Incalzire redusa fara ventilator
Incalzire redusa fara ventilator
luxcor |
4 Mar 2003, 18:24
Post
#1
|
||
Acaru' Păuna Group: Members Posts: 272 Joined: 18 February 03 From: Bucuresti - Dorobantzi |
|
||
--------------------
Hyundai TUCSON
2,7 V6 AT 190 CP
GLS 4WD Premium - 2007
- B 07 LUS Batrân, bolnav și cu nervii la pamant ... ultimii 20 trecura mai repede ca primii 20 ... ardeti cât puteți ...
Ex: 1300, 1310, Supernova, Solentza |
|||
Liviu |
4 Mar 2003, 21:57
Post
#2
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
la DSN (cel putin la a mea:) ) daca ai ventilatorul oprit nu va mai intra decat foarte putin aer in masina (de la viteza) ... asta ar fi explicatia ...
Cat despre faptul ca il dai pe recirculare (aerul) nu te va ajuta cu mult deoarece caloriferul este localizat IN blocul de climatizare si daca nu trece aer prin el nici nu va radia caldura in interior .... |
--------------------
.
.
.
|
|
cristimm |
4 Mar 2003, 22:32
Post
#3
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
Asa e la toate. Si pe mine ma deranjeaza ca daupa un timp pe poz. 1 se face prea cald. Problema este numarul mic de trepte. La Peugeot ventilatorul are 12 trepte!
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
AlexV |
4 Mar 2003, 23:09
Post
#4
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
daca are climatronica da, merg multe trepte, dar altfel e enervant.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Bogdan |
5 Mar 2003, 08:04
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara |
Si eu as prefera sa fie mai multe trepte... A desfacut cineva comutatorul ala ? Reglarea vitezei se face direct din el sau e doar simplu intrerupator ? Nu se potriveste unul de la alt tip de mashina ?
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
bondoo7 |
5 Mar 2003, 08:06
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman |
nu stiu exact cum se selecteaza turatia la ventilator dar cred ca e principiul variatiei tensiunii de alimentare. o sa mai studiez problema, daca e asa cum cred atunci s-ar putea rezolva cu un potentiometru montat in locul selectorului de turatie (si pe mine ma deranjeaza modul de functionare )
|
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|
Bogdan |
5 Mar 2003, 08:09
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara |
Ce bine ar fi sa nu bata vantul chiar asa de tare cand ii dai drumu' :?
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
LProdan |
5 Mar 2003, 08:26
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara |
Cred ca comutatorul ala este de fapt un reostat. Cel putin la alte masini asa este. De desfacut l-am desfacut ca nu voia beculetul din el sa se aprinda decit daca il apasai cu mina. Evident electricianul mi-a spus ca el nu poate sa rezolve problema (indiferent de spaga), asa ca a rezolvat-o inginerul. E o chestie simpla cu vreo 4-5 picioruse iar pozitiile sint data de faptul ca exista un fel de telescop inauntru (ca cele din curelele de la ceasuri) care intra numai bine in niste sentulete.
Ceea ce cred ca se poate face este marirea rezistentei reostatului fiindca oricum nimeni (cred) nu foloseste pozitia 3 a ventilatorului. Eu cel putin nu o folosesc nici pe a doua ca ma enerveaza teribil zgomotul. |
-------------------- |
|
Bogdan |
5 Mar 2003, 09:14
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara |
Si eu o folosesc foarte rar si pe a doua; Problema mea e ca nu am nici o legatura cu electronica, adica nu stiu cum sa calculez valoarea si tipul rezistentei care ar trebui pusa acolo. Cum se desface ? Iese daca tragi de el sau trebuie desfacut tot blocul ?
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
LProdan |
5 Mar 2003, 09:24
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara |
Se desface ca orice chestie romaneasca: tragi de el. Hai sa dau mai multe detalii ca nu strica: ia o surubelnita mica (dreapta) si bag-o cu grija sub ornamentul din jurul rotitei. Cu grija ca ala e de sticla si mai are o garnitura de cauciuc pe care daca o bruschezi lasi urme. Cu incredere fa ansamblul ala sa iasa afara, ca nu-l tine decit un sistem de clame de plastic care intra in niste locasuri. Nu pot fi prea clar dar te vei prinde singur dupa ce l-ai scos afara.
Dupa aia iese usor. Ca valoare a rezistentei nu pot sa-ti spun nimic deocamdata, astept si eu sa dea primavara si sa vina sarbatorile (ca atunci poate voi avea ceva timp si pentru asta) dar as putea jura ca nu e altceva decit un reostat. Poate mai vine cineva cu chestii concrete, Liviu, Alex :wink: |
-------------------- |
|
Bogdan |
5 Mar 2003, 09:38
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara |
Asta astept si eu, sa vina caldura; poate pana atunci ne intalnim si timisorenii undeva :idea:
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
LProdan |
5 Mar 2003, 09:46
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara |
Pai de, banatenii si ardelenii se misca mai greu Eu zic ca ar fi foarte bine sa ne intilnim DSN-istii din Timisoara, mai schimbam o vorba, mai punem tara la cale.
|
-------------------- |
|
Bogdan |
5 Mar 2003, 09:54
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara |
Eu propun vineri, peste 3 saptamani, adica in 21 Martie, ca pana atunci sa se afle. O sa postez un mesaj asemanator si in "Cafenea", la "Timisoara".
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
luxcor |
5 Mar 2003, 13:23
Post
#14
|
Acaru' Păuna Group: Members Posts: 272 Joined: 18 February 03 From: Bucuresti - Dorobantzi |
I am very very happy
that because I drive a beautiful DSN and I'am not the only one |
--------------------
Hyundai TUCSON
2,7 V6 AT 190 CP
GLS 4WD Premium - 2007
- B 07 LUS Batrân, bolnav și cu nervii la pamant ... ultimii 20 trecura mai repede ca primii 20 ... ardeti cât puteți ...
Ex: 1300, 1310, Supernova, Solentza |
|
AlexV |
5 Mar 2003, 13:44
Post
#15
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
turatia la ventilator se modifica prin doua rezistente montate langa langa el. bineinteles ca sunt rezistente serioase sa reziste la curenti mari, si deschise sa se raceasca un pic.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
miki |
5 Mar 2003, 13:56
Post
#16
|
#Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.002 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti |
Esti sigur? Adica ai desfacut pina acolo si inafara de rezistente nu are nici un fal de protectie, releu? Se comanda direct din buton?
Daca raspunsul la aceste intrebari este da, variatia turatiei se rezolva f. simplu inlocuind acele rezistente cu un variator de tensiune cu tiristor, dar cum faci la cele cu AC (cum am eu) sa comanzi din el si pornirea GMV si chiar treapta II la GMV? |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX
|
|
GeorgeB |
5 Mar 2003, 14:06
Post
#17
|
the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti |
credeti-l ca l-a desfacut caci are aeroterma de renault 5 (si este a nu stiu cata aeroterma a treia parca )
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
Liviu |
5 Mar 2003, 18:06
Post
#18
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
circuitul de la aeroterma este asa:
Turbina (ventilatorul) se leaga cu un picior (al motorului) la un +12V iar minusul trece printr-o placuta (circuit) cu doua rezistente (de fapt se cheama rezistoare) din nichelina (arata ca doua bobinute cam de 15 spire fiecare). Butonul din habitaclu este un comutator chior dar de putere (de aceea e asa de mare). Pe treapta intai turbina este alimentata prin cele doua rezistente inseriate, in treapta a doua numai printr-o rezistenta iar in treapta a treia pe direct. Acum vin solutiile foarte practice : 1. se cumpara/construieste un variator de curent (se obtine dintr-un tiristor de putere si un circuit de comanda cu potentiometru) si se renunta la comutatorul intern. In felul asta se obtine o variatie CONTINUA a turatiei aerotermei. 2. Se desface aeroterma (prin demontarea capacului din fata care se acceseaza desfacand capota motorului) si se modifica cele doua rezistente, eventual se cumpara inca doua si se inseriaza cu cele deja existente astfel obtinandu-se trei viteze noi. 3. se umbla la aeroterma facand operatiunea de la punctul 2 dar se schimba si comutatorul cu 4 pozitii cu unul cu 6 pozitii .. in felul asta vor fi 5 viteze diferite.... bafta |
--------------------
.
.
.
|
|
Maro |
5 Mar 2003, 20:20
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 February 03 From: Bucuresti |
Personal, am constatat ca în multe cazuri turatia pe treapta I este cam prea mare (la mersul pe distante lungi de exemplu) si, de asemenea, turatia pe treapta III este enorma! Poate o solutie ar consta în diminuarea turatiilor tuturor celor 3 trepte! S-ar face relativ simplu prin înserierea unei alte rezistente de putere (atentie, aceasta trebuie sa se si raceasca ca altmiteri se aprinde :shock: :shock: :shock: ) între o borna a turbinei si placuta pe care sunt plasate cele 2 reostate originale.
Daca cineva purcede la un asemenea demers îl îndemn sa fie cu mare bagare de seama la fire, conexiuni, rezistente. :shock: :shock: :shock: Curentul prin circuitul respectiv este ceva mai marisor (dar nu foarte mare!) si un contact "rau" poate produce mari necazuri (arde!). Spor la treaba! |
-------------------- Toate bune!
|
|
Bogdan |
6 Mar 2003, 08:10
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara |
Thanks everyone pt idei. Astept sa vina caldura si o sa vad atunci ce si cum
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
luxcor |
6 Mar 2003, 09:54
Post
#21
|
Acaru' Păuna Group: Members Posts: 272 Joined: 18 February 03 From: Bucuresti - Dorobantzi |
Me 2
Topic closed? |
--------------------
Hyundai TUCSON
2,7 V6 AT 190 CP
GLS 4WD Premium - 2007
- B 07 LUS Batrân, bolnav și cu nervii la pamant ... ultimii 20 trecura mai repede ca primii 20 ... ardeti cât puteți ...
Ex: 1300, 1310, Supernova, Solentza |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2024 - 22:21 |