DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

35 Pages « < 33 34 35 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> bujie Dacia 1300

ghitza
post 11 Jan 2012, 21:30
Post #1001


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Rectific dupa cum zice si TZEPESCh burghiu de 1 nu de 2 cum am scris


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
N E S
post 11 Jan 2012, 21:35
Post #1002


Big Daddy


Group: Members
Posts: 672
Joined: 11 April 09
From: Constanta




Intreb si eu din pura curiozitate, tzepesh a doua gaura care ai dat-o in partea curbata ajuta la ceva? Ca si eu vreau sa incerc sa dau gauri la bujii dar doar in capul lor. Are ceva?

This post has been edited by N E S: 11 Jan 2012, 21:36


--------------------
Dacia 1310L 1999
I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 11 Jan 2012, 22:01
Post #1003


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




o singura chestie ar mai fi,dupa ce e data gaura,cred ca ar merge dat un sanfren pe exterior cu un burgiu mai mare,de 3-4 eventual,parca asa erau si-alea ale rusului...


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 12 Jan 2012, 09:18
Post #1004


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Daca e util, nu pot sa zic decat "felicitari" ! Asta-i ceasornicarie curata, burghiu mai mare de 1 oricum n-ar avea loc pe electrod. Eu, unul, nu m-as apuca de-asa ceva.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 12 Jan 2012, 10:33
Post #1005


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




teoretic ajuta gaurirea, , oricum si bujiile sunt f bune, cele mai bune pe care le-am avut pe masina. ideea e sa fie amestecul cat mai expus la scanteie, nu sa se aprina pe "dupa colt". Nu bat in masa ca fara gaura nu merge, dar orice imbunatatire ajuta la batrana dacie.

eu unul am simtit o inbunatatire substantiala dupa ce am upgradat sistemul de apindere cu bobina de tico+ rezistente, capac delcou beru, platini beru, condensator beru, bujii beru Z10 gaurite si fise tesla, inclusiv prelucrarea platoului platinilor astfel incat platinile sa alunece pe toata suprafata contactelor loc. si sa nu uit arcul mai moale de la capsula vacumatica, schimbat cu unul de capac de pompa de benzina. n-am apucat din pacate sa-mi cumpar aprindere Gotrnic cu senzor At011

This post has been edited by tzepesch: 12 Jan 2012, 10:36


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi1980
post 12 Jan 2012, 18:17
Post #1006


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 26 August 07




QUOTE(tzepesch @ 12 Jan 2012, 10:33)
teoretic ajuta gaurirea, , oricum si bujiile sunt f bune, cele mai bune pe care le-am avut pe masina. ideea e sa fie amestecul cat mai expus la scanteie, nu sa se aprina pe "dupa colt". n-am apucat din pacate sa-mi cumpar aprindere Gotrnic cu senzor At011
*


zise userul vechi de renume Vlad Tepes! biggrin.gif
mestere parca ai avut aprindere electronica 'malvina' pe masina, ce-ai mai facut cu ea? smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 - B54erf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 12 Jan 2012, 19:31
Post #1007


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




eu apindere am de la Gotronic de mult si la asta chiar ca aproape pot bate cu punmnul in masa ca e diferenta intre curatat toata ziua la platine impuscate si asta cu care ma uit la platine doar ca sa vad daca mai exista pe-acolo si nu s-au pierdut pe undeva.Doar sa fie AT-011 nu AT-01 ca si-aia pusca platinele,mai ales la frig si umezeala. Am si eu in plan senzorul,insa pentru bugetul meu limitat deocamdata nu se intrevede vre-unul in viitorul apropiat. In rest,fise Tesla,capac romanesc,lulea si delco Ducellier tongue.gif,arcul de la vacuum schimbat si saxofonul spart (cea mai buna "imbunatatire"care va dispare curand rolleyes.gif )


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dgdgaby
post 12 Jan 2012, 23:15
Post #1008


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 27 February 08
From: Bucuresti




cumva fisele tesla au rezistenta

vreau sa cumpar si nu stiu de unde din bucuresti dak stie cineva?


--------------------
Dacia 1310 TX 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 14 Jan 2012, 09:23
Post #1009


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Cristi1980 @ 12 Jan 2012, 18:17)
zise userul vechi de renume Vlad Tepes!  biggrin.gif 
mestere parca ai avut aprindere electronica 'malvina' pe masina,  ce-ai mai facut cu ea?  smile.gif
*



e tot acolo, fizic, ca nu mai functioneaza. nu cred ca am calclulat bine rezistentele pe ea ca imi tot distrugea tranzistorul. am schimbat vreo 2, mult mai bune ca alea originale. functiona excelent masina cu ea, pana se strica tranzistorul

14 Jan 2012, 09:29:
targ vitan
magazine de piese din pantelimon, pe drepata, dupa intersectia cu unde e spitalul pantelimon

This post has been edited by tzepesch: 14 Jan 2012, 09:29


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 19 Jan 2012, 12:31
Post #1010


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Am primit un set de bujii maca CHAMPION RN9YC cu filet lung ,m-am uitat in tabelu de bujii da nu prea il inteleg ,merg pe injectie montate adica nu sunt prea reci sau calde ma intereseaza ,;a treaba cu filetu lung se rezolva,vreau sa le fac sa le am de rezerva daca sunt compatibile


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
N E S
post 30 Jan 2012, 18:48
Post #1011


Big Daddy


Group: Members
Posts: 672
Joined: 11 April 09
From: Constanta




Deci am gasit prin sertarele mele cu piese si scule niste bujii brisk n15yc si am zis sa le dau si eu o gaura in electrod. Zis si facut, 3 bujii mi-au reusit. In schimb a patra, de fapt este prima de care m-am apucat, a mers dat gaura pana spre final cand mi-a ciuntit un colt al electrodului.
Intrebarea mea este are ceva daca s-a intamplat treaba asta? Mai functioneaza cum trebuie bujia? Sau trebuie sa o arunc si sa iau alta?
Atasez si o poza (scuzati-mi va rog talentul la desen) sa va faceti idee despre ce vorbesc.
Multumesc frumos

Attached thumbnail(s)
electrod.jpg ( Size: 39.77k ) Number of downloads: 796


--------------------
Dacia 1310L 1999
I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 30 Jan 2012, 19:00
Post #1012


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Eu zic ca nu are nimic ,ar trrebui sa mearga fara probleme ,incerca si vezi pe urma


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
N E S
post 30 Jan 2012, 19:03
Post #1013


Big Daddy


Group: Members
Posts: 672
Joined: 11 April 09
From: Constanta




Si eu ma gandesc la fel ca ar trebui sa mearga fara probleme, ca totusi jumatate din miez este acoperit, deci scanteie ar trebui sa dea....
O sa probez sa vad cum se comporta...


--------------------
Dacia 1310L 1999
I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 31 Jan 2012, 11:08
Post #1014


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Scanteie va da, dar cred ca va putin fi stramba, iar in gaura aia sa se incarce mai repede cu calamina sau zgura.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinworm
post 5 May 2012, 12:19
Post #1015


Membru autentic


Group: Members
Posts: 844
Joined: 27 December 09
From: Bucuresti/Buzau




se mai gasesc EYQUEM A12 C42S ??


--------------------
Dacia/Skoda 1300/Octavia 1977/2004 - BZ77UAP
DACIOARA 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 5 May 2012, 15:40
Post #1016


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Se gasesc, (7-8 lei/buc., ambalate individual), dar sa nu le zici ca pt. dacie, ca se uita stramb la tine si-ti "recomanda" Sinterom.
Bafta !


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinworm
post 6 May 2012, 07:39
Post #1017


Membru autentic


Group: Members
Posts: 844
Joined: 27 December 09
From: Bucuresti/Buzau




stiu ca mi s a intamplat! Cand m a intrebat pt ce masina....."aaaa pai pt dacie merge de ce sa nu mearga."..."luati sinterom"....la fel si cu fisele...."pai cele mai bune sunt de urziceni"!! Si erau pe naiba, nici siteroamele si nici fisele de urziceni nu sunt pe placul batranioarei mele dacii. Asa ca am luat Tesla siliconice si acu am bujii Bosch W8AC pe care le am gasit pe okazii si sunt facute Made in Germanica. Dar, din nefericire, se pare ca am probleme cu ele si m am reorientat catre Eyquem


--------------------
Dacia/Skoda 1300/Octavia 1977/2004 - BZ77UAP
DACIOARA 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 6 May 2012, 19:06
Post #1018


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




bujiile astea de se gasesc si prin magazine si cica-s bosch sunt facute pe vapor cred ca,desi scrie Made in germany pe ele,merg pana se incalzeste motorul de cateva ori cu ele si dupa aia incep sa faca figuri. Eu am avut pus e la motocicleta niste facaturi de-astea si exact asa faceau.


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
christyanx
post 6 May 2012, 20:55
Post #1019


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 17 June 10




Eu am bujii bosch WR7BC si am cu ele 25k km si nu au nimic.


--------------------
DACIA 1310L BERLINA 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 7 May 2012, 12:01
Post #1020


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Or mai fi si "facaturi"...daca sunt prea ieftine ca sa fie adevarat, ar trebui evitate. Am mers mult timp cu Sinterom, fara probleme, ultimul set a cam facut figuri, (o fi fost vreun lot cu probleme, se poate intampla si la case mai mari...) si am trecut pe Eyquem, sunt multumit, ma gandesc ca daca-s ambalate individual, sigla Renault pe cutiuta, nu sta nimeni sa le falsifice, n-ar fi rentabil. Evitati bujiile dubios de ieftine...


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinworm
post 17 May 2012, 07:07
Post #1021


Membru autentic


Group: Members
Posts: 844
Joined: 27 December 09
From: Bucuresti/Buzau




am gasit bujii C42S ambalate fiecare separat cu sigla renault! 11 RON bucata. Pana acu merg f bine!!


--------------------
Dacia/Skoda 1300/Octavia 1977/2004 - BZ77UAP
DACIOARA 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 10 Aug 2012, 00:40
Post #1022


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.057
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Eu am pe daciuta Bosch WR8BC+ si merg brici si la rece si la cald smile.gif . Si pe o Dacia Nova GTI (injectie) tot modelul ala am folosit toata viata masinii (60 mii km) si niciodata n-au fost probleme.

Fise as vrea sa iau dar inca nu sunt hotarat modelul sad.gif


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibi25
post 12 Aug 2012, 09:56
Post #1023


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 16 December 08
From: Botosani




recomand bujii ngk bp6hs merg impecabil le am aproape de 25000 km si merg ca in prima zi


--------------------
Dacia Berlina 1999 - BT 27 AIC
A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chitu
post 12 Aug 2012, 10:40
Post #1024


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 3 July 12




Domnilor : Sinterom ruleezz sofer2.gif


--------------------
Dacia Berlina 1976
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 9 Jun 2013, 23:47
Post #1025


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.226
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(tdgabi @ 15 Mar 2009, 11:56)
  scurt si concis...pt DACIA 1300 (bujii recomandate...din carti icon_mrgreen.gif ):

- Sinterom 14N18
- Bosch W8A sau W8AC                     (C vine de la electrod central Cu)
- Enker F70 sau F70C
- Champion L88A,L89 sau L88AC,L89C
- NipponDenso W16FS
- Eyquem 50B sau din echivalenta bujii eyquem 700  huh.gif
- AC 44F,422Z sau C44F,C422Z
- NGK B5HS
- PAL 14-5
- Brisk N17 sau N17C(in catalogul Brisk se recomanda N15YC - 0.6 mm) blink.gif
- Beru 14-7A sau 14-7AU
- KLG F70 sau F70C

Cartea spune ca cele cu electrod de Cu (initiala C adaugata codului)sunt mai bune:
"Prin utilizarea unor electrozi centrali cu miez de cupru si manta din nichel-crom se obtin o serie de avantaje. O astfel de bujie acopera un domeniu mai larg de valori termice (cel putin doua valori termice ale bujiilor normale).

Aceste bujii numite si „super – termo – elastice ” asigura porniri mai rapide (la pornire într-un timp scurt atinge temperatura de regim), iar la functionarea motorului în sarcina sau suprasarcina nu se supraîncalzeste (miezul din cupru asigura un bun transfer al caldurii)."

Vedeti ca Eyquem a fost achizitionata de grupul Beru din 2003...asa ca sa nu va mirati daca nu mai gasiti bujii cu denumirea Eyquem tongue.gif

http://www.atao.ro/2008/02/05/motorul-stri...ri-de-calamina/
*



Citez aici si unul din comentariile care contine cam tot setul de echivalente.

Astazi, m-am gandit sa ma dau cu capul de peretidupa ce mi s-o pus pata sa vad daca gasesc bujii iridium pentru motorul de 1.3 carburatie.

teoretic, am gasit... BPR6HIX, conform site-ului european http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/pro...12/BP6HS/14055/ (ala global n-o auzit nici de dacia, si singurul motor de renault 12 de care o stie e cel de 1.6)

Doar ca din ce-am mai citit in rest, bujia ngk pentru 1300 carburatie e B5HS (si pe alte site-uri B4H), nu BP6HS

Aici sunt si datele lor
b4h
b5hs
bp5hs
bp6hs
bpr6hix

Ca si dimensiuni, sunt toate la fel. b5hs si bp5hs sunt un pic mai calde, b4h si mai calde , iar bpr6hix e mai rece, si mai are si rezistenta.
Amu' clar n-o sa ma pun sa scot rezistenta aia de acolo, cum am mai vazut sfaturi p-acia. Plus ca nu mi-i clar daca nu merge de fapt foarte linistita cu rezistenta aia acolo.

Pentru amuzament suplimentar, pe site-ul european, pentru b4h, b5hs sau bp5hs nici n-are habar ca s-ar putea monta si pe dacie.
http://www.ngk.de/en/produktfinder/produktfinder/////BP5HS//

De b4h zice direct ca-i de motocicleta biggrin.gif http://www.ngk.de/en/produktfinder/produktfinder/////B4H//

Cine basca mea are de fapt dreptate???

In fine, intrebarile mele, ca la ora asta nu mai am chef sa ma pun sa caut mai departe.

1. Cam care-i tragedia folosirii unei bujii putin mai reci?
Practic, din ce mi-am dat seama, echivalentul Sinterom 14NP21 in loc de 14NP18. (*)
2. Cu ce afecteaza rezistenta din bujie aprinderea pentru sistemul de aprindere de la carburatie? Ca eu stiu doar ca e un sistem de protectie pentru aprinderile de la masinile pe injectie. Aveti careva bujii cu rezistenta pe carburatie?

L.E. (*) Daca citeam si in link-ul din citat, aflam...
QUOTE
Bujiile au un regim termic de functionare (temperatura de autocuratare), astfel incat daca bujiile nu sunt corespunzatoare, respectiv daca functioneaza la o temperatura mai mica decat cea indicata depunerile de calamina apar prematur

Amu' trebuie doar sa mai aflu daca asta e valabil si la cele de iridiu au ba...

This post has been edited by bucatzel: 10 Jun 2013, 00:00


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 10 Jun 2013, 08:18
Post #1026


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Am folosit eu un timp relativ scurt niste Eyquem A12 RC42S (nu stiam ca-s pt. injectie); nu am observat nici o diferenta, motorul s-a comportat la fel de bine; uite aici cateva explicatii in plus:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2887200


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 10 Jun 2013, 23:52
Post #1027


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.226
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Multzam' de raspuns. Mai ramane doar sa aflu de partea cu indicele termic, care cu ce echivaleaza de fapt.

Aici se explica modul de formare a codului ngk
http://www.ngk.de/fileadmin/templates/Doku...zen_code_en.pdf

Si dupa poza, 4,5,si 6 sunt toate calde.

Am gasit si-o poza cu conversiile, si-am cazut din lac in put.
Heat_Range_Chart.jpg ( Size: 38.37k ) Number of downloads: 464

Macar undeva explica cum ca cele cu centrul de cupru au un indice termic ceva mai larg

sparkplug_tech_006.jpg ( Size: 41.97k ) Number of downloads: 494


Si aici mai e un teanc de informatii utile, pentru cine are chef de citit.

This post has been edited by bucatzel: 10 Jun 2013, 23:55


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Scotchguitar
post 27 Aug 2013, 13:30
Post #1028


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 23 April 13




Pentru mine pana acuma Sinteromul a fost cel mai fain. Cum a spus colegu: Sinterom rulezzz biggrin.gif

This post has been edited by Scotchguitar: 27 Aug 2013, 13:31


--------------------
dacia 1300 1972 - HR-03-NVV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
35 Pages « < 33 34 35 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2024 - 21:16
Forum Renault