"Racire Ulei"
"Racire Ulei"
Mirelush |
12 Aug 2004, 08:44
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti |
|
||
-------------------- Mirel
|
|||
Ov |
12 Aug 2004, 08:53
Post
#2
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.444 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
prima problema la care ar trebui sa te gandesti, ar fi: cu ce asiguri tu un debit marit al uleiului ca sa treaca si prin radiator (la pompa ma refer bineinteles).
Plus ca dacia nu are nevoie de asa ceva. La oltcit e alta poveste. Racire pe aer deci trebuie ajutat si prin ulei, si cel mai important motor de turatie, nu ca la dacie unde schimbi la 3000-3500. :wink: |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Mirelush |
12 Aug 2004, 09:04
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti |
Ov ai dretate ... dar eu tot am pitici pe creier si vreau sa ii pun smile.gif
|
-------------------- Mirel
|
|
notchman |
12 Aug 2004, 09:18
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi |
Omu' treaba este relativ simpla, ..se face o "placa de adaptare", care se monteaza in locul filtrului de ulei ....si de acolosa pleaca 2 fortune , care vin la "oil cooler" si pe urma la filtru de ulei , merge un "postament" de la aro , de filtru de motorina , pentru a monta filtrul de ulei pe urma.
Nu trebuieste pompa de ulei cu debit marit .......pentru ca tu nu urmaresti o presiune mai ridicata la ulei , iar 1m de furtun +alte smekerii , nu influenteaza prea mult debitul de ulei ...... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
driverx |
12 Aug 2004, 09:27
Post
#5
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
notchman,
Da' radiatorul in sine nu influenteaza debitul? :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
cristimm |
12 Aug 2004, 09:43
Post
#6
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
Filtrul de ulei nu e pus "in serie" si NU filtreaza tot uleiul pompat ci numai o parte din el. Presupun ca daca montezi un radiator vrei sa iti raceasca tot uleiul nu numai o parte.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
driverx |
12 Aug 2004, 09:46
Post
#7
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
Mirelush,
In loc sa iti manaresti masina cu tot felu de idei stupide, vazute la alte masini, mai bine ai avea grija de masina. Ca....din pacate cu calitatea romaneasca noi tre sa avem grija sa aducem masina la parametri normali..... P.S.: Turbo cand iti pui? :cya: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
notchman |
12 Aug 2004, 10:32
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi |
Sunt intru totul de acord.............. :roll:
|
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
driverx |
12 Aug 2004, 11:54
Post
#9
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
Mirelush,
Nu te supara,. dar faza asta e din ciclul "Undei prostu, prostia creste". Vrei ceva, care sa zicem ca va functiona, dar iti vei scoate motorul din parametri de functionare, doar asa...ca sa te crezi mai "cool" cu masina cool. Sa zicem ca va fi fiabil ce vei face tu. Dar faza e ca cu cat va fi mai fiabil sistemul, cu atat va fi mai rau pentru tine. Vei tine in functiune un ulei care va functiona la temperaturi sub cele indicate, va fi ceva mai vascos => sarcini mai mari supuse la motor. Deci.....ce ai facut? Minti odihnite mai aveti unii...... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
SiloS |
12 Aug 2004, 17:33
Post
#10
|
Gangester Group: Members Posts: 4.245 Joined: 23 February 04 From: Buzau |
Mirelush, nu pricep un singur lucru din toata povestea asta : la ce te ajuta daca racesti uleiul ?
:shock: |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
driverx |
12 Aug 2004, 18:13
Post
#11
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
SiloS,
Am zis eu mai sus. E mai cool (si la propriu si la figurat) baiatu daca are racire ca la masinile mai rasarite..... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
SiloS |
12 Aug 2004, 21:14
Post
#12
|
Gangester Group: Members Posts: 4.245 Joined: 23 February 04 From: Buzau |
ai zis tu ... dar eu voiam sa aud de la el la ce il ajuta .. sa vad daca spune : " eu vreau sa-mi racesc uleiul ca sa am masina mai cool " :shock:
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
notchman |
13 Aug 2004, 07:29
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi |
Apropos de racit uleiul , si daca omu tot vrea asa ceva , desi mai bine cu banii investiti in aceasta jucarie , cumperi un ulei bun , un aditiv cat de cat, faci schimbul de ulei la 3~4 mii, +filtrul , si ai o masina boboc...............
http://www.vw-store.com/Oil%20System.htm http://www.hellafast.com/albums/oilcooler/...lcooler_001.jpg sau si mai bine fara nici un fel de modificare ..... http://www.nfauto.co.uk/oil_filter_cooler.htm |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
SiloS |
13 Aug 2004, 10:37
Post
#14
|
Gangester Group: Members Posts: 4.245 Joined: 23 February 04 From: Buzau |
S ttusi , pe bune , serios si fara glume , la ce ajuta un ulei daca este mai rece ?
:shock: |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
Ov |
13 Aug 2004, 10:43
Post
#15
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.444 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
pai racind uleiul racesti implicit si motorul. Ideea nu este ca uleiul sa fie rece, ci ca motorul sa fie tinut in parametrii optimi de lucru (in speta la dacie, in jur de 90 de grade). Intr-adevar daca uleiul este mai rece, nu e bine pt ca isi pierde din proprietati.
La dacie nu se justifica racirea uleiului pt ca motorul dispune de o racire f buna (cea pe apa, care daca e pusa la punct este arhisuficienta). Racirea uleiului se foloseste la motoare cu racire pe aer, unde nu intotdeauna fluxul de aer este suficient pt racire, dar mai ales la motoarele turbo, la care turbina degajeaza fff multa caldura (din cate stiu eu lagarele sunt unse parca cu acelasi ulei, s-ar putea sa ma insel si sa fie folosita racirea in cazul asta datorita crestirilor solicitarilor in motor), si atunci, fata de un motor conventional, sistemul de racire "clasic" nu mai face fata. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
FREY |
14 Aug 2004, 16:25
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 22 April 04 From: Constanta |
mai bine pui un electroventilator pe radiator si scoti elicia din plastic .Asa iti racesti si motorul bine in oras(la drum lung nu stiu cum se comporta) si nici nu mai omori pompa de apa.Sau vorba lu notchman mai bine pui ulei bun si nu mai ai nevoie de aditivi(marea majoritate sunt tepe).Plus ca tre sa bagi si bani sa faci instalatia asta de "racire" a uleiului care nici nu stii cat de eficienta va fi pe dacie
|
-------------------- |
|
Mirelush |
16 Aug 2004, 10:17
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti |
deci si in concluzie oameni buni .. ulei bun in masina am (am bp!) ..... racirea la motor merge foarte bine am scimbat acu cateva zile raditoru si caloriferu ca erau batrane .... nu vreau sa imi pun racire la ulei ca sa fac tuning la masina sa fie cool sau etc ... nu vreau sa fac dacie de nfs .. idee e ca daca racesti ulei mai bine creste si durata de viata a motorului + plus daca ai barzauni pe creier si mergi cu turatie mai crescuta (nu e cazu meu) obosesti mai putin motoru..
faza cu turbo a mai fost discutata p'acile si eu nu cred ca este posibil sa pui asha ceva pe dacie.... cum zicea si ov racirea la ulei este ultila la motoarele supralimemtate prin turbocharger pt ca 1 data cu cresterea turatiei se incalzeste si uleiu si se incalzeste cam rau FREY la smecheria cu ventilator electrik m-am gandit .. si o sa fac asta ... dar nu am sa scot elicea de platisk because ... porcaria aiai electrika te poate lasa si belesti palosu! asha ca vreu sa vad daca merge sa pun ceva pe exterior adika intre maska si raditor cum au papuci diesel! |
-------------------- Mirel
|
|
Mirelush |
16 Aug 2004, 10:19
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti |
ps: nu ma raspuns k nu am fost in bukuresti
|
-------------------- Mirel
|
|
Ov |
16 Aug 2004, 11:14
Post
#19
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.444 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
eu zic sa scoti elicea de plastic, cu riscul de a "beli palosul" sa-ti pui vent electric, cu un buton cu bec in bord care:
1. cand porneste ventilatorul se aprinde becul 2. stai cu ochii pe ceasul de apa si daca vezi ca temp creste si becul nu se aprinde, apesi frumos pe buton si pornesti manual ventilatorul. Asa are DIN FABRICA un vecin pe o dacie din '84 si desi rad de el cu fiecare ocazie (sunt rau :mrgreen: ) rahatul ala de sistem n-a dat niciodata gres (si el nici n-are indicator de temp). Avantaje: 1. motorul ajunge MULT mai repede la parametrii optimi (dpdv termic) de functionare. 2. uzura mai mica la rulmentul de la pompa de apa. 3. cica ai castiga juma de manz putere. P.S. Am intrebat acu vreo luna la butic cat costa un electroventilator, si era 750.000 (o fi facut mishto de mine, nu stiu, ca mi se pare cam putin). Oricum, pe langa asta iti trebuie si termocupla care-l comanda si un releu. Daca te hotarasti sa-ti pui, uita-te in primul rand la radiator sa vezi daca ai gaura de termocupla. Daca n-ai, abandoneaza ideea. :wink: |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
FREY |
16 Aug 2004, 11:14
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 22 April 04 From: Constanta |
merge da depinde de la ce masina ei,eu am de opel astra si e perfect(cu putine modificari pana l-am adaptat).In oras nici nu ai treaba raceste superbine ca el se roteste constant nu cum face elicia de la pompa de apa cand stai la stop de se roteste cu 80-950 rpm.Deci e o investitie sigura :wink:
|
-------------------- |
|
Mirelush |
16 Aug 2004, 15:01
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti |
Ov tu vrei sa razi si de mine !
smile.gif bai are gaura de termostat raditoru siu sigur pt ca am "astupat-o" ku mana mea kand am skimbat radiatoru! Ov nush ce sa zik idee e ka eu zik sa fac asa ku 2! si daca totu o sa merga bine ku ala electroik poate renuntz la elice! idee e ca nu kastigi nici un manz cel putin eu nu vad kum .. adika gandeste-te logik ... aeru ala nu opune asha multa rezistenta! poate kastigi ceva la turatii mai mari! in fine mai tre analizata problema .. pana una alta imi place radiatoru ala pt filtru de ulei ... stiu pe cineva care toarna tampenii dastea poate reusesc sa fabric unu sa vad daca e folositor la ceva |
-------------------- Mirel
|
|
EvilOne |
18 Aug 2004, 00:17
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria |
Decit sa pui radiator de ulei, mai bine sudezi niste "voleti" pe baia de ulei si ai si racire cu efort minim.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
notchman |
18 Aug 2004, 07:43
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi |
Sau te duci la un tzigan care face cazane , si ppoate sa iti faca o baia de ulei din aluminiu, sau te duci la un tinichigiu bun si o face din cupru , si ai rezolvat cu racirea ..........................................
|
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
B-34-SGM |
18 Aug 2004, 12:38
Post
#24
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
Pentru o racire mai buna, monteaza o fulie mai mica la pompa de apa. Merge cea de nova. Berlinele noi au asa ceva din fabrica, dar a mea nu a avut.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
marius-gabriel |
20 Aug 2004, 14:38
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI |
Mirelush, ma gandisem si eu la o racire a uleiului.
O racire a uleiului nu inseamna neaparat o racire a motorului. O temp mare a motorului va da mai multa putere dar uleiul devine apa,isi pierde si din proprietati,presiunea scade,etc. La un mers normal nu trebuie nici o racire a uleiului,dar la un mers sportiv cu motorul foarte turat uleiul e bine sa fie racit. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Mirelush |
20 Aug 2004, 14:59
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti |
... nu am avut timp sa ma apuk de montat radiator ... dar am studiat problema si am ajuns la urmatoarea concluzie .... pana akuma atzi vb numai balarii .. ca face ulei ca drege .. pai in primu rand daca reusesc sa pun aia ,racirea nu va fi extrem de mare va merge undeva la -5 grade (adika o sa scada temperatura cu 5 grade ... de la 80 la 75) daca ulei se incalzeste devine mai putin vascos, cand se raceste ii creste vascozitatea !! ok ... daca eu reusesc sa scad asha mult temperatura la ulei inkat sa ii cresc asha mult vascozitate incat sa am probleme va rog sa imi dati un premiu .. si daca se intampla asta imi iau un ulei cu vascozitate mai mica ..
o baie de ulei din cupru ar fi bine .. dar cupru si aluminiu sunt destul de moi !!! --- sa incep sa sudez porcarii pe baia de ulei nu ma apuk http://www.nfauto.co.uk/oil_filter_cooler.htm idee asta era buna dar nu are loc pe dacie! acu sa revenim la radiator ... in primu rand ca nu vreau radiator k s conduc sportiv vreau radiator pt a creste viata motorului si uleiului .... adica k s fac economie! |
-------------------- Mirel
|
|
marius-gabriel |
23 Aug 2004, 21:53
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI |
Mirelush, eu cred ca am sustinut ideea ta.
Ma repet,cred ca este benefica la un mers mai sportiv si este destul de probabil ca la un mers normal,nu mai zic subturat(din cauze de consum),temp lichidului de racire sa scada destul de mult(75) si atunci vei obtine exact inversul..adica o scadere a vietii motorului. Eu cand spun ca ar fi benefica ma gandesc la motorasul meu atasat de cutia in 4 trepte care vara daca trec de 120 imi fierbe si uleiul devine mult prea fluid,presiunea scade,etc. Artificiul asta numai pt asta il vad |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
notchman |
24 Aug 2004, 07:36
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi |
Omu , eram si eu pornit sa imi fac racire pentru ulei , dar ma'm canalizat , spre sistemul de racire al masinii , adica , un radiator daca se poate mai mare , o turbina electrica sau doua , pus termocupla, scos paletii de pe pompa de apa , curatat motorul , si ai sa vezi ca nu mai fierbe nimic .
La partea cu uleiul , fata de racirea cu apa, mai pot aparea si alte probleme : presiunea mare de ulei , poate fisura sa rupe mult mai repede furtunele de legatura, caldura degajata in plus , pe care o canalizezi unde???? nu ai decat sa pui racitorul in fata radiatorului de apa, deci te complici ....... Sau da si tu o cautare cu google sa altuceva , pentru "water injection", adica introduci in galeria de admisie un amestec format din apa si alchool , iar toata treaba asta raceste mai bine interiorul pistoanelor (acum imi dau seama de ce baga astia apa in benzina ..sa ne ajute , nu de altceva) |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
driverx |
24 Aug 2004, 07:50
Post
#29
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
marius-gabriel,
Lasa omu, ca el a afirmat ca noi am zis numa' balarii. El crede ca face ceva. Lasal sa faca Mirelush, In loc sa umbli la masina pentru a merge sportiv, si mai bine umbla la capu tau. Poate vei salva chiar veti.....ca sa nu zic de masina.... ...toti is sportivi acuma.....daca stii sa dai pedala de acceleratie in fund, deja gata, toti conduc sportiv si se mai cred si buni pe deasupra.... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
AC |
24 Aug 2004, 10:07
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi |
Nu cred ca o pompa de ulei normala poate fi folosita in scopul "racirii cu ulei".
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2024 - 04:46 |