DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme cu frana

clr
post 17 Mar 2003, 08:06
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Mi - a aparut o problema: in timpul deplasarii mi s - a aprins in martorul rosu pentru frana - (o) . Prima reactie a fost sa verific daca nu cumva am trasa frana de mana (nu era cazul). Apasand pedala de acceleratie am constatat ca este f. f. moale si ca tine jos (aproape de podea), de functionat functionand insa foarte bine.
In alta ordine de idei: astazi vreau sa merg cu ea in service si as dori niste sfaturi vizavi de ce ar trebui sa am grija sa verifice . Mai ales ca eu sunt in Calarasi si reputatia service - ului autorizat de aici nu e prea grozava.
Multumesc pentru ajutor

P.S. : mentionez ca am decuplat firele de la placutele de frana si martorul a ramas tot aprins (de altfel ar fi fost si cam aiurea sa fie de la placute, am numai 3500 km cu ea)


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentin
post 17 Mar 2003, 08:16
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 29 January 03
From: Bucuresti




Am patzit si eu la fel. Am fost la service si mi-au pus pompa de frana noua!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 17 Mar 2003, 11:31
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Am fost cu ea la service si mi - au schimbat lichidul de frana. Atat! Culmea e ca deocamdata se prezinta bine.
Insa romanul nu se lasa pana nu da cu bata - n balta. Din cata am inteles, senzorul acela ramane cumva blocat in caz de eveniment si dupa rezolvarea lui trebuie 'resetat'. In loc sa faca asta, 'smecherul' de mecanic mi - a scos pur si simplu papucul. Dupa ce l - am pus, bineinteles ca becul s - a aprins din nou. Stie cineva cu se reseteaza senzorul respectiv de la pompa?
Multumesc


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
letitia
post 17 Mar 2003, 12:06
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 59
Joined: 20 August 02
From: Bucuresti




Idem si la fel in Decembrie - rezultatul: pompa de frana schimbata...


--------------------
Fiat Seicento 2001, 899cmc - B------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 17 Mar 2003, 22:38
Post #5


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Senzorul trebuie desurubat cu cheia potrivita (stati linistiti ca nu curge nimic) si apasat de cateva ori cu degetul pe el. Eu m-am plictisit sa tot fac asta asa ca i-am scos singur papucul. smile.gif


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 17 Mar 2003, 23:06
Post #6


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




eu am patit faza cand mi-am schimbat singur placutele. nu stiu de ce. aia la service dadeau drumu la putin lichid de frana cand le schimbau. eu nu am facut ca nu mi s-a parut logic.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 Mar 2003, 13:54
Post #7


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




1. Cand se schimba placutele de frana se face si o aerisire .. asa e "sanatos" ... de aceea se da drumul la putin lichid de frana .. si se face apasand pedala de frana ... ma rog .. intelegeti voi .. si trebuie doi oameni pentru asta.
2. NU DECUPLATI SENZORUL ... mai bine in resetati de mai multe ori (desi nu vad ce motiv ar avea sa se activeze asa de capul lui) decat sa mergeti fara el.

mie senzorul ala mi s-a aprins doar cand am facut schimbarea placutelor de frana ...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cbrana
post 18 Mar 2003, 14:04
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 18 October 02
From: Viseu de Sus, MM




Eu stiu pe cineva , un prieten, care dupa ce i s-a aprins becul rosu (de la frana) - si asta in timpul mersului - nu a mai avut frane deloc.. si a bushit mashina, de n-au mai avut aia de la service cum sa traga concluzii de ce a ramas fara frane. Vestea buna , daca se poate spune asa, e ca iau dat o masina noua inapoi.

Deci mare grija cu franele, ca nu e de joaca cu ele.


--------------------
RENAULT Clio Symbol iunie.2005 - B 43 WKV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 18 Mar 2003, 22:49
Post #9


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




normal ca se face o aerisire, dar astia fac la...a, ca desface un pic ala si apoi il strange. scuzati limbajul dar asa este.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 18 Mar 2003, 23:08
Post #10


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




QUOTE(\"Liviu\")
2. NU DECUPLATI SENZORUL ... mai bine in resetati de mai multe ori (desi nu vad ce motiv ar avea sa se activeze asa de capul lui) decat sa mergeti fara el.


Liviu, de ce spui ca nu e bine sa mergi fara senzor? Ce masoara de fapt acest senzor? Oricum daca scade lichidul sau se tocesc placutele se aprinde becul (la masini straine mai vechi nu exista acest senzor si merg bine franele, chiar muuuult mai bine ca la Dacia).


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 18 Mar 2003, 23:23
Post #11


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




nu stiu de ce va plangeti de franele de la dsn? la mine merg foarte bine pentru cum sunt facute. placute mici, discuri mici, cauciuce subtiri. cine sa franeze bine. abs nu are. cine? poti sa pui si de porsche frane cu aceleasi caracteristici ca tot asa o sa franeze.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 22 Mar 2003, 10:25
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Daca inteleg eu bine sistemul, chestia cu placutele este diferita de problema mea. Mai pe larg, cred ca becul din bord este legat la mai multi 'senzori':
- uzura placute de frana - sunt puse la masa firele care sunt legate la placute;
- frana de mana trasa;
- pedala care are cursa prea lunga - sau ceva asemanator (cazul meu)
- posibil - nu sunt sigur - functionare defectuoasa a sistemului servo - n - as putea garanta, dar banuiesc ca asta e motivul pentru care pana pornesc motorul martorul respectiv sta aprins, stingandu - se ulterior.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djonexx
post 22 Mar 2003, 18:09
Post #13


Dupa 4.5 ani de DSN


Group: Members
Posts: 86
Joined: 21 November 02
From: Cluj-Napoca




Am patit-o si eu, s-a aprins respectivul bec in timpul mersului, si pedala de frana actiona pe circa 1 cm la capatul de jos al cursei. Remediul a fost schimbarea pompei de frana.

Bineinteles ca asta e o defectiune grava care Doamne fereste sa apara intr-o situatie limita.

DAR dupa acea schimbare, desi au aerisit circuitul, s-a schimbat comportamentul la apasarea pedalei - acum e mai "moale", si prinde mai "jos", fata de cand era noua si prindea in primii cm ai cursei. Cei de la service au spus ca e din cauza pompei, ca nu sunt doua la fel ?? si singura solutie ar fi sa mai scoata putin din axul care impinge in piston - cel care iese din servofrana.

Acum cica m-am reobisnuit cu ideea, dar ma distreaza faza ca nu sunt 2 pompe la fel :-) la fel cum probabil ca nu sunt 2 dacii la fel :-)


--------------------
Ford Focus Trend CL Wagon 2006 - CJ-11-NEC
Ford Focus Trend CL 1.6 tdci 110 cp
Dacia Supernova Clima 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 24 Mar 2003, 09:57
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Fratilor spuneti - mi si mie cum se desface senzorul acela? Vreau sa spun ca este intr - o pozitie care mie mi se pare inaccesibila. Singurul loc prin care mi s - ar fi parut ca as avea o sansa, ar fi dinspre baterie, dar cand am vazut cum este fixata m - am lasat pagubas


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 24 Mar 2003, 11:41
Post #15


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




bagi mana sub pompa si cu o tubulara sau inelara scurta il desfaci usor ca nu e foarte strans. cu o cheie lunga nu o sa reusesti prea usor.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 29 Mar 2003, 16:13
Post #16





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Becu ala se poate decupla f usor.Mie mi s-a stricat pompa de frina si am asteptat 2 luni pina sa imi aduca un a noua!!!!!2 luni cu tot Redacul lor....
Dupaia s-a defectat ceva electric si beculetu ala statea aprins aiurea desi nu aveam nici o defectiune.M-am duscu ea in sevice si a verifict mecanicii si au zis ca n-are nimc si mi-au deconectat beculetu.Io l-am vazut pe unu ca a bagat mina pe undeva in spatele bateriei aprope de parbris si a tra de un fir negru si asta a fost...

PS:Sa nu dati puternic in frine la viteze mari ca se strica...Serios.Io am patit-o


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 30 Mar 2003, 02:00
Post #17


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




ti-a deconectat firul care intra in senzorul ala de care ziceam eu ca trebuie scos. nu este deloc bine ce a facut ala. sa ii dai cu ceva in cap.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 1 Apr 2003, 10:08
Post #18


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Revin cu intrebarea mea: La ce ajuta exact acel senzor?


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 1 Apr 2003, 11:45
Post #19


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Verifica presiunea (indirect starea de functionare a pompei) in circuitul de frinare


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 11 Apr 2003, 07:25
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




QUOTE
bagi mana sub pompa si cu o tubulara sau inelara scurta il desfaci usor ca nu e foarte strans. cu o cheie lunga nu o sa reusesti prea usor.


Nu stiu cum o fi la voi dar eu am incercat sa desfac senzorul ala pana mi - au iesit ochii din cap! Am fost si la un mecanic, care dupa ce s - a chinuit si el mi - a zis ca singura sansa este sa desfaca intai surubelul acela de langa prin care se face aerisirea. Dupa asta urma sa faca iar aerisirea franei asa ca m - am lasat pagubas


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 11 Apr 2003, 09:16
Post #21


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Incearca sa scoti doar papucul cu fir si sa lovesti usor senzorul ala cu o surubelnita sau altceva. La mine a mers asa, fara sa-l mai desfac


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maro
post 11 Apr 2003, 10:07
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 February 03
From: Bucuresti




Draga clr, sper ca între timp ai reusit macar sa-ti "remontezi" ochii "în cap"! laugh.gif laugh.gif
Încearca un mic truc: picura (cu o pompita) lichid de frâna pe surubul respectiv. Lasa-l 1-2 ore si încearca iarasi. Foarte posibil sa reusesti!
Succes laugh.gif laugh.gif


--------------------
Toate bune!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 17 Apr 2003, 07:17
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




QUOTE
Draga clr, sper ca între timp ai reusit macar sa-ti \"remontezi\" ochii \"în cap\"! laugh.gif  laugh.gif 
Încearca un mic truc: picura (cu o pompita) lichid de frâna pe surubul respectiv. Lasa-l 1-2 ore si încearca iarasi. Foarte posibil sa reusesti!
Succes  laugh.gif  laugh.gif


Ti - am urmat sfatul si a mers perfect! Multumesc atat tie cat si celor care m - au invatat cum sa deblochez respectivul senzor.

PS: In momentul in care l - am desfacut am observat ca invelisul de plastic dinspre papuc probabil ca s - a dezlipit pentru ca se invartea fara probleme. Cineva care 'chibita' pe langa mine mi - a spus ca a avut si el aceeasi problema la masina lui (berlina) si ca ii arunca pe acolo lichid de frana. Credeti ca ar fi mai bine sa il schimb preventiv?


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 Jul 2003, 19:29
Post #24


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Pentru cei care vor mai avea problema cu aprinderea senzorului dupa inlocuire placute, le trebuie o cheie de 22 SCURTA. Eu ma folosit o cheie reglabila. Nu prea vad cum s-ar putea baga pe piulitza senzorului o tubulara si nici o inelara, caci e cam aproape aerisitorul pompei si nu este loc (poate doar pentru o tubulara cu pereti subtiri).

Cauza acestei manifestari a senzorului de pe pompa de franare este presiunea scazuta din circuit. Cand se schimpa placutele se impinge pistonul etrierului, dupa care, in momentul apasarii pedalei de frana in circuit nu este presiune suficienta (pistoanele sunt distantate de placute). Odata ce senzorul a depistat lipsa presiunii, nu se mai reseteaza automat la reaparitia ei, si operatia trebuie facuta de mana.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2024 - 13:05
Forum Renault