probleme aeroterma, zgmot puternic
probleme aeroterma, zgmot puternic
cristyans24 |
20 Oct 2006, 21:51
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 3 May 06 |
|
||
--------------------
dacia
berlina
- is00aaa
|
|||
sik |
20 Oct 2006, 22:34
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 15 March 06 |
ce fel de bord ai? sa stim si noi la ce tip de aeroterma sa ne gandim banuiesc ca zgomotul il face ventilatorul aerotermei am dreptate sau e din alta parte problema?
|
--------------------
Dacia
1310
1991/2001
- B-52-NRG
|
|
pastrama |
20 Oct 2006, 23:00
Post
#3
|
scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct |
Or fi intrat frunze la ventilator.
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
workarea |
21 Oct 2006, 00:50
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei |
Zgomotul as zice ca e obisnuit. Aerotermele astea au doua sonerii: de vara si de iarna/timp ploios. Ea a trecut acum pe modulul 2. De ce? Aeroterma se alcatuieste asa: intr-o carcasa de plastic fara capac se afla un motoras care invirte o elice. Elicea aia nu are nici un rulment, e infipta intr-un ax care trebuie uns toamna (ca sa nu scirtiie), cu rezultate slabe. Adica e posibil ca prin februarie s-o apuce din nou.
Iti recomand topicul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=55580 pentru o informare sumara. Mai sint si alte topicuri, cu explicatii mai amanuntite. Rolul aerotermei-caloriferului, pe scurt (dar sa stii ca nu sint meserias): caloriferul e o incinta de aluminiu/cupru prin care circula apa incalzita de motor. Pe incinta aia sint aplicate sute de lamele perpendiculare care maresc suprafata de contact cu aerul. Cind aeroterma (ventilatorul) incepe sa se invirta, aerul de afara este aspirat prin grila aia dintre parbriz si capota. Trece pe linga calorifer, unde se incalzeste, si intra in habitaclu, unde te incalzeste pe tine. Dar pe tine nu are de ce sa te intereseze de calorifer: trebuie doar sa ungi lagarul aerotermei, pe care o scoti pe sub bord. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
wolffy |
24 Oct 2006, 10:59
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 15 May 06 From: Iasi |
Si la mine facea un zgomot puternic. Am dat jos aeroterma.. am scos motorul si l-am uns putin si nu mai face zgomot. Dar am acceeasi problema ca si atunci cand facea zgomot. Si anume cand pornesc aeroterma acul de la baterie sta in stanga pe rosu adica nu incarca. Am pus si voltmetru pe baterie si am 12V si ceva. Stiu ca intr-un timp se blocase motorul de la aeroterma si un papuc de la firul de curent se topise. Am tras alt fir de curent. Unul care duce la (+) prin contact. Si am schimbat si butonul. Tot acceeasi treaba. E normal sa consume asa mult? Nici cand accelerez acul nu trece de pe rosu. Si la relanti cu faza lunga dar fara aeroterma acul nu ajunge pe rosu. Consuma chiar asa de mult aeroterma sau ce as putea sa mai fac la motorul de la aeroterma? De invartit se invarte bine... repede .. se simte cum baga aer... doar ca daca mai stau si cu becurile aprinse risc sa descarc bateria de tot.
Vreau sa mai adaug ca dacia mea e din '89. Nu stiu exact cum se cheama bordul. Aeroterma e in dreapta jos. Cand am dato jos si am invartit paletele cu mana se invarteau foarte usor... This post has been edited by wolffy: 24 Oct 2006, 11:01 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
- IS-01-MLP
|
|
wolffy |
27 Oct 2006, 11:58
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 15 May 06 From: Iasi |
Am facut niste masuratori cu multimetrul si am observat ca defapt mie in bord imi arata eronat cum imi incara , si anume. Cu motorul la relanti acul in bord sta la mijloc , unde si trebuie , si am o tensiune de 14.25V masurat cu multimetrul. Cand pun faza scurta, acul se duce putin spre stanga, dar tensiunea e tot de 14.25V .. imediat cum pun faza scurta scade putin la 14.20 si apoi creste la 14.25V ( si se aude cum s-a subturat putin motorul si face galagie mai mare alternatorul) . Daca dau drumul si la aeroterma tensiunea ramane tot pe la 14.25V dar indicatorul din bord e aproape in stanga la (-) pe rosu. Atunci cand pun si faza lunga la relanti am 13.2-13.4V si indicatorul se duce si mai tare pe rosu .. dar totusi imi incarca bateria nu? Mi-am cumparat o baterie noua , tot rombat si am fost pentru garantie si mi-au verificat si cei de acolo cum imi inncarca, cu becuri aprinse .. fara .. si a fost ok. Totusi nu inteleg de ce in bord nu arata cum trebuie...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
- IS-01-MLP
|
|
dyogenes |
27 Oct 2006, 13:40
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 |
Nu-ti fa griji, diferenta provine din caderile de pe fire, acumulatorul se incarca normal. Eu am preferat sa trag un fir direct de la borna + special pentru masurarea incarcarii.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st June 2024 - 19:33 |