DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> baterie descarcata in 4 zile. please help!

woth
post 23 Jul 2004, 14:07
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 5 June 04




Salut!

Am o "mica" problema. Frate-miu a plecat in concediu pe la sfarsitul lunii iunie si mi-a lasat pe mana srn-ul lui, rugandu-ma sa i-o mai pornesc din cand in cand ca asa se face, asa e bine. Ma rog. M-am tot dus eu s-o pornesc si totul a fost ok pana aseara, cand, incercand sa-i pornesc motorul constat ca bateria nu ma tine pt. asa o operatiune. Ce sa mai, abia am reusit s-o inchid si sa-i pun alarma.

Precizez ca masina nu s-a miscat din loc in ultimele 30 de zile, dar ultima data am pornit-o in urma cu 4-5 zile si am tinut-o cu motorul pornit circa 30 de minute.

Nu se vede nici un semn cum ca s-ar fi umblat la ea sau s-ar fi incercat vreun scurt. Pe de alta parte cineva mi-a zis ca bateria nu se incarca cine stie ce daca masina nu merge ("nu se invart rotile").

Ca o ultima incercare, am curatat bornele bateriei dar tot degeaba. E clar, bateria e moarta. Dar cum s-a putut intampla asa ceva in 5 zile in mijlocul verii? Stiu (aproape) sigur ca n-am lasat nici un consumator functionand.

Sa ma panichez sau e ceva oarecum "normal"?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 23 Jul 2004, 14:20
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Woth nu te speria. In cel mai rau caz te costa un milion si ceva (frate frate dar brinza e pe bani tongue.gif )
Daca bateria era de cind e masina si-a trait traiul. Si la mine se pune aceiasi problema cu masina mea cu care circul putin, dar la ITP am intrebat mecanicul cum e mai bine sa fac. Sa-i dau la cheie sau sa o misc. Sa fiu sincer n-am inteles de ce, dar recomandarea a fost sa merg 30 min cel putin, pe saptamina.
Porneste cu cablurile, dar vezi ca si aici e o intreaga filosofie (da-i un serch) dar mai bine ar fi sa o pui pe redresor sau chiar sa o masori (daca-ti permite) Asa vei sti exact cum stai. Nu stiu de unde esti dar daca esti din Buc si ai drum pe la benzinaria Petrom de la Cotroceni, este acolo un nene care se ofera sa-ti masoare bateria cit pui benzina. Succes


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 25 Jul 2004, 15:01
Post #3


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




La pornirea cu cabluri trebuie respectati anumiti pasi. Acesti ar fi: se fixeaza cablul de + la borna pozitiva a bateriei descarcata si apoi la borna pozitiva a bateriei care "doneaza" curent. Se fixeaza cablul de - la borna bateriei negativa a bateriei donatoare de curent si apoi la borna negativa a bateriei care urmeaza sa primeasca curent. Se porneste motorul masinii a carei baterie va dona curent si se incearca pornirea masinii cu baterie moarta. Cablurile se debranseaza in ordine inversa. De retinut este ca nu trebuie sa existe un contact direct intre cele doua masini (grija in special la usile deschise care ar putea sa se atinga). Bateria masinii donatoare ar trebui sa aiba minim aceeasi capacitate cu bateria masinii care urmeaza sa primeasca curent.

In legatura cu incarcarea, intr-adevar, bateria se incarca mai bine in mers, dar nu pentru ca se invart rotile ci pentru ca stand pe loc motorul merge in regim de relanti, turatia este mica iar alternatorul debiteaza mai putin curent. In mers, turatia este mai marea, alternatorul debiteaza mai mult curent, bateria se incarca mai bine. E foarte adevarat ca alternartorul are un releu care reguleaza voltajul, insa la relanti voltajul va fi oricum mai mic decat in mers. In plus, in mers, bateria nu doar se incarca. Mai furnizeaza si curent pentru injectoare si asa mai departe, asa ca are parte de un ciclu de incarcare mai bun.

Inainte sa te panichezi, incearca sa completezi cu apa distilata (pana la un centimetru si jumatate deasupra placilor). Este foarte posibil sa fi scazut foarte mult nivelul electrolituuli si atunci sa se descarce atat de repede. Asta se intampla mai ales vara. In plus, la mine bateria este relativ noua si deja am observat scurgeri de electrolit pe la capacele si a trebuit sa completez. Daca nici asa nu-si revine, atunci ar trebui sa te panichezi. Trebuie schimbata bateria. Daca masina are sub doi ani nu prea e normal sa se duca asa de repede bateria, dar, daca tii cont ca e romaneasca, e acceptabila situatia.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mvali
post 15 May 2007, 19:10
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 8 February 07
From: Ploiesti




Am patit'o si eu cu bateria descarcata.
Va rog sa'mi spuneti daca o turez pe loc cam juma de ora se incarca ceva. Macar de o pornire. Cand am plecat am alimentat de la un papuc diesel si a mers. Era descarcata aproape de final ca am stat cateva minute sa incarce.
Acasa am dat sa o pornesc din nou si a luat'o (am facut 20min mers lejer) Nu de alta da bateria e relativ noua si nu dadea semne de oboseala iar un redresor e 160 ron. Mai bine bag 10 l de benzina decat sa iau o alta baterie.
Multumesc

This post has been edited by mvali: 15 May 2007, 19:12


--------------------
ex Dacia SuperNova Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 15 May 2007, 19:15
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




atunci baga 10l de benzina si mergi de incarca bateria.

This post has been edited by nik1965: 15 May 2007, 19:16


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mvali
post 15 May 2007, 19:23
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 8 February 07
From: Ploiesti




De mers nu pot ca daca raman si nu porneste. Intrebarea este daca o turez pe loc mai mult timp merge?
Probabil ca da dar va rog confirmati blink.gif


--------------------
ex Dacia SuperNova Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 15 May 2007, 19:31
Post #7


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Se încarcă, Vali... Ține-o la 2000-2500 rpm 15 minute, dacă ai răbdare... smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spiridon
post 15 May 2007, 20:20
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 786
Joined: 5 May 05
From: Iasi




Inainte sa incarcati bateria prin diverse metode, verificati ca nivelul electrolitului sa fie cu 1-1,5 cm peste electrozi. Se baga o bucata de hirtie indoita in fiecare orificiu si se verifica vizual nivelul, daca nu corespunde se completeaza cu apa distilata ! Daca dupa verificare +completare si respectiv incarcare tot se descarca bateria ultrarapid (adica 1-5 zile) faceti-va un serviciu = cumparati alta baterie !!!


--------------------
Dacia Supernova - prima iubire, a inceput in... 2001 - IS-
inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 15 May 2007, 20:44
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




Nenea vali treaba sta in felul urmator:
-daca bateria s-a descarcat de nefolosire, atunci baga mata 10l de benzina si fa o excursie si fii sigur ca dupa 10-15 km de mers nu vei mai avea probleme cu bateria.
-daca e descarcata datorita defectarii (in special a sulfatarii) atunci poti sa o turezi mataluta pe biata masinuta in gol cit vrei ca rezultatul va fi acelasi, adica un fis.

PS; nu stiu daca e folclor sau nu dar parca nu prea face bine la un motor sa il tii turat timp indelungat fara sarcina.


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mvali
post 15 May 2007, 21:00
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 8 February 07
From: Ploiesti




De mers am mers deja 15 min cu masina la 2000 ture ca doar am adus'o acasa. Tratamentul cu turatul l'am aplicat ceva da porneste ventilatoru si mananca si acela curent.
Acum am 12.8V la baterie si porneste daca o opresc. (probabil pt ca motorul este cald)

O sa vad maine daca mai pleaca daca nu...sa iau redresoru (160ron) sau alta baterie?


--------------------
ex Dacia SuperNova Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 16 May 2007, 07:03
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




Trebuie tinut cont de faptu ca un acumulator se incarca de la redresor in ~10 ore, iar pe masina in mers in cel putin 100km parcursi.
Daca tensiunea in gol pe baterie e cum spui (peste 12,5V) atunci bateria e doar descarcata si isi poate reveni complet.
Unul din cei mai mari dusmani ai acumulatoarelor este timpul de nefunctionare (adica masina mai mult sta), foloseste masina zilnic si nu vei avea probleme cu bateria.


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mvali
post 16 May 2007, 08:38
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 8 February 07
From: Ploiesti




Multumesc frumos de raspunsuri.
Masina a pornit dimineata rece fara probleme. Si da fac zilnic 25 km asa ca eu zic ca am sanse sa o recuperez.
O sa merg o vreme incetisor fara faruri aprinse da asta e dry.gif


--------------------
ex Dacia SuperNova Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 16 May 2007, 09:17
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




QUOTE(mvali @ 16 May 2007, 08:38)
...O sa merg o vreme incetisor fara faruri aprinse da asta e  dry.gif
*


Sper ca nu ai de gind sa faci asta noaptea?


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 16 May 2007, 09:20
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




pai poti merge normal, de ce incetisor?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mvali
post 16 May 2007, 09:48
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 8 February 07
From: Ploiesti




Nici nu ma gandeam noaptea blink.gif
Incetisor (exclus a 5'a in afara) ca sa mearga la turatie constanta si sa treaca cat mai mult timp.


--------------------
ex Dacia SuperNova Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolovan_ro
post 16 May 2007, 12:32
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 449
Joined: 25 November 04




mvali stai linistit...daca parcurgi mai mult de 5 km fara oprirea motorului, eu zic ca-i suficient. Nu trebuie sa chinui masinuta, sa consumi benzina etc.


--------------------
Dacia Logan II 2016/Laureate 0.9TCe
Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih95
post 16 May 2007, 16:02
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 22 October 05




Verifica nivelul electrolitului: 10 mm, deasupra placilor
Afla vechimea bateriei daca se poate....
Incearca sa imprumuti un redresor de la o cunostiinta (nu cumpara unul nou!)
Daca si dupa incarcare pe redresor, nu tine mai mult de 4 zile avind in vedere temperaturile exterioare,.... atunci alta baterie!
Cam asta ar fi ordinea....
Sau poti merge zilnic cu masina!
Succes!


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 May 2007, 22:48
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cite ceva despre intretinerea si verificarea bateriei
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=683638


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th April 2024 - 21:56
Forum Renault