #4060


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.080
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Nu stiu (dupa "brand" ar trebui sa fie bun), dar presupun ca e vorba de Havoline, fara "L"; apropo de Texaco, eu cand i-am pus Panther-ul, l-am luat la pachet cu filtru "Texaco" - pare bun, se sting repede becurile, dar chiar n-am habar de cine e facut.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminsnr
post 29 May 2011, 21:46
Post #4061


Membru minor.


Group: Members
Posts: 7
Joined: 18 May 11




QUOTE(maho @ 25 May 2011, 08:22)
Salut,
inainte de a schimba setul tot asa facea ? (si cu acelasi tip de ulei ?). Alta chestie la fel de importanta, filtrul, poate ai pus/nimerit unul prost, care nu tine uleiul in rampa si de aia creste greu presiunea. Cica MANN 914/2 ar fi cele mai bune. Daca ai filtru bun, poate fi din pompa de ulei problema.
N-as putea sa-ti spun ce "marca" de ulei sa bagi, cred ca fiecare incearca pana obtine rezultate optime (ma refer aici si la muci) pt. masina lui, dar tu, fiind in rodaj, (din aug. 2010 pana acum ai mers doar 160 km), ar trebui sa bagi acum (vara) un 20w40, si la iarna un 10w40, cu filtre schimbate la fiecare, ca inteleg ca tii la motor.
*




Inainte de a schimba setul nu avea nici un fel de problema(si mai era si "dat pe ulei") cu presiunea, sau cu pornirea(sa stea mult pana isi ia ulei ca acum) Filtrul de ulei nu stiu ce marca este, dar posibil si din cauza lui(a filtrului) pentru ca se scurge uleiul dupa ce opresc motorul prea rapid, ca si cum ar fi apa...Inainte masina mergea cu ulei ELF 15w40 sau 20 nu mai retin si mergea struna, si "mucii" nu se faceau erau doar gaze, ca am scos furtunul sub masina ca era dat pe ulei .. Sa ii pun si acum ELF 15w40? wacko.gif


--------------------
Dacia 1310 1998 - DB 07 VNF
DACIA 1310, 1.4 8v, 65 Cp proaspat inviati.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 30 May 2011, 09:07
Post #4062


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Pentru inceput ar fi bine sa ii schimbi filtrul. Daca problema persista inseamna ca ceva nu e in regula cu pompa de ulei sau cu linia... Dupa "caraiala nasoala" de care vorbesti as zice ca ai probleme cu linia, ceea ce ar explica si lipsa de presiune. Nu e normal sa caraie sau sa bata in perioada in care inca nu are ulei in rampa. Mai ales ca e vorba de un motor abia facut. Ai rectificat/schimbat arborele cotit? Cuzinetii? Referitor la ulei ti-as recomanda un semisintetic 10w40. Termina cu folclorul asta cu innegritul uleiului si altele asemanatoare.

@maho- Uleiul nu se schimba dupa anotimpuri.. 10w40 poate sta linistit tot anul si isi va face treaba mai bine decat orice 20w40(care este mineral...).


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 30 May 2011, 11:01
Post #4063


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.080
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Pai atunci de ce crezi ca se fac uleiuri cu vascozitati f. diferite, "la rece"? Totusi, discutam de dacia 1310, motoare imbatranite fizic si moral, deci se cam schimba dupa anotimpuri, sau pui 15...daca vrei "mixt". La un motor in rodaj (setul), eu as respecta uleiul cu anotimpul, dar ma rog, fiecare face ce vrea cu masina lui.
Nu stiu la ce te-ai referit cu "folclorul asta cu innegritul uleiului", un ulei care e negru pe joja, si-a facut treaba, acu' nu stiu dupa cati km ar trebui sa inceapa sa se innegreasca, dar nici sa te astepti sa-l vezi limpede dupa cateva sute de km...


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 30 May 2011, 11:11
Post #4064


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




De exemplu daca ai instalatie gpl o sa il vezi curat si dupa 6-7000km. Ca nu are de la ce sa se innegreasca. Daca rulezi pe benzina se innegreste(si degradeaza) si functie de cum functioneaza respectivul motor. Uleiul isi schimba culoarea datorita contaminarii cu resturile de ardere ale benzinei, nu pentru ca isi face treaba(adica unge componentele motorului). Iar uleiuri dedicate anotimpurilor nu mai exista de mult timp. Un semisintetic 10w40 este perfect in orice anotimp in motorul de Dacia clasica. Asigura ungere mai buna decat un mineral si rezista mult mai mult in orice conditii(mai ales daca vorbim de trafic de vara, cu temperaturi mari, si in oras). Isi pastreaza si calitatile pentru mult mai mult timp, intervalul de schimb este mai mare.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea27D
post 31 May 2011, 06:02
Post #4065


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 10 September 10
From: Brasov




Stie careva daca aditivul ala 2+2 la cutie albastra daca e bun? Si de ce daca dupa ce am schimbat garnitura de chiulasa, am schimbat chiulasa, filtru nou si ulei Texaco havoline 20 w 40 mineral (sper ca am scris bine) imi face depunerea aia in capacul culbutorilor? NU este in cantitate foarte mare cum imi facea inainte de reparatie, dar face, si asta nu e bine. E uleiul prost? Sau am alta problema? De mers merge foarte bine motorul, si nu imi papa ulei, fum nu face chiar deloc.
Multumesc anticipat


--------------------
Dacia Break 2001 injectie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 31 May 2011, 07:07
Post #4066


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Depunerea aia se mai face si daca nu ai furtunul de la caldura pe capacul culbutorilor cu toate ca acum e cald si are o influnta mai mica.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 31 May 2011, 11:31
Post #4067


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Si la mine se face mizeria aia desi am Aral 10w40 si filtru Mann.Motorul are 85.000 km,e ca si nou,nu papa un gram,probabil e de la condens.Am mai auzit o varianta cum ca uleiul Aral nu ar fi compatibil cu Dacia,Cielo,etc si asta ar fi motivul.La urmatorul schimb o sa pun tot 10w40 probabil Elf sau Castrol si atunci o sa vad daca dispare mizeria.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminsnr
post 31 May 2011, 21:42
Post #4068


Membru minor.


Group: Members
Posts: 7
Joined: 18 May 11




QUOTE(PaulT @ 30 May 2011, 09:07)
Pentru inceput ar fi bine sa ii schimbi filtrul. Daca problema persista inseamna ca ceva nu e in regula cu pompa de ulei sau cu linia... Dupa "caraiala nasoala" de care vorbesti as zice ca ai probleme cu linia, ceea ce ar explica si lipsa de presiune. Nu e normal sa caraie sau sa bata in perioada in care inca nu are ulei in rampa. Mai ales ca e vorba de un motor abia facut. Ai rectificat/schimbat arborele cotit? Cuzinetii? Referitor la ulei ti-as recomanda un semisintetic 10w40. Termina cu folclorul asta cu innegritul uleiului si altele asemanatoare.

@maho- Uleiul nu se schimba dupa anotimpuri.. 10w40 poate sta linistit tot anul si isi va face treaba mai bine decat orice 20w40(care este mineral...).
*



Linia este facuta cap coada, am pus cuzineti cu cota normala, pentru ca nu a fost nevoie de rectificare/schimbare.. Cei drept, pompa de ulei nu am schimbat-o am pus-o tot pe cea veche, posibil sa fie din cauza aceasta? wacko.gif la urmatorul schimb de ulei o sa ii pun acelasi ulei cu care mergea si inainte ELF 15W40 Sau ARAL, dar o sa ii pun filtru MANN sa vedem ce rezultate are atunci, dar numai dupa ce schimb si pompa de ulei, din ce mi-a spus un mecanic mosneag, BP-ul nu mai e asa reusit ca ulei, se subtiaza dupa un anumit numar de km... si caraiala asta este numai daca o pornesc si o tin turata din prima, adica am dat cheie direct 2500 rpm si are caraiala aia pana se sting becurile in bord(respectiv pana isi ia ulei) pe urma dupa 10-15 km facuti, temperatura circuitului ajunge la 85-90 de grade, si presiunea uleiului scade radical... Faza este ca atunci cand am facut motorul dupa vreo 95 km(poate si mai mult, ma mai pacalea si vitezometrul) mers zi de zi, aproape numai bucurestiul si targoviste..(asta prin august/septembrie) nu avea nici cea mai mica problema cu presiunea la ulei, sau cu pornirea(caraiala respectiva) si nu bate in sarcina sau la ralanti... Numai dimineata la pornire... in rest e ok motorul trage in mintile lui nu are treaba... nu are batai care sa dea de gandit, are una mica de la axa cu came,mi s-a spus tot de acel mosneag care face masini de peste 30 de ani, ca acesta este singurul defect la motoarele de 1.4 dupa 90'... Astept raspuns si la acest lucru. Ma rog din rasputeri sa fie doar din filtru/ulei/pompa sa nu fie afectata linia sau setul(ceea ce nu as crede) dry.gif

O seara cat mai buna !

Cu stima: Cosmin-SNR

This post has been edited by cosminsnr: 31 May 2011, 21:44


--------------------
Dacia 1310 1998 - DB 07 VNF
DACIA 1310, 1.4 8v, 65 Cp proaspat inviati.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 2 Jun 2011, 09:32
Post #4069


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Incepe cu schimbarea filtrului. Eventual, daca schimbi si uleiul pune un semi-sintetic 10w40. Cu presiunea, atata timp cat este in limitele recomandate nu iti bate capul prea mult. Presiune mare nu inseamna neaparat ungere buna. De exemplu, un ulei mineral 20w40, cu vascozitate mare la rece, va avea la pornire o super presiune in rampa. Dar, asta nu inseamna ca isi face treaba, deoarece va ajunge foarte greu in motor, iar intervalul de timp dintre pornire si asigurarea ungerii este mult mai mare decat in cazul unui 10w40 care va avea la pornire o presiune afisata mai mica(datorita faptului ca este mult mai fluid decat 20w40). Plus ca si pompa de ulei se chinuie mai mult sa puna in miscare marmelada 20w, mai ales la temperaturi mai reduse. La cald ambele ar trebui sa aiba o presiune afisata cam identica. Inca un sfat: nu pune atata baza in sfaturile cuiva care a facut n ani motoare. Mai ales daca are o anumita varsta si a prins perioade in care se foloseau cu totul si cu totul alte uleiuri iar stilul de lucru era "lasa ca stiu eu mai bine decat fabricantul cum trebuie reparata/reglata masina".. Cate aberatii nu am auzit sustinute de mecanici "batrani si cu mare experienta"...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminsnr
post 2 Jun 2011, 17:01
Post #4070


Membru minor.


Group: Members
Posts: 7
Joined: 18 May 11




QUOTE(PaulT @ 2 Jun 2011, 09:32)
Incepe cu schimbarea filtrului. Eventual, daca schimbi si uleiul pune un semi-sintetic 10w40. Cu presiunea, atata timp cat este in limitele recomandate nu iti bate capul prea mult. Presiune mare nu inseamna neaparat ungere buna. De exemplu, un ulei mineral 20w40, cu vascozitate mare la rece, va avea la pornire o super presiune in rampa. Dar, asta nu inseamna ca isi face treaba, deoarece va ajunge foarte greu in motor, iar intervalul de timp dintre pornire si asigurarea ungerii este mult mai mare decat in cazul unui 10w40 care va avea la pornire o presiune afisata mai mica(datorita faptului ca este mult mai fluid decat 20w40). Plus ca si pompa de ulei se chinuie mai mult sa puna in miscare marmelada 20w, mai ales la temperaturi mai reduse. La cald ambele ar trebui sa aiba o presiune afisata cam identica. Inca un sfat: nu pune atata baza in sfaturile cuiva care a facut n ani motoare. Mai ales daca are o anumita varsta si a prins perioade in care se foloseau cu totul si cu totul alte uleiuri iar stilul de lucru era "lasa ca stiu eu mai bine decat fabricantul cum trebuie reparata/reglata masina"..  Cate aberatii nu am auzit sustinute de mecanici "batrani si cu mare experienta"...
*



Multumesc PaulT pentu informatii, o sa tin cont, adevarat, dar batranul asta de acum, repara pana si seria 5 din 98-00', si nu cred ca e asa aiurit cu uleiurile, intr-adevar are dreptate cu BP-ul... Nu mai e asa reusit de pe vremea cand eram eu copil(acum 10-11 ani), semi-sintetic fiind care? Castrol, Elf, Mobil1,Aral,Valvoline?
Dar totusi, treaba cu presiunea, inainte sa fac motorul statea presiunea aproape la maxim, si in sarcina cu apa la 85-90 de grade, acum apare problema apa imi sta la 95 de grade, aproape de rosu, cred ca si asta afecteaza presiunea la ulei, ma rog, astept sa vad rezultatele dupa ce fac schimbul si o sa va tin la curent icon_mrgreen.gif Multumesc pentru sfaturi si pareri.

O zi cat mai buna !

Cu stima si respect: Cosmin-SNR wink.gif


--------------------
Dacia 1310 1998 - DB 07 VNF
DACIA 1310, 1.4 8v, 65 Cp proaspat inviati.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nnico
post 7 Jun 2011, 09:13
Post #4071


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 7 June 11




sal baieti, imi cer scuze daca gresesc cumva
in primul rand shimbati filtru la fiecare schimb recomandat producatori auto,verificati filtrul de aer la poluarea cu praf pe care plimbati masina recomandabil schimbat la un 70% maxim parametri dati de producator,verificati cartea masini cu tipul de ulei ,ma refer la parametri (nu tot ce e recomandat de producator e cel mai bun dar respecta 70% din ce se gaseste pe piata marilor producatori)
vascozitatea e foarte importanta la ulei vb pt cei care stiu iar uzura cea mai mare e in primele 5-6 secunde de la pornirea motorului la rece aici intervine diferenta de calitate pret a unui ulei bun.Toate uleiurile sunt aditivate diferit in functie de producator.Folositi
uleiuri clima din romania nu aruncati bani pe teste, un ulei care are detergenti mai mult nu inseamna ca si protejeaza mai mult iar tipul de condus e si el important pt in tara la drumuri pe autostrada daca il faci pe saptamana e bun daca nu incearca sa conduci 10 km cu o trapta mai jos (putin mai turat)si ai sa vezi diferenta.sunt ffff multe de spus experienta conteaza
inf .pt uleiuri bune nu vb di topicuri vb ca mecanic care lucreaza afara.va sal nico



--------------------
dacia duster 2010 - eb656kl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 7 Jun 2011, 11:11
Post #4072


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.442
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




eu testez acum ulei CORA smile.gif 15w40 API SL / ACEA A3
La 12.5 ron /L e cel mai ieftin ulei cu specificatiile astea.

This post has been edited by Ov: 7 Jun 2011, 11:11


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 24 Jun 2011, 15:02
Post #4073


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




A venit timpu sa schimb si eu uleiul...pana acum am mers numai pe Aral Bluetronic 10w40, filtru renault. Nu stiu ce s-a intamplat, ori uleiul asta a fost prost ori motorul are ceva ca a papat cam 1 L la 7000 km ( adevarat ca am mai si pierdut pe la garnituri/ sonde) iar presiune nema la cald.
Motorul este de 1.6 carburatie 45000 km .


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 24 Jun 2011, 17:30
Post #4074


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.228
Joined: 24 June 07




Eu tura viitoare pentru tractor, de fapt cat de curand ca i-a cam venit vremea, intentionez sa cumpar un ulei numit Wolf. E la pret de pomana, cica fabricat prin Belgia si arata bine la prima vedere. Nu zic cat costa, ca e un mizilic, cam cat m-ar costa daca fac schimbul cu Lubrifin. Daca te risti, da-mi un PM sa-ti dau datele de contact ale unor amici care comercializeaza.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 24 Jun 2011, 17:42
Post #4075


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Parca nu as baga cel mai oribil ulei in motor ( si nu vorbesc de WOLF) tinand cont ca pana acum am mers pe aral semisintetic. De uleiul Wolf nu am auzit nimic, mai repede m-as incumeta sa bag Lubrifin. Daca e cineva pe aici care sa fi folosit asa ceva sa ne lumineze si pe noi.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 24 Jun 2011, 17:48
Post #4076


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.228
Joined: 24 June 07




Am gasit referinte pe forumuri cu masini mai dichisitie decat ale noastre. Au in lista inclusiv uleiuri full sintetic care la specificatii par foarte bune.
Detalii p-aici. Un amic si-a pus in Logan 10W40 si nu are obiectii, altul urmeaza sa-si puna, eu o sa-mi iau pentru diesel tot aceeasi vascozitate in 2-3 saptamani si fac schimbul.
Eu consider un ulei d-asta ca fiind bun pentru ca nu are nimeni interesul sa-l pirateze. Cu Aral-ul sau Castrol-ul in schimb...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 24 Jun 2011, 18:25
Post #4077


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Mai am eu 2 tovarasi:unul foarte multumit de K-classic la o motorizare pe benzina,dar cand a incercat si celalalt la un diesel tot K-classic nu a avut asa noroc(i se aprinde becul la ralanti in prostie biggrin.gif ) si e clar ca e din cauza uleiului deoarece cu cel vechi nu facea asa.K-classic e produs in Germany si se gaseste in kaufland.

This post has been edited by vallyyy: 24 Jun 2011, 18:40


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 24 Jun 2011, 19:35
Post #4078


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.228
Joined: 24 June 07




Una e un ulei ambalat pe undeva, da' produs cine stie unde, alta e un ulei facut intr-o fabrica in tara respectiva cu apa calda. Eu n-as baga KClassic pentru simplul motiv ca nu stiu cine-i in spatele lor. Azi poate sa fie ceva in sticlele alea, maine altceva.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 24 Jun 2011, 22:14
Post #4079


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




QUOTE(Neagu Ionut @ 24 Jun 2011, 17:42)
Parca nu as baga cel mai oribil ulei in motor ( si nu vorbesc de WOLF) tinand cont ca pana acum am mers pe aral semisintetic. De uleiul Wolf nu am auzit nimic, mai repede m-as incumeta sa bag Lubrifin. Daca e cineva pe aici care sa fi folosit asa ceva sa ne lumineze si pe noi.
*


normal ca nu ai presiune daca bagi ulei de 10w40 in motor de dacie...in fene incearca un 15w40 si dupa mai posteaza aici wink.gif


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 25 Jun 2011, 07:58
Post #4080


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.228
Joined: 24 June 07




Te-ai trezit vorbind despre Dacii cand nu mai ai. radmasa.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 134 135 136 137 138 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th April 2024 - 09:19
Forum Renault