DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia SN / Probleme asamblare UCE

vali74
post 27 Sep 2004, 09:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 27 September 04
From: Timisoara




Salutare,

Multi dintre posesorii de SN ar putea intilni problema de mai jos:

- Motorul nu porneste+ becul central de la bord(imobilizer) clipeste intermitent
sau
- Motorul nu porneste+ becul central de la bord e stins+ inchiderea centralizata nu functioneaza(chiar la actionarea butonului de pe consola)

Atentie: se incearca in prealabil cheia de rezerva, se verifica toate componentele de baza(cele conventionale, mecanice: acumulator, electromotor, bujii)

Normal si firesc e sa va adresati unui service dacia, care in schimbul a 4.300mii lei va schimba tot ansamblul cheie, cititor, UCE.

Acum 2 luni am intilnit pt prima oara problema de mai sus. Credeti-ma ca mi-au iesit peri albi. Am apelat la forum si am intilnit o serie de post-uri interesante. Am localizat problema la UCE. Unul din membrii a sugerat o posibila solutie, simpla, si anume miscarea conectorului de la UCE.
A functionat si intre timp am parcurs 10.000Km. Acum 2 zile, problemele au reaparut, de data aceasta nici inchiderea centralizata nu mai functiona.

Desi sunt adeptul proverbului: "Unde nu stii, nu te baga!" , m-am pus pe treaba, si am facut urmatoarele operatii:

- localizare UCE: stilp lateral stinga fatza, linga pedala de ambreaj.
- forma: o cutie neagra, approx:12x7x2 cm, cu un conector in partea de jos
- mod de fixare: pe stilp cu 2 suruburi autofiletante. Surubul din partea anterioara e mai greu accesibil(tipic), dar cu rabdare se poate..:-)

Tool-uri necesare:
- surubelnitza cruce
- pistol de lipit cu cap subtzire+ fludor fin 1mm

1. Se decupleaza conectorul, se desfac suruburile
2. La o masa curata, bine luminata, se deschide carcasa UCE prin intoducerea unei surubelnite. Nu trebuie fortat!! Se deschide ff usor.
3. Se atinge cu palma un corp metalic(eg. caloriferul) pt. a va descarca de energia electostatica(ESD)
4. Se observa o placa imprimata cu sigla Sagem/Made In France. La conectorul tata principal de pe placa, exista 2 locuri pt fizare cu suruburi, care cel putin in cazul meu nu existau. Altfel spus, conectorul se sprijinea de placa prin propriile-i lipituri de contact.
5. Fixati ferm conectorul de placa cu 2 suruburi de dimensiuni corespunzatoare. Dimensiunile exacte nu le-am notat dar piulitza nu trebuie sa atinga partea imprimata de pe placa.
5. Folosind pistolul de lipit se refac cu atentie toate contactele de pe conector(14). In cazul meu 4 erau dezlipite.
6. Se inchide carcasa UCE si se monteaza la locul initial cutia.

In final se va obtine ceea ce trebuia sa primiti odata cu o masina nou achizitionata!

Ma intreb daca pe Logan au remediat problema. Daca nu, cineva de la Quality ar trebui sa mai lectureze din post-urile de pe forum.

Toate cele bune,
v.


--------------------
Logan 1.4 Laureate Logan 1.4 Laureate - CJ 07-VAL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 27 Sep 2004, 10:01
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Multumim Vali. Pari a fi pionier in domeniu. Sper sa nu am nevoie de o asa interventie.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmarian
post 5 Oct 2004, 10:22
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 5 October 04




Buna!

Am si eu, din pacate, o problema (defect?) cu UCE si decodor.
Intr-o dimineatza, n-a mai vrut sa porneasca. Manifestari:

- Cind bag cheia in contact, ledul antidemaraj se stinge - OK
- Se aude un tziuit la pompa de benzina - OK
- Dau la cheie: electromotorul se invirte - OK, dar motorul nu porneste
- Chem service-ul AutoEuropa (reprezentant DACIA) local: tracteaza masina in service
- Verifica (fara aparate) relee, sigurante, etc, ok
- Verifica si schinteia la una din fisele de bujii pauza
- Conecteaza Laptop la mufa de control (in torpedou, sus)
- Porneste program diagnostic (de la Dacia)
- Mesaj de eroare: Tensiune Iesire Actuator - Defect
- Concluzie: releul actuator defect
- Intrebare: unde e releul actuator? Cei din service stau pe ginduri: probabil e unul din cele 3 de sub capota stinga masinii, in cutia neagra unde sint si ceva sigurante. Schimba releele intre ele, aceeasi eroare. Concluzie: Posibil Calculator defect
- Comanda alt calculator, acesta soseste dupa 3 zile
- Schimba calculatorul, aceeasi eroare
- Schimba decodorul, nu porneste
- Schimba si cheile nu porneste
- Acum cu Calculatorul nou, Decodorul nou si cheile noi nu mai da eroare in schimb nu porneste
- Din software mai baga coduri, una alta, tot degeaba
- In plus, au pus pe o alta DSN Calculatorul si Decodorul meu pe o alta masina si nici acolo n-au pornit (dar ledul rosu de la bord se stinge intotdeauna), mai mult au pus Calc. si Decodorul noi pe acea masina si nici in config. aceea nu a pornit
- Concluzie (stupida) data de ei: Calculatorul de injectie si Decodorul nu sint compatibile sau decodorul nu da semnal Calculatorului, deci trebuie cumparate Calculator, Decodor, set chei toate noi, vreo 12 milioane, dar nu mi-a fost demonstrat ca acesta e defectul, eu nu cred ca sint toate defecte si trebuie inlocuite
- Acum ma plimb prin Arad, din service in service, in cautarea vreunui electronist sau electrician auto care poate sa verifce separat cele 2 module
- Cei de la service-ul AutoEuropa din oraselul meu mi-au spus ca decodorul cind e nou se codeaza cu seria calculatorului, si mai poate fi recodat inca de 2 ori, dar cu ajutorul unui cod de service special si cu softul corespunzator. Probabil ca tot incercind, ei mi-au blocat decodorul
- Stie cineva unde pot verifica decodorul si/sau calculatorul, eventual unde le pot repara/debloca?
- S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?

Dan

(!Nota: imi picuraz si ceva apa pe la podul pedalier)



--------------------
DACIA SUPERNOVA - TM-08-JRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 5 Oct 2004, 10:55
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




1. Cei de la AutoEuropa sunt penibili... Dar, avand si eu masina la ei in reparatie (ce sa-i faci, un nene cu camionul a crezut ca e mai bine sa treaca peste mine), deocamdata zic ca is cei mai buni, urmand sa injur (parca vad ca din nou o sa-i injur) la iesirea din service.
2. Exact ca la tine se manifesta si la mine (se stinge led, dar nu porneste). Problema a fost UCE decodor. Dar la tine pare a fi ceva mai parsiv! Daca au pus decodor nou (si au bagat coduri bune, adica procedura a fost corecta) si tot nimic, inseamna ca decodorul si calculatorul nou sunt cu probleme... Dar... tare imi vine sa cred ca le-au zapacit si de aia nu merg.
3. Dupa ce am stat si m-am gandit cateva minute, mi-a trecut prin cap urm. lucru: spune-le sa verifice (spune-le ca ai fost la mama Omida si asa a spus) continuitatea legaturilor dintre calculator si decodor, mai precis daca nu cumva exista un scurtcircuit intre un fir si masa. Te rog, verifica tu sau vorbeste cu ei... Daca e vreo problema acolo, pune calculatorul si decodorul vechi si ar trebui sa mearga. Mie imi miroase ca ar putea fi ceva aici. Incearca, nu ai nimic de pierdut! biggrin.gif


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmarian
post 5 Oct 2004, 11:38
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 5 October 04




Chestia e k nu pot sa am incredere in diagnostic, din cite am auzit cel care s-a ocupat de ea a fost la un training, dar se pare ca degeaba. Oricum, a luat la verificat si partea de cabluri si n-a gasit nimic. Stie cineva unde este actuatorul si ce drk este?
M-ar fi interesat daca a mai incercat cineva, poate chiar din arad sau timis sa verifice si eventual sa repare UCE sau decodorul? Poate capat si eu o adresa sau un nr. de tel.

Multumesc anticipat!
Dan

Concluzie: Poate DSN este o masina buna pt. 4000 EUR, dar la capitolul SERVICE de calitate sta foarte prost, poate si service-ul autorizat se face in functie de pretul masinii.


--------------------
DACIA SUPERNOVA - TM-08-JRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 5 Oct 2004, 12:12
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Daca pe laptop avea un defect, sa stii ca acel defect a fost detectat de UCE injectie (calculatorul masinii) si memorat. Deci, daca nu ti-au pus ei la 12V sau la masa un fir, atunci chiar ai tu un scurt undeva. Poate fi pe fire, poate fi in decodor... Vezi ca acele cabluri intre UCE decodor si UCE injectie trec prin tabla, am inteles ca se pot taia firele.
Cu componentele noi cred ca le-au zapacit ei (in continuare sustin asa), dar eu nu stiu pe nimeni care sa se priceapa, nu stiu nr. de tel. sau adrese. Tot ce pot spune: poate la AutoCardo? (pe Sagului) - pareau ca stiu ce fac cu laptopul ala...


QUOTE(dmarian @ 5 Oct 2004, 13:38)
Chestia e k nu pot sa am incredere in diagnostic, din cite am auzit cel care s-a ocupat de ea a fost la un training, dar se pare ca degeaba. Oricum, a luat la verificat si partea de cabluri si n-a gasit nimic. Stie cineva unde este actuatorul si ce drk este?



--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmarian
post 5 Oct 2004, 13:15
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 5 October 04




Stie cineva de cite ori se poate introduce codul in Decodor (sper ca m-am exprimat corect) si care este codul de service pentru calculator?

Dan


--------------------
DACIA SUPERNOVA - TM-08-JRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmarian
post 5 Oct 2004, 13:46
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 5 October 04




Citind rubricile, am gasit ca actuatorii sint mecanismele de blocare ale usilor. Mie softul de diagnostic imi da urmatoarea eroare:
- Tensiune iesire releu actuatori - defecta
Intrebare: care este releul actuatorilor (precizez ca inchiderea centralizata functioneaza)?

In legatura cu decodarea: e adevarat ca decodorul se poate coda doar de 3 ori? A patra oara ce se intimpla? Se poate 'sparge' un decodor? Exista crackeri de DSN?

Si cum cei de la service au ajuns la concluzia ca e calculatorul de vina din moment ce starile aveau valori, deci parea ca UCE functioneaza.

A desfacut cineva UCE-ul? E posibil sa fie apa in el?

Si intrebarile ar putea continua ...

Dan

P.S.: credeti ca in pitesti pot rezolva problema mea?

valuri.gif


--------------------
DACIA SUPERNOVA - TM-08-JRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Oct 2004, 14:55
Post #9


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Mamaaa, ce topic plin de probleme si intrebari fundamentale....!!!

Sa o luam mestesugareste:
1. Se baga cheia in contact, bucsa demaroare primeste un cod de la cheie pe care il transmite la UCE decodor. UCE decodor citeste codul si daca este OK transmite un alt cod la UCE injectie pentru pornirea masinii. Daca UCE injectie primeste codul, se deblocheaza modulul de alimentare bobina aprindere, altfel nu se da scanteie.
Treaba fundamentala de aici: cele doua coduri sunt distincte, si se pot scrie O SINGURA DATA in fiecare dintre UCE-uri (injectie, respectiv decodor).
Daca aceste conditii s-au indeplinit, se stinge ledul de antidemaraj.
Daca ledul este stins, dar nu vrea sa porneasca, de principiu este o problema dupa calculator injectie (relee, fir la bobina de aprindere intrerupt pe undeva) sau necorespondenta intre codul din UCE injectie si cel transmis de UCE decodor (inlocuirea unuia dintre ele fara a se face corelatia intre coduri).
Acum problema nasparlioata: din 2003 nu se mai inlocuiesc UCE decodor pentru Supernova decat cu UCH (unitate control habitaclu), care sunt si pe Solenza. Eu am inteles ca ar fi si o problema de cablare, ca trebuie modificat olecutica. Spune-le la aia din service sa citeasca notele tehnice legate de UCH.
Problema, la dmarian, sta cam asa (una din ele sau mai multe coroborate):
a) nu au setat cum trebuie codul ce trebuia transmis de UCE decodor la UCE injectie
b ) Nu au setat cum trebuie UCE injectie sa primeasca cod de la UCE decodor (atrag atentia ca, odata scris codul de antidemaraj in uce injectie acelasi cod trebuie scris si in UCE decodor, altfel nu se vor pupa niciodata)
c) o problema pe pinii (2 la numar) care dau comanda de scanteie bobinei
d) o problema pe masa bobinei
e) o problema pe cablajul de la UCE injectie la bobina de aprindere
f) o cablare defectuoasa, daca a fost inlocuit UCE decodor cu UCH
a) si b ) sunt datorate incompetentei lucratorilor din service, care daca nu vad ei un ciocan pe ecranul calculatorului, la lucru cu electronii se pricep mai putin.

2. In UCE decodor (de supernova) nu se poate scrie decat un singur cod antidemaraj de transmis la UCE injectie. La fel si in UCE injectie nu se poate scrie decat un singur cod de primit de la UCE decodor.
3. In uce decodor nu se poate scrie decat un cod de chei (o singura pereche de chei). Intr-un UCH se pot scrie pana la 4 coduri de chei (4 perechi de chei)
4. Actuatorii sunt elemente elctrice in miscare. De ex. si injectorul este actuator. Faptul ca sunt denumite doar cele de la inchiderea electrica a usilor actuatori, asta nu inseamna ca sunt singurii. In manualele de service sunt mentionati toti (faptul ca mecanicii nu stiau ce inseamna este o dovada ca cei din service au manualele doar ca sa se mandreasca de faptul ca le au, nu sa le foloseasca, d'apai se le mai si citreasca).
5. Pentru picurarea apei pe la podul pedalier exista o nota tehnica de bagare a UCH/UCE decodor intr-o punga. Zi-le sa o aplice, ca ai auzit tu ceva de ea.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmarian
post 5 Oct 2004, 15:03
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 5 October 04




Merci Klaus!

Se vede k le ai cu 'injectiile' comandate.
De un raspuns ca al tau imi era frika.
Nu am incotro, se pare. Va trebui sa schimb tot: UCE injectie, UCE decodor si set chei. Cine zice ca Dacia (indiferent care model de dupa 2000) e masina pentru rumani se insala amarnic.

Dan


--------------------
DACIA SUPERNOVA - TM-08-JRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 5 Oct 2004, 15:11
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE(dmarian @ 5 Oct 2004, 17:03)
Merci Klaus!

Se vede k le ai cu 'injectiile' comandate.
De un raspuns ca al tau imi era frika.
Nu am incotro, se pare. Va trebui sa schimb tot: UCE injectie, UCE decodor si set chei. Cine zice ca Dacia (indiferent care model de dupa 2000) e masina pentru rumani se insala amarnic.

Dan
*



Ei, tocmai ca nu trebuie sa schimbi tot... Schimbi decodorul vechi cu un UCH dar mai trebuie sa-ti schibe cablarea... Sau? Mi-a scapat ceva? Klaus? smile.gif


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmarian
post 5 Oct 2004, 15:15
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 5 October 04




Klaus, in ce localitate esti? Esti de meserie de te pricepi atit de bine? Poate o punem de-o colaborare.


--------------------
DACIA SUPERNOVA - TM-08-JRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmarian
post 5 Oct 2004, 15:37
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 5 October 04




Klaus!


Citind mai bine cele ce ai scris, sa deduc ca trebuie schimbat doar UCE dedocorul cu un UCH (si probabil cheile) si ca UCE calculator e OK?

Dan


--------------------
DACIA SUPERNOVA - TM-08-JRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geo.meg
post 5 Oct 2004, 20:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 17 February 04
From: Bucuresti




Si la chestia asta cu UCE> UCH m-am gandit de mult ,ca va trebui sa se schimbe niste cabluri pe ici pe colo si niste mufe ca difera putin mai mult adica releul de semnalizare si multe altele . Deoarece si la mine face foarte ciudat , aceleasi simptome doar ca porneste daca imi cuplez si decuplez alarma , deci ceva din inchiderea centralizata ca releul de opire a motorului l-am anulat si tot la fel a facut .Are cineva vreo schema a UCE comparativ cu UCH sau ce diferente sunt intre ele in detaliu , ca nu cred ca Nea Vasile de la service stie el ca trebuie schimbate nu stiu cate fire si mufe si eliminate cateva relee .
Multumesc in avans . rolleyes.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 -Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 6 Oct 2004, 09:21
Post #15


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Acuma ce cred eu ca trebuie facut:
1. Imperativ, imperios, absolut necesar, primordial etc se verifica releul actuatori (care pe romana sa inteleaga vitele din service care nu sunt in stare sa citeasca un manual de service se cheama releu injectoare, canistra purjare...; Injectoarele, canistra purjare - supapa ei - sunt actuatori, si ala este releul actuatori. Problema este ca in acest caz becul trebuia sa clipeasca des (2hz in loc sa se stinga))
2. As verifica daca UCE injectie da semnal de aprindere. Daca nu problema tine ori de UCE injectie, ori de UCE decodor, ori de comunicarea intre ele (se ia pe rand, se pune clip-ul si se verifica daca uce decodor transmite la uce injectie codul - pe testerul clip sunt afisate toate starile).
3. Daca UCE injectie transmite semnal la bobina, se verifica si daca ajunge semnalul (cablu UCE injectie-bobina intrerupt)
4. Se verifca masa bobinei (daca este pusa la masa cum trebuie), se verifica legaturile la masa din compartimentul motor
4. Daca semnalul ajunge la bobina dar nu nu da scanteie de vina este bobina (lucru improbabil, caci bobina este de fapt din..2 bobine - pt. cilindru 2,3 si pentru 1,4)
Parerea mea este ca pana sa fie de vina UCE injectie, mult mai plauzibil sunt alte cauze: cablare incorecta, trasee intrerupte, sincronizare incorecta UCE decodor-UCE injectie, releu stricat, mase defectuoase.

Drept urmare, trebuie mers la un service care are oameni pregatiti pentru testare cu clip-ul, sa verifice legaturile mentionate precum si continuitatea si izolare fata de masa si +12V a cablajului dintre UCE decodor si UCE injectie (de fapt sa le propui sa studieze problemele tratate in cap. 82 din manualul de service)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmarian
post 6 Oct 2004, 16:30
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 5 October 04




Multumesc mult tuturor celor care si-au spus parerea in legatura cu problema mea. Ca urmare a sfaturilor voastre imi iau inima in dinti si duc masina (probabil miine) la AutoCardo fosta IATSA in TIM pe Sagului, impreuna cu toata corespondenta noastra legata de acest subiect.
Si va asigur ca va voi comunica rezultatul (sper sa fie cit mai putin chinuitor pentru mine rolleyes.gif ).

Dan


--------------------
DACIA SUPERNOVA - TM-08-JRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Oct 2004, 07:49
Post #17


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si sa se verifice cu ocazia deplasarii in service si cunoscutul senzor de turatie (contact, murdarie)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali74
post 8 Oct 2004, 09:08
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 27 September 04
From: Timisoara




Intr-un moment de disperare, am sunat la Vocea Clientului (naiv), intrebind daca nu care cumva se poate renuntza la UCE. Cu acceashi intrebare am mers la specialistii Dacia Service. Toate raspusurile au fost date din colt in colt: Cica e o filozofie cumplita sa faci asa ceva , si ca nu merita...

Aveti careva idee daca e posibil sa se renunte la imobilizer?



--------------------
Logan 1.4 Laureate Logan 1.4 Laureate - CJ 07-VAL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmarian
post 8 Oct 2004, 09:18
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 5 October 04




Vali,

Care e numarul la care ai sunat?

Dan


--------------------
DACIA SUPERNOVA - TM-08-JRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali74
post 8 Oct 2004, 09:21
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 27 September 04
From: Timisoara




Telefon 0248 500 000,

vocea.clientului@daciagroup.com

fax 0248 500 076

adresa Automobile Dacia, Str. Uzinei nr 1, Mioveni, jud. Arges


--------------------
Logan 1.4 Laureate Logan 1.4 Laureate - CJ 07-VAL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Oct 2004, 09:29
Post #21


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(vali74 @ 8 Oct 2004, 11:08)
Aveti careva idee daca e posibil sa se renunte la imobilizer?


Ce intrebari ghiduse pa aicea!...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali74
post 8 Oct 2004, 09:37
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 27 September 04
From: Timisoara




QUOTE(klaus @ 8 Oct 2004, 10:29)
Ce intrebari ghiduse pa aicea!...
*


Rizi tu rizi Klauss, da' nu stiu daca ai trait si tu asemenea emotsii. :-)
Totusi, care ar fi sansele de raspuns la intrebarea-mi ghidushe.

Trecind peste nivelele de securitate impuse, o reprogramare a ECU-ului nu mi se pare chiar imposibila. In fond totul e 'C'.


--------------------
Logan 1.4 Laureate Logan 1.4 Laureate - CJ 07-VAL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Oct 2004, 09:40
Post #23


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Din partea mea sansele sunt 0 (zero) de a-ti raspunde la intrebari ghiduse.
ECU nu poate fi reprogramat, ci doar inlocuit.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorcer
post 17 Sep 2009, 21:35
Post #24


Kamikaze


Group: Members
Posts: 234
Joined: 2 September 05
From: Petrosani




deci cateva concepte trebuie corectate aici :
Primul lucru ce mi-a sarit in ochi comparatia injector - actuator , total gresit n-are nici o legatura unu cu altu , principii de functionare diferte. Actuatorul poate si electric si contine un motoras electric de curent continuu micut si niste parghii si plastice . Injectorul poate si comparat cu electrovalva nici pe de parte cu actuator , injectorul functioneaza pe principiu electromagnetic .
Sa trecem mai departe , la defectul care l-au dat cei de la service , adica Tensiune iesire releu actuatori - defecta
deci nu exista un releu separat in habitaclu pt actuatorii , in schimb in interiorul UCE este un releu NEC EN2-1N1S , care defapt e format din 2 relee in aceasi capsula , dar cu conexiunile intre relee facute pentru comanda actuatorilor (aici nu intru in detalii luati datasheet de pe net si veti intelege despre ce vorbesc). Acel releu daca este ars cam slabe sanse sa gasiti altu , se pot face improvizatii , sau dintr-un UCE stricat scos si inlocuit .
Dupa diagnosticul celor de la service pe mine ma duce gandul la un actuator ars care face scurtcircuit pe cele 2 fire (am patit sa mi se arda toti cei 4 actuatori). Pinii B8 si B9 de la uce sunt cei care merg la actuatori . Ar fi bine sa desfaci fetele de usa si sa verifici fiecare actuator in parte sa fie bun , daca sunt ok , scoti UCE si incepi sa masori pe cele 2 fire ce se intampla . Mai departe nu pot exprima in cuvinte posibile cauze , trebuie vazut si masurat .

17 Sep 2009, 21:38:
ps. dmarian din ce oras esti?

This post has been edited by sorcer: 17 Sep 2009, 21:38


--------------------
mazda 626 , vw t2 , renault master , dacia solenza 1986-2003 - -----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 17 Sep 2009, 22:07
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




sorcer, frumos ca ai adaugat si ne-ai explicat, dar dmarian nu a mai postat din anul 2004.

Oricum felicitari pentru explicatii. Multumim ...


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorcer
post 17 Sep 2009, 22:11
Post #26


Kamikaze


Group: Members
Posts: 234
Joined: 2 September 05
From: Petrosani




da am observat si eu treaba asta dupa ce am scris toata explicatia , si am zis sa nu sterg totusi , poate ajuta pe cineva .


--------------------
mazda 626 , vw t2 , renault master , dacia solenza 1986-2003 - -----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvanbuzgau
post 13 Nov 2011, 18:29
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 15 October 11




Buna
Sunt nou pe aici asa ca sper sa postez bine
Am o supernova clima din 2002 si am o problema la inchidera centralizata si implicit una cu acel bec din bord care ar trebui sa mi se aprinda cand pun contactul.Acum vreo 2 saptamani dintr-o data inchiderea nu a vrut sa mai functioneze si in acelasi timp a murit si becul din bord. Am verificat sigurantele si sunt ok, plafoniera se aprinde si se stinge cand folosesc telecomanda, iar mai nou am observat ca daca pun contactul si il iau pot sa o inchid si sa o deschid dar doar o data. A doua oara daca o fac intr-un interval de timp scurt nu mai functioneaza, dar daca pun contactul si il iau functioneaza.Becul care ar trebui sa clipeasca cand scot cheia clipeste numai cand vrea el.
Va rog daca e cineva cu o sugestie si poate sa ma ajute i-as fi profund recunoscator ca pb asta deja ma scoate din minti.


--------------------
dacia supernova 2002 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinakee
post 14 Nov 2011, 03:25
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 7 June 10
From: Bucuresti Berceni




QUOTE(razvanbuzgau @ 13 Nov 2011, 18:29)
Buna
Sunt nou pe aici asa ca sper sa postez bine
Am o supernova clima din 2002 si am o problema la inchidera centralizata si implicit una cu acel bec din bord care ar trebui sa mi se aprinda cand pun contactul.Acum vreo 2 saptamani dintr-o data inchiderea nu a vrut sa mai functioneze si in acelasi timp a murit si becul din bord. Am verificat sigurantele si sunt ok, plafoniera se aprinde si se stinge cand folosesc telecomanda, iar mai nou am observat ca daca pun contactul si il iau pot sa o inchid si sa o deschid dar doar o data. A doua oara daca o fac intr-un interval de timp scurt nu mai functioneaza, dar daca pun contactul si il iau functioneaza.Becul care ar trebui sa clipeasca cand scot cheia clipeste numai cand vrea el.
Va rog daca e cineva cu o sugestie si poate sa ma ajute i-as fi profund recunoscator ca pb asta deja ma scoate din minti.
*


Masina porneste ? si ledu dupa ce scoti cheia din contact ar trebui sa clipeasca in 5-10 sec

This post has been edited by florinakee: 14 Nov 2011, 03:26


--------------------
Dacia Super nova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvanbuzgau
post 16 Nov 2011, 13:03
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 15 October 11




Masina porneste fara probleme. Becul din bord dupa ce opresc masina clipeste numai cand vrea el. Iar inchiderea functioneaza acum si mai functioneaza doar daca mai pun contactul sau daca o las un timp(ojumate de ora, o ora).


--------------------
dacia supernova 2002 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_fzr
post 10 Jul 2013, 23:42
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 106
Joined: 2 October 12




Salutare... Dsn mea nu porneste cu cheia cu inchidere... nici macar nu poti sa invarti cheia in contact.
Am gasit acel topic despre UCE decodor insa nu stiu daca se mai poate face gratis acea schimbare de chei cu cip . Si am observat ca masina se deschide cam greu daca esti in fata ei....din inchidere ma refer .
Pana la urma a mers sa invart cheia insa nu porneste , doar invarte .
Sunt printre cei cu problema din fabrica , insa mi s-a spus ca nu se mai poate face nimic ca sunt 12 ani de atunci .
Daca i-au de la remat un decodor si cele 2 chei se poate monta in locul celui vechi ?
Multumesc


--------------------
Renault Clio 2004 - IF 45 ---
Sa va spun cum am ajuns nebun cu nervii ... : https://www.youtube.com/watch?v=agRFzzVneSA#t=15
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th April 2024 - 19:30
Forum Renault