DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Electrovalva Gaz

mike1
post 11 Jun 2007, 14:48
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 11 June 07




Salut. De citeva zile cred ca electrovalva de gaz imi face probleme (nu deschide). Daca las masina citeva ore, pentru a o debloca si porni masina fortez electrovalva cu 16-18Vcc.
Cuplata la baterie la 12-13V nu cupleaza. Trebuie fortata un pic sad.gif
Dupa care cupleaza fara probleme (se aude clar "tacanitul" si pot porni normal. Altfel nicio sansa (nici direct nici comutat de pe benzina).
Am desfacut-o, am curatat-o, nimic deosebit.
Cred ca din cauza caldurii, presiunea gazului e mai mare ca de obicei, nu reuseste sa deschida valva (probabil este si odiferenta de presiune intre gazul din electrovalva si vaporizator si forta generata de bobina nu e suficienta pentru a deschide valva). Bobina pare in regula (am masurat-o la rece 13-14 ohmi, am comparat-o si cu altele, deci nu e "dusa"). Ma gindesc ca nu are suficienta forta in prima faza, iar dupa deblocare bobina trebuie doar sa invinga forta arculetului din interior. Nu e din comutator pentru ca nici pe direct (direct la baterie nu cupleaza). Trebuie fortata pentru a deschide. Dupa care totul merge normal.
Electrovalva stricata? Caldura mare? Gresesc pe undeva?
A mai patiti cineva?
wacko.gif

mike


--------------------
DACIA 1310 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 11 Jun 2007, 18:34
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.862
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Sa nu aiba mizerie pe ax.
Demonteaz-o si joaca-te putin cu ea.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ilikecheese
post 11 Jun 2007, 23:23
Post #3


Membru... ș-atât


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 February 06
From: Buzau/Bucuresti




Eu patesc din astea dar eu o deblochez cu curent de la baterie. Si o curat si nu mai face probleme o perioda.
Vezi mecanismul de deschidere al valvei, ca daca zici ca de la comutator nu e si iti trebuie curent muuult mai mare sa deblochezi valva, eu cred ca e de la bobina aia. 13-14 ohmi sau kilo ohmi?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1990 - BZ-02-PYS
Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulca
post 12 Jun 2007, 12:13
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 16 March 07
From: medias




Ar putea fi si o magnetizare remanenta. Incearca sa schimbi firele intre ele. Succes


--------------------
dacia 1310+GPL 1997 - sb03kfs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Jun 2007, 22:51
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.100
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(paulca @ 12 Jun 2007, 13:13)
Ar putea fi si o magnetizare remanenta. Incearca sa schimbi firele intre ele. Succes
*


vezi ca unele supape au dioda incorporata si daca schimbi sensul se poate distruge demagnetizarea se face cu ajutorul unui curent alternativ care produce cimp magnetic alternativ


la mine citeodata cind ii vine pandaliile cind este cald motorul nu mai vrea sa porneasca atunci iau o sirma si pun de la + bateriei la + bobinei de pe plamin si o ai repede am zis sa ii pun un fir ca sa nu mai deschid mereu capota


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 13 Jun 2007, 08:09
Post #6


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Lucrurile astea nu sunt normale si nu ar trebui sa se intimple ... inclin sa cred tot mai mult ca sunt probleme ori cu comutatorul ori cu instalatia electrica a GPL ... la mine porneste la sfert ori cat de incinsa ar fi ... in cazul meu plamanul este fierbinte ... de poti face gratar pe el ... si asta inca din primele 15 min de functionare ... o fi bine sa fie asa de fierbinte...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike1
post 13 Jun 2007, 12:07
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 11 June 07




Salut. Multumesc pentru sfaturi.
Stiu ca nu e normal, dar nu am nicio explicatie.
E vorba de electrovalva de pe circuitul de presiune si nu cea de pe vaporizator.
Dupa o perioada de timp de stationare, electrovalva nu mai deschide si pentru a o repune in functiune o supravoltez un pic. Dupa care totul merge normal.
Cred ca asupra electrovalvei actioneza si forta arculetului si presiunea gazului care vine din rezervor (in vaporizator nemaifiind gaz); dupa deschidere (fortata), presiunea dinainte si dupa electrovalva (vaporizator) se echilibreaza si poate lucra normal. Am curatat pistonasul electrovalvei (culiseaza fara probleme).
Am schimbat bobina. Nimic. Am schimbat si bobina de pe vaporizator (de proba ca oricum era buna).
Alimentind electrovalva (cind e blocata, deci dupa o perioada de timp de stationare) la 12V (baterie) nu vrea. Trebuie sa o alimentez la 16-17V initial, dupa care functioneaza si la 12V cum e normal. Bobina nu e in scurt, are 13 ohmi (am verificat-o prin comparatie).
Ma dispera sad.gif
Am sa caut o electrovalva similara, din pacate nu prea gasesc (instalatia e Bigas)

mike


--------------------
DACIA 1310 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 13 Jun 2007, 13:24
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.862
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Nu trebuie neaparat una originala. Electrovalva sa fie, banuiesc ca toate au aceleasi filete. Dar una noua e cam un milion.
Nu si-a format tija cumva un guler in locul in care astupa gaura? Incearca sa pui putina vaselina, poate ramane intepenita in locas.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th August 2020 - 22:41
Forum Renault Server hosting