DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tzacanit ca de diesel la o benzina

LiviuGeo
post 24 Nov 2006, 10:59
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 10 November 05




Am un Renault 9 si de curand i-am schimbat motorul cu unul luat de la un tip ce avea vreo 15 de felul asta. Luat cu volanta, carburator, galerii...Am desfacut motorul, l-am curatat (exceptia facand distributia, nu am umblat la ea). L-am pus pe masina si am doua probleme: motorul are un zgomot de diesel rece de acum 20 de ani. Imi da impresia ca mai scade din intensitate din cand in cand. Mecanicul care mi-a montat masina nu are idee ce poate fi. Mentionez ca atunci cand am desfacut motorul, uzura pe bloc in interior era insesizabila, dar in interirol unei camere de ardere am gasit o saiba glover ce a lasat niste urme in capul pistonului. Adanci de maxim jumatate de mm.


A doua problema, este ca relantiul este extrem de neregulat. Motorul nu se opreste niciodata, merge bine, dar il apuca si cateodata sa traga niste vibratii in masina de pica tabla de pe ea. Am incercat sa-i reglez relantiul, dar habar nu am de unde, are un singur surub in partea cealalta a clapetei, unul gros cu arc ce presupun ca este pentru reglarea deibtului de aer.

Am sa revin mai tarziu cu o inregistrare a motorului si o poza a carburatorului.
Aveti idee de la ce poate fi?

PS. Am pus si aici topicul pentru ca ma gandesc ca acest motor nu este foarte diferit de cel de pe dacie si poate are cineva vreo idee. Mersi anticipat smile.gif

This post has been edited by LiviuGeo: 24 Nov 2006, 11:00


--------------------
Dacia Logan - b 02345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 24 Nov 2006, 12:22
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




1. Avansul e corectreglat, cu stroboscop (sau macar cu bec) ? Ca daca e prea mare, apar niste "rateuri" aleatoare care zdruncina zdravan motorul (se aprinde amstecul cand pistonul e inca in urcare). de altfel foarte nefast pentru durata de viata a motorului respectiv.
2. Nu e bataie de cuzinet (ziceai ca motorul era OK) sau de tacheti? Ca alea mai seamana cu "torsul" unei mASINI diesel...?


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 24 Nov 2006, 12:46
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Zgomot de tractoras poate da si o toba de foc sparta. Am avut situatia in care de lene nu am urcat pe rampa, motorul pacanea ca un diesel. De uitat ma uitam sub ea si atit, totul parea in ordine, tobele erau la locul lor, urme de fum nu. Finalul a fost ca intr-o curba s-a desprins teava din toba si atunci sa te tii tractor in brazda.

Dar, tacanit de diesel de regula il provoaca joc mare de culbutori sau un avans marit de multe ori coroborat cu un joc mare la culbutori sau chiar cu o bataie de bolt in piston sau chiar de piston. Mai ales ca spune de trepidatii la relanti.
Acuma din ce spune initiatorul ma prind ca nici notiuni prea avansate nu are, deci e posibil sa fie si numai culbutorii.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 24 Nov 2006, 20:02
Post #4


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Din pacate nu am verificat daca intre timp nu s-a logat altcineva cu alt user si am postat direct. Eu sunt cel care a deschis topicul. Revin cu informatii noi: in ceea ce priveste mersul neregulat al motorului, m-am grabit sa trag concluziile. Dupa ce temperatura apei ajunge la 80 de grade, motorul nu mai are nici o problema. Dar pana atunci are in continuare un mers neregulat, evident, fara soc tras. Daca trag putin de soc isi revine. Atasez totusi niste poze cu carburatorul, poate imi spune si mie cineva cum pot sa reglez turatia de relanti.

In ceea ce priveste zgomotul, dupa mai multe ascultari, am urmatoarea impresie: cel mai pregnant de aude la relanti. Atunci cand maresc turatia, creste freceventa, dar parca nu in acelasi procent. Si deja la o turatie de peste 2500-3000, zgomotul nu mai este asa de tare, dar sesizabil totusi. Atasez un fisier cu zgomotul produs de motor. Este ultimul atasament, dati click dreapta si alegeti save as. Apoi schimbati din jpp in mp3



Intrebarea este daca se poate folosi masina in acest fel, am de facut maine vreo 300 de km si nu vreau sa raman pe undeva cu motorul bubuit.

This post has been edited by ssilviu: 24 Nov 2006, 20:31

Attached thumbnail(s)
Carb1.jpg ( Size: 228.97k ) Number of downloads: 627
carb2.jpg ( Size: 102.16k ) Number of downloads: 605
carb3.jpg ( Size: 183.23k ) Number of downloads: 539
carb4.jpg ( Size: 223.01k ) Number of downloads: 618
_nreg004.jpg ( Size: 679.31k ) Number of downloads: 596


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 26 Nov 2006, 11:15
Post #5


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Dupa un drum de 300 de km cu masina, zgomotul nu mai este la fel de persistent, a mai scazut putin in intensitate, fiind mai greu de auzit acum la sarcina sau in turatie. Dar la renalti inca se aude foarte bine.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 5 Dec 2006, 13:07
Post #6


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Masina are deja peste 1000 de km acum, zgomotul nu se mai aude asa rau insa este destul de pregnant la relanti si in sarcina la o turatia mica. In frana de motor nu este sesizabil decat tot la fel la turatii mici. Inca nu i-am dat de cap


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dani_devito
post 5 Dec 2006, 16:56
Post #7


Membru extradat


Group: Members
Posts: 249
Joined: 24 October 06
From: Dublin




Si eu am avut un tacanit la relanti, chiar cand am cumparat masina, inca am fost si la service cu ea sa regleze tacheti,dar fix pix, ca era de al o aparatoare e sub injectie si deasupra la electromotor , era fisurata putin, si la relanti incepea sa vibreze si facea ca dracu........


--------------------
Dacia / Fiat Berlina Li / Punto SX 2003 / 2000 - SB 87 SDI
.... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 5 Dec 2006, 17:23
Post #8


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Daca nu gasesti alta posibilitate, poti creste turatia de relanti printr-o metoda mai putin ortodoxa: intinde cablul de acceleratie! Din pozele tale nu-mi dau seama cum se regleaza relantiul.


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Dec 2006, 15:22
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ar trebui sa aiba inca un surub mai subtire-cel similar amestecului la Carfil. Daca nu are, cel gros e de amestec iar reglajul ar trebui sa se faca din clpaeta. Daca il gasesti totusi pe cel subtire (prin zona talpii) reglajul se face cam asa: cu cel subtire defiletat 2,5 -3 ture se porneste motorul si se aduce din cel gros la 800 rpm(sau cit e relantiul recomandat la R9), dupa care se roteste stinga sau dreapta cel subtire cam 1/2 max 1 tura pina obtii turatia maxima. Dupa asta mai infiletezi acel surub cam 1/8 ture, atit cit turatia sa scada cu 30 rpm. Ultima operatie, reglezi din surubul gros relantiul la 800 sau cit e recomandat la R9.
Carburatorul tau e un Solex banuiesc.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 9 Dec 2006, 19:57
Post #10


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




De reglajul ccarburatorului mi-am dat seama. Treaba e rezolvata. Dar tacanitul a ramas. Se poate sa aiba bataie fusta pistonului?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 9 Dec 2006, 21:52
Post #11


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Cauta si un topic de-al meu "face de zici ca`i diesel la relanti" poate te ajuta


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 13 Dec 2006, 19:42
Post #12


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Am rezolvat problema. Am inlocuit doar pistoanele si camasile, am corectat putin chiulasa ca era ovalizata si a disparut acel zgomot. Am pastrat insa arborele si cuzinetii. Acum stau si ma intreb, nu se poate ca pana la urma problema sa fi fost de la o montare proasta a motorului? Si acum cand a fost desfacut si facut la loc, sa se fi montat corect?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Dec 2006, 15:17
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




N-am boxe aici, deci n-am ascultat inregistrarea ta; era cam ca "de oala de lut lovita"? Aia e de piston.
Dispare prin intreruperea bujiei la cilindrul in cauza.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 14 Dec 2006, 18:42
Post #14


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Acum nu mai am cum sa verific, ma bucur ca am scapat de zgomot...


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th May 2024 - 09:13
Forum Renault