DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Incalzire redusa fara ventilator

luxcor
post 4 Mar 2003, 18:24
Post #1


Acaru' Păuna


Group: Members
Posts: 272
Joined: 18 February 03
From: Bucuresti - Dorobantzi




Sunt curios cum este la voi,
Caci la mine este cam asa,

Masina incalzita (drum lung sau oras).
Caldura la maxim.
Cu ventilator la 1 - CALD/CALDUT (poate chiar prea cald in timp)
Fara ventilator - FRIG/FRIGUT (chiar pe recirculare, cu caldura la maxim)

Intreb si eu ptr ca la 1400 mergeam lejer fara ventilator si era taman bine.

La voi cum e?
:shock: :shock: :shock:


--------------------
Hyundai TUCSON 2,7 V6 AT 190 CP GLS 4WD Premium - 2007 - B 07 LUS
Batrân, bolnav și cu nervii la pamant ... ultimii 20 trecura mai repede ca primii 20 ... ardeti cât puteți ...
Ex: 1300, 1310, Supernova, Solentza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 4 Mar 2003, 21:57
Post #2


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




la DSN (cel putin la a mea:) ) daca ai ventilatorul oprit nu va mai intra decat foarte putin aer in masina (de la viteza) ... asta ar fi explicatia ...
Cat despre faptul ca il dai pe recirculare (aerul) nu te va ajuta cu mult deoarece caloriferul este localizat IN blocul de climatizare si daca nu trece aer prin el nici nu va radia caldura in interior ....


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 4 Mar 2003, 22:32
Post #3


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Asa e la toate. Si pe mine ma deranjeaza ca daupa un timp pe poz. 1 se face prea cald. Problema este numarul mic de trepte. La Peugeot ventilatorul are 12 trepte!


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 4 Mar 2003, 23:09
Post #4


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




daca are climatronica da, merg multe trepte, dar altfel e enervant.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 5 Mar 2003, 08:04
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




Si eu as prefera sa fie mai multe trepte... A desfacut cineva comutatorul ala ? Reglarea vitezei se face direct din el sau e doar simplu intrerupator ? Nu se potriveste unul de la alt tip de mashina ?


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bondoo7
post 5 Mar 2003, 08:06
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 9 September 02
From: Roman




nu stiu exact cum se selecteaza turatia la ventilator dar cred ca e principiul variatiei tensiunii de alimentare. o sa mai studiez problema, daca e asa cum cred atunci s-ar putea rezolva cu un potentiometru montat in locul selectorului de turatie (si pe mine ma deranjeaza modul de functionare icon_evil.gif )


--------------------
dacia supernova confort
toate bune ?..?..?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 5 Mar 2003, 08:09
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




Ce bine ar fi sa nu bata vantul chiar asa de tare cand ii dai drumu' :?


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LProdan
post 5 Mar 2003, 08:26
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 7 January 03
From: Timisoara




Cred ca comutatorul ala este de fapt un reostat. Cel putin la alte masini asa este. De desfacut l-am desfacut ca nu voia beculetul din el sa se aprinda decit daca il apasai cu mina. Evident electricianul mi-a spus ca el nu poate sa rezolve problema (indiferent de spaga), asa ca a rezolvat-o inginerul. E o chestie simpla cu vreo 4-5 picioruse iar pozitiile sint data de faptul ca exista un fel de telescop inauntru (ca cele din curelele de la ceasuri) care intra numai bine in niste sentulete.

Ceea ce cred ca se poate face este marirea rezistentei reostatului fiindca oricum nimeni (cred) nu foloseste pozitia 3 a ventilatorului. Eu cel putin nu o folosesc nici pe a doua ca ma enerveaza teribil zgomotul.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 5 Mar 2003, 09:14
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




Si eu o folosesc foarte rar si pe a doua; Problema mea e ca nu am nici o legatura cu electronica, adica nu stiu cum sa calculez valoarea si tipul rezistentei care ar trebui pusa acolo. Cum se desface ? Iese daca tragi de el sau trebuie desfacut tot blocul ?


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LProdan
post 5 Mar 2003, 09:24
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 7 January 03
From: Timisoara




Se desface ca orice chestie romaneasca: tragi de el. Hai sa dau mai multe detalii ca nu strica: ia o surubelnita mica (dreapta) si bag-o cu grija sub ornamentul din jurul rotitei. Cu grija ca ala e de sticla si mai are o garnitura de cauciuc pe care daca o bruschezi lasi urme. Cu incredere fa ansamblul ala sa iasa afara, ca nu-l tine decit un sistem de clame de plastic care intra in niste locasuri. Nu pot fi prea clar dar te vei prinde singur dupa ce l-ai scos afara.

Dupa aia iese usor. Ca valoare a rezistentei nu pot sa-ti spun nimic deocamdata, astept si eu sa dea primavara si sa vina sarbatorile (ca atunci poate voi avea ceva timp si pentru asta) dar as putea jura ca nu e altceva decit un reostat. Poate mai vine cineva cu chestii concrete, Liviu, Alex :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 5 Mar 2003, 09:38
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




Asta astept si eu, sa vina caldura; poate pana atunci ne intalnim si timisorenii undeva :idea:


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LProdan
post 5 Mar 2003, 09:46
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 7 January 03
From: Timisoara




Pai de, banatenii si ardelenii se misca mai greu biggrin.gif Eu zic ca ar fi foarte bine sa ne intilnim DSN-istii din Timisoara, mai schimbam o vorba, mai punem tara la cale.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 5 Mar 2003, 09:54
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




Eu propun vineri, peste 3 saptamani, adica in 21 Martie, ca pana atunci sa se afle. O sa postez un mesaj asemanator si in "Cafenea", la "Timisoara".


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luxcor
post 5 Mar 2003, 13:23
Post #14


Acaru' Păuna


Group: Members
Posts: 272
Joined: 18 February 03
From: Bucuresti - Dorobantzi




I am very very happy
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
that because I drive a beautiful DSN
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
and I'am not the only one
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Hyundai TUCSON 2,7 V6 AT 190 CP GLS 4WD Premium - 2007 - B 07 LUS
Batrân, bolnav și cu nervii la pamant ... ultimii 20 trecura mai repede ca primii 20 ... ardeti cât puteți ...
Ex: 1300, 1310, Supernova, Solentza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 5 Mar 2003, 13:44
Post #15


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




turatia la ventilator se modifica prin doua rezistente montate langa langa el. bineinteles ca sunt rezistente serioase sa reziste la curenti mari, si deschise sa se raceasca un pic.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 5 Mar 2003, 13:56
Post #16


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Esti sigur? Adica ai desfacut pina acolo si inafara de rezistente nu are nici un fal de protectie, releu? Se comanda direct din buton?
Daca raspunsul la aceste intrebari este da, variatia turatiei se rezolva f. simplu inlocuind acele rezistente cu un variator de tensiune cu tiristor, dar cum faci la cele cu AC (cum am eu) sa comanzi din el si pornirea GMV si chiar treapta II la GMV?


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 5 Mar 2003, 14:06
Post #17


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




credeti-l ca l-a desfacut caci are aeroterma de renault 5 (si este a nu stiu cata aeroterma a treia parca ) smile.gif


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 5 Mar 2003, 18:06
Post #18


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




circuitul de la aeroterma este asa:

Turbina (ventilatorul) se leaga cu un picior (al motorului) la un +12V iar minusul trece printr-o placuta (circuit) cu doua rezistente (de fapt se cheama rezistoare) din nichelina (arata ca doua bobinute cam de 15 spire fiecare).
Butonul din habitaclu este un comutator chior dar de putere (de aceea e asa de mare).
Pe treapta intai turbina este alimentata prin cele doua rezistente inseriate, in treapta a doua numai printr-o rezistenta iar in treapta a treia pe direct.

Acum vin solutiile foarte practice :
1. se cumpara/construieste un variator de curent (se obtine dintr-un tiristor de putere si un circuit de comanda cu potentiometru) si se renunta la comutatorul intern. In felul asta se obtine o variatie CONTINUA a turatiei aerotermei.
2. Se desface aeroterma (prin demontarea capacului din fata care se acceseaza desfacand capota motorului) si se modifica cele doua rezistente, eventual se cumpara inca doua si se inseriaza cu cele deja existente astfel obtinandu-se trei viteze noi.
3. se umbla la aeroterma facand operatiunea de la punctul 2 dar se schimba si comutatorul cu 4 pozitii cu unul cu 6 pozitii .. in felul asta vor fi 5 viteze diferite....

bafta


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maro
post 5 Mar 2003, 20:20
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 February 03
From: Bucuresti




Personal, am constatat ca în multe cazuri turatia pe treapta I este cam prea mare (la mersul pe distante lungi de exemplu) si, de asemenea, turatia pe treapta III este enorma! Poate o solutie ar consta în diminuarea turatiilor tuturor celor 3 trepte! S-ar face relativ simplu prin înserierea unei alte rezistente de putere (atentie, aceasta trebuie sa se si raceasca ca altmiteri se aprinde :shock: :shock: :shock: ) între o borna a turbinei si placuta pe care sunt plasate cele 2 reostate originale.
Daca cineva purcede la un asemenea demers îl îndemn sa fie cu mare bagare de seama la fire, conexiuni, rezistente. :shock: :shock: :shock:
Curentul prin circuitul respectiv este ceva mai marisor (dar nu foarte mare!) si un contact "rau" poate produce mari necazuri (arde!).
Spor la treaba! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
Toate bune!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 6 Mar 2003, 08:10
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




Thanks everyone pt idei. Astept sa vina caldura si o sa vad atunci ce si cum


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luxcor
post 6 Mar 2003, 09:54
Post #21


Acaru' Păuna


Group: Members
Posts: 272
Joined: 18 February 03
From: Bucuresti - Dorobantzi




Me 2

Topic closed?


--------------------
Hyundai TUCSON 2,7 V6 AT 190 CP GLS 4WD Premium - 2007 - B 07 LUS
Batrân, bolnav și cu nervii la pamant ... ultimii 20 trecura mai repede ca primii 20 ... ardeti cât puteți ...
Ex: 1300, 1310, Supernova, Solentza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 22:21
Forum Renault