DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Masini SH, la ce sa fim atenti?

eul80
post 18 Jul 2006, 18:26
Post #1





Group: Members
Posts: 0
Joined: 26 June 06




Daca as vrea sa-mi iau o masina SH, mai veche, mai noua, mai rulata, mai nerulata etc, la ce ar trebui sa ma uit in principal? Eu nu ma pricep la masini si ma bate gandul sa-mi iau in sh la vreo 1000-2000 euro sau mai mult daca merita, insa nu stiu la ce anume sa ma uit, ce sa verific, cum sa fac. La pretul asta cred ca gasesc doar masini destul de vechi si in cazul asta trebuie sa fiu foarte atent, cred.
Apreciez orice sfat.

This post has been edited by eul80: 18 Jul 2006, 18:27


--------------------
nuam nuam - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Jul 2006, 19:08
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.920
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Sa nu scoata fum la pornire sau la accelerare brusca, sa nu arunce bule in vasul de expansiune. Sa porneasca cand e rece (pui mana pe capota , sa nu fie pornita de curand de samsar), sa aiba ulei destul si sa nu fie nou nout, sa nu aiba spuma pe joja sau o culoare gri-albicioasa. Si multe alte sfaturi pe care le vor da forumisti cu mai multa rabdare decat mine.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 18 Jul 2006, 22:02
Post #3


Gangester


Group: Members
Posts: 4.245
Joined: 23 February 04
From: Buzau




... sa nu aiba rugina huh.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tonicelli
post 18 Jul 2006, 22:07
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 374
Joined: 26 March 06
From: Valea Jiului




și pe cât posibil nici chit blink.gif
de asemenea să vezisă nu fie prea multe modificări față de modelul original biggrin.gif (apun asta pentru că 90% din mașinile de dincolo nu prea au mai fost "procopsite" cu același model de piesă (de origine sau cum se spune).


--------------------
Dacia Logan Laureate plus - HD-XX-XXX
România ... frumoasă țară ... păcat că e locuită
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 18 Jul 2006, 22:22
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




Ce trebuie sa stii despre o masina secondhand inainte de a o cumpara. Stafuri utile.
Gasesti anuntul, unul convenabil ca pret si an de fabricatie apoi dai telefon si afli urmatoarele lucruri:
1. Hartogaraie:
Cartea de identitate in regula?
Cati proprietari sunt inregistrai in cartea de identitate?
Care e anul si luna fabricatiei inscrise?
Exista vreo greseala de inscriere in cartea de identitate? (asta te-ar putea pune pe drumuri rau de tot)
Cel cu care vorbesti e proprietarul sau vre-un intermediar?
Daca nu e unicul proprietar de cat timp are masina si cati kilometric a parcurs numai el cu ea? (asa poti sa vezi cat de mult a indragit-o si daca a folosit la randul lui o masina buna si nu in ultimul rand cat este de la current cu interventii , reparatii, accidente)

NB: Cei ce nu au facut actele cu un alt fost proprietar sunt neseriosi si nu se merita sa faci afaceri cu ei.
Ideal este sa gasesti o masina cu un unic proprietar sau cu cel mult doi dar cu conditia ca al II-lea sa fi folosit masina respectiva macar 2 ani si macar 20.000 de kilometri.
Daca zice ca are masina dar nu a folosit-o ca fie are alta (de servici) fie ca nu a avut nevoie de ea minte!! Sigur a incercat sa o vanda dar nu a reusit, pentru ca pretul e prea
mare sau masina nu merita ori e o masina cu hibe, prost intretinuta.
Desi poate parea stupid e indicat sa te feresti de cei care dau motivul pentru care o vand fara ca tu sa ii fi intrebat in prealabil. Motivele cele mai des invocate: nu o mai folosesc, plec din tara, mobilez, nu mai vrea nevasta (la asta iti dai seama cati bani baga in ea de nu a mai suportat femeia lui) , mi-am luat alta (in cazul asta nu a reusit sa o vanda inainte sa ia alta, oricum vezi ce masina si-a cumparat sa vezi cat a cheltuit ca sa iti faci o idée cat vrea sa recupereze. Daca a luat acelasi tip de masina fugi de el cu siguranta ca in aia trebuie bagati bani multi).

2. Motorul. Aici ajungi daca ai trecut de fazele de mai sus.
Vezi daca kilometrii aratati de bord sunt reali sau aranjati oricum nu o sa iti zica, dar poti face un calcul asfel (pentru masinile romanesti e valabil ) ani vechime *8000km +- 20.000. Daca iese din gama asta ori a mers super mult ceea ce nu e bine dar macar e cinstit, iar daca e mai putin nu prea a mers cu ea, deci ori te minte ori masina e varza si nu isi permite omul sa mearga cu ea.
Ce reparatii a efectuat la motor sau ce reparatii stie ca s-au efectuat. Important de mentinut ar si segmentat motorul (dupa cati kilometri) sau schimbat setul motor (asta ti-ar putea da un indiciu la ce fel de om a condos masina aia)
Daca a segmentat de curand si o vinde ceva nu e in regula, oricum ca sa fii sigur ca nu e un mecanic carpaci intreaba-l brusc pe neasteptate cat a costat manopera si unde a efectuat-o, eventual poti sa ajungi pe acolo si sa vezi daca te minte. Nu uita ca orice minciuna ascunde ceva!
CE ULEI FOLOSESTE? asa vezi cata grija are de masina lui, si normal ca iti da un indiciu nemaipomenit despre starea motorului.
Consuma ulei? Normal o masina cu peste 50.000km si fara segmentare ar trebui sa consume putin ulei (macar 0.5 litri la 1500km) Daca sustine ca nu, poti sa il crezi pe cuvant sau sa verifici la un service compresia pe cilindri. Daca zice ca mai consuma macar e sincer si daca e intr-o limita normala e ok.
Tot la capitolul asta intra si evacuarea. Toba intermediara si finala in functie de masina si kilometri se mai schimba si ele si costa destul. Intreaba-l daca e vre-una din ele zgomotoasa.

3. Consumul.
Daca are si GPL intreaba cand e montata instalatia si cata garantie mai are la ea. E important sa fie instalata in conformitate cu ultimele norme de sigurnata, altfel trebuie sa o dai jos.
Intreaba cat consuma in oras. Daca iti zice ceva de genul 8.73 fii sigur ca asa este pentru ca omul a vrut sa fie sigur cat consuma. Daca iti zice 7-8 atunci crezi ce vrei, ori nu stie ori consuma peste 8. Atentie la consum!! Verifica ce cauciucuri are pe fata si vezi daca sunt cele recomandate de constructor. Daca nu consumul calculate de el e irelevant, pentru ca distanta inregistrata (vezi raza cauciucului) poate fi diferita cu pana la 20km la 100km parcursi.
Intreaba cat consuma in afara. E valabil ce am scris mai sus. Daca nu a fost cu ea in afara orasului e clar ca nu a avut incredere sa iasa cu ea in afara.
Afla ce benzina pune. Carburatorul, intreaba daca a umblat la el ca multi sunt mesteri si acolo si cu un bold poti sa produci o decalibrare iremediabila care poate sa coste peste 3 milioane. Daca nu a umblat intreba unde a efectuat reglajele la el, ar trebui sa fie reglat macar la 15.000km.

4. Instalatia electrica:
Bateria e piesa cea mai importanta de aici. Ar trebui sa il intrebi de cand o are si daca e relative noua (sub 2 ani) cat mai are garantie la ea si daca a respectat verficarile instaltiei electrice pentru a beneficia de garantie. O baterie mai veche de 3-4 ani nu mai are mult de trait si e posibil sa nu aiba putere iarna.
Intreba-l ce marca e bateria, vezi daca e din cele mai ieftine sau nu.
Instalatia electrica in general daca functioneaza normal? Pierderi de current? Scurtcircuite?
Bordul: martorii, indicatorii de bord, stergatoare, semnalizatoare, faruri , stopuri, instalatia de incalzire, aeroterma, dezaburire, etc. Ce functioneaza ce nu.

5. Transmisie.Suspensie. Directie.
Asta e cea mai costisitoare parte si cele mai frecvente probleme. In genereal la fata locului vezi, dar totusi poti sa intrebi:
Planetarele in ce stare sunt?
Bucsaraie fata spate?
Pivotii?
Amortizoare?
Cutia de viteze: cate trepte are? intra usor in toate treptele? cutia are vreun zgomot specific, suierat, fluierat?
Ambreiajul functioneaza normal? Hurie, merge usor?
Jantele: sunt sau nu ruginite?
Ce cauciucuri are: daca sunt noi ce rulaj are cu ele? Sunt reesapate sau nu? In general alea luate de la SH au galme si sunt proaste.
Cauciucurile sunt toate 5 la fel sau cum sunt grupate? Cate sunt tubeless cate nu?
In ce stare e roata de rezerva. Vezi ca unii nici nu o au.
6. Caroserie.
Importante sunt pragurile sa nu fie ruginite, fetele de portiere, aripile, etc
Daca e proaspat vopsita intreaba unde a vopsit-o si vezi daca a facut asta in cuptor la profesionisti, daca nu considera ca nu a vopsit-o.
Intreaba daca a fost lovita. Daca da, unde . Daca zice ca a lovit-o frontal inchide telefonul.
Ferestete de vopsea galbena. E suspect sa fi fost taxi si aia sunt super smecheri.


7. Altele.
Daca geamurile sunt bune toate, necrapate si nezgariate.
Interiorul sa fie acceptabil, mochete si tapiterie fara rupturi.
Scaunele sa fie bune, sa se rabateze pe toate directiile.
Incuietorile la toate usile sa fie functionale.


Daca iti face impresie buna pana aici, merita sa faci o incercare si sa te duci pana la el acasa sa vezi masina.


Intalnirea:
Aici surprizele vor aparea inevitabil. Sa nu te astepti sa vezi o masina asa cum ti-ai imaginat. La urma urmei au folosit-o si altii cum au vrut.
1. Locul unde e masina si locuinta proprietarului spun multe. Exemple: daca gasesti masina in fata unui garaj si unii mesteresc la ea…e nasol, ai venit degeaba; daca mai gasesti ale masini de acelasi tip pe acolo si si unii repara pe la ele….e clar ca sunt “preparate pentru vanzare.
2. Ideal este sa ii dai omului un interval in care ii spui ca, crezi ca ai sa ajungi la el ca sa fie motorul rece. Ii spui asa: uite vin dimineata pana in ora 12, sunteti acasa? Va sun cand ajung la adresa respective. Asa poti sa admiri masina fara el daca nu e bagata intr-o curte sau garaj.
3. Odata ajuns acolo, ei se reped sa porneasca motorul. Le spui sa nu se repeada sa faca asta incepi usor: ridici capota sit e uiti ca un detectiv pe acolo, Daca e foarte curat, e dubios daca e foarte murdara iar e nasol. Trebuie sa fie ca o masina care, un om o foloseste zi de zi pana o vinde. Cauti urme de ulei peste tot. Ridici joja si verifici nivelul la ulei. Daca e sub nivel, vezi daca e in plan perfect orizontal masina, daca nu, nu ai ce sa faci. Iei cu degetul ulei de pe joja si il freci intre degete. Daca e aspru are suspensii metalice in el rau de tot. Apoi il mirosi, daca miroase a ars, e ars in detonare cu benzina si insemna ca urca uleiul in cilindru, deci pistoane uzate si e imposibil sa nu consume ulei.
4. Il rogi sa scoata o bujie. Daca nu are cheie, ai tu asa ca nu are ce face J
5. Te uiti la electrodul, la masa si la filetul bujei. Daca sunt ancrasate, arderea e incomplete ceea ce insemna o aprindere defectuasa deci consum inutil de benzina. Vezi de cand merge asa sic and a facut ultima oara aprinderea. Daca e demult treaba cu siguranta ca si capetele pistoanelor si scaunele de supapa sunt ancrasate si nu inchid bine si te-ar duce la o cheltuiala de peste 10 milioane sa repari.
6. Daca a mai mers cu masina in ziua aia iti dai seama fie dupa ulei (e imprastiat si cald), fie dupa motor e cald, deci nu o sa iti dea mare indicii aprinderea la rece.
7. Oricum spune-I ca vrei ca tu sa pornesti motorul si intreaba-l cum procedeaza. Cu soc, fara, cu spritz, etc. Faci exact cum spune el. Daca porneste din prima ai noroc, daca nu intreaba-l de ce si lasa-l pe el. Vezi daca respecta ce a zis ca face. Daca nu, nu stie sa o porneasca.
8. Dupa ce o porneste asculta sub capota zgomote si bocaneli. Daca nu se aude nimic, ai rabdare 5-7 minute pana motorul merge singur la relanti fara soc. Acum scoate pe rand fisele la bujii. Daca se aude o schimbare de turatie la fiecare e ok., pisoanele merg J.
9. Vezi daca iese fum pe toba finala. Ce fum iese? Alb, negru , albastru? Alb e condens, negru econsum excesiv de benzina (se regleaza), albastru e consum ulei (grav)
10. Te duci in masina si verifici toti matorii si indicatoarele de bord. Lasi sa mearga astfel motorul pana ajunge temperature vreo 80 de grade. Apoi opresti si pornesti la cald. Il intrebi inainte cum procedeaza. Trebuie sa porneasca fara soc.
11. Daca totul e ok pana aici inspectezi sub masina, antifonare, scut, rugina, etc.
12. Intri in masina si incerci sa scoti covorasele din fata. Daca nu e rugina acolo insemna ca nu ploua in masina. Daca e rugina ai sanse sa te ploua.
13. Verifici tot ce l-ai intrebat la telefon, km , caroserie, urme de lovituri, scaune, etc
14. In portbagaj ridici covorul sit e uiti sub el. Daca e rugina ploua inauntru si e grav.
15. Verifici praguri, portiere sa fi fost pus ulei in ele, etc.
16. E timpul sa faci un test drive.
17. Scoti masina la sosea, in afara orasului. De preferat este un loc cu rampa (deal) cu inclinatie de 7-10 / 1000. Aici poti testa foarte usor daca masina are "suflu" (putere) la urcarea unei rampe, motorul la oltcit, nu trebuie lasat sub 3000 rot/min; se poate testa deasemenea ambreiajul daca patineaza sau nu astfel: pe sosea orizontala, se aduce motorul in 2500 rot/min in treapta 4 (5) de viteza, se apasa acceleratia brusc la podea, daca motorul se tureaza impreuna cu apasarea pedalei iar masina nu capata viteza, ambreiajul patineaza din cauza stropirii discului sau a placii de presiune cu ulei ori discul este uzat. Tot pe traseu verifica si frina. La apasarea pedalei de frina, masina trebuie sa-si mentina directia, nu trebuie sa "traga" intr-o parte; frina de mina (ajutor), cind este trasa, masina nu trebuie sa plece usor de pe loc in treapta 1 de viteza.
18. In timpul parcursului, asculta mersul motorului si sesizeaza diferite "batai" anormale; axe cu came (stinga, dreapta), culbutori, bolt biela; la directie, in volan nu trebuie sa se simta trepidatii (urca treptat viteza masinii pina la 100 km/h). Pentru zgomote ale suspensiei si a caroseriei, e de preferat o rulare cu masina pe o strada (drum) pavata cu piatra cubica. Pe un astfel de drum se poate observa si depista mult mai usor zgomotele anormale din directia masinii si ale caroseriei.
19. Amortizoarele masinii se pot verifica prin producerea de balans vertical pe fiecare roata in parte. Cind este produs balansul, masina, la revenirea din balans, trebuie sa se opreasca din oscilatie. Daca ea continua miscarea, amortizorul respectiv nu-si face functia. Deschide capota portbagajului spate si fa un balans. Daca la apasare se aude un scirtiit strident, trebuie de verificat starea bucselor puntii spate.

"Edi Gheorghiu"
sper sa nu deranjeze pe cineva ca e vorba de ol**it dar sunt sfaturi bune dupa parerea mea !

This post has been edited by sefu_alx: 18 Jul 2006, 22:24


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 18 Jul 2006, 23:20
Post #6


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




@sefu alx ai dat cele mai bune sfaturi. In viitor voi tine cont de ele. Poate te voi lua cu mine sa "testam" viitoarea masina.
QUOTE
9. Vezi daca iese fum pe toba finala. Ce fum iese? Alb, negru , albastru? Alb e condens, negru econsum excesiv de benzina (se regleaza), albastru e consum ulei (grav)

Eu nu am luat in considerare acest lucru, dar stiam ca trebuie sa ii fac motoru.
Tin sa te contrazic putin, eu unu am curatat carburatorul, am inlocuit jocloare, dar degeaba, fum negru tot scotea, concluzia set motor dus, fara compresie.
Daca vreti pot sa pun niste poze cu minunatele mele pistoane.
PS. Si cilindrii daca vreti.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 19 Jul 2006, 09:21
Post #7


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Interesante recomandarile tale, merita tinut cont de ele. O singura intrebare, de ce un motor dupa 50k km obligatoriu trebuie sa consume cel putin 0,5l la 100 km? Dacia mea veche (break, model 1996) avea 135k km cand am vandut-o. De cand a iesit din fabrica si pana cand am vandut-o masina aia nu a vazut decat ulei Hexol, schimbat la 5k km +/-100. Niciodata nu am avut nevoie sa completez ulei. Or, dupa cele sugerate de tine, ar fi trebuit sa completez cca. 1,5 - 2 l de ulei intre schimburi.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Jul 2006, 11:07
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Radiene, tot Break am, la 130 000 km, neumblat in motor, consuma ~300 ml intre 2 schimburi, adica la 8000 km, si nu e nevoie sa completez.Nu a vazut decat Aral si Elf semisintetice.

Chestia cu consumul de cel putin 0,5 litri la 1500 km daca are peste 50 000 km este total aiurea. Ar trebuii sa-mi manance min 2,6 litri la 8000 km. blink.gif adica sa completez cu echivalentul unui schimb intre schimburi wacko.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 19 Jul 2006, 11:18
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




am zis ca acolo e vorba mai mult de oltcit tongue.gif


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 19 Jul 2006, 11:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




La culoarea ... comerciantului!


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 19 Jul 2006, 11:42
Post #11


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Eu unu am tinut cont de :vorba" lui @sefu_alx biggrin.gif .
Aparentele insala, am patit-o, desi stiam ca rtebuie sa fac motorul, nu m-am gandit ca e varza, acum am primit alta palma... arborele fisurat sad.gif .
Poze :

Attached File(s)
Attached File  pistoncilindru.bmp ( 225.05k ) Number of downloads: 49
Attached File  pc2.bmp ( 225.05k ) Number of downloads: 31
Attached File  pc.bmp ( 225.05k ) Number of downloads: 30


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2024 - 17:08
Forum Renault