Stergatoare enervante
Stergatoare enervante
cristimm |
23 Mar 2003, 22:21
Post
#1
|
||
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|||
AlexV |
24 Mar 2003, 02:32
Post
#2
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
printr-o modificare substantiala a releului de la stergatoare sau sa iti pui un alt buton care sa actioneze direct stropitorii.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
clr |
24 Mar 2003, 10:02
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.728 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti |
Nu stiu daca e standard sau nu, dar la mine stergatoarele pornesc la cca 1 secunda dupa ce actionez stropitoarele. Daca am grija sa nu tin apasat prea mult stergatoarele nu pornesc. Mi - a fost de folos in special iarna, cand daca vedeam ca sunt inghetate le lasam in pace
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
ashu |
24 Mar 2003, 14:29
Post
#4
|
Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti |
Mai baieti, asa e la orice masina normala, cand stropesti parbrizul pleaca si stergatoarele. Mai devreme se plangeau altii ca pleaca prea tarziu stergatoarele, acu voi va plangeti ca pleaca. E greu sa multumesti pe toata lumea, mai ales cand cerintele se bat cap in cap. Orisicat, chiar nu vad de ce sa nu functioneze asa, motivu ca ingheata lichidu e cam aberant, e 50 de mii un bidon de trei litri cu lichid de stropit parbrizu care ingheata la -30 sau -35, mai mult decat suficient.
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- -
|
|
AlexV |
24 Mar 2003, 14:39
Post
#5
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
ashu, oameni au dreptate. ei vor o facilitate personalizata si intreaba cum se face, nu? eu nu vreau sa faca cum vor ei, dar eu sunt eu, ei sunt ei.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Maro |
24 Mar 2003, 19:07
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 February 03 From: Bucuresti |
Ashu -le ai dreptate!!! Da' ce sa faci dom'ne daca lumea are nervii slabi!
În alta ordine de idei, problema se poate rezolva modificând releul de temporizare! Daca vrei sa nu mai plece deloc, trebe sa tai un contact în interior! Care anume, nu mai stiu exact!!! :oops: :oops: Succes |
-------------------- Toate bune!
|
|
cristimm |
24 Mar 2003, 23:04
Post
#7
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
QUOTE(\"ashu\") Mai baieti, asa e la orice masina normala, cand stropesti parbrizul pleaca si stergatoarele. Mai devreme se plangeau altii ca pleaca prea tarziu stergatoarele, acu voi va plangeti ca pleaca. E greu sa multumesti pe toata lumea, mai ales cand cerintele se bat cap in cap. Orisicat, chiar nu vad de ce sa nu functioneze asa, motivu ca ingheata lichidu e cam aberant, e 50 de mii un bidon de trei litri cu lichid de stropit parbrizu care ingheata la -30 sau -35, mai mult decat suficient. Faptul ca asa e la orice masina normala il stiu foarte bine dar asta nu ma incalzeste cu nimic. In general ma deranjeaza orice fel de dependenta (vezi lampa ceata din spate care nu se aprinde decat daca ai faza scurta). Automatizarile de genul asta sunt foarte utile pentru un tip comod (eventual pentru o femeie) dar personal vreau sa pot actiona cum vreau eu toate accesoriile masinii. Despre lichid chiar daca nu ingheata este foarte posibil sa se termine fara sa iti dai seama decat prea tarziu cand stergatoarele freaca pe uscat. Multumesc celor care m-au ajutat dar as vrea mai multe detalii. Unde se afla amplasat acest releu? Ce contact trebuie taiat? |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
AlexV |
24 Mar 2003, 23:23
Post
#8
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
releul se afla sub bord langa coloana de directie, prins intr-un surub. este alb de obicei. care contact trebuie sa il tai nu stiu, si nici nu stiu daca poti sa tai un contact si sa mai mearga pe pozitia temporizare. releul ala are mai multe circuite in el. unu cand e activata stopirea si unu cand e activata temporizarea, dar sigur iesirile spre motorul stergatoarelor sunt aceeasi. ar trebui sa tai in releu comanda spre motor cand e activata stropirea. cu un voltmetru cred ca poti sa descoperi usor. eu o sa imi pun temporizare de cielo ca de scenic e prea scumpa (dar e mai marfa) si daca pana atunci nu ti-ai rezolvat problema incerc sa aflu. (nu stiu cand o sa fac modificarea)
bafta |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Lukas |
25 Mar 2003, 11:18
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti |
Partea "dureroasa" nu este ca ar pleca sau nu stergatoarele cand dai cu apa pe parbriz, ca ar trebui sau nu sa plece, ci faptul ca la unele DSN pleaca iar la altele nu. Oare cand vom putea lua 2 masini la intamplare de la dacia si vor avea toate optiunile identice si vor merge la fel?
|
-------------------- |
|
Bogdan |
25 Mar 2003, 12:21
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara |
Vezi, asta e diferenta dintre romani si japonezi...romanii fac masini cu personalitate
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
Lukas |
25 Mar 2003, 12:26
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti |
Care nu sunt apreciate nicaieri
|
-------------------- |
|
LProdan |
25 Mar 2003, 12:41
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara |
Domnilor, eu eram cel ce se plingea ca nu pleaca stergatoarele cind stropesc parbrizul, decit dupa vreo 2-3 secunde. As face oricind schimb cu un temporizator care sa actioneze stergatoarele instantaneu la stropire, asa cum e pe alte masini.
Culmea este ca problema pare fara rezolvare, nici cu VC, nici cu service-urile n-am reusit sa inlocuiesc %^&* aia de temporizator. Si cred ca il voi desfiinta si in loc voi pune de ala vechi de berlina, la care frecventa stergatoarelor era reglabila si care functiona cum trebuie. |
-------------------- |
|
ashu |
25 Mar 2003, 21:10
Post
#13
|
Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti |
lprodan, la fel e si la mine si io cred ca asa e la toata lumea (sau cel putin asta incearca Dacia, acuma ca nu se comporta la toti asa e altceva ). Explicatia care mi-a fost data in servis e ca intai trebuie sa stropeasca lichidu bine geamu si apoi sa plece stergatoarele, ca sa nu se frece de un geam prafuit si sa se zgarzie. Acuma io ce sa zic, pare rational, cu doua amendamente: duzele avand doar o gaura jetul nu acopera tot parbrizul, ci doar se sparcaie pe mijlocu sau, asa ca protectia asta nu functioneaza decat in parte. Al doilea: la orice masina "normala" e suficient sa apesi o data pe stropire si apoi isi face singura programul: stropeste, pleaca stergatoarele, mai da lichid, mai da cu stergatoarele, etc. Io asa eram obisnuit si din cauza asta credeam ca sunt defecte ca nu pleaca (ca si tine). M-am dus in servis si cand a pus nenea mielu mana au plecat, nu intelegeam de ce. Abia cand le-am actionat si io si-a dat ala seama cu ce gresesc, ca io le dadeam un impuls si gata, sparcaia un jet scurt si atat.
Io nu stiu de ce ar fi atat de greu sa faci un astfel de program, am auzit ca pe Alfa Romeo parca, dupa ce stropeste si sterge mai sta cateva secunde si mai da o data cu stergatoarele peste parbriz ca sa stearga firicelele alea de apa care revin pe parbriz dupa ce-l stropesti :wink: O chestie misto, ca stim cu totiii ca intotdeauna e nevoie de asta. Si io nu consider ca asta inseamna sa n-ai controlul, ci ca e un gadget care iti face viata mai usoara (sau mai confortabila) ca multe alte chestii la fel (nu cred ca Alfa Romeo e masina de femeie). Cam asta ar fi. |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- -
|
|
AlexV |
25 Mar 2003, 22:21
Post
#14
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
ashu la toate masinile pe care le-am avut si le am nu face asa. cat ti pe ala apasat stropeste, pe urma mai merg stergatoaele inca vreo 4 curse. sunt de acord ca acum masinile au senzor de ploaie si alte alea, dar nu stropeste nici una la impuls (nu de nivel mediu cel putin). si mai este o chestiune pe care nu a mentionat-o nimeni. stergatoarele la dacia nu raman la jumatate daca scoti contactul. niciodata nu se intampla. dar la ORICE masina straina da. pana si la jaguar raman.
releul ala merge uimitor de bine, nu face la stropit ba 4 curse ba 5, ba nu porneste ba porneste singur. e f bine facut. parerea mea |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
LProdan |
26 Mar 2003, 13:12
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara |
Nu am nimic cu releul de la stergatoare, problema e cea mentionata anterior, ca acest releu nu functioneaza la fel pe toate DSN-urile. Am prieteni la care merge asa cum vreau eu (dai un impuls, stropeste si pleaca si stergatoarele) iar in cartea tehnica a masinii scrie ca la actionarea stropitorii stergatoarele efectueaza 3-4 curse. Ceea ce nu pot pricepe este eterna atitudine romaneasca de a schimba din mers comportamentul fara a schimba si specificatiile, totul urmat de explicatii semidocte de genul "asa e mai bine". S-ar putea sa nu fiu singurul care nu vrea "mai bine" ci vrea binele ala scris negru pe alb in cartulie.
A, mai e ceva. Dupa telefoane la VC mi s-a spus ca vor cerceta problema, ca vor trimite 'expertul'. Daca tot s-au facut DSN-uri care functionau dupa specificatii ce era asa de mare lucru sa aleaga un temporizator dupa gustul meu si sa mi-l schimbe? E oare de preferat pentru o uzina sa trimita un asa zis expert in loc sa faca economie de transport+diurna+ cine_mai_stie_ce si sa faca un client fericit? |
-------------------- |
|
ashu |
26 Mar 2003, 17:41
Post
#16
|
Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti |
AlexV, imi pare rau dar trebuie sa te contrazic. Eu mai am un Peugeot 206 pe care l-am condus ceva vreme inainte sa iau Dacia asta (acuma il conduce nevasta-mea :cry: :cry: ) si la masina aia stropitoarele pleaca la impuls, atat in fata cat si in spate. Si consider ca e o masina de nivel mediu. Nu stiu la ce te referi cand zici ca stergatoarele raman la jumatate cand scoti contactu, daca te referi la jumatatea geamului sa stii ca nu ai dreptate. La 206, daca scoti contactul stergatoarele raman ori jos ori sus, depinde unde le prinzi. Deci daca tocmai urcau continua cursa pana ajung sus si se opresc in pozitie verticala. Daca te refereai la jumatatea cursei atunci ai dreptate. :wink:
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- -
|
|
AlexV |
26 Mar 2003, 20:58
Post
#17
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
ashu 206 este o masina mai nou, care are unele imbunatatiri. am si precizat ca exista excepti dar nu clasa masini conteaza. jaguar e clasa lux.
daca raman in pozitie verticala atunci sunt mai proaste decat cele de la pasat. releul este alimentat dar nu termina cursa. la pasat si jaguar releul nu mi e alimentat si se opresc brusc. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Mihai_E |
27 Mar 2003, 17:47
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti |
La mine aproape stropeste si imediat pleaca si stergatoarele (aproape simultan) si ma enerveana ca n-are timp sa se ude ca lumea parbrizu'.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
cristimm |
27 Mar 2003, 22:52
Post
#19
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
EM, exact asta ma deranjeaza si pe mine. Vreau sa ud bine parbrizul si dupa aceea sa pornesc sstergatoarele singur.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
LProdan |
14 Apr 2003, 07:58
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara |
Mi-am rezolvat problema si am postat si pe celalalt forum, ca sa se stie. Acolo altcineva postase un apropos nu teribil de placut pentru cei de la VC care citesc forumul. Daca chiar exista miracole la Dacia (asta cred eu ca ar corespunde folosirii Internet-ului, in acest context) atunci poate isi vor aduce aminte de un anume client (adica eu ;-)) care i-a 'deranjat' cu urmatoarea problema. Se facea ca releul temporizator nu actiona stergatoarele in momentul stropirii parbrizului ci MUUUULT dupa, cind parbrizul era complet inundat. Le-am cerut inlocuirea acelui releu, nu cu unul nou, ci cu unul bun, care sa functioneze conform manualului scris de EI.
Ei bine, am rezolvat problema. Mi-am luat un alt releu, care merge perfect. Singura diferenta fata de cel original este data fabricatiei, originalul e din oct.2002 iar cel cumparat din 2001. Adica specificatiile tehnice ale acestui releu au fost schimbate iar noua/mie ni se livreaza explicatii pedante cum ca e mai bine ca parbrizul sa fie bine umezit inainte de actioanrea stergatoarelor. Un singur lucru am sa le transmit celor de la Pitesti, oarecum rectificat: DESTEPTILOR! Na, c-am spus-o! |
-------------------- |
|
cbadescu |
14 Apr 2003, 16:14
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 6 December 02 From: Timisoara |
de unde ai cumparat releul ala din TM, ca vreau si eu
merci |
-------------------- DSN Clima
|
|
LProdan |
15 Apr 2003, 07:21
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara |
He, he, de la Ciclop. Mi-au dat si garantie pe el cu conditia ca sa-l montez in 'service autorizat RAR' A costat 150klei.
|
-------------------- |
|
Bob |
1 Jun 2003, 22:27
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 1 June 03 From: Timisoara |
Salut! Am o problema cu stergatoarele. Pe la 110-120 stergatoarele nu mai sterg cum trebuie. Lasa apa pe parbriz. Le-am schimbat cu unele straine si nimic nou. Ce se poate face?
|
--------------------
Renault
Megane
2008 Privilege 1.5 dCi 105 Cp
|
|
bogdan_o |
2 Jun 2003, 19:11
Post
#24
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Incearca sa schimbi arcurile de la baza bratelor stergatoarelor cu unele mai tari si sa inlocuiesti lamelele cu unele mai moi. Cele mai bune (din pacate si cele mai scumpe) stergatoare sunt Bosch. Despre arcuri, cred ca gasesti in Vitan, daca nu, incearca sa adaptezi. Fii atent ca nu cumva presiunea sa fie foarte mare pentru ca atunci o sa strici repede lamelele si o sa inceapa sa scartaie cand stergi parbrizul.
P.S. Nu ti-as recomanda totusi sa mergi cu 120 km/h pe ploaie si nici sa iti cureti parbrizul. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Bob |
2 Jun 2003, 19:28
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 1 June 03 From: Timisoara |
Merci mult. O sa incerc sa vad ce pot face. Lamele stergatoarelor sint destul de moi. O sa lucrez la arcuri.
Ce sa fac daca am talpa mare? Asta e. |
--------------------
Renault
Megane
2008 Privilege 1.5 dCi 105 Cp
|
|
AlexV |
2 Jun 2003, 22:32
Post
#26
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
eu am pus stergatoare valeo de 45. 250k lei. sunt super. nu scartaie deloc si sterg super rau de tot.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th April 2024 - 00:07 |