DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Este normal sa creasca temperatura la apa atat de repede ?

post 30 Jul 2002, 15:01
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


[color=red][/color]
:?: Am impresia ca temperatura apei creste mai repede la motorul DSN decat la alte masini. In situatii aglomerate, temperatura creste destul de repede. Este normal ? Exista si alte persoane care au observat acest lucru ? Eu mai am un Renault Europa din 1997 si rar depaseste temperatura jumatatea cadranului 90grade ????


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
alex
post 30 Jul 2002, 15:14
Post #2


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




O sa-ti raspund facand analogie cu tipul de motor care este pus pe berlina. La berlina, mototul are elicea aia care raceste apa non-stop. La DSN, motorul fiind transversal nu au putut sa puna elicea si atunci au pus elecroventilatorul, racirea bazandu-se pe aerul care intra prin radiator atunci cand mergi. Electroventilatorul a fost pus pt. situatiile in care nu ai aerisire naturala (stat la stop, mers la viteza mica). Acuma, normal ca in oras unde ce greu depasesti 60km/h si 75% din timpul calatoriei se sta la semafor temeratura apei creste.
Iti propun un experiment. Mers in oras linistit, motor subturat, nivelul apei sta la mijloc. Mers in oras mai agresiv, motor turat, plecari in "forja", nivelul apei urca la liniuta de sus. Asta este nu ai ce sa faci.


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssulea
post 1 Aug 2002, 15:24
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 11 June 02
From: Bucuresti




QUOTE
Ma temeam ca electroventilatorul sa nu plece prea tarziu.

Asa mi-au atras atentia si mie unii mai vechi soferi, "vezi ca pleaca electroventilatorul prea tirziu!" . Incearca urmatorul experiment: lasa masina la ralanti si urmareste cind pleaca electroventilatorul. In mod normal el trebuie sa porneasca cind acul ajunge la inceputul patratelului gol, (nu cel hasurat). Apoi cind acul incepe sa scada sub linie se opreste si ventilatorul si tot asa. Daca porneste mai sus atunci ai o problema.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 6 Aug 2002, 10:59
Post #4


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Motoarele din generatii mai noi au circuit de racire sub presiune, in felul acesta temperatura de fierbere a lichidului de racire nu mai este de 100 grade C ci mai mare asigurind transfer termic si peste aceasta temperatura (in momentul in care un lichid fierbe temperatura lui ramine constanta). Motoventilatorul porneste la 107 grade C .


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 9 Aug 2002, 07:43
Post #5





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Nu va mai speriati atit de tare cu temperatura ca nu aveti ce face prea mult. Temperatura de start a motoventilatorului este 98-99 de grade Celsius. Pornirea este comantata de calculator si nu de o termocupla ca la modelele vechi. Motoventilatorul se opreste cind temperatura ajunge la 93 de grade.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
mariuscha
post 9 Aug 2004, 21:35
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 8 August 04
From: Iasi




Vreau sa va intreb daca a fost vreo cineva cu problema asta la mesteri si ce au zis!
In plina zi in traficul din oras in decurs de 10-12 km apa trece de nivelul de siguranta(conform martorului de la bord) iar ventilatorul din fata radiatorului porneste! Asta nu se intampla daca in timpul mersului am clima pornita!
Astept raspuns!


Conduceti cu atentie! Cei dragi va asteapta acasa!


--------------------
DSN Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 9 Aug 2004, 22:56
Post #7


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Raspuns:
Misca-ti fundul si beleste ochii pe sectiunea SN!
Ai acolo, macar la Probleme Frecvente, RASPUNSURI la TOATE PROBLEMELE TALE!
ABSOLUT TOATE!

DACA IMI DEMONSTREZI CA NU EXISTA, iti promit ca il rog pe Liviu sa-ti verifice masina!

Ceea ce imi aduce aminte ca poti sa te duci la intalnirile de la Iasi..dar asta e prea greu......


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 9 Aug 2004, 23:51
Post #8


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Nu-l lua in seama pe asta de mai sus, asa e el, s-a trezit cu c*ru spre stele biggrin.gif

N-am Clima dar presupun ca atunci cand pornesti AC-ul ventilatorul (ala de la radiator, of course) functioneaza pe prima treapta de viteza, astfel ca temperatura lichidului de racire nu mai ajunge asa des in zona critica.


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 10 Aug 2004, 10:55
Post #9


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




asarban, ce D-zeu se intampla cu tine in ultimul timp ? Parca te trezesti in fiecare dimineata cu fata in jos .. serios .. lasa oamenii sa-si spuna of-urile ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZaiR
post 10 Aug 2004, 11:31
Post #10


Against the System


Group: Members
Posts: 345
Joined: 7 January 04
From: Bucuresti




EXACT pe mine cel putin ma intereseaza f. mult acest subiect..si orice se adauga la subiectul 'incalzirea f. mare a motorului' ma intereseaza , am citit tot despre asta dar daca vreau sa aflu mai multe poate gasesc o alta solutie in afara butonului de pornire manuala a ventilatorului din masina.Nu cred ca sunt lenes(ca nu dau cautare) sau prost ca vreau sa aflu cu ce se mananca acest automobil..si nu cred ca sunt singurul care vrea se rezolve aceasta problema..!!!
Bagati tot ce se poate ca sa rezolvam pana la urma aceasta problema....


--------------------
DUCATI 900 SuperSport 2003 - este!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 11 Aug 2004, 14:19
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




Eu mi-am facut un termostat electronic:
cand acul e la fix 1/2 (orizontal) incepe sa invarta GMV-ul; cand acul a trecut peste orizontala (la cca 4mm de liniuta la care pornea releul GMV), electromotorul se invarte la cca 1/3 din maxim. Pe sosea, in afara, nu lucreaza. Il folosesc de cca 1 saptamana, si nu mi-a trecut peste acea limita niciodata (la 4mm sub liniuta), ci sta fix acolo indiferent cat merg/stau la stop. Practic, tine aproape constanta temperatura apei, iat cand opresc masina, mai merge cca 8sec si se opreste automat. Cred ca am facut o treaba buna, caci nu vad de ce ar trebui sa creasca temp apei peste 100C, din moment ce temp normala (pe autostrada) sta cam pe la 90C (sau cat o fi, acolo...)
A, si nici nu mai porneste ca nebunu GMV-ul dupa ce am oprit masina

Specificatii tehnice ale montajului:
-Curent nominal: 40A
-Control prin PWM (impulsuri modulate) al gmv-ului; practic, nu se folosesc rezistoare de limitare a curentului(turatiei) care irosesc energie
-Se leaga tot la sonda de temperatura din chiulasa, sau se poate monta un termistor pe exteriorul chiulasei
- se leaga in paralel cu releul existent, astfel ca GMV-ul poate porni si prin comandarea sa de catre ECU


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZaiR
post 11 Aug 2004, 14:23
Post #12


Against the System


Group: Members
Posts: 345
Joined: 7 January 04
From: Bucuresti




poti sa vii la intalnire sa vad live cum ai facut ca vreau shi io sa fac....
mersi


--------------------
DUCATI 900 SuperSport 2003 - este!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 13 Aug 2004, 12:39
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




Scuze, nu am venit la intalnire; momentan, pe langa problemele de serviciu, lucrez intens la calc. de bord - varianta de serie, si la acel termostat, la care ar mai fi de bibilit. O sa postez niste poze, iar pe 19aug. sper (adica mi-am planificat) sa vin la intalnire cu jucariile finisate.


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscha
post 4 Sep 2004, 00:54
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 8 August 04
From: Iasi




Apropos de intalnirile de la Iasi! Unde si la ce interval se organizeaza!? As vrea macar un nr de tel de la unul din membri daca se poate!
Multumesc de raspunsuri!


--------------------
DSN Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 4 Sep 2004, 22:11
Post #15


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pentru intalniri in Iasi, citeste aici:

http://daciaclub.ro/intalnire.php#iasi


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 5 Sep 2004, 09:23
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Imi cer scuze, dar am sa repet ce am mai scris pe alte topicuri:
Lasati electroventilatorul in pace atata timp cat nu aveti dovezi CLARE ca nu functioneaza cum trebuie. GOGU din spatele blocului oricat de destept ar fi el si oricat de mare i-ar fi gura nu ar putea sa determine mai bine decat constructorul, temperatura de regim al unui motor . Nu va mai prostiti cu electroventilatoare comandate de intrerupatoare sau termostate minune. Poate o parte dintre voi aveti dreptate, nu va contrazic. Dar va sugerez sa fiti siguri: masurati temperatura, nu va luati dupa ceasul din bord. Mie ceasul din bord imi indica cu aproape 10 grade mai putin decat temperatura reala a lichidului. Valoarea masurata de mine este f. apropiata de cea masurata de ECU. Daca ma apucam si eu sa maresc artificial temperatura de functionare a motorului pe baza indicatiilor ceasului, va inchipuiti ce "grozavie" as fi facut...

OFFTOPIC
Daca numai in acest topic sunt cativa care ar schimba cu ochii inchisi sistemul de racire al unui motor, atunci scuzati-ma, cred ca nici macar un sfert din problemele intalnite la o Dacie nu sunt din vina constructorului...

DAVIDK: Din posturile de pe acest forum am inteles ca ECU comanda pornirea/oprirea ventilatorului. Chiar daca ai avea dreptate cu privire la temperatura, solutia oferita de tine este gresita. Cauta sa remediezi problema senzorului de temperatura care actioneaza prea tarziu si informeaza eronat ECU. Altfel s-ar putea sa ai probleme cu injectia (consum ceva mai marit) din moment ce motorul nu mai ajunge la temperatura normala (cel putin asa crede ECU)


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adytz@$$$
post 6 Sep 2004, 21:15
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 13 February 04
From: focsani




eu am observat alta chestie cu temperatura asta.
Inainte sa schimb uleiul,cand viata acestuia era spre sfarsite motorul se incalzea mai repede ca acum cu ulei nou.
Eu ii pun ulei sintetic Castrol gtx3 magnatec.
Eu zic ca merita.


--------------------
Supernova mea e tunata.................

......................Am tras cu tunul in ea!!!

:) :D :) :D :) :D :) :D :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 6 Sep 2004, 21:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Se incalzea mai repede sau se incalzea mai mult? Este foarte bine ca un motor sa ajunga rapid la temperatura de regim dupa care sa ramana acolo indiferent de regimul la care este supus.


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adytz@$$$
post 6 Sep 2004, 21:30
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 13 February 04
From: focsani




Se incalzea mai repede si automat era mai ridicata si temperatura in timpul exploatarii.


--------------------
Supernova mea e tunata.................

......................Am tras cu tunul in ea!!!

:) :D :) :D :) :D :) :D :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 6 Sep 2004, 21:33
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




La prima vedere mi se pare normal sa se intample asa. Ungerea nerealizandu-se suficient inseamna frecari mai mari, deci incalzire suplimentara.
Poate gresesc....


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th March 2024 - 12:49
Forum Renault