DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> "Racire Ulei"

Mirelush
post 12 Aug 2004, 08:44
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 8 November 03
From: Bucuresti




Cu vreo' 2 -3 saptamani in urma mi-am belit si eu ochii la motorul olcitului unei cunostinte .. si am vazut acolo radiatoru de racire pt. ulei .. si atunci mintea mea bolnava a zis ca daca olcitu poate ... dacia , care este smile.gif dc sa nu pota! Am analizat puitin problema am ajuns la concluzia ca teoretic se poate pune racire la ulei pe dacie (tre' sa cumpar un radiator de olcit si furtune si ce mai tre' p'acolo) exista si cateva prb mici .. adica nu stiu unde sa pun radiatoru .. si nu stiu cum s "scot" uleiu din baie!smile.gif .... experimentul il fac saptamana care vine ... daca iese bine o sa pun si poze!


--------------------
Mirel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 12 Aug 2004, 08:53
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




prima problema la care ar trebui sa te gandesti, ar fi: cu ce asiguri tu un debit marit al uleiului ca sa treaca si prin radiator (la pompa ma refer bineinteles).

Plus ca dacia nu are nevoie de asa ceva. La oltcit e alta poveste. Racire pe aer deci trebuie ajutat si prin ulei, si cel mai important motor de turatie, nu ca la dacie unde schimbi la 3000-3500. :wink:


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirelush
post 12 Aug 2004, 09:04
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 8 November 03
From: Bucuresti




Ov ai dretate ... dar eu tot am pitici pe creier si vreau sa ii pun smile.gif


--------------------
Mirel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 12 Aug 2004, 09:18
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Omu' treaba este relativ simpla, ..se face o "placa de adaptare", care se monteaza in locul filtrului de ulei ....si de acolosa pleaca 2 fortune , care vin la "oil cooler" si pe urma la filtru de ulei , merge un "postament" de la aro , de filtru de motorina , pentru a monta filtrul de ulei pe urma.
Nu trebuieste pompa de ulei cu debit marit .......pentru ca tu nu urmaresti o presiune mai ridicata la ulei , iar 1m de furtun +alte smekerii , nu influenteaza prea mult debitul de ulei ......


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Aug 2004, 09:27
Post #5


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




notchman,

Da' radiatorul in sine nu influenteaza debitul?

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 12 Aug 2004, 09:43
Post #6


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Filtrul de ulei nu e pus "in serie" si NU filtreaza tot uleiul pompat ci numai o parte din el. Presupun ca daca montezi un radiator vrei sa iti raceasca tot uleiul nu numai o parte.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Aug 2004, 09:46
Post #7


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Mirelush,

In loc sa iti manaresti masina cu tot felu de idei stupide, vazute la alte masini, mai bine ai avea grija de masina. Ca....din pacate cu calitatea romaneasca noi tre sa avem grija sa aducem masina la parametri normali.....

P.S.: Turbo cand iti pui?

:cya:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 12 Aug 2004, 10:32
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Sunt intru totul de acord.............. :roll:


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Aug 2004, 11:54
Post #9


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Mirelush,

Nu te supara,. dar faza asta e din ciclul "Undei prostu, prostia creste". Vrei ceva, care sa zicem ca va functiona, dar iti vei scoate motorul din parametri de functionare, doar asa...ca sa te crezi mai "cool" cu masina cool. Sa zicem ca va fi fiabil ce vei face tu. Dar faza e ca cu cat va fi mai fiabil sistemul, cu atat va fi mai rau pentru tine. Vei tine in functiune un ulei care va functiona la temperaturi sub cele indicate, va fi ceva mai vascos => sarcini mai mari supuse la motor.

Deci.....ce ai facut?

Minti odihnite mai aveti unii......

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 12 Aug 2004, 17:33
Post #10


Gangester


Group: Members
Posts: 4.245
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Mirelush, nu pricep un singur lucru din toata povestea asta : la ce te ajuta daca racesti uleiul ?
:shock:


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Aug 2004, 18:13
Post #11


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




SiloS,

Am zis eu mai sus. E mai cool (si la propriu si la figurat) baiatu daca are racire ca la masinile mai rasarite.....

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 12 Aug 2004, 21:14
Post #12


Gangester


Group: Members
Posts: 4.245
Joined: 23 February 04
From: Buzau




ai zis tu ... dar eu voiam sa aud de la el la ce il ajuta .. sa vad daca spune : " eu vreau sa-mi racesc uleiul ca sa am masina mai cool " :shock:


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 13 Aug 2004, 07:29
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Apropos de racit uleiul , si daca omu tot vrea asa ceva , desi mai bine cu banii investiti in aceasta jucarie , cumperi un ulei bun , un aditiv cat de cat, faci schimbul de ulei la 3~4 mii, +filtrul , si ai o masina boboc...............
http://www.vw-store.com/Oil%20System.htm
http://www.hellafast.com/albums/oilcooler/...lcooler_001.jpg
sau si mai bine fara nici un fel de modificare .....
http://www.nfauto.co.uk/oil_filter_cooler.htm


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 13 Aug 2004, 10:37
Post #14


Gangester


Group: Members
Posts: 4.245
Joined: 23 February 04
From: Buzau




S ttusi , pe bune , serios si fara glume , la ce ajuta un ulei daca este mai rece ?

:shock:


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 13 Aug 2004, 10:43
Post #15


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pai racind uleiul racesti implicit si motorul. Ideea nu este ca uleiul sa fie rece, ci ca motorul sa fie tinut in parametrii optimi de lucru (in speta la dacie, in jur de 90 de grade). Intr-adevar daca uleiul este mai rece, nu e bine pt ca isi pierde din proprietati.

La dacie nu se justifica racirea uleiului pt ca motorul dispune de o racire f buna (cea pe apa, care daca e pusa la punct este arhisuficienta).

Racirea uleiului se foloseste la motoare cu racire pe aer, unde nu intotdeauna fluxul de aer este suficient pt racire, dar mai ales la motoarele turbo, la care turbina degajeaza fff multa caldura (din cate stiu eu lagarele sunt unse parca cu acelasi ulei, s-ar putea sa ma insel si sa fie folosita racirea in cazul asta datorita crestirilor solicitarilor in motor), si atunci, fata de un motor conventional, sistemul de racire "clasic" nu mai face fata.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FREY
post 14 Aug 2004, 16:25
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 22 April 04
From: Constanta




mai bine pui un electroventilator pe radiator si scoti elicia din plastic .Asa iti racesti si motorul bine in oras(la drum lung nu stiu cum se comporta) si nici nu mai omori pompa de apa.Sau vorba lu notchman mai bine pui ulei bun si nu mai ai nevoie de aditivi(marea majoritate sunt tepe).Plus ca tre sa bagi si bani sa faci instalatia asta de "racire" a uleiului care nici nu stii cat de eficienta va fi pe dacie


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirelush
post 16 Aug 2004, 10:17
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 8 November 03
From: Bucuresti




deci si in concluzie oameni buni .. ulei bun in masina am (am bp!) ..... racirea la motor merge foarte bine am scimbat acu cateva zile raditoru si caloriferu ca erau batrane .... nu vreau sa imi pun racire la ulei ca sa fac tuning la masina sa fie cool sau etc ... nu vreau sa fac dacie de nfs .. idee e ca daca racesti ulei mai bine creste si durata de viata a motorului + plus daca ai barzauni pe creier si mergi cu turatie mai crescuta (nu e cazu meu) obosesti mai putin motoru..
faza cu turbo a mai fost discutata p'acile si eu nu cred ca este posibil sa pui asha ceva pe dacie.... cum zicea si ov racirea la ulei este ultila la motoarele supralimemtate prin turbocharger pt ca 1 data cu cresterea turatiei se incalzeste si uleiu si se incalzeste cam rau
FREY la smecheria cu ventilator electrik m-am gandit .. si o sa fac asta ... dar nu am sa scot elicea de platisk because ... porcaria aiai electrika te poate lasa si belesti palosu! asha ca vreu sa vad daca merge sa pun ceva pe exterior adika intre maska si raditor cum au papuci diesel!


--------------------
Mirel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirelush
post 16 Aug 2004, 10:19
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 8 November 03
From: Bucuresti




ps: nu ma raspuns k nu am fost in bukuresti


--------------------
Mirel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 16 Aug 2004, 11:14
Post #19


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




eu zic sa scoti elicea de plastic, cu riscul de a "beli palosul" sa-ti pui vent electric, cu un buton cu bec in bord care:
1. cand porneste ventilatorul se aprinde becul
2. stai cu ochii pe ceasul de apa si daca vezi ca temp creste si becul nu se aprinde, apesi frumos pe buton si pornesti manual ventilatorul.

Asa are DIN FABRICA un vecin pe o dacie din '84 si desi rad de el cu fiecare ocazie (sunt rau :mrgreen: ) rahatul ala de sistem n-a dat niciodata gres (si el nici n-are indicator de temp).

Avantaje:
1. motorul ajunge MULT mai repede la parametrii optimi (dpdv termic) de functionare.
2. uzura mai mica la rulmentul de la pompa de apa.
3. cica ai castiga juma de manz putere.

P.S. Am intrebat acu vreo luna la butic cat costa un electroventilator, si era 750.000 (o fi facut mishto de mine, nu stiu, ca mi se pare cam putin). Oricum, pe langa asta iti trebuie si termocupla care-l comanda si un releu. Daca te hotarasti sa-ti pui, uita-te in primul rand la radiator sa vezi daca ai gaura de termocupla. Daca n-ai, abandoneaza ideea. :wink:


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FREY
post 16 Aug 2004, 11:14
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 22 April 04
From: Constanta




merge da depinde de la ce masina ei,eu am de opel astra si e perfect(cu putine modificari pana l-am adaptat).In oras nici nu ai treaba raceste superbine ca el se roteste constant nu cum face elicia de la pompa de apa cand stai la stop de se roteste cu 80-950 rpm.Deci e o investitie sigura :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirelush
post 16 Aug 2004, 15:01
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 8 November 03
From: Bucuresti




Ov tu vrei sa razi si de mine !
smile.gif
bai are gaura de termostat raditoru siu sigur pt ca am "astupat-o" ku mana mea kand am skimbat radiatoru!
Ov nush ce sa zik idee e ka eu zik sa fac asa ku 2! si daca totu o sa merga bine ku ala electroik poate renuntz la elice! idee e ca nu kastigi nici un manz cel putin eu nu vad kum .. adika gandeste-te logik ... aeru ala nu opune asha multa rezistenta! poate kastigi ceva la turatii mai mari! in fine mai tre analizata problema .. pana una alta imi place radiatoru ala pt filtru de ulei ... stiu pe cineva care toarna tampenii dastea poate reusesc sa fabric unu sa vad daca e folositor la ceva


--------------------
Mirel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 18 Aug 2004, 00:17
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Decit sa pui radiator de ulei, mai bine sudezi niste "voleti" pe baia de ulei si ai si racire cu efort minim.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 18 Aug 2004, 07:43
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Sau te duci la un tzigan care face cazane , si ppoate sa iti faca o baia de ulei din aluminiu, sau te duci la un tinichigiu bun si o face din cupru , si ai rezolvat cu racirea ..........................................


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 18 Aug 2004, 12:38
Post #24


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Pentru o racire mai buna, monteaza o fulie mai mica la pompa de apa. Merge cea de nova. Berlinele noi au asa ceva din fabrica, dar a mea nu a avut.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 20 Aug 2004, 14:38
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




Mirelush, ma gandisem si eu la o racire a uleiului.
O racire a uleiului nu inseamna neaparat o racire a motorului.
O temp mare a motorului va da mai multa putere dar uleiul devine apa,isi pierde si din proprietati,presiunea scade,etc.
La un mers normal nu trebuie nici o racire a uleiului,dar la un mers sportiv cu motorul foarte turat uleiul e bine sa fie racit.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirelush
post 20 Aug 2004, 14:59
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 8 November 03
From: Bucuresti




... nu am avut timp sa ma apuk de montat radiator ... dar am studiat problema si am ajuns la urmatoarea concluzie .... pana akuma atzi vb numai balarii .. ca face ulei ca drege .. pai in primu rand daca reusesc sa pun aia ,racirea nu va fi extrem de mare va merge undeva la -5 grade (adika o sa scada temperatura cu 5 grade ... de la 80 la 75) daca ulei se incalzeste devine mai putin vascos, cand se raceste ii creste vascozitatea !! ok ... daca eu reusesc sa scad asha mult temperatura la ulei inkat sa ii cresc asha mult vascozitate incat sa am probleme va rog sa imi dati un premiu .. si daca se intampla asta imi iau un ulei cu vascozitate mai mica ..
o baie de ulei din cupru ar fi bine .. dar cupru si aluminiu sunt destul de moi !!!
--- sa incep sa sudez porcarii pe baia de ulei nu ma apuk
http://www.nfauto.co.uk/oil_filter_cooler.htm idee asta era buna dar nu are loc pe dacie!
acu sa revenim la radiator ... in primu rand ca nu vreau radiator k s conduc sportiv vreau radiator pt a creste viata motorului si uleiului .... adica k s fac economie!


--------------------
Mirel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 23 Aug 2004, 21:53
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




Mirelush, eu cred ca am sustinut ideea ta.
Ma repet,cred ca este benefica la un mers mai sportiv si este destul de probabil ca la un mers normal,nu mai zic subturat(din cauze de consum),temp lichidului de racire sa scada destul de mult(75) si atunci vei obtine exact inversul..adica o scadere a vietii motorului.
Eu cand spun ca ar fi benefica ma gandesc la motorasul meu atasat de cutia in 4 trepte care vara daca trec de 120 imi fierbe si uleiul devine mult prea fluid,presiunea scade,etc.
Artificiul asta numai pt asta il vad


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 24 Aug 2004, 07:36
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Omu , eram si eu pornit sa imi fac racire pentru ulei , dar ma'm canalizat , spre sistemul de racire al masinii , adica , un radiator daca se poate mai mare , o turbina electrica sau doua , pus termocupla, scos paletii de pe pompa de apa , curatat motorul , si ai sa vezi ca nu mai fierbe nimic .
La partea cu uleiul , fata de racirea cu apa, mai pot aparea si alte probleme :
presiunea mare de ulei , poate fisura sa rupe mult mai repede furtunele de legatura, caldura degajata in plus , pe care o canalizezi unde???? nu ai decat sa pui racitorul in fata radiatorului de apa, deci te complici .......

Sau da si tu o cautare cu google sa altuceva , pentru "water injection", adica introduci in galeria de admisie un amestec format din apa si alchool , iar toata treaba asta raceste mai bine interiorul pistoanelor (acum imi dau seama de ce baga astia apa in benzina ..sa ne ajute , nu de altceva)


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 24 Aug 2004, 07:50
Post #29


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




marius-gabriel,

Lasa omu, ca el a afirmat ca noi am zis numa' balarii. El crede ca face ceva. Lasal sa faca

Mirelush,

In loc sa umbli la masina pentru a merge sportiv, si mai bine umbla la capu tau. Poate vei salva chiar veti.....ca sa nu zic de masina....

...toti is sportivi acuma.....daca stii sa dai pedala de acceleratie in fund, deja gata, toti conduc sportiv si se mai cred si buni pe deasupra....

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 24 Aug 2004, 10:07
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Nu cred ca o pompa de ulei normala poate fi folosita in scopul "racirii cu ulei".


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2024 - 04:46
Forum Renault