DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Racire nova gti..., porneste tarziu ventilatorul...

lucian_v
post 11 Sep 2006, 13:20
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Salut, avand in vedere ca mereu cand am apelat la voi am gasit ajutor, m-am gandit sa o mai fac odata biggrin.gif smile.gif

De putin timp mi se infierbanta foarte tare apa la motor, in sensul ca acul ajunge pe rosu si abia dupa ce urca cam 1mm pe rosu incepe ventilatorul...(de cateva ori mi s-a intamplat sa nu porneasca si s-a aprins beculetul de la apa...)

De ce se intampla chestia asta? blush.gif sau cum fac sa porneasca mai repede ventilatorul...inainte de a ajunge acul pe rosu...

va multumesc!


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 11 Sep 2006, 15:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




Iti iei un termocontact care declanseaza mai devreme.


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 11 Sep 2006, 15:59
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Multumesc, asa am sa fac.


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 13 Sep 2006, 11:38
Post #4


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Sau monteaza-ti inca un ventilator pe care sa-l pornesti din buton.
Termocuple o sa schimbi intr-o veselie pina gasesti una buna smile.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 13 Sep 2006, 16:09
Post #5


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Lucian_vlaicu ia uita-te cu mare atentie la radiator daca pica din el apa. Si dupa aia te uiti si la calorifer. Aici bagi usor mâna, dupa ce scoti gratarelul ala de pe laterala dreapta a tunelului median. Ia vezi ca daca e ud p-acolo ai pus-o. Trebuie sa schimbi caloriferul.
In primul rând da o gaura in gulerul termostatului. Cât mai mica, daca poti sub 1 mm diametru, oricum max 1 mm. Si il montezi la loc cu gaura in sus.
Si mai fa o chestie inainte de a da gaura. Când vezi ca urca spre rosu, dar nu mai astepta sa ajunga la rosu, trage pe dreapta si desfa usurel surubelul de la aerisire. ATENTIE! este fierbinte. Vezi ca daca iese apa instantaneu e bine, daca fâsâie niste aer prima data insemna ca intra aer in instalatie. S-ar putea sa trebuiasca sa desfaci usurel-usurel si capacul de la vasul de expansiune.
Cauze:
1. Radiator care curge
2. Calorifer care curge
3. Garnitura surubului de aerisire dusa
4. Furtune coapte si/sau coliere care nu mai etanseaza.
5. T-eul ala de plastic de lânga pompa de apa fisurat.

Da un drum prin Vitan si ai sa gasesti (eu am gasit la vreo 5-6 standuri mai in fata de Ovidiu pe aceeasi parte) cele 3 furtune care pleaca din T-eu cu tot cu T-eu (de metal) la 23 RON. Si mai cumpara si furtunul care pleaca de la radiator la vasul de expansiune, si coliere si cam ajunge.
Ai grija cu montatul T-eului. T-eul vine oblic fata de cureaua de accesorii, cu piciorul T-eului perfect vertical.
NICI INTR-UN CAZ SA FIE PARALEL CU ACEASTA.

This post has been edited by paulica: 13 Sep 2006, 16:20


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 13 Sep 2006, 23:02
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Va multumesc foarte mult...am sa fac cele scrise de voi aici.


paulica, nu am inteles partea cu termostatul ...de fapt acu 3 sau 4 zile l-am scos de tot...am crezut ca el e de vina...(e naspa fara el?)

This post has been edited by lucian_vlaicu: 13 Sep 2006, 23:06


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cc_silviu
post 13 Sep 2006, 23:33
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 19 June 06




Din cate am inteles io problema ta e ca nu ti se declanseaza in timp util electroventilatorul. Electro... este comandat din termocupla, care este de mai multe feluri, de nova care sunteaza la 75 grade daca nu ma insel, si de berlina care pe la 80 - 85... nu mai stiu sigur. Da stiu vanzatoarele la magazin.


--------------------
Dacia 1310 TX 1991 - CT-10-VDC
Dacia Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 13 Sep 2006, 23:39
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Da asa e, eu am cumparat una care mi-a zis ala de la magazin ca deschide mai devreme....ma rog nu stiu exact. intrebarea mea(a doua...) era daca e vro pb ca merg fara termostat...


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cc_silviu
post 13 Sep 2006, 23:56
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 19 June 06




Debitu de apa prin instalatie e mai mare fara termostat, deoarece el si cand e deschis complet tot obtureaza un pic.
Problema ar fi ca se incalzeste motoru mai tarziu decat cu termostat si iti consuma mai multa benzina
Daca zici ca esti atat de aproape sa fierbi motorul, ai putea sa mergi fara termostat dar numai acuma cat e caldura, cum da frigu ii pui un termostat care deschide mai devreme.
Totusi poate toata vina o are termocupla aia. Si incearca sa aerisesti f bine instalatia, poate are aer. Alte idei nu imi mai vin la ora asta smile.gif .


--------------------
Dacia 1310 TX 1991 - CT-10-VDC
Dacia Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 14 Sep 2006, 12:18
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Azi dim cand veneam la serviciu, bineinteles s-a ridicat iar la rosu in aglomeratie.
Am tras pe dreapta si am desurubat un pic surubelu ala de la aerisire, a iesit ceva aer amestecat cu apa.....cred ca nu e aerisita...

Cineva zicea ceva de o garnitura la acel surub...eu am una dar e cam varza, cred ca o sa ma duc astazi sa imi iau un surub din ala nou.

Garnitura aia de la el mai are si alt rol in afara de cel de a etansa circuitul?

Cat despre pierderi de apa in instalatie nu am....de cand cu problema asta verific zilnic vasul de expansiune si nivelul e acelasi in fiecare dimineata(undeva intre min si max, mai mult spre minim...)


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Sep 2006, 12:37
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.670
Joined: 15 August 05




EU zic sa-ti speli instalatia de racire, nu e normal deloc sa-ti urce asa temperatura, chiar si fara ELV pornit !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 14 Sep 2006, 12:44
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 14 Sep 2006, 12:37)
EU zic sa-ti speli instalatia de racire, nu e normal deloc sa-ti urce asa temperatura, chiar si fara ELV pornit !
*




Cum fac asta? blush.gif

daca devin stresant cu intrebarile va rog sa imi spuneti(fac asta pt ca nu ma pricep asa de bine si pt ca imi si place... blush.gif )


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 14 Sep 2006, 22:38
Post #13


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Luciane daca a dat cu aer sigur intra aer in instalatie. Am avut si eu problema asta dar eu stiam sigur ca am belea la calorifer. Asa ca eu am rezolvat in felul urmator:
1. Schimbat calorifer
2. Spalata instalatia.
3. Schimbat ce ti-am zis mai sus sa cumperi.
4. Pus si ceva stopleak ca dupa spalare radiatorul care inainte doar era umed intr-un colt jos incepuse sa faca pe nebunul.

Spalatul: se da jos oleaca de lichid din instalatie. Vezi ca sunt 2 furtune care fac legatuara intre vasul de expansiune si radiator. Unul mai gros jos, pe care ar fi bine sa il schimbi si unul mai subtire sus. Il desafaci p-ala subtire si il bagi intr-o sticla de 1l nu mai mare si lasi tot ansamblul asta cât mai jos printre motor si radiator catre scut. Daca zici ca esti cu apa pe la minim cred ca poti sa pui direct un flacon de "2+2 radiator flush". Si ii dai cheie. Vezi ca scrie pe flacon pâna când il lasi. Dupa asta se clateste cu APA DISTILATA. Si dupa clatire dai jos tot da' tot adica desfaci si surubul de pe blocul motor.

Oricum daca trage aer e naspa. Si du-te la un meserias, dar bun, sa se uite la capacul pompei de apa. Sau faci spalarea cu el si dupa clatire inainte de a pune antigel nou desfaceti capacul de la pompa.

In legatura cu mersul fara termostat, când o da frigul ai sa vezi ca nu se mai ridica apa de la liniuta aia de lânga minim si o sa ai surpriza ca o sa mergi cu martorul de la injectie tot timpul aprins. Eu am patit-o asta primavara când mi-am facut tobele. L-am luat pe sudor dintr-un sat si pâna la cumnata-miu in alt sat (17 Km drum intins) am oprit de 5 ori cu martoru' asta. Când am ajuns la atelier imediat am dat gaura in termostat.

Despre garnitura de la surubul de aerisire, vezi ca la piese auto exista O-ringuri de cauciuc care se pun la pompa de benzina la berlina. Vezi ca sunt de vreo 2-3 marimi. Cauta-l pe cel mai mic, astfel incât sa stea fix pe portiunea dintre capul surbului si filet.

Daca zici ca nu pierzi apa (desi nu vreau sa fiu alarmist uitat-te cu lupa la radiator si calorifer) asta e simptom de furtun intepat sau putin fisurat. La cald se astupa microgaura iar la rece se casca exact atât cât sa intre aer fara sa curga apa.

P.S. Lasati termocupla in pace.

This post has been edited by paulica: 14 Sep 2006, 22:57


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 15 Sep 2006, 03:27
Post #14


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Daca te hoatarsti pt spalat si vrei sa dai ceva apa afara, incearca sa nu scazi sub minim ca pe urma trebuie sa aerisesti.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 15 Sep 2006, 05:42
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Multumesc foarte mult paulica. Sunt niste sfaturi foarte bune.


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bitu
post 15 Sep 2006, 07:55
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 471
Joined: 29 July 05
From: Deva




QUOTE
EU zic sa-ti speli instalatia de racire, nu e normal deloc sa-ti urce asa temperatura, chiar si fara ELV pornit !


Sunt de acord cu Argon.
Te-ai gandit ca ar putea fi colmatate tevaraiele din radiator??
Ia incearca sa bagi niste solutie de aia cu detartrant in inst. de racire si sa mergi cateva sute de km asa, cel putin acum cat mai tine vremea buna. Eu asa am facut si s-au vazut clar diferente.
Numai bine!


--------------------
Renault Megane 1 benzina 1.4 16V Break (2003); Megane 2.2 diesel 1,5 dci Sedan (2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 15 Sep 2006, 18:04
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Problema omului este faptul ca termocupla declanseaza tarziu. Poate sa fie stricata sau poate sa fie de 92-95 (nu mai stiu exact), cum am si eu. Ar trebui sa incerce una care porneste mai devreme.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 16 Sep 2006, 14:23
Post #18


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




QUOTE
nu e normal deloc sa-ti urce asa temperatura, chiar si fara ELV pornit !

@ Zaheiu: Eu nu cred. Omu', adica Lucian, n-a avut problema asta pâna acum. Si daca porneste elv termocupla merge. Aici e o treaba de genul: ori deschide (iar decalibrarea data de uzura termocuplei nu e asa de mare) ori nu deschide, sau ma rog inchide circuitul electric. Chair daca termocupla se daclanseaza la 95 grd Celsius " nu e normal deloc sa-ti urce asa temperatura".
@ Bitu: Si dupa ce ai mers sute de km cu detartrant nu ti-a gaurit nimic?
Eu doar am lasat vreo 2 zile "2+2" (are acetona si nu mai stiu ce in el) si când m-am apucat de el radiatorul care pâna atunci doar era un pic de tot umed in coltul stânga jos (cum stai pe scaunul soferului) incepuse sa pice.

Solutia tempoarara cea mai buna: gaura in gulerul termostatului.

This post has been edited by paulica: 16 Sep 2006, 14:28


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 16 Sep 2006, 17:16
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




La mine asa urca temperatura de cand stiu. Si n-a crapat. Daca termocupla era buna declansa devreme si mergea aproape continuu daca alte probleme ce cauzau incalzirea. Exista termocuple stricate care nu declanseaza/ declanseaza tarziu/ opresc tarziu/ nu opresc. Un spalat cu o solutie tip "Radiator flush" cred ca ar fi necesar la orice dacie mai veche. Nasol e ca apoi e posibil sa trebuiasca radiator, furtune, rad de incalzire, etc. Eu unul nu am curaj sa spal instalatia de racire cu detartrant.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 18 Sep 2006, 10:19
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Se pare ca acum nu mai face asa , nu imi explic de ce. Acum cand acul atinge zona rosie porneste ventilatorul si isi revine temperatura....

Oricum va multulesc tuturor pentru suport...si sper sa ma primiti in continuare ca membru dacia club avand in vedere ca peste 2-3 sapt maxim nu o sa mai fiu posesor de dacie... tongue.gif (abia astept wub.gif )


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 19 Sep 2006, 15:55
Post #21


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




ca sa nu mai deschid alt topic...cel mai bun prieten are o nova gt din 98...poate cineva sa imi zica daca la modelul acesta se face aerisirea sau isi face singura?sau daca se face cum se face ca radiatorul nu are buson din acela de completat apa...si daca stie cineva din ce motive poate sa nu mai plece termocupla?a dat apa afara si ea tot nu a pornit...multumesc anticipat!


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 19 Sep 2006, 15:55
Post #22


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




a si inca ceva ca am uitat...unde se afla termocontactorul acela ca lam cauta si nu lam gasit...acela de ii da drumu la termocupla...


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 19 Sep 2006, 21:37
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Termocupla este in partea stanga jos,cum te uiti din fata(bineinteles pe partea dinspre motor),si comanda electroventilatorul impreuna cu un releu.Verifica siguranta.


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 20 Sep 2006, 13:05
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Si releul. Ca sa probezi daca termocupla e dusa scurtcircuitezi cu un fir papucii care se infig in ea. Atentie la el.ventilator, ar trebui sa porneasca. Daca nu porneste cel mai probabil e releul. Ala se probeaza punand la baterie, cu un fir doua din bornele opuse (nu mai stiu care, sunt cele care alimenteaza bobina); ar trebui sa faca click. Siguranta la electrovent/termocupla nu exista (tocmai ca sa nu aiba ce se arde, se alim direct la baterie).


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 31 Oct 2006, 21:16
Post #25


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Vyper vezi si pe aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=56600&hl=
Si sa stii ca gti98 stie ce vorbeste.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 31 Oct 2006, 22:04
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Scuze pentru contrazicere, dar eu am siguranta pe alimentarea electroventilatorului! E pusa intr-un suport "pe fir" (mie imi miroase a improvizatie de genul "uite c-am uitat-o")
Chiar mi-a facut odata probleme: iesisem de pe asfalt si urcam pe un drum forestier; fiinca se muiase cilindrul ala care ar fi trebuit sa fie de ceramica dar era din plastic, nu mai facea contact si nu mai alimenta ELV-ul, de era sa-mi fiarba motorul. Noroc ca eram cu ochii pe bord si am vazut termometrul ca urca vertiginos...
Asa ca sugestia "verifica siguranta" e buna!
Bafta!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moxu
post 1 Nov 2006, 19:14
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 1 November 06




ce sa te mai complici cu termocupla se lega frumos ventilatorul la buton si ii dai drumul cand vrei tu nu mai stai cu grija ca porneste sau nu ca fierbe apa la motor si cu caloriferul acceasi treaba am avut si eu am cumparat solutie 2+2 am tunato in instalatie si merge perfect nici un pic de scurgere dupa un an de zile succes


--------------------
dacia nova t 1998 - b-99-pyc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th March 2024 - 00:47
Forum Renault