DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Electrica Auto, Probleme

ALARM D
post 10 Nov 2006, 17:16
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 3 September 06




Deschid acest topic pentru toti cei care au probleme cu electrica auto la masina, eu sunt electrician auto, reconditionez instalatii electrice auto, alternatoare, elertromotoare, montez alarme auto.


--------------------
Daewoo Tico 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyans24
post 10 Nov 2006, 19:50
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 3 May 06




esti din iasi??? daca da lasa-mi un pm


--------------------
dacia berlina - is00aaa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 10 Nov 2006, 21:32
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Am o D1300 cu instalatie electrica D1310 si vreau sa leg luneta cu dezaburire la instalatie . Am descoperit un fir maro imbracat in izolatie protectoare cu papuc de luneta sub bord dar nu cred ca , corespunde cu cel care ajunge in spate (tot maro , imbracat si papuc pt luneta ) . Dupa cautari se pare ca firul de la luneta corespunde cu unul maro bagat intr-un sistem de mufe mama- tata . Daca este asa , de unde vine si unde duc ? Imi este foarte neclar acest lucru .Evident pot sa trag un fir special pana-n spate , dar daca este deja vreau sa stiu care e . Ma poti ajuta ?

Multumesc.


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eellaa
post 10 Nov 2006, 22:06
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 28 September 06




Te rog mult de tot vezi daca poti sa raspunzi la aceasta problema

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=58339


--------------------
dacia 1310 1992 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 11 Nov 2006, 01:01
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




instalatia este in felul urmator:
minusul este de la luneta este intre geam si partea dreapta (cum stai in masina cu fata la luneta)si se leaga la masa prin zona balamalelor
plusul vine de la contact cheie panou sigurante (trece printr-o siguranta de 10-15 A) intrare buton (intrerupator) iesirea se duce la un bec de semnalizaredin bord daca are, in acelasi timp se duce intr-o culpa de pe sub volan in care vine instalatia de spate(firele care se duc in spate la stopuri, sonda benzina ,etc) firul ajunge in portbagaj tot in zona balamalelor si urca printr-o gaura sus la rezistenta
din cite imi aduc aminte cred ca este maro dar este mai gros decit celelalte


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 11 Nov 2006, 08:37
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Asta am observat si eu ca, corespunde cu manuchiul defire care vine din spate (semnalizare , pozitii ,etc) si e mai gros .Da este maro si mai gros . Dar din mufa aia mare mama -tata unde intra toate , nu inteleg unde merge .
O luam invers .Vine firul maro din spate (+) si intra in mufa mama- tata ca si celelalte care vin din spate . Trece prin mufa si unde se duce ? Initial este alimentat din instalatie ? Daca nu stiu unde se duce , e foarte periculos sa pun 12 V pe el. Intr-un capat se duce in spate .In celalalt capat ,unde ?Astept si alte sugestii.Eventual o mica schema . Am realizat totul , in afara de alimentarea acelui fir cu 12 V de la releu (pe care l-am pus ) .Am facut in asa fel ca armarea releului sa se faca din contact si am tras fir direct de 12V pana la releu . Problema e mai departe .

Multumesc.


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eellaa
post 11 Nov 2006, 10:42
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 28 September 06




Eu tocmai am desfacut instalatia mea electrica de pe masina si deci pot sa iti raspund cat de cat.Daca mai ai in ordine puse sigurantele de sus in jos a 2-a trebuie sa fie siguranta pentru luneta care este pusa singura.Traseul trebuie sa fie in felul urmator:
Pleaca + de la contact(doar cand pui contactul) trece prin siguranta numaru 2 dupa care pleaca la comutatorul situat pe bord care porneste sau opreste dezaburirea.Tot de la acest comutator mai pleaca un fir la martorul din bord ca sa se aprinda cand e pusa in functiune dezaburirea si unul care duce la luneta.Tu ai dreptate firul care pleaca la luneta trebuie sa fie unul maro si mai gros putin.
Si sa nu uit daca nu ma insel cel maro care face parte din instalatia electrica de pe spate (ca este impartita) se leaga pe sub bord printr-o mufa.Vezi si tu ce fir corespunde la iesirea din mufa si astfel iti dai seama care este firul care trebuie pus la comutator( cel pe care trebuie sa iti apara 12V cand apesi butonul de dezaburire)

Sper ca te-am ajutat putin...

Attached thumbnail(s)
Circuit_luneta.JPG ( Size: 39.02k ) Number of downloads: 374


--------------------
dacia 1310 1992 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 11 Nov 2006, 11:32
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




propun pentru cei care doresc montarea unui releu la dezaburire modificarea schemei de mai sus in felul urmator

cu rosu releul (bobina si contactele)

cu verde butonul dezaburire

Attached thumbnail(s)
Circuit_luneta.JPG ( Size: 39.79k ) Number of downloads: 283


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 11 Nov 2006, 12:01
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Problema mea este ca am D1300 si instalatie de D1310. Nu stiu daca e trecut prin siguranta . Undeva firul de la luneta din bord este lasat in aer .Nu am martor in bord pentru luneta . Am doar un comutator pe contact care armeaza releul . Partea proasta e ca , ambele parti ale mufei mama-tata vin dintr-un manuchi de fire . Cum as putea sa merg pe fir sa vad unde duce ? Multumesc pentru schema . Sper sa-mi fie de ajutor .Sa mai vad la fata locului , poate ma lamuresc .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyans24
post 11 Nov 2006, 20:20
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 3 May 06




vreau sa imi cumpar o bricheta auto,si nu stiu de care sa imi iau,am vazut la dif preturi in magazine, is cu leduri sau fel de fel de lumini????

si vreau sa stiu cum sa o montez
masa pot sa o iau de oriunde????
iar + e cumva prin firele de sub bord,am inteles de la vechiul proprietar ca ar fi avut inainte.

mersi pt ajutor!!

This post has been edited by diaconuliviu: 13 Nov 2006, 08:48


--------------------
dacia berlina - is00aaa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 14 Nov 2006, 06:36
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




de regula totul se trece prin panoul de sigurante, dar eu am vrut sa am bricheta legata direct, pentru a avea tot timpul curent la ea, si am legat-o de la placa aia de sub parbriz (stanga-sus, in bord) iar masa chiar de langa locul unde am momtat-o (masa de caroserie) folosind fire groase.


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 14 Nov 2006, 07:14
Post #12


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




Salutare, de cateva zile am si eu o problema la instalatia electrica (cred);probabil imi da un scurt pe undeva dar poate stiti voi si altceva.

Problema e ca imi "clipocesc" farurile (si luminile de la bord si celelelte echipamente electrice de pe masina)=> pierderi de tensiune. E posibil sa fie si de la altceva decat un simplu scurt, contact imperfect?
Ah, si inca ceva: tot in ultima vreme masina curenteaza destul de rau; de fiecare data cand ma dau jos din masina face un mic arc electric si ma "pisca".

Multumesc pentru raspunsuri.


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 14 Nov 2006, 08:13
Post #13


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Cam aceeas problema o am si eu adica ca imi clipesc martori in bord si farurile de al ce sa fie .... dar masina nu curenteaza deloc .... ca in cazul lui "ageana"


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 14 Nov 2006, 08:48
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




"Micul arc electric" ce apare la coborarea din masina nu are legatura cu problemele instalatiei electrice a masinii (12 Vcc). Arcul despre care vorbeste ageana este dezvoltat de sarcinile electrice produse prin frecarea materialelor sintetice (huse, scaune, haine), sarcini care se scurg la pamant in momentul cand cobori din masina. "Micul arc electric" are mii de volti!
"Scurtcircuitul" este un defect f. grav care daca nu este izoat de sigurante duce la incendierea instalatiei electrice si probail a masinii. Oricum acest defect nu duce la fluctuatii de tensiune de durata, deoarece are o evolutie rapida.
Fluctuatiile de tensiune la instalatia electrica a masinii sunt cauzate cel mai probabil de legaturi imperfecte. Defectul se gaseste in amontele consumatorui/lor vizat/vizati.


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 14 Nov 2006, 08:57
Post #15


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Pai si ca sa mai restrangem putin paleta de consumatori ... daca tot bordul clipeste inclusiv casetofon ... lumini bord ... lumini climatizare ... martori faruri... stopuri ... cum pot detecta ... de unde vine problema ... ultima schimbare a fost releul de incarcare (cel vechi nu mai incarca corespunzator bateria) asta nou incarca ceva mai bine dar de cand l-am pus palpie toata masina ???????? de la el sa fie ... tinand cont de urmatoare chestie ... cu releul vechi acul statea pe zona hasurata si cu consumatori intra pe minus rau de tot ... cu asta nou ...acul sta aproapte de jumate ... si cu consumatori sta pe zona hasurata...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 14 Nov 2006, 09:42
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Daca cu majoritatea consumatorilor in functie apar frecvent scurte perioade in care acestia sunt lipsiti de tensiune, atunci cu siguranta defectul tine de alternator+releu sau contacte baterie. In privinta releului de incarcare este probabil sa fie aici problema desi pare sa se comporte corect. Poti sa-l pui pe cel vechi sa vezi daca mai persista fenomenul.
Daca sunt consumatori mari in functie si exista perioade in care tensiunea este mai scazuta adica farurile scad in intensitate, in special la relanti, atunci bateria este spre finalul vietii sau alternatorul (releul) nu incarca suficient.
Masoara tensiunea la bornele bateriei cu motorul la relanti si turat, cu si fara consumatori mari (faruri).


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Nov 2006, 12:22
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Sau poate o masa imperfecta.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ALARM D
post 17 Nov 2006, 16:28
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 3 September 06




mihai0070, la masina ta ar trebui sai facem o verificare generala la instalatia electrica pentru asta trebui sa vi la mine la atelier si o rezolvam. tel:3451135


--------------------
Daewoo Tico 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Nov 2006, 22:19
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




verifica releul eventual legaturile alternator +baterie bornele bateriei chiar si alternatorul



http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 20 Nov 2006, 15:20
Post #20


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Salut, am mai deschis si topicul asta, dar pe acolo nu prea se pricepe lumea

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=58842


M-am gandit sa intreb si aici poate se pricepe lumea mai bine

Buun.. daca ati citit linkul care l-am postat acolo ati observat problema mea.

Am fost prin magazine sa caut montaj din ala pentru eliminarea parazitilor din boxe si la un magazin mi-a zis ca cica nu ar face fata iar la altu mi-a zis ca cica problema mea nu e de la chestia ci e din cauza ca as avea nush ce dioda stricata prin alternator. E posibil asa ceva ?


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 20 Nov 2006, 15:53
Post #21


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




Inca o intrebare: de ce imi arde becurile doar pe faza lunga?
Prima oara mi-a ars un set cand era releul reglat sa incarce prea mult. Okay, am reglat releul, si apoi am schimbat un bec. Am verificat daca mergea, si era in regula. Am mers 10 metri cu masina cu farurile stinse (din garaj -> afara) si... surpriza, nu mai mergea nici becul respectiv pe lunga.
Care poate fi problema?

Va multumesc pt. ajutor!


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISACOF
post 20 Nov 2006, 20:09
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 31 October 06




temporizator stergatoare parbriz are 5 prize NI,+,Lv,31b,-,cum vin legaturile spre motor si spre levierul de comanda?


--------------------
DACIA 1300 1975 - 03 PH AHM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eellaa
post 20 Nov 2006, 20:15
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 28 September 06




Mai FLP eu am lucrat aproximativ un an la un atelier de reparatii radio-tv.In tot acest timp am avut de aface cu aceasta problema destul de des(cand montam un jaf de casetofon pe masina) deoarece cele mai vechi nu aveau acele filtre despre care se vorbeste in topicul tau.
Solutia: am luat din televizoarele mai vechi o bobina (cu miez de ferita) si am inseriat-o pe alimentare.Dupa care garantat nu mai ai nici un bazait.
Si totusi poti sa mai incerci sa pui niste fire direct la masa de la amplificare(masa de la amplificare la caroserie).
Desi daca gasesti un filtru de cumparat eu iti recomand pentru ca este mai bun.Daca nu gasesti in magazine incearca pe la cineva care repara casetofoane ca sigur are un casetofon ce nu mai poate fi reparat si iti da filtru pe o bere.


--------------------
dacia 1310 1992 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 20 Nov 2006, 20:39
Post #24


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Deci zici ca nu poa` sa fie si de la diodele alea din alternator ?


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Nov 2006, 21:06
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




schemele de stergatoare legare cu si fara temporizator

This post has been edited by bygy007: 20 Nov 2006, 21:09

Attached thumbnail(s)
schema_fara_temporizator.jpg ( Size: 20.14k ) Number of downloads: 240
schema_functionare_maneta.jpg ( Size: 22.6k ) Number of downloads: 260
schema_cu_temporizator.jpg ( Size: 25.62k ) Number of downloads: 283


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Nov 2006, 21:22
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




tensiunea pe baterie nu trebuie sa depaseasca 14,2V tensiunea maxima suportata de baterie sa nu depaseasca 14,4V




becurile de far se pot arde din cauza tensiunii dar daca este mai mare de 15V poate sa fie si de la gropi (sa se scuture filamentul ) daca este aprinsse scutura mai usor . Se poate sa fi avut probleme dinainte becurile cu halogen NU SE ATING CU MINA sub nici o forma daca se ating cu mina trebuie sterse cu alcool




deparazitari la diferitele componente

This post has been edited by bygy007: 20 Nov 2006, 21:48

Attached thumbnail(s)
ew.JPG ( Size: 98.72k ) Number of downloads: 163


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 20 Nov 2006, 21:29
Post #27


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




Sunt sigur ca s-au ars din cauza ca incarca prea mult. Mergeam normal pe strada si am vrut sa dau blitz-uri unui tembel care ma orbea si becurile au facut o lumina puternica, apoi s-au ars.
Acum imi arde orice bec pun pe lunga. Va rog dati-mi o idee ca sunt disperat, e foarte aiurea sa mergi fara lunga.
Mentionez ca am dacia din `95 daca are vreo importanta.

Multumesc mult!


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Nov 2006, 21:40
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ceb tensiune ai pe baterie??
se incadreaza in limitele 14 -14 ,4 maxim


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 20 Nov 2006, 21:46
Post #29


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




Acum da, dupa ce am reglat releul de incarcare, se incadreaza. Am avut problema cu supratensiunea doar vreo ora, acum cateva saptamani, cand mi-a ars si primul set de becuri.


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Nov 2006, 21:56
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ce becuri ai ?? halogene sau normale un bec se poate arde daca e tensiunea prea mare sau se scutura poate sa fie si de la alternator punte dode sau releu pentru asta ai linkul dat de mine mai sus unde am explicat cum se masoara si cum se verifica alternatorul
Mai am o intrebare de care releu ai : este pe alternator sau este separat?


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 20:54
Forum Renault