DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bateria moarta, dupa 2 saptamani de nefolosire

pastia
post 9 Sep 2006, 18:42
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 6 June 05
From: Bucuresti




Pentru ca am fost plecat 2 saptamani masina a stat complet nefolosita in fata blocului pe aceasta perioada. Cand am incercat sa o pornesc era complet moarta, nu mergea absolut nimic electric (claxon, plafoniera, deschidere etc), si a trebuit sa o alimentez de la o alta masina. Dupa incercari multiple si dupa ce am lasat-o la incarcat cu cealalta masina pornita cam 15 minute, am reusit sa o pornesc si pe a mea.

Singura modificare pe care o are masina este un radiocd cu fata detasabila care este montat astfel incat merge si fara cheie in contact, insa nu are activata acea functie care il face sa porneasca singur cand impingi un CD in el atunci cand el este inchis (pt ca stiu ca nu e bine sa o activezi daca il lasi pe permanent).

Bateria are mai putin de 1 an vechime, an in care am mers constant cu masina.

Este normal ? Poate sa fie doar de la radiocd ?


--------------------
Renault Megane 2.2 1.6 16v 2007 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 9 Sep 2006, 18:44
Post #2


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Pai n-ai garantie la baterie? Mergi la ei si vezi acolo ce si cum.


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastia
post 9 Sep 2006, 20:46
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 6 June 05
From: Bucuresti




Acum, dupa ce am reincarcat-o ma mai pot duce cu ea, mi-ar mai folosi la ceva ?


--------------------
Renault Megane 2.2 1.6 16v 2007 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 9 Sep 2006, 21:56
Post #4


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Daca se descarca iar, du-te la ei s-o schimbe sau sa-ti verifice instalatia electrica la masina.


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 10 Sep 2006, 08:24
Post #5


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Ideea ar fi sa gasesti un binevoitor care sa-ti imprumute bateria cat te duci la garantie, i-o arati pe aia cumparata de la ei pe care, probabil o s-o ai in portbagaj descarcata, si ii pui sa-ti verifice instalatia electrica ... daca instalatia electrica e OK, atunci te-ai facut cu o baterie noua (Prot. Consumatorului, etc), daca ai probleme la instalatia electrica (nu mai stiu exact, ampermetrul nu trebuie sa arate mai mult de "X" mA, vezi ex. ceasul, memoria tunerului, etc), sigur e de la ceva modificari facute de tine ...


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 10 Sep 2006, 09:05
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




In cazul tau ori ai un consumator care descarca bateria, ori bateria e dusa. Ia un multimetru, scoate borna - a bateriei (motorul oprit, nici un consumator pornit) si masoara curentul dintre borna - a bateriei si masa. Ar trebui sa fie de maxim 20-30mA, adica 0,3-0,4W. Atat consuma alarma + radio in stand-by.
Daca bateria ta are o sarcina de 45Ah, asta inseamna ca un curent de 375mA o va descarca complet in 120h (5 zile).


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 10 Sep 2006, 09:32
Post #7


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




Eu sunt de parere ca prima reactie a celor de la garantie o sa fie reincarcarea bateriei. Nu se grabeste nimeni in romania sa-ti dea alta noua, e prea complicat si e vorba si de ceva bani. Asa ca o sa ti-o incarce, o sa ti-o dea sa o folosesti si mai vii mata peste o saptamana sa vedem ce-i de acut. Mai bine masoara tu curentul la rece, la pornire(descarcarea) si in sarcina( cu toti consumatorii porniti) si daca valorile sunt in limite normale, la primul drum lung, bateria se va incarca si iti va spune tot! Altfel e pierdere de timp. Parerea mea, hic!


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 10 Sep 2006, 10:23
Post #8


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(colombina29 @ 10 Sep 2006, 10:32)
Eu sunt de parere ca prima reactie a celor de la garantie o sa fie reincarcarea bateriei. Nu se grabeste nimeni in romania sa-ti dea alta noua, e prea complicat si e vorba si de ceva bani. Asa ca o sa ti-o incarce, o sa ti-o dea sa o folosesti si mai vii mata peste o saptamana sa vedem ce-i de acut. Mai bine masoara tu curentul la rece, la pornire(descarcarea) si in sarcina( cu toti consumatorii porniti) si daca valorile sunt in limite normale, la primul drum lung, bateria se va incarca si iti va spune tot! Altfel e pierdere de timp. Parerea mea, hic!
*



Nu stiu daca-i chiar asa, pentru ca atunci cand iti pune parafa de garantie, la cumparare, iti masoara curentul in "stand-by" si in sarcina, cu motorul pornit si consumatori, etc. Curentul ala nu trebuie sa depaseasca o anumita valoare, dupa cum preciza cristidb. Daca-i "groasa" nu-ti dau aia garantia ... deci, pe undeva s-a gresit. Si cu intorsul si cu "vii mata maine", nu merge, iti spun din proprie experienta, ca aia de la Protectia Consumatorului abia asteapta o reclamatie ...


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 10 Sep 2006, 10:30
Post #9


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




Sa dea Dumnezeu sa fie asa! Astept si eu de 17 ani sa ne civilizam si sa nu mai fie nevoie sa venim cu procuratura ca sa beneficiem de drepturile noastre. Si eu sunrt de parere ca asa ar fi normal: daca ai avut probleme cu bateria sa iti dea alta noua (asta daca nu cumva ti-au vandut ei una putin bolnava), nu sa ti-o "repare".Dar, traim in romania...


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 10 Sep 2006, 12:08
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




colombina29 cum se masoara curentul la pornire? Cu ce aparat poti sa masori un curent asa de mare?
Cel mai bine e sa verifice daca are vreun consumator. Oricum daca bateria e pe moarte, la iarna sigur nu va mai face fata.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 10 Sep 2006, 12:40
Post #11


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




Cu un multimetru din comert care costa 10 lei smile.gif Tensiunea minima-maxima trebuie sa fie intre 11.8V-14.4V. Daca nu e, hop cu fata la garantii! smile.gif


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 10 Sep 2006, 12:44
Post #12


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




la 11,8V mai primesti garantie din parti...si mi s-ar parea corect. Bateria devine consumator in circuitul de incarcare sub 12,7V.....ce ai zis tu e exagerat...


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 10 Sep 2006, 12:46
Post #13


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




colombina29, sa stii ca nu se mai incurca nimeni sa se certe cu tine fiind vorba si de o asemenea "valoare", apropo cat mai costa o baterie ? d-asta de 45Ah ... ca amenzile sunt cel putin usturatoare si ala prefera sa-ti dea tie o baterie decat sa-si ia o amenda, mai ales daca-i vreun "mic intreprinzator" care scoate si el un ban ... oricum faza cu "traim in Romania", ramane intr-o oarecare masura valabila, dar la niste valori mai mari ... oricum, te sfatuiesc, "virgula" biggrin.gif , ca in cazuri in care stii ca ai dreptate, in loc de atitudinea "traim in Romania", sa te apuci sa faci un pic de circ, sa vezi cum isi schimba atitudinea interlocutorul tau ...

Revenind la baterie, da, poate fi numai de la radio-CD, dar iar ne dam cu parerea, ca "meseriasi" electricieni sunt multi si pe toate drumurile, care mai de care mai "instruiti" !

Shit, no offence man, daca ti-ai montat singur radioul ... n-am vrut sa te jignesc ... blink.gif


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastia
post 10 Sep 2006, 16:02
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 6 June 05
From: Bucuresti




CD Playerul l-am instalat la un centru de instalat alarme auto si alte electrice, si am preferat instalarea lui pe permanent, dar asta doar pt ca cei de acolo mi-au spus ca nu e nici o problema. O sa fac masuratoarea de care ziceati voi (intre cablul ce duce la borna - si caroseria masinii) si o sa revin cu rezultatul. Intre timp maine oricum cred ca fac o vizita celor care mi-au montat CD Playerul sa le cer si lor o parere si eventual sa mi-l mute pe contact cu celelalte accesorii.


--------------------
Renault Megane 2.2 1.6 16v 2007 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 10 Sep 2006, 16:24
Post #15


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




Tensiunea minima de 11.8 este tensiune la pornire. Nu are voie sa scada sub aceasta valoare, iar maxima de 14.4 arata ca regulatorul e ok, altfel BUUUUUM!


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 10 Sep 2006, 20:18
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




colombina29 eu te-am intrebat cu ce masori curentul la pornire (cum ai spus tu), care circula prin cablurile alea groase. Eu stiu ca e de peste 100A si nu prea se poate masura cu multimetrul.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 10 Sep 2006, 21:46
Post #17


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




Exista ampermetre care masoara asemenea valori, doar ca sunt mai scumpe. E importanta tensiunea minima la pornire care nu trebuie sa scada sub 11.8V. Amperajul la o baterie ajunge la 250A dar asta e alta discutie. Din cate am inteles eu, omul n-avea claxon, faruri, nimic, nimic, simptome de baterie moarta. Asta cred ca indica o tensiune sub limite, daca nu ma insel la 10V ai claxon!


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Sep 2006, 23:52
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(cristidb @ 10 Sep 2006, 21:18)
colombina29 eu te-am intrebat cu ce masori curentul la pornire (cum ai spus tu), care circula prin cablurile alea groase. Eu stiu ca e de peste 100A si nu prea se poate masura cu multimetrul.
*


cu un sunt de 300A/75 mV si un montaj aplificator de curent continu (traductor) 75mV/10Vsi curentul se calculeaza in functie de tensiunea data de traductor
acest aparat ar trebui sa il aibe firma care face verifica bateria
Curentul maxim care trebuie sa fie absorbit din baterie cind masina este oprita si cu totulpe stand-bynu trebuie sa depaseasca 50mA
nu cred ca se intelege prea bine este luat de pe certificatul de garantie de la bateria Caranda in acelasi certificat scrie ca tensiunea trebuie sa fie intre
13,8-14,4V

This post has been edited by bygy007: 10 Sep 2006, 23:57

Attached thumbnail(s)
Imag000.jpg ( Size: 205.89k ) Number of downloads: 153


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 10 Sep 2006, 23:54
Post #19


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Colombina, iarna poti fi sigura ca iti scade curentul la pornire si sub 9V si tot porneste....Continui sa dai niste valori cam aiurea huh.gif

iar cu peste "14,4=BUMMMM" m-ai dat gata .... poa' sa mearga pana la 14,8 fara probleme doar ca scurteaza viata acumulatorului, care fierbe abia PESTE 15V !!!


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Sep 2006, 23:59
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(colombina29 @ 10 Sep 2006, 22:46)
Exista ampermetre care masoara asemenea valori, doar ca sunt mai scumpe. E importanta tensiunea minima la pornire care nu trebuie sa scada sub 11.8V. Amperajul la o baterie ajunge la 250A dar asta e alta discutie. Din cate am inteles eu, omul n-avea claxon, faruri, nimic, nimic, simptome de baterie moarta. Asta cred ca indica o tensiune sub limite, daca nu ma insel la 10V ai claxon!
*


nu cumva a uitat farurile aprinse ?


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastia
post 11 Sep 2006, 00:57
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 6 June 05
From: Bucuresti




1. Bateria este Caranda, asta asa ca chestie.
2. Farurile sigur nu le-am uitat aprinse (am si avertizor sonor in acest sens)
3. Azi am facut cateva teste, alternatorul incarca bine (in jur de 14V in mod normal; cu faza lunga + proiectoare + AC + ventilator scade pe la 13.5V), bateria era extrem de descarcata si am pus-o peste noapte la un redresor.
4. In gaura aceea a bateriei unde trebuie sa se vada verde, la mine nu se vede nimic (adica se vede acea gaura neagra si atat), si nu inteleg daca conform legendei de pe bateria asta inseamna ca e descarcata sau ca are nevoie de service, sper ca la sfarsitul noptii dupa ce sta la redresor sa redevina verde.
5. Aparatul de masura de care dispuneam eu avea firele foarte subtitri si nu reusea masina sa stea cu curent in ea. (ori nu mergea radioul deloc ori facea ea tzac - tzac mereu ca si cum tot intrerupeam curentul) asa ca ma duc maine sa masor toate cele la baietzii care mi-au montat radio CD-ul si deschiderea din actuator pe spate.

This post has been edited by pastia: 11 Sep 2006, 00:57


--------------------
Renault Megane 2.2 1.6 16v 2007 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastia
post 11 Sep 2006, 13:02
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 6 June 05
From: Bucuresti




Am rezolvat problema, iata si deznodamantul poate intereseaza pe cineva:
1. bateria am reincarcat-o cu redresorul nu avea nimic
2. curentul masurat asa cum mi-a recomandat cristidb era de 210mA deci mult prea mare, iar vinovat era releul de la proiectoarele de ceata
Desi masina este echipata cu proiectoare din fabrica releul in cauza (aflat in cutia cu relee din drepta compartimentului motor, ultimul dinspre faruri) in loc sa fie cu intrerupator, era cu dubla functie, si astfel chiar si atunci cand proiectoarele erau stinse el tot consuma curent ca sa tina bransat un circuit nefolosit. Solutia a fost cumpararea unui releu pe 4 picioruse in loc de 5 , care avea doar functie de intrerupator.
Multumesc pt ajutor.


--------------------
Renault Megane 2.2 1.6 16v 2007 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 18 Oct 2006, 11:07
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Eu cred ca pierd curent pe undeva . Initial am crezut ca este montat gresit condensatorul de la instalatia audio , dar apoi am schimbat schema , pozitia , inlocuit firele , conectorii si parca sta putin mai bine acum . Ideea este ca la pornire arata tensiunea pe baterie , pe mp3 player ( ca am unu mai jmecher smile.gif ) de 14,2 - 14,4 si apoi dupa ce mai merg putin si dau drumul la consumatori si se incalzeste motorul si restul scade la un 3,7 si ramane constant . Dar si dupa ce intrerup toti consumatorii tot nu mai creste la peste 13,8 . De ce ??? Cum opresc motorul tensiunea scade la 12,4 ... si apoi incet ajunge la 12,1 . Poate ca dupa cateva ore este posibil sa fie si mai mica ... Sincer nu cred ca ma trece iarna asta aceasca baterie si ma gandesc sa o schimb .

Ce marci recomandati , de unde si la ce pret ???

Pe unde as putea sa pierd curent ? La treaba cu releul de proiectoare mi se pare o prostie pentru ca proiectoarele le pot aprinde numai dupa ce aprind pozitiile ... deci nu ar trebui sa fie mereu alimentate . Poate releul de faruri sa fie pe direct ... ca ala merge oricand si oricum . Eu acum am Rombat ( cea originala de 45 Ah ) si ma gandesc ca are cam 3,5 ani si oricum e pe duca , si ma gandesc sa iau una cel putin 55 sau chiar 62 Ah ... dar cred ca alea nu ar avea loc acolo ... Voi cum rezolvati probl ?


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 18 Oct 2006, 12:13
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




pai nu vad unde e problema ... Plaja de incarcare trebuie sa fie intre 13.7 si 14.3


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 18 Oct 2006, 12:34
Post #25


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Problemele cu bateria nu sunt specifice SLZ.
Se muta la Diverse.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 18 Oct 2006, 12:50
Post #26


-


Group: Members
Posts: 21.832
Joined: 19 April 05
From: Romania




Marius80_eugen, tu nu ai problema cu bateria. Problema ta este in alta parte ...


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 18 Oct 2006, 12:51
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




Nu, nu la alternator. 04.gif


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 Oct 2006, 12:52
Post #28


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(marius80_eugen @ 18 Oct 2006, 12:07)
Pe unde as putea sa pierd curent ?
*


Pe la rozeta!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kostica
post 18 Oct 2006, 15:31
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 6 May 06




M-a mincat, si am fost sa masor si eu curentul de stand-by , de la - la masa si surpriza..!!!!!!???? = 800 mA (opt sute). [bateria nu mai tinea suficient curent, se descarca repede, am aruncat electrolitul, am spalat de mil, am pus alt electrolit gata facut si acum merge relativ bine- are doi ani, Rombat Calciu 60A]. Acuma beleaua cu cei 800mA cind pe aici am vazut ca trebuie sa fie 20-40 mA. Am decuplat toti consumatorii, nimic. Am scos releele de linga baterie, pe rind cite unul, nimic. Am scos sigurantele pe rind, nimic. Consumul scade la 2-3 mA cind scot o siguranta de 60A, albastra (sint doua), cea dinspre baterie. Ce sa fie?
Na. Acum fac si versuri.


--------------------
LOGAN 1,6 AMB sept. 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kostica
post 18 Oct 2006, 15:48
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 6 May 06




Ce nu am verificat : am pus geamurile electrice, pe direct. Ele or fi cauza consumului?


--------------------
LOGAN 1,6 AMB sept. 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th April 2024 - 13:00
Forum Renault