DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ambreiaj sau cutia de viteze?, Caraie la debraiere

Alex G.
post 23 Mar 2007, 17:28
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 9 July 06




Va salut cu o noua problema (intrucat n-am fost prezent in ultima vreme pe forum, semn ca Ciresica mea n-a mai fost bolnava):

In ultima vreme caraie (trc trc, scurt de tot) atunci cand debraiez sa schimb viteza. Cel mai bine se observa cand masina stationeaza si schimb vitezele cu motorul la relanti. Agata scurt si caraie scurt. Cel mai tare se simte la marche-arriere si apoi viteza 1 si a 2-a.

Mentionez ca in ultima vreme pedala de ambreiaj a inceput sa "prinda" mai jos decat de obicei. De aceea sunt confuz:

sa fie...

- de la cutia de viteze ce pierde ulei (si pe care as dori sa-l schimb integral, oricum n-am idee cum sa-l scot de-acolo, de bagat il pun cu o pompa de ulei din blocul motor pe care o actionez la mana - deci cine stie cum sa scot uleiul din cutie sa-mi zica si mie) ?
- de la cablul de ambreiaj sau sistemul de ambreiaj ?

Ceva idei?

Stima,
Alex


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 25 Mar 2007, 13:43
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




E de la ambreiaj in mod cert.Cablul mai are prostul obicei sa se deregleze.Se rezolva f usor daca e asta.Daca e de la placa de presiune ...e mai complicat.Uleiul din cutie se scoate pe la busonul de golire,situat in partea inferioara a cutiei.E un patrat de 10 parca.Daca te bagi sub masina nu ai cum sa nu-l vezi.Succes. biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian.bisty
post 25 Mar 2007, 16:26
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 382
Joined: 24 March 07
From: Braila




ambrejul se regleaja pe mers inapoi . se strange piulita de pe cablul de ambreaj pana nu mai carae deloc . atunci ai un reglaj perfect al ambreajului

golirea cutiei de viteza se face cu o cheie de 10 care se incadereaza pe un surub cu cap patrat care se afla pe partea inferioara a cutiei.

succes


--------------------
Renault Megane 3 2015 Kadjar 2017
zxcxzcz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex G.
post 25 Mar 2007, 20:14
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 9 July 06




Multam de sfaturi. Cum imi fac ceva timp liber (in week-end) voi trece la reglarea cablului de ambreiaj. Pana atunci va suporta traficul infernal din Iasi.

La cutia de viteze nu am umblat niciodata (cu scopul de a scoate uleiul) in 25 de ani de existenta a masinii (n-am avut pentru ce sa umblu) si de asta ma gandesc sa schimb uleiul care a fost inlocuit si rascompletat odata la cca. 2 luni (am mai enumerat eu pe undeva faptul ca-mi picura uleiul din cutie pe la simeringurile de la planetare).

Acum am un ulei foarte ciudat in cutie (un neam de-al meu l-a completat cu acordul meu dar fara sa stiu ce ulei va pune) de-i spune ulei hidraulic sau ceva asemanator. Vad ca se scurge repejor din cutie (de obicei puneam doar ulei de transmisie romanesc, asta e o exceptie ce nu se va mai repeta).

Sanatate,
Alex

This post has been edited by Alex G.: 25 Mar 2007, 20:17


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 25 Mar 2007, 21:35
Post #5


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




@Alex G. probleme asemanatoare am avut si eu, la semafor calc ambreiajul si bag a 1a, imi caraie cutia... deoarece am mai avut probleme asemanatoare asta vara cand am cumparat-o, acum stiu care-i rezolvarea ( cel putin la a mea ), am completat cu ulei, chiar acum 3 zile am completat cu aprox. 0,8L. Din calcule mele, eu completez cu aproximativ 1,3L la 6 luni. Problema e ca imi curge uleiul din cutie, si nu am ce sa-i fac pana nu dau cutia jos.
Mai intai completeaza/schimba uleiul din cutie si apoi tragi concluziile.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex G.
post 6 Apr 2007, 10:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 9 July 06




Salutare,

Intr-adevar problema era de la cablul de ambreiaj. Si-a dat drumul nepermis de mult.

Referitor la uleiul din cutie, as dori sa-l schimb integral (n-am fost consecvent in completare si am pus toate tipurile de ulei existent). Am sa utilizez uleiul T90 de acum incolo, sper sa-i faca bine.

Multumiri tuturor celor de mi-au dat sfaturi.

Alex


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the_engeneer
post 10 Apr 2007, 10:49
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 9 September 06
From: Alexandria TR




Salutare. Si eu am avut o belea cu ambreiajul. Imi caraia cand plecam de pe loc. Era de la bucsa care centreaza axul cutiei in roata volanta. Mai am o problema la cutie... pe langa faptul ca pierde ulei ca la balamuc, imi trosneste scurt cand cuplez treapta a 3-a. Sper sa am timp sa dau cutia jos sa-i schimb ce trebuie pe acolo. Daca aveti ceva sfaturi am cel mai mare interes sa le ascult smile.gif




Salutarile mele,

Alex


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 Berlina - TR-03-YGE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fizz
post 10 Apr 2007, 19:56
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 28 September 06
From: Braila




QUOTE(EUROPE_ @ 25 Mar 2007, 22:35)
@Alex G. probleme asemanatoare am avut si eu, la semafor calc ambreiajul si bag  a 1a, imi caraie cutia... deoarece am mai avut probleme asemanatoare asta vara cand am cumparat-o, acum stiu care-i rezolvarea ( cel putin la a mea ), am completat cu ulei, chiar acum 3 zile am completat cu aprox. 0,8L. Din calcule mele, eu completez cu aproximativ 1,3L la 6 luni. Problema e ca imi curge uleiul din cutie, si nu am ce sa-i fac pana nu dau cutia jos.
Mai intai completeaza/schimba uleiul din cutie si apoi tragi concluziile.
*



Din cate reiese ai pierderi serioase.In principiu cele mai frecvente pierderi sunt
pe la semeringurile de la planetare si semeringul de la schimbator.
Astea se pot schimba fara sa dai cutia jos.
(Banuiesc ,ca ai cutie in 4 si planetare lungi.)
Daca e nevoie de detalii, sunt abordabil! smile.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 11 Apr 2007, 07:24
Post #9


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Si totusi dece caraie cand baga (bag a 1 a) la semafor ... cand plec de pe loc nu se aude nimic ... dupa ce se incalzeste bine bine incepe sa mai caraie ... doar a 1 a in R nu face ... sa fie de la ambreaj ... sa ii mai reglez cablul ... dar dece nu face tot timpul ... ci doar la cald blink.gif sambata o sa verific si nivelul uleiului in cutie sa vad cum stau ... ca mai pica asa putin max 3-4 picaturi la stationare ... pe la semeringul de la schimbator sad.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 11 Apr 2007, 10:23
Post #10


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




toti zic acelasi lucru... fratilor, completati uleiul in cutie sau schimbati-l, oricum, macar sa fie de acelasi tip si reglati cursa pedalei de ambreiaj. scurt!

daca tot mai aveti probleme atunci puteti incepe sa suspectati uzura pieselor!


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 12 Apr 2007, 08:38
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




apropos de ambreiaj si cutie de viteze...uneori la mine caraie cand introduc in viteza a doua... uleiul e completat de curand..
o intrebare ar fi ce rol are arcul acela care e prins de pedala de ambreiaj (in interiorul masinii la pedale)? la mine s-a rupt, l-am cumparat dar nu stiu de unde sa il prind la unul din capete...


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 12 Apr 2007, 09:20
Post #12


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




daca e doar la viteza a doua, s-ar putea sa fie dusa doar patina si de fapt sa nimeresti marsarierul... presupun ca incerci sa-i dai a doua, caraie, o aduci inapoi in punctul mort si incerci din nou a doua si merge.

patina e vreo 2 lei noi si se prinde in doua piulite, cel mai dificil e sa o pui in pozitita corecta, ca sa nu te deranjeze pe tine. arcul nu ar trebui sa influenteze caraitul cu nimic.

apropo, asta ca sfat divers... atentie la grosimea presului care-l puneti la sofer... eu l-am desfiintat deoarece nu puteam debraia complet si caraia in mai toate vitezele cu toate reglajele facute ca la carte!


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 12 Apr 2007, 14:05
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




si eu am avut niste probleme...cateodata caraia ca naiba cateodata nu se auzea nimic...asta cand calcam ambreiajul...in fine am schimbat discul de amb.,placa de presiune si rulmentul si ce imi zice mecanicul...ca el caraia de la bucsa de vibrochen(daca am retinut bine) si ca ambreiajul era mancat pana la nituri dar tinea(era cel original din 90)...acu nu mai am nici o problema...


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlaviusBV
post 3 May 2007, 15:46
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 5 April 07
From: Brasov




Salut eu sunt mai nou pe aici, am si eu o problema asemanatoare: Dimineata dupa ce masina a stat intra bine in orice viteza, dar dupa ce merg un pic cu ea (cca 20 min) nu mai pot sa bag 1a si in celelalte viteze intra/iese foarte greu.

Poate sa ma ajute si pe mine cineva?


--------------------
Dacia 1310 1986 TX - BV 84 FLV
I am not affraid to die...I just don't want to
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galeo
post 3 May 2007, 17:43
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 2 September 06




Am si eu o problema:la mine cand bag a 4-a merge foarte greu si caraie de cele mai multe ori,iar locul ei nu mai e sub a3-a ci e oarecum ai baga din a1-a in a 3-a.Aceasta problema a aparut mai demult cand cutia ramanand fara ulei a inceput sa trosneasca foarte urat.Am zis ca e bulita si am dat-o jos insa nu avea nici o problema,doar libsa uleiului.Care ar putea fi explicatia?


--------------------
dacia 1310 1984
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlaviusBV
post 3 May 2007, 21:01
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 5 April 07
From: Brasov




Am mai citit ceva asemanator cu ce am patit eu la posturile de la solenza, si acolo scria ca ar fi de vina cablu care se tot lungeste.

Stie cineva cum se schimba, sau daca aveti vreo schema va rog sa-mi dati si mie.

N-am umblat niciodata la el si chiar nu stiu cat de greu e sa-l schimbi.


--------------------
Dacia 1310 1986 TX - BV 84 FLV
I am not affraid to die...I just don't want to
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlaviusBV
post 4 May 2007, 21:50
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 5 April 07
From: Brasov




Am reusit sa rezolv problema.

Era cablul de ambreiaj care era foart "moale" din cauza ca nu mai era piulita de contra. L-am strans am pus o alta piulita pentru contra si acum debreiaza destul de bine.
Totusi nu cred ca l-am reglat foarte bine ca nu am stiut exact cum se face.
De strans e destul de simplu deoarece nu am scut sub motor m-am bagat sub masina si am ajuns relativ usor la parghia de la cablu de ambreiaj


--------------------
Dacia 1310 1986 TX - BV 84 FLV
I am not affraid to die...I just don't want to
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 03:12
Forum Renault