DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cum scot aerul din circuitul de racire?, a fiert :( iar si am ramas cu dopuri se pare

dodonai
post 15 May 2007, 14:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 15 May 07




Salut tuturor!

De fiecare data cand tata (eu sunt mai mult utilizator blush.gif ca nu prea am timp) duce minunatia la reparat, cand vine e ok cu problema respectiva dar altceva nu mai merge.

De data asta, am lasat motorul sa mearga la relanti, pe GPL (care parca e mai fierbinte..dar totusi), vreo 30 min - lasasem farurile aprinse si s-a descarcat acumulatorul, voiam sa se mai incarce un pic- si cand am revenit fierbea apa, intr-o veselie.

Asta dupa ce tocmai fusese la mester, care il aerisise. Si am pus de jumatate de an un radiator mai mare decat cel original, de la 1300, deci ar fi trebuit sa ajute.

Oricum acum se incalzeste motorul foarte rapid si nu prea pot merge mult cu ea. si cand strang de furtunurile ce pleaca de la radiator iese aer in vasul de expansiune.

Am incercat eu vreo doua purjari dar se pare ca a mai ramas aer. Stiti vreo metoda eficienta si cat de cat abordabila? M-am uitat prin carti dar imi recomanda "dispozitivul de umplere MOT 410" sad.gif
Mersi!


--------------------
Dacia 1300 1978 - Cj 36 Tif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dRg
post 15 May 2007, 14:28
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 13 September 04
From: Galati




Pai cred ca ai o problema. Chiar daca circuitul de racire mai are aer acesta se scoate automat cand se circula cu masina. Numai ca trebuie sa completezi cu lichid. Daca nu se reuseste aerisirea prin nici metoda clasica ridicat borcan si dat frumu la aerisitoare sigur e ceva neregula.


--------------------
VW Bora 1.9 TDI 115CP 2000 Highline - XXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 15 May 2007, 14:53
Post #3


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




QUOTE(dodonai @ 15 May 2007, 14:21)
De fiecare data cand tata (eu sunt mai mult utilizator blush.gif ca nu prea am timp) duce minunatia la reparat, cand vine e ok cu problema respectiva dar altceva nu mai merge.
*



schimba mecanicul!

QUOTE(dodonai @ 15 May 2007, 14:21)
De data asta, am lasat motorul sa mearga la relanti, pe GPL (care parca e mai fierbinte..dar totusi), vreo 30 min - lasasem farurile aprinse si s-a descarcat acumulatorul, voiam sa se mai incarce un pic- si cand am revenit fierbea apa, intr-o veselie.

[...]
Am incercat eu vreo doua purjari dar se pare ca a mai ramas aer. Stiti vreo metoda eficienta si cat de cat abordabila? M-am uitat prin carti dar imi recomanda "dispozitivul de umplere MOT 410"  sad.gif
Mersi!
*



motorul se raceste foarte prost cand sta la relanti... (ca fapt divers: probat, la 90km/h se raceste super bine) daca aveai foarte mult aer in instalatie, nu mai tragea din borcan si a inceput sa fiarba.

prin ce metoda ai incercat cele doua purjari?

oricum, solutia... schimba furtunele: ai nevoie de cele doua de la radiator, cele lungi de la calorifer si teul de la pompa de apa (parca), precum si cel de la pata calda la blocul motor. pune si coliere pe fiecare, unde trebuie. daca esti sigur ca termostatul e bun, foloseste-l tot pe ala, daca nu, cumpara altul (sugestie: cu deschidere pe la 83-87 grade).


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 May 2007, 21:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.100
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




primul sfat este sa schimbi vasul de expaniune (borcanul) daca ai din ala de sticla si furtunul pe deasupra si sa iei unul de plastic vare are iesirea prin fund
se aeriseste mult mai bine si mai simplu ridicid borcanul in sus


la modele vechi aerisirea se face in modul urmator

- se umple radiatorul cu lichid


- se porneste motorul si se lasa se incalzeasca se deschide caldura

- cind s-a incalzit se urmareste deschiderea termostatului punind mina(se incalzeste) pe furtunul care vine de la pompa de apa la radiator (cel de sus)

-se desfac pe rind dopurile de aerisire de la T de apa si de la calorifer se tin deschise pina nu mai iese aer

- se desface capacul de la vasul de expansiune se scoate furtunul din interior se pune lichid de racire se pune capacul la loc si se intoarce cu fundul in sus se ridica in sus (mai sus decit caloriferul)si se tine pina nu mai ies bule de aer se urmareste nivelul de lichid (acea teava de la capac sa fie in lichid)

- daca a intrat aproape tot se gituie furtunul indoindu-l se desface capacul si se completeaza

- daca nu mai ies bule si nu mai scade nivelul se gituie furtunul se scoate capacul se pune furtunul ala mic inapoi se inchide capacul apoi se da drumul la furtunul gituit eventual se completeaza cu lichid de racire pina la semn cu atentie sa nu scoti capatul furtunului din lichid


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th August 2020 - 22:46
Forum Renault Server hosting