Este normal sa creasca temperatura la apa atat de repede ?
Este normal sa creasca temperatura la apa atat de repede ?
30 Jul 2002, 15:01
Post
#1
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) |
|
||
-------------------- |
|||
alex |
30 Jul 2002, 15:14
Post
#2
|
Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 |
O sa-ti raspund facand analogie cu tipul de motor care este pus pe berlina. La berlina, mototul are elicea aia care raceste apa non-stop. La DSN, motorul fiind transversal nu au putut sa puna elicea si atunci au pus elecroventilatorul, racirea bazandu-se pe aerul care intra prin radiator atunci cand mergi. Electroventilatorul a fost pus pt. situatiile in care nu ai aerisire naturala (stat la stop, mers la viteza mica). Acuma, normal ca in oras unde ce greu depasesti 60km/h si 75% din timpul calatoriei se sta la semafor temeratura apei creste.
Iti propun un experiment. Mers in oras linistit, motor subturat, nivelul apei sta la mijloc. Mers in oras mai agresiv, motor turat, plecari in "forja", nivelul apei urca la liniuta de sus. Asta este nu ai ce sa faci. |
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
ssulea |
1 Aug 2002, 15:24
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 11 June 02 From: Bucuresti |
QUOTE Ma temeam ca electroventilatorul sa nu plece prea tarziu. Asa mi-au atras atentia si mie unii mai vechi soferi, "vezi ca pleaca electroventilatorul prea tirziu!" . Incearca urmatorul experiment: lasa masina la ralanti si urmareste cind pleaca electroventilatorul. In mod normal el trebuie sa porneasca cind acul ajunge la inceputul patratelului gol, (nu cel hasurat). Apoi cind acul incepe sa scada sub linie se opreste si ventilatorul si tot asa. Daca porneste mai sus atunci ai o problema. |
-------------------- |
|
miki |
6 Aug 2002, 10:59
Post
#4
|
#Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.002 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti |
Motoarele din generatii mai noi au circuit de racire sub presiune, in felul acesta temperatura de fierbere a lichidului de racire nu mai este de 100 grade C ci mai mare asigurind transfer termic si peste aceasta temperatura (in momentul in care un lichid fierbe temperatura lui ramine constanta). Motoventilatorul porneste la 107 grade C .
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX
|
|
9 Aug 2002, 07:43
Post
#5
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) |
Nu va mai speriati atit de tare cu temperatura ca nu aveti ce face prea mult. Temperatura de start a motoventilatorului este 98-99 de grade Celsius. Pornirea este comantata de calculator si nu de o termocupla ca la modelele vechi. Motoventilatorul se opreste cind temperatura ajunge la 93 de grade.
|
-------------------- |
|
mariuscha |
9 Aug 2004, 21:35
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 8 August 04 From: Iasi |
Vreau sa va intreb daca a fost vreo cineva cu problema asta la mesteri si ce au zis!
In plina zi in traficul din oras in decurs de 10-12 km apa trece de nivelul de siguranta(conform martorului de la bord) iar ventilatorul din fata radiatorului porneste! Asta nu se intampla daca in timpul mersului am clima pornita! Astept raspuns! Conduceti cu atentie! Cei dragi va asteapta acasa! |
--------------------
DSN
Clima
|
|
asarban |
9 Aug 2004, 22:56
Post
#7
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 |
Raspuns:
Misca-ti fundul si beleste ochii pe sectiunea SN! Ai acolo, macar la Probleme Frecvente, RASPUNSURI la TOATE PROBLEMELE TALE! ABSOLUT TOATE! DACA IMI DEMONSTREZI CA NU EXISTA, iti promit ca il rog pe Liviu sa-ti verifice masina! Ceea ce imi aduce aminte ca poti sa te duci la intalnirile de la Iasi..dar asta e prea greu...... |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
GoGu |
9 Aug 2004, 23:51
Post
#8
|
Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi |
Nu-l lua in seama pe asta de mai sus, asa e el, s-a trezit cu c*ru spre stele biggrin.gif
N-am Clima dar presupun ca atunci cand pornesti AC-ul ventilatorul (ala de la radiator, of course) functioneaza pe prima treapta de viteza, astfel ca temperatura lichidului de racire nu mai ajunge asa des in zona critica. |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
Liviu |
10 Aug 2004, 10:55
Post
#9
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
asarban, ce D-zeu se intampla cu tine in ultimul timp ? Parca te trezesti in fiecare dimineata cu fata in jos .. serios .. lasa oamenii sa-si spuna of-urile ...
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
ZaiR |
10 Aug 2004, 11:31
Post
#10
|
Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti |
EXACT pe mine cel putin ma intereseaza f. mult acest subiect..si orice se adauga la subiectul 'incalzirea f. mare a motorului' ma intereseaza , am citit tot despre asta dar daca vreau sa aflu mai multe poate gasesc o alta solutie in afara butonului de pornire manuala a ventilatorului din masina.Nu cred ca sunt lenes(ca nu dau cautare) sau prost ca vreau sa aflu cu ce se mananca acest automobil..si nu cred ca sunt singurul care vrea se rezolve aceasta problema..!!!
Bagati tot ce se poate ca sa rezolvam pana la urma aceasta problema.... |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
DAVIDK |
11 Aug 2004, 14:19
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti |
Eu mi-am facut un termostat electronic:
cand acul e la fix 1/2 (orizontal) incepe sa invarta GMV-ul; cand acul a trecut peste orizontala (la cca 4mm de liniuta la care pornea releul GMV), electromotorul se invarte la cca 1/3 din maxim. Pe sosea, in afara, nu lucreaza. Il folosesc de cca 1 saptamana, si nu mi-a trecut peste acea limita niciodata (la 4mm sub liniuta), ci sta fix acolo indiferent cat merg/stau la stop. Practic, tine aproape constanta temperatura apei, iat cand opresc masina, mai merge cca 8sec si se opreste automat. Cred ca am facut o treaba buna, caci nu vad de ce ar trebui sa creasca temp apei peste 100C, din moment ce temp normala (pe autostrada) sta cam pe la 90C (sau cat o fi, acolo...) A, si nici nu mai porneste ca nebunu GMV-ul dupa ce am oprit masina Specificatii tehnice ale montajului: -Curent nominal: 40A -Control prin PWM (impulsuri modulate) al gmv-ului; practic, nu se folosesc rezistoare de limitare a curentului(turatiei) care irosesc energie -Se leaga tot la sonda de temperatura din chiulasa, sau se poate monta un termistor pe exteriorul chiulasei - se leaga in paralel cu releul existent, astfel ca GMV-ul poate porni si prin comandarea sa de catre ECU |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
ZaiR |
11 Aug 2004, 14:23
Post
#12
|
Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti |
poti sa vii la intalnire sa vad live cum ai facut ca vreau shi io sa fac....
mersi |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
DAVIDK |
13 Aug 2004, 12:39
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti |
Scuze, nu am venit la intalnire; momentan, pe langa problemele de serviciu, lucrez intens la calc. de bord - varianta de serie, si la acel termostat, la care ar mai fi de bibilit. O sa postez niste poze, iar pe 19aug. sper (adica mi-am planificat) sa vin la intalnire cu jucariile finisate.
|
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
mariuscha |
4 Sep 2004, 00:54
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 8 August 04 From: Iasi |
Apropos de intalnirile de la Iasi! Unde si la ce interval se organizeaza!? As vrea macar un nr de tel de la unul din membri daca se poate!
Multumesc de raspunsuri! |
--------------------
DSN
Clima
|
|
bogdan_o |
4 Sep 2004, 22:11
Post
#15
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
GolfIII |
5 Sep 2004, 09:23
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 |
Imi cer scuze, dar am sa repet ce am mai scris pe alte topicuri:
Lasati electroventilatorul in pace atata timp cat nu aveti dovezi CLARE ca nu functioneaza cum trebuie. GOGU din spatele blocului oricat de destept ar fi el si oricat de mare i-ar fi gura nu ar putea sa determine mai bine decat constructorul, temperatura de regim al unui motor . Nu va mai prostiti cu electroventilatoare comandate de intrerupatoare sau termostate minune. Poate o parte dintre voi aveti dreptate, nu va contrazic. Dar va sugerez sa fiti siguri: masurati temperatura, nu va luati dupa ceasul din bord. Mie ceasul din bord imi indica cu aproape 10 grade mai putin decat temperatura reala a lichidului. Valoarea masurata de mine este f. apropiata de cea masurata de ECU. Daca ma apucam si eu sa maresc artificial temperatura de functionare a motorului pe baza indicatiilor ceasului, va inchipuiti ce "grozavie" as fi facut... OFFTOPIC Daca numai in acest topic sunt cativa care ar schimba cu ochii inchisi sistemul de racire al unui motor, atunci scuzati-ma, cred ca nici macar un sfert din problemele intalnite la o Dacie nu sunt din vina constructorului... DAVIDK: Din posturile de pe acest forum am inteles ca ECU comanda pornirea/oprirea ventilatorului. Chiar daca ai avea dreptate cu privire la temperatura, solutia oferita de tine este gresita. Cauta sa remediezi problema senzorului de temperatura care actioneaza prea tarziu si informeaza eronat ECU. Altfel s-ar putea sa ai probleme cu injectia (consum ceva mai marit) din moment ce motorul nu mai ajunge la temperatura normala (cel putin asa crede ECU) |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
Adytz@$$$ |
6 Sep 2004, 21:15
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 13 February 04 From: focsani |
eu am observat alta chestie cu temperatura asta.
Inainte sa schimb uleiul,cand viata acestuia era spre sfarsite motorul se incalzea mai repede ca acum cu ulei nou. Eu ii pun ulei sintetic Castrol gtx3 magnatec. Eu zic ca merita. |
-------------------- Supernova mea e tunata.................
......................Am tras cu tunul in ea!!! :) :D :) :D :) :D :) :D :) |
|
GolfIII |
6 Sep 2004, 21:26
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 |
Se incalzea mai repede sau se incalzea mai mult? Este foarte bine ca un motor sa ajunga rapid la temperatura de regim dupa care sa ramana acolo indiferent de regimul la care este supus.
|
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
Adytz@$$$ |
6 Sep 2004, 21:30
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 13 February 04 From: focsani |
Se incalzea mai repede si automat era mai ridicata si temperatura in timpul exploatarii.
|
-------------------- Supernova mea e tunata.................
......................Am tras cu tunul in ea!!! :) :D :) :D :) :D :) :D :) |
|
GolfIII |
6 Sep 2004, 21:33
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 |
La prima vedere mi se pare normal sa se intample asa. Ungerea nerealizandu-se suficient inseamna frecari mai mari, deci incalzire suplimentara.
Poate gresesc.... |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th March 2024 - 12:49 |