DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Incalzire motor, relanti, si alte maruntisuri si nelamurii

vali_PRS
post 16 Mar 2007, 23:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 March 07
From: Galati




Salutare..

De curand datorita schimbarii timpurilor mi-a fost data in primire ca sa spun asa masina tatalui meu. Dacia cu pricina e din 1991 sau mai bine spus recarosata in 1991 fapt pentru care in cartea tehnica respectiv talon este trecut anul anterior mentionat. In fond masina este din anii '80 (nu mai tin minte exact am actele uin casa ca a fost luata de la niste prieteni de familie) are un motor de 1.927 sasiu asemeni dar accesorii de 1310. Motorul a fost refacut de curnad mai precis fiindu-i schimbat setul in totalitate precum si arborele. Inca nu am apucat sa ii fac prima revizie care prob va fi efectuata sapt viitoare pentru a-i schimba filtrul si uleiul, shimbarea apei cu antigel si nu in ultml rand reglajul tachetilor. Chilometri efectuati in regim de rodaj pana acum aproximativ 500 toti de catre mine. Experianta mea pe masina asta se limiteaza la cei 500 de km restul kilometrilor ce i-am facut de cand am permisul fiind efectuati in mare parte cu o SopeRNova Confort de la un loc de munca. Problemele sau nelamuririle mele ar fi cam urmatoarele:

1. Inca e destul de rece iar la indrumarea mecanicului ce mi-a facut motrul o pornesc cu socul. Dupa ce porneste inping socul si o tin din accelaratie pana se incalzeste. Intrebarea este cum ar trebui sa o incalzesc? Fie sa o tin din acceleratie undeva la 1500 de ture (asa fac in prezent) pana cand se aseaza relantiul si se ridica putin nivelu la apa, fie sa ii las socul tras, astea pe loc fie sa o incalzesc in mers cu socul tras ? Daca plec cu ea imediat ce o pornesc dimineata sau seara la prima intersectie cand scot pe liber sau daca intru in sarcina cu ea moare sau pur si simplu nu trage. Voi cum spuneti ca e mai bine sa o incalzesc si cat sa o las ?

2. Relantiul mi-a fost reglat destul de jos. Dupa pornire cu motorul rece daca e in timpul pranzului cand e cat de cat caldut sta undeva la 600 de ture ceea ce fac ca masina sa tremure in mod vizibil, dca-i seara sau dimineata cand e mai rece motorul moare. Dupa ceva mers si incalzit sta undeva la 800 de ture. Cu statul la 800 de ture stiam si eu ca e ok dar acele 600 de ture, cred ca si ami putin dar nu vreau sa exagerez imi pare un nivel cam scazut. Nu cumva ar trebui ridicat un pic relantiul mai ales pana da caldura de tot ?

3. Am la ea bord Pitesti sau scoica cum auzit ca ii mai spune. Una din problemele legate de plansa de bord e cea aceasului vitometru ca sa spun asa. Viteza mi-o arata bine desi acul tremura un pic dar nu imi inregistreaza kilometri parcuri nici la kilometrajul intremediar nici la cel mare. Atat timp cat viteza imi e aratata tind sa cred ca cablul e ok. As schimba soriceii sau macar unul din ei sa imi mearga dar pot face asta ? Daca da cum ? In caz ca stiti multumesc anticipat. Tot la plansa de bord mai am o problema cu becul rosul de la carburant. Acul indica bine dar becul "uita" sa se aprinda. Dat fiind faptul ca e plansa electronica se poate face ceva sau daca vreau sa se aprinda trebuie schibata?

4. Din cauza neglihentei tatalui meu au cazut firele din butnul de avarie. Butonul in al pus in dord langa plansa de caldura, primul buton vortical de la stanga la dreapta din bord. Pe unde ar trebui sa vina firele de la releu? Din bord sau din fata ? Pe unde ar trebui sa le caut ?

5. Trebuie sa desfac stopul stanga spate pentru ca becul de pozitie e ars si trebuie schimbat. Problema e ca doua din cele patru suruburi din exterior sunt infundate neputand fi desfacute cu surubelnita, miscare facuta de fostul proprietar ca o metoda antifurt. In consecinta an incercat sa desfac cele doua suruburi din interior insa nu reusesc nici pe bani. Cum as putea sa deztepenesc piulitele alea? .. si daca as reusi as rezolva ceva, adica as ajunge la bec ? Mentionez ca am stopuri tip 1310 nu 1300

6. O ultime chestie si gata nu va mai plictisesc pt moment. smile.gif . Am bara de fibra de sticla cu proiectoare de aceea mare. A avut tata grija de ea si acum intr-un colt chiar deasupra semnalizarii stanga e usor ciupita, are o scobitura. Dat fiind faptu ca trebuie in viitorul apropiat sa trec ITP-ul stiti cumva vre-un kit negru sau ceva similar cu care sa acopor scobitura?

Multemesc anticipat si imi cer scuze daca unele probleme au mai fost discutate pe alte topicuri.


--------------------
Dacia 1310 2000 - GL 52 LEX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatuci
post 17 Mar 2007, 08:45
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 206
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




Salut!

In ceea ce priveste ceasul kilometraj am avut o experienta de curand cu ocazia careia am aflat (de la baietii din forum) cum sa-l schimb fara a da bordul jos.

Ideea principala e sa desfaci suruburile ce tin bordul in partea stanga (sunt 3 la numar cu cap haxagonal sub bord) sa scoti grila de la dezaburizator (plasticul ala infernat care teoretic ar directiona aerul cald pe parbriz) si apoi (cu ajutorul uni individ solid care sa-ti tina ridcat de bord din partea stanga) te chinui cum nu te-ai chinit in viata ta si desfaci cele 3 cleme ce tin corpul cu ceasuri (una este in dreapa jos, si cate una in lateral- sunt niste sarme infernale care se blocheaza in cate 2 gauri) P.S. nu uita mai intai sa desfaci mufele de pe corpul de ceasuri

Ar fi o idee sa incerci sa cureti vitezometrul cu spray degripant (din abundenta) si apoi sa-i dai cu lubrifiant (il testezi fie punandu-l pe o bormashina de turatie redusa fie cuplandu-i cablul de kilometraj cu masina urcata de-o roata'n sus).
P.S. daca tot u merge nu-l arunca pt ca din el se face adaptorul in cazul in care-si face cineva mila de tine si-ti da un ceas model fara kilometraj zilnic

la partea cu suruburile de la stop...."e groasa si cu par"...baga spray-ul degripant la'naintare si apoi (vai de capu' tau) bormashina pe turatie inversa (ori il scote ori ii pileste capul de tot shi apoi scoti stopul lejer si desfaci surubul (sau filetu care a mai ramas din el) cu un cleste ceva)

Felicitari...ai dacie...cuvantul cheie e INPROVIZATIA


--------------------
Dacia 1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014) 1991/ 2001/ 2014 - B 84 TCI, B 47 BWU
Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albert Einstein
post 17 Mar 2007, 12:18
Post #3


Pasionat


Group: Members
Posts: 2.140
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




1. O pornesti cu socul tras, dupa care il mai impingi putin inauntru in asa fel incat motorul sa stea rotund, desi turat. Ideal e sa astepti putin pana cand se mai incalzeste, il mai impingi pana aproape de final si dupa aia pleci cu socul inca putin tras ca sa nu se opreasca la primul stop. Cand sta la turatia potrivita impingi socul de tot.
2. Relantiul ideal e intre 800 si 850 rpm (parca asa scrie in carte, daca stiti altceva va rog sa ma contraziceti). E normal sa stea mai jos si masina sa tremure pana se incalzeste si ajunge in parametrii normali daca nu s-a incalzit de ajuns. De aia este soc sa o tina accelerata pana se incalzeste. Daca maresti relantiul iti va sta bine turatia la rece si cand se va incalzi motorul iti va sta turat. Deci las-o asa dar foloseste socul sa nu se mai opreasca si sa nu mai tremure.
5. Cum sunt "infundate"? A bagat ceva in gaurile suruburilor? Sau a facut ceva la capetele acestora? In primul caz va trebui desfundat canalul surubului. Si in primul si in al doilea caz trebuie sa improvizezi, vorba lui tatuci, ca sa scoti suruburile.
6. Daca e usor "ciupita" n-o sa ai probleme la itp. Nu se leaga de amanunte din astea. Totusi daca vrei sa repari cumpara un chit (exista la magazine tot felul), aplica, smirgheluieste si vopseste.

This post has been edited by Albert Einstein: 17 Mar 2007, 12:19


--------------------
- - -
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 17 Mar 2007, 23:19
Post #4


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




1. Porneste-o cu socul tras, dupa ce porneste impingi socul la jumatate si sa stii ca motorul se incalzeste mult mai repede daca pleci imediat, nu mai astepta sa o incalzesti.
2. Mareste-i relantiul la 900 rpm cu motorul cald, ungerea o sa fie mai buna la un relantiu ca acesta, si nu numai, dispar si trepidatiile ( sau eventualele trepidatii care apar la 800 rpm ) .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 18 Mar 2007, 10:40
Post #5


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Ori ce masina se porneste cu soc sau pedala ... mai putin vara unde temperatura dimineata este destul de ridicata ... si nu este nevoie de soc ... socul nu face alt ceva decat sa imbogateasca amestecul pentru o pornire usoara ... dar in max 500 m nu cred ca mai ai nevoie de la pe aceasta vreme ... ca doar nu sunt -X grade


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 18 Mar 2007, 10:48
Post #6


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Eu pe o vreme ca asta nu mai folosesc șocul pentru că nu are niciun rost.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th April 2024 - 01:57
Forum Renault