DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> circuit de racire, ma dispera

cd_i
post 19 Jan 2007, 19:52
Post #1


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




Salutare,


Am o problema cu circuitul de racire care ma dispera, nu stiu ce sa ii mai fac...

e vorba de dacie 1310 din '94.


Trage aer in circuitul de racire si nu stiu pe unde. Nu pierde apa, nu are apa in ulei si nici ulei in apa. Nici cantitatea de "muci" nu e mai mare decat in alte ierni cand nu avea problema asta.

Pana acum am schimbat toate colierele si inainte de a pune furtunele la loc am curatat stuturile pe exterior de saruri si le-am "uns" cu silicon rosu si pe urma am bagat furtunele la loc si le-am strans. Problema persista neschimbata si nu imi dau seama de unde ar putea fi. Nu demult am schimbat capacul de la pompa de apa, dar problema a aparut dupa un timp de la schimbarea capacului. Chiar am incercat si am suntat caloriferul si robinetul de incalzire - deci problema nu e de acolo.

Daca aveti vreo idee pe unde sa ma uit dati-mi si mie o veste ca deja am cosmaruri cu aerisirea circuitului de racire.


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 2 Feb 2007, 08:07
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




dar cum stii ca iti ia aer daca nu pierzi lichid... nu vezi balta nimic sub masina ... bolboroseste in borcan ?


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 2 Feb 2007, 22:37
Post #3


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




pai vad in borcan ca lichidul are acelasi nivel de o luna de cand am umblat la el ultima data...

si da, bolboroseste in borcan... dupa un drum scurt in oras vad ca nivelul apei in borcan e crescut. Daca strang de furtune iasa aer din circuit. La urmatorul drum problema se repeta.

Intre timp am facut un experiment care m-a lamurit ca aerul ala vine din camera de ardere (din cauza garniturii de chiulasa). Am strans capacul de la vasul de expansiune sa fie etans (de obicei merg cu el usor destrans ca sa evit eventualele suprapresiuni) si dupa cateva drumuri am observat ca s-a facut presiune in circuitul de racire. Atat de mare incat furtunele erau beton. Oricat aer ar trage pompa nu poate face asa presiune in circuit. Cu riscul de a fierbe motorul merg cu el asa (noroc ca e frig afara) si dupa fiecare drum oricat de scurt ii scot "bulele" strangand de furtune.

Cu prima ocazie cand prind o zi mai calda o sa o operez sa ii pun o garnitura de chiulasa noua.


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo9hrb
post 3 Feb 2007, 00:04
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 148
Joined: 12 December 06
From: Ploiesti




Furtunele se fac tari, apa se incalzeste si se dilata. Verifica supapele de la capacul vasului de expansiune (sunt 2, una pentru suprapresiune si una pentru depresiune). Aer mai poate trage si pe la presetupa (pompa este centrifugala, iar in zona presetupei, in functionare, presiunea relativa este negativa).
Hint: Daca ai garnitura gaurita bolboroseste in borcan tot timpul cat functioneaza motorul.

This post has been edited by yo9hrb: 3 Feb 2007, 00:07


--------------------
Dacia MCV/Sandero 2008 - PH-10-DBV, PH-10-PAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 3 Feb 2007, 17:01
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




De fapt ti-ai raspuns singur in primul post: "Nu demult am schimbat capacul de la pompa de apa, dar problema a aparut dupa un timp de la schimbarea capacului". Deci, vezi capacul de la pompa de apa. Ori capacul pe care l-ai pus e prost, ori nu ai strans ceva bine pe acolo la capac si iti scapa apa pe la imbinari sau garnituri.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovidiu Comănescu
post 3 Feb 2007, 17:37
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 26 September 06
From: Ploiesti




Ai grije, am patit-o si eu cand un meserias mi-a strans chiuloasa cu asazisa cheie certificata si mi-a stans-o al naibi de bine ca-mi baga gaze in circuitul de racire. Cred ca si la tine problema este de la garnitura. Parerea mea.


--------------------
Dacia 1300 1977 - PH07DEH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 3 Feb 2007, 21:58
Post #7


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Garnitura de chiuloasa ... acolo este buba daca bolboroseste apa in borcan ... sad.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 21:28
Forum Renault