rodaj...si alte detalii pt un incepator.
rodaj...si alte detalii pt un incepator.
dimi_wanna |
10 Mar 2007, 18:08
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 10 March 07 |
|
||
--------------------
dacia
logan
2007
|
|||
valiaviator |
10 Mar 2007, 18:11
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 710 Joined: 9 March 06 From: Bucuresti |
Sigur ti-ai luat Prestige de 1.4?
|
--------------------
dacia
logan/laureate
2006
|
|
sefu_alx |
10 Mar 2007, 18:12
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 |
despre rodaj..iti da o carticica la ea
|
--------------------
x
y
2009
|
|
Bujor Stefan |
10 Mar 2007, 18:18
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti |
1) Cred ca te referi la Preferance.
2) Daca esti singura in masina si nu ai incotro, poti sa treci si muntii cu ea, numai sa nu o fortezi. Adica acolo unde sunt portiuni lungi de urcare selectezi treapta a 3-a si urci cu viteza constanta. Cel mai bine iti dai seama cum fortezi motorul dupa cat de mult apesi pe pedala de acceleratie. Daca vezi ca pentru a-ti mentine o anumita viteza trebuie sa apesi din ce in ce mai mult pe pedala de acceleratie, mai bine retrogradezi, mergi cu o viteza mai mica dar fara sa mai fortezi motorul. In rest, citesti repede ce scrie in manualul de utilizare al masinii referitor la rodaj: maxim 3000 rot/min si maxim 130km/h (asta pe drum drept, DN1 intre Ploiesti si Predeal este intr-o continua crestere). This post has been edited by Bujor Stefan: 10 Mar 2007, 18:19 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
a4tech01 |
10 Mar 2007, 18:58
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 |
o sa-ti dea o carticica si acolo scrie ca rodajul la Logan consta din primii 1000 km,pe parcursul carora nu trebuie sa depasesti 3000 rot/min si nici viteza de 130 km/h;apoi poti utiliza masina fara limite,dar abia dupa 3000 km vei obtine performantele maxime( "isi da drumul" cum se spune).
In carticica nu scrie,dar in acelasi timp e bine sa nu subturezi motorul(sa mergi cu a-3-a(4,5) in 1500 rpm de exemplu).In rest,fara accelerari bruste si frane de motor bruste(din a-5-a in a-2-a fara sa actionezi frana cum mai fac unii). A,si bineinteles atentie la drumurile de pe la noi(in special la datul prin gropi daca ai jante de aliaj ca alea se stramba foarte usor;e recomandat sa franezi cat poti inainte de groapa si sa iei piciorul de pe frana imediat inainte de intrarea in groapa,presupun ca stii prea bine). In concluzie,daca respecti aceste recomandari poti merge oriunde vrei tu,inclusiv pe serpentine. Apropo,rodajul e bine sa-l faci pe cat posibil in afara orasului,pe drumuri cat de cat OK.N-are nimic daca sunt serpentine,cel putin eu nu vad ce ar putea dauna. Franezi inainte de curba,dai a-2-a(sau a-3-a) si incepand de la jumatatea curbei reiei acceleratia. Unii zic ca e bine sa mergi cu viteza constanta insa altii spun ca e bine sa folosesti toate treptele de viteza(in functie de conditiile de trafic,bineinteles),pentru a se "roda" in intregime cutia de viteze. (scrie si in carte):nu exista notiunea de "incalzire a motorului".Mai bine pornesti si pleci direct cu masina decat sa astepti chiar si cateva minute. A,si apropo:am mai vazut soferi care trecand de la Dacie 1300 de 20 ani la Logan pornesc motorul cu acceleratia la fund(mai mult sau mai putin justificat) sau il mai si tureaza in gol sa se incalzeasca->mai mare prostie nu exista! Nu exista regula de genul "urci rampele intr-a-3-a".Depinde de inclinare;daca sunt mai abrupte,poate fi nevoie de a-2-a pentru ca,asa cum a mai zis si cineva mai sus,fortezi motorul(cu pedala la fund masina abia se misca).In general rampele se urca cu a-3-a sau a-2-a dar poti s-o ataci si cu a-5-a daca e doar 100-200 m si nu foarte abrupta. In general e bine la urcarea rampei sa selectezi o treapta astfel incat turatia motorului sa fie intre 2500-3000(ca esti in rodaj);iar daca faci retrogradarea treptei in rampa trebuie facuta rapid si la ridicarea ambreiajului concomitent accelerezi,pentru ca altfel iti intra in frana de motor si fiind si in rampa scade turatia mult si trebuie sa fortezi din nou motorul(chiar in treapta inferioara) pentru a aduce turatia in zona convenabila. Si eu sunt to incepator si sper ca n-am jignit pe nimeni cu chestiile astea de bun-simt. later edit:din ce mi-am mai adus aminte:o sa ai servodirectie,e total nerecomandat sa lasi masina oprita cu directia bracata la maxim(stanga sau dreapta),deoarece apar presiuni foarte mari in circuitul de servo care pot dauna.(scrie in carticica). Deasemena cand rotesti volanul la maxim,e bine sa nu dai pana cand se opreste,ci un pic mai putin(mai exact fix o tura jumate,desi merge putin mai mult). In concluzie citesti carticica cu atentie(ai un pic de studiat acolo ) si faci exact cum spune acolo si n-o sa ai probleme. This post has been edited by a4tech01: 10 Mar 2007, 19:26 |
--------------------
nu am
**
**
|
|
IRONICK |
10 Mar 2007, 19:42
Post
#6
|
- Group: Members Posts: 21.854 Joined: 19 April 05 From: Romania |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
adryan8 |
10 Mar 2007, 20:33
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 31 August 06 |
|
--------------------
Logan
1.6
90 hp
|
|
GabyPetre |
10 Mar 2007, 22:55
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 10 March 07 |
Ce rodaj sa faci mai? Mai ales ca esti incepatoare nuo sa fortezi masina prea mult(cred eu)! A mea nu a vazut nici un rodaj! 4000 si ceva de ture din prima zi de cand am ridicat-o de la dealer si nu are nici pe dracu nici cea mai mica problema!
|
--------------------
Dacia
Logan
2005
- Ag 07 XRT
|
|
ady85btz |
10 Mar 2007, 23:19
Post
#9
|
Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti |
QUOTE(GabyPetre @ 10 Mar 2007, 22:55) Ce rodaj sa faci mai? Mai ales ca esti incepatoare nuo sa fortezi masina prea mult(cred eu)! A mea nu a vazut nici un rodaj! 4000 si ceva de ture din prima zi de cand am ridicat-o de la dealer si nu are nici pe dracu nici cea mai mica problema! Efectele negative ale unui rodaj necorespunzator nu se vad acum,ci cand masina va ajunge la cativa mii de km. |
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
Kojak |
11 Mar 2007, 00:53
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti |
Mai exact cateva ZECI de mii.
Cand masina va fi vanduta probabil, asa ca... |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
cosmintr |
11 Mar 2007, 16:11
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 22 October 06 |
Am avut si alte masini noi, texte sunt si astea cu rodajul, oricum este motorul gata rodat de fabrica, ce sa pateasca? Fratilor nu zic sa mergeti cu pedala la fund, dar fiti sigur ca nematul care ia logan ii da cat poate ( caz concret un preten stabilit in Germania are Opel si un neamt si-a luat Logan de acolo si din prima zi a mers pe autostrada cat poate ) Masina nare nica si a trecut 1 an juma. Oricum si eu proprietar de logan nu intentionez sa o tiu o viata, asa ca pe cine intereseaza Rodajul?
Oricum am garantie se strica ma duc pe ei, se reface si gata. |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 dci
2006 Laureate
|
|
Mario_b |
11 Mar 2007, 16:55
Post
#12
|
Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu |
Cat despre termenul de livrare, pot spune ca nu se respecata, mie de exemplu mi-a venit masina cu o luna mai devreme decat era stabilit...
Ma rog, erau alte vremuri pe atunci... acu nu stiu cum se mai face... |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
OAP |
11 Mar 2007, 17:12
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti |
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
mark`` |
11 Mar 2007, 19:27
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.821 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures |
Adica e adus la parametrii normali de exploatare, se poate folosi toata plaja de viteza de care dispune masina, inclusiv turatia. SIngura diferenta e la timp...adica cu timpul masina se mai lasa, si chiar asa este. Cu timpu masina intra intr-un rodaj prin faptul ca toate subansamblele masinii, motorul etc, se aseaza, isi fac un loc normal de functionare si aparea impresia ca masina s-a mai lasat. Uzura face acest lucru, noi ii zicem rodaj. Rodajul se face relativ din fabrica. Spun relativ pt ca nu poate tine motoarele o gramada de timp in fabrica pana fac un anumit numar de ore de lucru ci il dau la vanzare pe masina urmand ca ulterior omu care-l cumpara sa-l "rodeze" in continuare. Deci dupa parerea mea faza ce RODAJUL e relativa. Eu zic ca masina e gata rodata, repet relativ!
|
--------------------
Renault
Espace IV
2012 / 2.0 DCi 150CP
|
|
vsebas |
11 Mar 2007, 19:53
Post
#15
|
spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara |
Parerea mea este ca de un "rodaj" corect si bland depinde cat de bine se va comporta masina pe toata durata de viata a motorului.
Eu am exagerat un pic si am mers pana in 3000 rpm si 130Km/h in primii 5000Km, dar asa sunt eu. Acum am ~21000Km si motorul merge brici ( nu ca la altii nu ar merge). Nu intentionez sa tin masina mai mult de 5 ani dar vreau ca si celui care o vand sa o mai poata folosi fara interventii majore la motor asa ca ma port frumos cu ea . This post has been edited by vsebas: 11 Mar 2007, 19:58 |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
OAP |
11 Mar 2007, 20:45
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti |
QUOTE(mark`` @ 11 Mar 2007, 20:27) Eu cred ca e ceva in neregula cu explicatiiile si cu fraza de mai sus. Ori e rodata ori e rodata relativ. Hai sa nu bagam in ceta pe cei care stiu mai putine. Masina NU vine rodata din fabrica si se recomanda ca 1500 km sa circuli intr-o anumita maniera cu ea. Ea poate fi folosita oricum de cei care o tin doi trei ani dar unii poate vor sa o tina mai mult si atunci e indicat sa o conduca in conformitate cu indicatiile producatorului. |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
dimi_wanna |
11 Mar 2007, 21:21
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 10 March 07 |
preference 1.4 am gresit pt ca imi era gandu la preferance...cu rodajul am inteles...eram speriata pt ca toata lumea imi zicea sa nu urc pe serpentine cu ea in rodaj...iar despre termenul de livrare...tre sa astept si o sa vad daca cei de la dacia sunt seriosi sau nu...multumesc tutror celor care m-au ajutat
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2024 - 12:28 |