Usurare volanta
Usurare volanta
B-34-SGM |
8 Jul 2004, 12:05
Post
#1
|
||
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
|
||
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|||
SiloS |
8 Jul 2004, 12:11
Post
#2
|
Gangester Group: Members Posts: 4.245 Joined: 23 February 04 From: Buzau |
Stiu ca sunt offtopic , dar o zic :
La ce ajuta volanta asta . daca ar fi mult mai usoara ce s-ar intampla ? Dar daca ar fi mult mai grea ? |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
B-34-SGM |
8 Jul 2004, 12:15
Post
#3
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
Volanta este facuta pt a echilibra motorul, care nu are componetele egale ca greutate.Cu cat e mai grea cu atat motorul va merge mai frumos la turatie mica, dar impedimetul este ca pierzi demaraj.
O sa ai relantiul mai sus pt a merge rotund,daca o usurezi,dar o sa se simta la demaraj diferenta. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
tms |
8 Jul 2004, 13:19
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 29 June 04 From: constanta |
ca sa usurezi volanta iti trebuie un strungar bun, si el stie cum sa o faca si referitor la demaraj se cunoaste dar daca ei prea mult din ea o sa iti apara sistemul de franare cand iei piciorul de pe aceleratie asa ca atentie cat iei din ea
|
--------------------
Dacia + Peugeot
Berlina + 205 GTI
- CT 06 TMS
|
|
danzce |
8 Jul 2004, 13:21
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti |
|
-------------------- |
|
B-34-SGM |
8 Jul 2004, 13:27
Post
#6
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
tms, da, stiu apare frana de motor brusca, dar la 1 kg nu o sa fie asa sesizabila, si relanti pe la 1500 rpm
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
ABG |
8 Jul 2004, 13:47
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta |
Nu poti s-o usurezi prea mult ca o rupi - e materialul prost. Eu am usurat-o dar nu prea mult - nu uita ca e legatura intre motor si cutie.
|
-------------------- |
|
B-34-SGM |
8 Jul 2004, 13:50
Post
#8
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
cine a facut operatiunea asta?
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
ABG |
8 Jul 2004, 13:55
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta |
Daca usurezi volanta iti urca mai repede in ture dar o sa ai si o frana de motor mai puternica. Dar si mersul motorului o sa fie mai neregulat.
Ideea e sa-i egalezi greutatile pieselor in miscare de acelasi fel: - pistoanele - bolturile - bielele - tachetii - supapele - tijele la culbutori - culbutorii - ... |
-------------------- |
|
ABG |
8 Jul 2004, 13:57
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta |
B-34-SGM, a facut-o un strungar dar sa stii ca e cam greu s-o echilibrezi.
|
-------------------- |
|
cristidb |
8 Jul 2004, 14:11
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
Volanta are rolul de a inmagazina energie. Daca e prea ushoara o sa trebuiasca sa accelerezi puternic la plecarea de pe loc.
Nu creshte puterea motorului ushurarea volantei. Demarajul se imbunatatzeshte doar in treptele inferioare(1 si 2). In trptele superioare turatzia motorului creshte prea lent, masa volantei neavand nici o importantza. Mai conteaza shi de unde iei din volanta. Daca indepartezi material din centru nu rezolvi nimic. Trebuie inlaturat material pe cat posibil mai mult din exterior. Volanta de 1600 e destul de ushoara. Daca o ushurezi s-ar putea sa se sparga. Trebuie neaparat echilibrata. oricum motorul o sa trepideze mai tare la relanti. Cred ca ai obtzine acelashi rezultat cu nishte rotzi mai ushoare. :wink: |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
SiloS |
8 Jul 2004, 15:13
Post
#12
|
Gangester Group: Members Posts: 4.245 Joined: 23 February 04 From: Buzau |
Dar daca motorul se va tura mai repede [ cu o volanta usurata ] nu va saraci amestecul prea repede ? Adik nu trebuie pus un carburator pe masura ? Motorul va prinde o viteza mai mare cu o volanta usurata ? Nu se va deforma vibrochenul mai repede cu o volanta usoara ?
Volanta are inertia ei , nu ? Prin asta face ca motorul sa mearga rotund la turatii mici . E energie cinetica ... sau cum s-o fi numind pentru se afls in misccare de rotatie . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
cristidb |
8 Jul 2004, 15:25
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
NU va saraci amestecul. Nu are nici o legatura una cu alta.
Motorul nu se va tura mai mult. Doar ca va ajunge mai repede la o turatzie mai mare. Vibrochenul nu se deformeaza. Energia inmagazinata in volanta este energie cinetica. Nici macar nu ai carnet.... biggrin.gif |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
AC |
9 Jul 2004, 07:56
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi |
[quote]
Nu se va deforma vibrochenul mai repede cu o volanta usoara ? [/quote] Ba chiar asa se intampla, variatiile instantanee de putere in momentul exploziilor vor solicita f puternic vibrochenul. |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Bytzu |
9 Jul 2004, 15:18
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti |
api pana la urma care e mai buna: un prieten are volanta de 200 pa motor de 1.3 cu 4 tr si merge de rupe, io nu ma tin dupa el
am cumparat cu 300k un motor nout de papuc cu ambreiaj nou si vreau sa-l pun ce volanta recomandati? aia veche160-170 sau asta noua200? |
--------------------
Renault
12
- B-22-MZN also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
|
|
SPAWN |
12 Jul 2004, 15:00
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI |
cineva in alt topic ca daca iei un kg din volanta este echivalent cu luarea de pe masina a 60 kg este adevarat ???????
asa mult conteaza :roll: |
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
cristidb |
12 Jul 2004, 15:18
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
Nu e o regula asta. Depide de unde de pe volanta dai jos acel kg. Depinde shi de motor shi de rapoartele cutiei.
In treapta 1 ar putea fi echivalent cu 30-50kg mai putzin pe mashina, in treapta 2 10-20kg, dupa aceea e nesemnificativ. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
SPAWN |
12 Jul 2004, 15:20
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI |
aha deci asta era treaba ca nu intelegea mersi ca m-ai lamurit
|
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
cei7pitici |
13 Jul 2004, 08:52
Post
#19
|
Pilot de carute Group: Members Posts: 370 Joined: 24 January 04 From: Pitesti |
Degeaba usurezi volanta daca nu usurezi si arborele (care se echilibreaza foarte greu)
|
--------------------
Dacia
1410 Sport
xxx
- ag-08-umu Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
|
|
cei7pitici |
13 Jul 2004, 08:54
Post
#20
|
Pilot de carute Group: Members Posts: 370 Joined: 24 January 04 From: Pitesti |
Arbore+volanta usurate:
|
--------------------
Dacia
1410 Sport
xxx
- ag-08-umu Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
|
|
B-34-SGM |
13 Jul 2004, 09:13
Post
#21
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
Cred ca la 2000 ture o sa ai relanti dupa faza asta.
La performanta nu te intereseaza consumul si uzurile :mrgreen: |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
B-34-SGM |
4 Sep 2004, 15:27
Post
#22
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
Concret a mers cineva cu volanta usurata? la cat e relantiul ?
Cum se comporta masina? imbunatatiri in demaraj? Teoretic frana de motor e foarte puternica cand nu accelerezi, iar pentru a pleca de pe loc trebuie sa accelerezi mai mult decat normal. Parca are 9-10 kg volanta, 1-2 kg se pot da jos relaxat, dar sunt curios daca a facut cineva asa ceva si care e efectul? cei7pitici, ai mers cu motorul din imagine, cum se comporta? |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
AC |
4 Sep 2004, 23:10
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi |
ABG, scrie:
[quote] B-34-SGM, a facut-o un strungar dar sa stii ca e cam greu s-o echilibrezi. [/quote] nu cred, e banal sa prelucrezi volant in strung si sa nu fie echilibrat. este deajuns sa se faca niste canale concentrice cu axul. unde mai apare dezechilibrul? |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
B-34-SGM |
4 Sep 2004, 23:24
Post
#24
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
Poate se refera la faptul ca e greu de echilibrat cand prinzi volanta in papusa fixa. Trebuie folosit un comparator neaparat, se echilibreaza dificil cand o prinzi pe strung, sa stii.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
cei7pitici |
5 Sep 2004, 20:33
Post
#25
|
Pilot de carute Group: Members Posts: 370 Joined: 24 January 04 From: Pitesti |
Am relantiul la 1200-1500 cu motorul cald, dar e de la axa cu came .
|
--------------------
Dacia
1410 Sport
xxx
- ag-08-umu Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
|
|
B-34-SGM |
5 Sep 2004, 21:46
Post
#26
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
cei7pitici, ,dar cum se comporta in mers masina?
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
cei7pitici |
6 Sep 2004, 08:12
Post
#27
|
Pilot de carute Group: Members Posts: 370 Joined: 24 January 04 From: Pitesti |
Excelent. Merge la turatii intre 1200-6500 acum cand e inca in rodaj. Dupa 4-5000km mi s-a spus ca o sa sare de 8000 de ture.
|
--------------------
Dacia
1410 Sport
xxx
- ag-08-umu Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
|
|
B-34-SGM |
6 Sep 2004, 15:45
Post
#28
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
ahhh. nu mai inteles.
Ma refeream cum se comporta fatza de o dacie normala. Cand pleci de pe loc trebuie sa accelerezi mai tare decat normal? In mers cand iei piciorul de pe acceleratie frana de motor e mai puternica decat normal? Intr-un cuvand ce diferente ai simtit tu? |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
cei7pitici |
7 Sep 2004, 08:36
Post
#29
|
Pilot de carute Group: Members Posts: 370 Joined: 24 January 04 From: Pitesti |
In primul rand creste in turatie foarte repede si foarte mult. La plecarea de pe loc accelerez mai putin si o tin mai mult din ambreaj ca sa nu-mi rupa gatul sau sa nu-l fac praf pe ala din fata.
In mers frana de motor se face tot cu viteza inferioara, cand nu accelerez nu se infraneaza. Rau e ca am impresia ca o sa-mi cedeze planetarele, care nu le-am luat noi, le-am reconditionat. Mai conteza foarte mult avansul, chiar daca i-am pus aprindere Bosch (bobina+delcou electromagnetic), relantiul creste odata cu incalzirea motorului. Usurarea volantei si a arborelui nu inseamna uzura mai mare daca sunt bine facute, din contra, toate pisele care sunt in miscare si sunt mai usoare dau o uzura mai mica (eforturi mai mici). Imi pare rau ca n-am usurat si bielele, mi-a fost mila de ele ca erau frantuzesti. |
--------------------
Dacia
1410 Sport
xxx
- ag-08-umu Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
|
|
B-34-SGM |
7 Sep 2004, 12:00
Post
#30
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
Ma batea gandul sa usurez si eu volanta, fara arbore, ca nu am chef sa mai desfac tot inca o data. Si chiar o sa fac acest lucru cat de curand.
De unde ai facut rost de acest delco electromagnetic? ai o poza cu el, sau ceva in genul asta, sa-mi fac o idee? |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2024 - 13:28 |