DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Computer bord DSN (derivat din BATERIE)

Askile
post 31 May 2004, 10:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 31 May 04




Hai sa va spun ce mi s-a intamplat, ca poate pe cineva o sa ajute candva chestia asta, si mai ales vreau sa-i atentionez pe cei mai putin cunoscatori (categorie din care fac parte) ca graba asociata cu prostia este un amestec expoziv care te costa scump.

Acum cateva zile dupa vreo 2 zile de pauza, dau sa pornesc si observ ca bateria e moarta. Fac rost in aceeasi zi de un redresor (dintr-ala vechi cu bec) si o pun la incarcat dupa ce completez cu apa distilata (chestie care nu am facut-o de peste 6 luni) . Dupa cateva ore de stat la incarcat, seara ma maninca palma sa o pun sus si sa pornesc masina, insa din cauza unor contacte la redresor se pare, bateria nu e incarcata. Am reusit sa dau o singura data la automat dupa care am revenit la situatia dinainte. Niciodata nu am avut probleme la pornire asa ca incercarea asta nereusita mi-a trezit indoiala ca s-ar putea sa fie si altceva, nu numai bateria. Am luat bateria si am plecat sa o duc la incarcat sa o las peste noapte. In 5 m ma intalnesc cu un prieten care mi se ofera sa ma ajute incercand cu bateria lui. Nu am putut sa-l refuz, ca vroiam neaparat sa stiu daca e numai bateria de vina. La ora 10 seara luam bateria de pe berlina lui si o punem la a mea. Cu lumina stam prost, cu cunostintele mai rau, asa ca dupa ce realizez ca e acelasi model de baterie(cyclone) si stiind in ce pozitie trebe sa stea (reper tampit: manerul cade in stanga) incercam sa o cuplam. Dupa cateva scantei realizam ca am pus-o invers, moment in care un fior rece imi trece pe sira spinarii. Am realizat gresit: era cyclone dar modelul era putin diferit, pt. pozitia corecta manerul cadea in dreapta. Am pus bateria corect si am incercat la automat de cateva ori. Pozitia M, lumini, bord ok, martorul antidemaraj se stinge, automat, electromotorul trage, nimic pe bord anormal, nu se intampla nimic. Asta de cateva ori. Plec sa ma culc si sa-mi incarc bateria. Aproape eram sigur ca ceva e pe duca sau s-a dus, nu stiam sigur cam cat o sa coste.

A doua zi verific senzorul turatie si UCE decoderul dupa ce caut probleme similare pe forum. Nu rezolv nimic, sun la asistenta tehnica, vin 2 baieti verifica aceleasi chestii, plus inca cateva contacte si sigurante, aflu ca aer e, benzina e, scanteie nu. Trebe dusa in service. Dimineata ajung cu masina tractata in service. Se cupleaza calculatorul si imi verifica parametrii: totul e ok. In meniul de la injectie, dupa punerea contactului antidemarajul ramane activ, desi martorul din bord se stinge. Luam calculator, decodor si cheie de la o solenza si incercam sa excludem cablajele din discutie. Le excludem, masina porneste. Ramane decodorul si calculatorul. Incercam cu un decodor nou, eram personal 90% sigur ca nu e decodorul, al meu e neatins (mai ales uscat), nu reusim nimic. Mi se spune pretul calculatorului si fac cu nervii: 6.8 mil cu tva cu tot, ultimul model de calc de pe solenza(are si airbag-uri:)) , de SN mi se spune ca nu se mai comercializeaza. Cost total: 7.7 mil cu tractare cu tot.

Concluzie: prostia face scurt, scurtul strica calculatorul, calculatorul costa scump => prostia costa scump.

PS: Totusi daca tot am cotizat cu 8 mil, as vrea sa stiu si eu daca solutia cu schimbatul de calc(ca asta nu se repara, numa se inlocuieste, zic ei) e absolut necesara in conditiile in care o conexiune cu acesta se poate realiza, teste se pot rula, parametri si stari se pot citi, doar o singura anomalie apare: antidemarajul ramane activ desi ar trebui sa se dezactiveze. Poate ma ajutati sa aflu un raspuns, ca cei de la service sigur nu stiu si nici cu vor.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 31 May 2004, 12:50
Post #2


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Daca s-a stabilit ca de vina este calculatorul, atunci el nu se poate repara, cel putin nu de cei din service si deci se inlocuieste. Acum, eu nu cred ca defectul a fost asa de grav, din moment ce se putea stabili o conexiune intre tester si calculator, deci nu era prajit. Probabil ca cei care se ocupa de repararea placilor de baza pt calculatoare ar fi putut face ceva, daca ar fi avut schemele calculatorului. Daca l-ai pastrat pe ala vechi, cauta sa faci rost de schema calc-ului (o s-o caut si eu) si du-te la niste centre care repara mother-board-uri. Poate reusesc sa-l repare, il vinzi si-ti mai scoti din parleala.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex
post 31 May 2004, 19:57
Post #3


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




[quote]
cauta sa faci rost de schema calc-ului (o s-o caut si eu)
[/quote]
Cred ca glumesti, nu? Nu ai de unde sa faci rost de asa ceva.


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 31 May 2004, 20:10
Post #4


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Incercarea moarte nu are, nu? Oricum , aia care repara placi de baza macar pot sa spuna daca se face sau nu. ca banuiesc ca nu e atat de grava avaria.

P.S. Alexe, vezi ca nu e porno star ci porno paparazzi. :wink:


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Jun 2004, 10:12
Post #5


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Incazul dat, la modul de manifestare (stingere led dar nu si dezactivare antidemaraj, cred ca era singura solutie inlocuirea UCE.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
is11fiz
post 1 Jun 2004, 10:17
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 4 December 03
From: Iasi




Tot ce pot sa adaug legat de acest subiect e ca antidemarajul se poate dezactiva total... Poate era si asta o incercare, dar poate au facut-o.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZaiR
post 1 Jun 2004, 12:01
Post #7


Against the System


Group: Members
Posts: 345
Joined: 7 January 04
From: Bucuresti




adu joi la intalnire calc si vad la servici ce se poate face la baietii care se ocupa cu placi de baza
cred ca iti mai scoti o parte din parleala


--------------------
DUCATI 900 SuperSport 2003 - este!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Askile
post 2 Jun 2004, 08:58
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 31 May 04




Cum se poate antidemarajul dezactiva total? In service am intrebat de asta si mi-au spus ca nu se poate.
La intalnire nu pot sa vin caci sunt din Cluj. O sa incerc sa rezolv aici treaba


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_9
post 5 Jun 2004, 08:12
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 May 04




si pe mine ma intereseaza cun pot sa dezactivez sistemul anitdemaraj. imi creeaza numai probleme.
uneori, dupa mai multe "chei", pot sa pornesc numai (curios) daca este led-ul aprins.
am constatat ca daca se opreste motorul (de exemplu la un demaraj gresit la semafor, la o intersectie) poti sa repornesti motorul si prin rasucirea imediata a cheii, fara a mai astepta sa se stinga led-ul martor-antidemaraj...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 5 Jun 2004, 09:42
Post #10


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




mihai_9, asa este. Numai ca led-ul mai are o functie, in afara de cea pentru antidemaraj. Singerea lui confirma amorsarea completa a pompei de benzina. Deci chiar daca UCE ti-a recunoscut cip-ul din cheie (treaba care dureaza probabil cateva fractiuni de secunda, maxim 1 sec) becul ala va rama aprisa pana va amorsa pompa de benzina. Si pe dacii pe injectie, exista un astfel de bec, care nu indica decat acest lucru, sistemul antidemaraj nefind prezent. Dci bine ar fi sa astepti sa se stinga becul ala si pe urma sa dai la cheie. Probabil ca la un semafor daca ti s-a oprit motorul si mai astepti sa se si stinga becul ala te vor injura toti, asa poti sa-i dai la cheie imediat. Insa regula generala spune sa astepti stingerea lui.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_9
post 5 Jun 2004, 10:15
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 May 04




asa e, bogdan,
dar spune-mi, sistemul antidemaraj practic ce face? intreupe circuitul pana la demaror (si nu se mai invarte motorul cand pui contactul)? sau demarorul poate invarti motorul, dar nu lasa injectoarele sa functioneze (sau intrerupe circuitul spre bujii, sau stiu eu ce altceva...)??


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 5 Jun 2004, 10:50
Post #12


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Sistemul antidemar nu taie alimentarea demarorului. El blocheza functionarea calculatorului. Deci, daca led-ul va clipi intermitent, desi demarorul se va invarti motorul nu va porni. Se blocheaza injectoarele, aprinderea, absolut tot ce tine de calculator. Din acest motiv nu se poate dezactiva sistemul de antidemaraj, pentru ca (,) calculatorul nu poate fi activat daca nu primeste comanda ca un anumit cod al cheii a fost recunoscut. Aceasta comanda i-o da UCE.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_9
post 6 Jun 2004, 09:39
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 May 04




pai inseamna ca se poate face un sunt care sa taie circuitul de recunoastere al cheii.
adica inchiderea circuitului calculatorului sa se faca prin suntul respectiv, nu prin chip-ul din cheie...
ce zici?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 6 Jun 2004, 12:31
Post #14


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




vad ca ai supernova clima. alarma de pe masina are sirena cu comanda digitala. se alimenteaza frumos de la baterie si doar cand primeste comanda corecta suna. suna si daca este intrerupta comunicatia de standby cu unitatea centrala.
sti cat de greu e sa simulezi conexiunea asta ca sirena sa creada doar ca are unitatea centrala conectata????
acum inmulteste chestia asta cu 10 si aplic-o la ucedecodor si la computerul motorului. crezi ca se poate printr-un sunt?


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 6 Jun 2004, 14:01
Post #15


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Se poate shunta calc-ul, dar cred ca numai printr-un sistem similar chip tuning-ului. Insa nu am auzit pana acum de un chip care sa fie conceput special pentru asa ceva. Iar daca ai reusi sa faci rost probabil ar costa foarte mult. Si nu stiu cat ar merita sa-ti dezactivezi sistemul anti-demaraj. Mai bine iti cumperi un UCE nou si un set de chei si ai scapat de probleme.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_9
post 7 Jun 2004, 15:58
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 May 04




OK, am inteles.
adevarul e ca mi-as fi cumparat imedicat alt uce+setul de chei, asta daca erau mai ieftine... am inteles ca ar costa aprox. 3 milioane lei.
am sesizat ca foarte multi se plang de problema cheilor de supernova.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 06:13
Forum Renault