bujie Dacia 1300
bujie Dacia 1300
ghitza |
11 Jan 2012, 21:30
Post
#1001
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
|
||
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|||
N E S |
11 Jan 2012, 21:35
Post
#1002
|
Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta |
Intreb si eu din pura curiozitate, tzepesh a doua gaura care ai dat-o in partea curbata ajuta la ceva? Ca si eu vreau sa incerc sa dau gauri la bujii dar doar in capul lor. Are ceva?
This post has been edited by N E S: 11 Jan 2012, 21:36 |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
sebymesteru |
11 Jan 2012, 22:01
Post
#1003
|
Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna |
o singura chestie ar mai fi,dupa ce e data gaura,cred ca ar merge dat un sanfren pe exterior cu un burgiu mai mare,de 3-4 eventual,parca asa erau si-alea ale rusului...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
maho |
12 Jan 2012, 09:18
Post
#1004
|
Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.088 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic |
Daca e util, nu pot sa zic decat "felicitari" ! Asta-i ceasornicarie curata, burghiu mai mare de 1 oricum n-ar avea loc pe electrod. Eu, unul, nu m-as apuca de-asa ceva.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
tzepesch |
12 Jan 2012, 10:33
Post
#1005
|
Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti |
teoretic ajuta gaurirea, , oricum si bujiile sunt f bune, cele mai bune pe care le-am avut pe masina. ideea e sa fie amestecul cat mai expus la scanteie, nu sa se aprina pe "dupa colt". Nu bat in masa ca fara gaura nu merge, dar orice imbunatatire ajuta la batrana dacie.
eu unul am simtit o inbunatatire substantiala dupa ce am upgradat sistemul de apindere cu bobina de tico+ rezistente, capac delcou beru, platini beru, condensator beru, bujii beru Z10 gaurite si fise tesla, inclusiv prelucrarea platoului platinilor astfel incat platinile sa alunece pe toata suprafata contactelor loc. si sa nu uit arcul mai moale de la capsula vacumatica, schimbat cu unul de capac de pompa de benzina. n-am apucat din pacate sa-mi cumpar aprindere Gotrnic cu senzor At011 This post has been edited by tzepesch: 12 Jan 2012, 10:36 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Cristi1980 |
12 Jan 2012, 18:17
Post
#1006
|
Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 |
QUOTE(tzepesch @ 12 Jan 2012, 10:33) teoretic ajuta gaurirea, , oricum si bujiile sunt f bune, cele mai bune pe care le-am avut pe masina. ideea e sa fie amestecul cat mai expus la scanteie, nu sa se aprina pe "dupa colt". n-am apucat din pacate sa-mi cumpar aprindere Gotrnic cu senzor At011 zise userul vechi de renume Vlad Tepes! mestere parca ai avut aprindere electronica 'malvina' pe masina, ce-ai mai facut cu ea? |
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
sebymesteru |
12 Jan 2012, 19:31
Post
#1007
|
Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna |
eu apindere am de la Gotronic de mult si la asta chiar ca aproape pot bate cu punmnul in masa ca e diferenta intre curatat toata ziua la platine impuscate si asta cu care ma uit la platine doar ca sa vad daca mai exista pe-acolo si nu s-au pierdut pe undeva.Doar sa fie AT-011 nu AT-01 ca si-aia pusca platinele,mai ales la frig si umezeala. Am si eu in plan senzorul,insa pentru bugetul meu limitat deocamdata nu se intrevede vre-unul in viitorul apropiat. In rest,fise Tesla,capac romanesc,lulea si delco Ducellier ,arcul de la vacuum schimbat si saxofonul spart (cea mai buna "imbunatatire"care va dispare curand )
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
dgdgaby |
12 Jan 2012, 23:15
Post
#1008
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 27 February 08 From: Bucuresti |
cumva fisele tesla au rezistenta
vreau sa cumpar si nu stiu de unde din bucuresti dak stie cineva? |
--------------------
Dacia
1310 TX
1989
|
|
tzepesch |
14 Jan 2012, 09:23
Post
#1009
|
Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti |
QUOTE(Cristi1980 @ 12 Jan 2012, 18:17) zise userul vechi de renume Vlad Tepes! mestere parca ai avut aprindere electronica 'malvina' pe masina, ce-ai mai facut cu ea? e tot acolo, fizic, ca nu mai functioneaza. nu cred ca am calclulat bine rezistentele pe ea ca imi tot distrugea tranzistorul. am schimbat vreo 2, mult mai bune ca alea originale. functiona excelent masina cu ea, pana se strica tranzistorul 14 Jan 2012, 09:29: targ vitan magazine de piese din pantelimon, pe drepata, dupa intersectia cu unde e spitalul pantelimon This post has been edited by tzepesch: 14 Jan 2012, 09:29 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ghitza |
19 Jan 2012, 12:31
Post
#1010
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
Am primit un set de bujii maca CHAMPION RN9YC cu filet lung ,m-am uitat in tabelu de bujii da nu prea il inteleg ,merg pe injectie montate adica nu sunt prea reci sau calde ma intereseaza ,;a treaba cu filetu lung se rezolva,vreau sa le fac sa le am de rezerva daca sunt compatibile
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
N E S |
30 Jan 2012, 18:48
Post
#1011
|
Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta |
Deci am gasit prin sertarele mele cu piese si scule niste bujii brisk n15yc si am zis sa le dau si eu o gaura in electrod. Zis si facut, 3 bujii mi-au reusit. In schimb a patra, de fapt este prima de care m-am apucat, a mers dat gaura pana spre final cand mi-a ciuntit un colt al electrodului.
Intrebarea mea este are ceva daca s-a intamplat treaba asta? Mai functioneaza cum trebuie bujia? Sau trebuie sa o arunc si sa iau alta? Atasez si o poza (scuzati-mi va rog talentul la desen) sa va faceti idee despre ce vorbesc. Multumesc frumos Attached thumbnail(s) electrod.jpg ( Size: 39.77k ) Number of downloads: 796 |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
ghitza |
30 Jan 2012, 19:00
Post
#1012
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
Eu zic ca nu are nimic ,ar trrebui sa mearga fara probleme ,incerca si vezi pe urma
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
N E S |
30 Jan 2012, 19:03
Post
#1013
|
Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta |
Si eu ma gandesc la fel ca ar trebui sa mearga fara probleme, ca totusi jumatate din miez este acoperit, deci scanteie ar trebui sa dea....
O sa probez sa vad cum se comporta... |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
maho |
31 Jan 2012, 11:08
Post
#1014
|
Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.088 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic |
Scanteie va da, dar cred ca va putin fi stramba, iar in gaura aia sa se incarce mai repede cu calamina sau zgura.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
alinworm |
5 May 2012, 12:19
Post
#1015
|
Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau |
se mai gasesc EYQUEM A12 C42S ??
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
maho |
5 May 2012, 15:40
Post
#1016
|
Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.088 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic |
Se gasesc, (7-8 lei/buc., ambalate individual), dar sa nu le zici ca pt. dacie, ca se uita stramb la tine si-ti "recomanda" Sinterom.
Bafta ! |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
alinworm |
6 May 2012, 07:39
Post
#1017
|
Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau |
stiu ca mi s a intamplat! Cand m a intrebat pt ce masina....."aaaa pai pt dacie merge de ce sa nu mearga."..."luati sinterom"....la fel si cu fisele...."pai cele mai bune sunt de urziceni"!! Si erau pe naiba, nici siteroamele si nici fisele de urziceni nu sunt pe placul batranioarei mele dacii. Asa ca am luat Tesla siliconice si acu am bujii Bosch W8AC pe care le am gasit pe okazii si sunt facute Made in Germanica. Dar, din nefericire, se pare ca am probleme cu ele si m am reorientat catre Eyquem
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
sebymesteru |
6 May 2012, 19:06
Post
#1018
|
Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna |
bujiile astea de se gasesc si prin magazine si cica-s bosch sunt facute pe vapor cred ca,desi scrie Made in germany pe ele,merg pana se incalzeste motorul de cateva ori cu ele si dupa aia incep sa faca figuri. Eu am avut pus e la motocicleta niste facaturi de-astea si exact asa faceau.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
christyanx |
6 May 2012, 20:55
Post
#1019
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 17 June 10 |
Eu am bujii bosch WR7BC si am cu ele 25k km si nu au nimic.
|
--------------------
DACIA 1310L
BERLINA
1997
|
|
maho |
7 May 2012, 12:01
Post
#1020
|
Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.088 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic |
Or mai fi si "facaturi"...daca sunt prea ieftine ca sa fie adevarat, ar trebui evitate. Am mers mult timp cu Sinterom, fara probleme, ultimul set a cam facut figuri, (o fi fost vreun lot cu probleme, se poate intampla si la case mai mari...) si am trecut pe Eyquem, sunt multumit, ma gandesc ca daca-s ambalate individual, sigla Renault pe cutiuta, nu sta nimeni sa le falsifice, n-ar fi rentabil. Evitati bujiile dubios de ieftine...
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
alinworm |
17 May 2012, 07:07
Post
#1021
|
Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau |
am gasit bujii C42S ambalate fiecare separat cu sigla renault! 11 RON bucata. Pana acu merg f bine!!
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
Executron |
10 Aug 2012, 00:40
Post
#1022
|
Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.057 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti |
Eu am pe daciuta Bosch WR8BC+ si merg brici si la rece si la cald . Si pe o Dacia Nova GTI (injectie) tot modelul ala am folosit toata viata masinii (60 mii km) si niciodata n-au fost probleme.
Fise as vrea sa iau dar inca nu sunt hotarat modelul |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
cibi25 |
12 Aug 2012, 09:56
Post
#1023
|
Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani |
recomand bujii ngk bp6hs merg impecabil le am aproape de 25000 km si merg ca in prima zi
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
Chitu |
12 Aug 2012, 10:40
Post
#1024
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 3 July 12 |
Domnilor : Sinterom ruleezz
|
--------------------
Dacia
Berlina
1976
|
|
bucatzel |
9 Jun 2013, 23:47
Post
#1025
|
Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.226 Joined: 19 May 08 From: Timisoara |
QUOTE(tdgabi @ 15 Mar 2009, 11:56) scurt si concis...pt DACIA 1300 (bujii recomandate...din carti ): - Sinterom 14N18 - Bosch W8A sau W8AC (C vine de la electrod central Cu) - Enker F70 sau F70C - Champion L88A,L89 sau L88AC,L89C - NipponDenso W16FS - Eyquem 50B sau din echivalenta bujii eyquem 700 - AC 44F,422Z sau C44F,C422Z - NGK B5HS - PAL 14-5 - Brisk N17 sau N17C(in catalogul Brisk se recomanda N15YC - 0.6 mm) - Beru 14-7A sau 14-7AU - KLG F70 sau F70C Cartea spune ca cele cu electrod de Cu (initiala C adaugata codului)sunt mai bune: "Prin utilizarea unor electrozi centrali cu miez de cupru si manta din nichel-crom se obtin o serie de avantaje. O astfel de bujie acopera un domeniu mai larg de valori termice (cel putin doua valori termice ale bujiilor normale). Aceste bujii numite si „super – termo – elastice ” asigura porniri mai rapide (la pornire într-un timp scurt atinge temperatura de regim), iar la functionarea motorului în sarcina sau suprasarcina nu se supraîncalzeste (miezul din cupru asigura un bun transfer al caldurii)." Vedeti ca Eyquem a fost achizitionata de grupul Beru din 2003...asa ca sa nu va mirati daca nu mai gasiti bujii cu denumirea Eyquem http://www.atao.ro/2008/02/05/motorul-stri...ri-de-calamina/ Citez aici si unul din comentariile care contine cam tot setul de echivalente. Astazi, m-am gandit sa ma dau cu capul de peretidupa ce mi s-o pus pata sa vad daca gasesc bujii iridium pentru motorul de 1.3 carburatie. teoretic, am gasit... BPR6HIX, conform site-ului european http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/pro...12/BP6HS/14055/ (ala global n-o auzit nici de dacia, si singurul motor de renault 12 de care o stie e cel de 1.6) Doar ca din ce-am mai citit in rest, bujia ngk pentru 1300 carburatie e B5HS (si pe alte site-uri B4H), nu BP6HS Aici sunt si datele lor b4h b5hs bp5hs bp6hs bpr6hix Ca si dimensiuni, sunt toate la fel. b5hs si bp5hs sunt un pic mai calde, b4h si mai calde , iar bpr6hix e mai rece, si mai are si rezistenta. Amu' clar n-o sa ma pun sa scot rezistenta aia de acolo, cum am mai vazut sfaturi p-acia. Plus ca nu mi-i clar daca nu merge de fapt foarte linistita cu rezistenta aia acolo. Pentru amuzament suplimentar, pe site-ul european, pentru b4h, b5hs sau bp5hs nici n-are habar ca s-ar putea monta si pe dacie. http://www.ngk.de/en/produktfinder/produktfinder/////BP5HS// De b4h zice direct ca-i de motocicleta http://www.ngk.de/en/produktfinder/produktfinder/////B4H// Cine basca mea are de fapt dreptate??? In fine, intrebarile mele, ca la ora asta nu mai am chef sa ma pun sa caut mai departe. 1. Cam care-i tragedia folosirii unei bujii putin mai reci? Practic, din ce mi-am dat seama, echivalentul Sinterom 14NP21 in loc de 14NP18. (*) 2. Cu ce afecteaza rezistenta din bujie aprinderea pentru sistemul de aprindere de la carburatie? Ca eu stiu doar ca e un sistem de protectie pentru aprinderile de la masinile pe injectie. Aveti careva bujii cu rezistenta pe carburatie? L.E. (*) Daca citeam si in link-ul din citat, aflam... QUOTE Bujiile au un regim termic de functionare (temperatura de autocuratare), astfel incat daca bujiile nu sunt corespunzatoare, respectiv daca functioneaza la o temperatura mai mica decat cea indicata depunerile de calamina apar prematur Amu' trebuie doar sa mai aflu daca asta e valabil si la cele de iridiu au ba... This post has been edited by bucatzel: 10 Jun 2013, 00:00 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
maho |
10 Jun 2013, 08:18
Post
#1026
|
Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.088 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic |
Am folosit eu un timp relativ scurt niste Eyquem A12 RC42S (nu stiam ca-s pt. injectie); nu am observat nici o diferenta, motorul s-a comportat la fel de bine; uite aici cateva explicatii in plus:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2887200 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bucatzel |
10 Jun 2013, 23:52
Post
#1027
|
Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.226 Joined: 19 May 08 From: Timisoara |
Multzam' de raspuns. Mai ramane doar sa aflu de partea cu indicele termic, care cu ce echivaleaza de fapt.
Aici se explica modul de formare a codului ngk http://www.ngk.de/fileadmin/templates/Doku...zen_code_en.pdf Si dupa poza, 4,5,si 6 sunt toate calde. Am gasit si-o poza cu conversiile, si-am cazut din lac in put. Heat_Range_Chart.jpg ( Size: 38.37k ) Number of downloads: 464 Macar undeva explica cum ca cele cu centrul de cupru au un indice termic ceva mai larg sparkplug_tech_006.jpg ( Size: 41.97k ) Number of downloads: 494 Si aici mai e un teanc de informatii utile, pentru cine are chef de citit. This post has been edited by bucatzel: 10 Jun 2013, 23:55 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Scotchguitar |
27 Aug 2013, 13:30
Post
#1028
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 23 April 13 |
Pentru mine pana acuma Sinteromul a fost cel mai fain. Cum a spus colegu: Sinterom rulezzz
This post has been edited by Scotchguitar: 27 Aug 2013, 13:31 |
--------------------
dacia
1300
1972
- HR-03-NVV
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2024 - 21:16 |