DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme bobina de inductie?, Nu mai porneste la cald

AdrianP
post 1 May 2007, 17:38
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 30 June 06
From: Resita




Salut !!!
Masina mea Dacia 1300 porneste foarte bine la rece, si merge foarte bine
la rece dar dupa ce merg 10-15 Km incepe sa faca vibratii puternice si dupa
putin timp motorul se opreste.
Bobina de inductie nu mai da scanteie (verificat cu fisa pe chiuloasa).
Dupa un timp (in care se raceste ceva) motorul porneste si mai merge un
timp bine dupa care iarasi incepe ritualul de mai sus.
Am folosit doua bobine de inductie si cu ambele face la fel. Una este bobina
originala (24 de ani) si alta noua Bosch (made in brazilia). Sa fie ambele
bobine defecte sau mai poate sa fie si de la altceva.
Mentionez: platini noi si reglate 0,4 mm, fise noi, capac distribuitror nou,
lulea noua, avansul reglat cu lampa de control, tensiune pe +bobina, 14,6V, curent prin primar 2,85A, rezistenta
primar 2.24 ohmi.

This post has been edited by AdrianP: 1 May 2007, 18:01


--------------------
DACIA 1300 berlina 1982 - xxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
omegabear
post 1 May 2007, 18:09
Post #2


membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 24 January 06
From: Bucuresti




eu stiam ca rezistenta trebuie sa fie de cel putin 3 ohmi. Probabil este mai mica pentru ca aveti spire pe scurtcircuit in primar si asta o face pe bobina sa se supraincalzeasca si ...nu stiu, mai face scurtcircuit intre alte spire sau da la masa... incearcati sa puneti o rezistenta de 1 - 2 ohmi (de putere mare / ceramica) in serie cu alimentarea bobinei... sau mai bine o bobina noua. Eu as mai verifica inca o data distanta platina si avansul.


--------------------
DACIA 1310 L 1994 - B 10 AGE
"Nu are convingeri decât acela care n-a aprofundat nimic."
E. M. Cioran
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdrianP
post 1 May 2007, 18:22
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 30 June 06
From: Resita




Am verificat avansul si distanta dintre platini si totul era ok.
Da, acum am citi si eu si am vazut ca rezistenta trebuie sa
fie minim 3,5 ohmi (la bobina IEPS tip 3130, adica a mea cea
originala a masinii).
Va trebui sa incerc si cu o alta bobina de inductie.
Voi incerca cu una romaneasca.

This post has been edited by AdrianP: 1 May 2007, 18:24


--------------------
DACIA 1300 berlina 1982 - xxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 1 May 2007, 21:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




Ca exemplu, se dau caracteristicile normale ale bobinei de inducție tip B-1 funcționând cu ruptorul distribuitor R-20:
- tensiune normală a înfășurării primare (contactele închise) 12 + 0,2V;
- rezistența înfășurării primare ,1,954 Ω;
- rezistența înfășurării secundare 3880 Ω;
- tensiunea de încercare a izolației înfășurării primare, 500V;
- curentul primar maxim, la tensiune normală și temperatura de 20 C, 3A rezultând o putere de 12V*3A=36W
Distanța între electrozi la încercarea producerii neîntrerupte a scânteii la un dispozitiv de încercare trebuie să fie:
- în stare rece, la turația arborelui cu came de 1900 rot/min, de 7mm.
- în stare caldă, la aceiași turație, de 7mm;
- la turația arborelui cu came de 1000 rot¬/min, de 9mm;
- la o stare rece, la turația de 1900 rot¬/min și cu o rezistență de scurgeri în paralel de 1M Ω, de 5mm.



totusi verifica si condesatorul


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 1 May 2007, 22:51
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




lasand cifrele putin, este destul de tipica simptomatologia unor bobine de a "face figuri" la cald!

daca vrei te pot ajuta cu una de proba, demontam de undeva!


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdrianP
post 3 May 2007, 10:06
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 30 June 06
From: Resita




O sa incerc sa fac rost de o alta bobina de inductie.
Nu as vrea sa cumpar o bobina noua si sa nu mearga.
Desi daca ma gandesc, bobina mea are peste 20 de ani
si oricum cred ca ar fi bine sa o cumpar.
Dar am vazut aici pe forum ca poti sa cumperi din magazin
o bobina gata stricata.
Am verificat si tensiune la + bobina, este 14,1 maxim.


--------------------
DACIA 1300 berlina 1982 - xxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 4 May 2007, 09:11
Post #7


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




incearca din dezmembrari... eventual cu o perioada de proba de cateva zile. si daca merge bine las-o sus. din proprie experienta iti spun ca ai sanse muuuuuult mai mari sa gasesti o piesa buna decat ce gasesti la magazine acum.


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdrianP
post 8 May 2007, 07:08
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 30 June 06
From: Resita




Am pus o alta bobina de inductie. Asta da scanteie mult mai mare
(cel putin la rece).
Dar nu am avut timp sa fac un test lung de drum cu ea.
Totusi la testul pe care l-am facut am observat ca a ramas cu problema
de pornire la cald. Trebuie sa dau lung la demaror ca sa pornesca.
La mine motorul porneste mai scurt la rece decat la cald.
Daca apresc motorul la cald si il pornesc imediat o ia scurt.
Dar daca il las 1 minut sau in jur de 1 minut nu mai porneste din prima.
Asta se intampla in orice anotimp, deci nu cred ca este vorba de
vapor-lock.

This post has been edited by AdrianP: 8 May 2007, 07:30


--------------------
DACIA 1300 berlina 1982 - xxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 May 2007, 08:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Acel vapour lock de care spui poate apare si iarna daca ai nivel in cnc mare sau supapele pompei de repriza is proaste incit sa permita benzinei sa curga in galerie.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 9 May 2007, 18:52
Post #10


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




vezi de nivel in CNC, deia nu porneste la cald
ii prea mare si cand motoru e cald se se ineaca cu vaporii din carb care se fac datorita caldurii degajate de motor, apropo punei si o tabla deaia intre carb si galerie-previne incalzirea mare a carbului


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdrianP
post 10 May 2007, 13:41
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 30 June 06
From: Resita




Am facut rost de o bobina care face scanteie albastra de vreo 8...10 mm
dar este foarte subtire, filiforma. Este bine?

In legatura cu carburatorul, intradevar este destul de cald.

Chiar si axul Delco-ului este fosrte cald, nu pot sa tin mana pe el.

This post has been edited by AdrianP: 10 May 2007, 13:42


--------------------
DACIA 1300 berlina 1982 - xxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 May 2007, 20:57
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(AdrianP @ 10 May 2007, 14:41)
Am facut rost de o bobina care face scanteie albastra de vreo 8...10 mm
dar este foarte subtire, filiforma. Este bine?

In legatura cu carburatorul, intradevar este destul de cald.

Chiar si axul Delco-ului este fosrte cald, nu pot sa tin mana pe el.
*


daca este albastra si nu are tenta rosiatica este bine


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdrianP
post 11 May 2007, 20:53
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 30 June 06
From: Resita




Am rezolvat totul.
Erau de fapt doua probleme.

1. Faptul ca dupa 15...20 Km motorul se oprea a fost din cauza bobinei de inductie.
2. Faptul ca nu pornea la cald a fost datorita papagalului care picura continuu.

De aceea daca opream motorul si il reporneam in 5...10s pornea scurt.
Daca il lasam 30...60s nu mai pornea decat daca apasam acceleratia si o tineam
asa pana pornea motorul (tipic motorului inecat).
Cand m-am uitat, pe clapeta de acceleratie era lac de benzina, adanc de
vreo 2mm. Evident ca masina nu mai pornea. (Este normal ca benzina sa ramana
deasupra clapetei de acceleratie si sa nu se scurga in galerie, atat de inchisa
trebuie sa fie clapeta la 850...900 rot/min?)

Am mai redus nivelul in CNC. Il aveam la mijlocul pantei si l-am adus la baza
pantei + 1...1,5mm.
Oare sa-l aduc chiar la baza pantei? Care este nivelul corect. Am scos 24 ml
de benzina din camera cu nivelul la mijlocul pantei. Acum nu stiu citi ml sunt
pentru ca nu am mai verificat.
Poate sa picure papagalul si din alt motiv?

This post has been edited by AdrianP: 11 May 2007, 20:57


--------------------
DACIA 1300 berlina 1982 - xxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 12 Jun 2007, 06:28
Post #14


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Buna dimineata,revin cu o problema, de data asta a unui prieten care detine o Dacie 1300 din '80 si are probleme cu pornirea la cald de fapt la cald nu porneste decat impinsa .A schimbat 2 bobine si efectul este acelasi,daca opreste motorul nu mai porneste nici moarta decat impinsa ,bujiile le-a verificat,platinile la fel pe mine chiar m-a bagat iin ceata.Sper spre binele lui sa imi dati niste sfaturi sa putem sa "rezolvam " si daciuta lui,va multumesc !! biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 12 Jun 2007, 06:59
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Probabil are aceeasi problema: se inneaca motorul, din cauza amestecului prea bogat. Poate fi din cauza nivelului CNC, a jicloarelor, cuiului pontor, etc.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Jun 2007, 07:07
Post #16


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(AdrianP @ 11 May 2007, 20:53)

Poate sa picure papagalul si din alt motiv?
*




Binenteles, supapele - ca-s 2 la numar nu mai etanseaza.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 12 Jun 2007, 07:09
Post #17


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Si totusi cum va explicati ca nu se ineaca si merge ok atat timp cat nu opreste motorul?? huh.gif ,sta la relanti fara nici o problema ,tocmai mi-a spus ca a fost nevoit sa stea vreo 20 de minute cu motorul pornit ca avea treaba .Normal ar fi ca daca ar fi de la jicloare ar avea probleme si la pornire ( zic eu )astazi urmeaza sa verifice cuiul pontou si nivelul la CNC.In speranta ca isi va rezolva problemele,va multumesc eu pt sfaturi
D-le Argon ati pomenit de 2 supape ,ati putea va rog sa fiti mai explicit sa stiu despre ce este vorba si sa stiu ce sa cumparam daca este necesar smile.gif

This post has been edited by Minel: 12 Jun 2007, 07:15


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 12 Jun 2007, 07:38
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Cu consumul cum sta?
Aceeasi problema am avut-o si eu cu o dacie. Baga prea multa benzina.
Rezolvarea insa ar putea consta si in reglarea avensului si a amestecului din surubul de aer la relanti.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 06:46
Forum Renault